Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Mersi Claudiu dar mentionez ca motorul merge si trage fara probleme.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, p.romulus said:

Mersi Claudiu dar mentionez ca motorul merge si trage fara probleme.

 

Nu am zis ca nu merge bine, doar ca nu cum trebuie. La cum arata logul in mers aia nu sunt 165 de cai niciodata. La cum accelereaza nu ii dau mai mult de 115 cp.

Inca ceva Cuplul Maxim este obtinut in jurul turatiei de 1900 rmp, sub nici o forma la 4000 rpm. Acolo e puterea maxima ;) (Ma refer la masina din semanatura)

Salutari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am primit aici pe forum o formula si am facut un log in mersin campul 20 si acolo am calculat eu ca are 165, asta nu inseamna ca are :)

 La 4000 am avut rezultatul maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, p.romulus said:

Eu am primit aici pe forum o formula si am facut un log in mersin campul 20 si acolo am calculat eu ca are 165, asta nu inseamna ca are :)

 La 4000 am avut rezultatul maxim

Arunca un ochi la tija actuatorului, si daca face cursa de min 1cm e bine, apuca-te sa o reglezi calulmea, si vei vedea apoi rezultat ;) 

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum un minut am primit raspuns ca defapt eu nu am ciptuning ci un powerbox

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, ClaudiuM a scris:


Salut, 

 

Nu ti-am raspuns pt ca am vazut ca ai chip, dar dupa ce am aruncat o privire pe logul tau tind sa cred ca 1) surubul limitator este prea infiletat TURBO ON cam mica, ai un spike de 1000 mb (aproape cat pres atm) si TURBO OFF este undeva la 900 (o tija prea lunga zic eu) Urmareste postul lui RUNE cum se regleaza turbina si incearca sa obtii reglajele optime(CUM tu ai CHIP nu iti pot spune care sunt alea pt ca nu le cunosc) 

 

numai bine!!

Foarte ciudat, incearca cu un alt N75, dar ma indoiesc ca vei obltine altceva. Ma duce cu gandul la ECU care comanda N75 ul bazat pe mapa N75 duty cycle. Daca e corecta atunci poate circuitul ECU N75 e cu problema. Vezi aici: http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk1/power_unit/motronic_fuel_injection_and_ignitionsystem_(4-cyl._turbo)/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/checking_the_boost_pressure_system/checking_solenoid_valve_for_boost_pressure_control/

Eu am avut problema cu N75 ul la Bora prietenei fix cu aceeasi problema, doar ca atunci cand opream motorul scotea un scartait ca de soricel pt vreo 5 secunde si se incalzea ff tare. Am inlocuit-o si problema rezolvata (50lei dezm)

Numai bine!!!

Din link-ul de mai sus ar trebui sa fac urmatoarele:

1- scot mufa de la n75 si verific rezistenta la cei doi pini ai lui n75 care ar trebui sa fie intre 25...35ohm.-eu am verificat ceva si a iesit 0.49 -mai masor odata

2-masor curentul ce vine in mufa cu o pornire scurta (motorul pornit nu merge?) care ar trebui sa aiba~val de la acumulator.

3- verific cu o lampa de control conectata la mufa,cu motorul pornit, ca aceasta sa palpaie si sa nu stea continuu aprinsa.

Am zis aprox. bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

38 minutes ago, evolkswagen said:

Din link-ul de mai sus ar trebui sa fac urmatoarele:

1- scot mufa de la n75 si verific rezistenta la cei doi pini ai lui n75 care ar trebui sa fie intre 25...35ohm.-eu am verificat ceva si a iesit 0.49 -mai masor odata

2-masor curentul ce vine in mufa cu o pornire scurta (motorul pornit nu merge?) care ar trebui sa aiba~val de la acumulator.

3- verific cu o lampa de control conectata la mufa,cu motorul pornit, ca aceasta sa palpaie si sa nu stea continuu aprinsa.

Am zis aprox. bine?

 

Cred ca ai masurat bine, doar ca nu ai ales scara potrivita de pe Ohmetru. Daca rezistena nu este in parametrii trebuie schimbat. Eeu stiam de 25-35 la rece si undeva pana la 40 la cald, oricum daca e peste 40 e cam obosit. Aici ar tebui sa mai faci putin research, pt ca nu sunt sigur de valorile exacte. Rog colegii care au cunostinte sa ma completeze.

 

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, ClaudiuM a scris:

La Actuator trebuie sa ai minim 750 mbar...

Am vazut destul de des in ultimul timp afirmatia aceasta pe aici.

Nu este corecta.

In documentatie in ELSA scrie:
 

Citat:

 

Observe turbocharger linkage while doing so:

‒ Specification at 50 ... 100 mbar:

Linkage must start moving upwards

‒ Specification at 550 ... 620 mbar:

Linkage must be at upper stop limit

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, ClaudiuM a scris:

 

Cred ca ai masurat bine, doar ca nu ai ales scara potrivita de pe Ohmetru. Daca rezistena nu este in parametrii trebuie schimbat. Eeu stiam de 25-35 la rece si undeva pana la 40 la cald, oricum daca e peste 40 e cam obosit. Aici ar tebui sa mai faci putin research, pt ca nu sunt sigur de valorile exacte. Rog colegii care au cunostinte sa ma completeze.

 

Numai bine

Am spus prostii.0.49 imi iesise cand masurasem voltajul si alesesem gresit.Am masurat din nou si la n75 am avut 16,7 ohm si la mufa 10,88v.La n18 am avut 17,1 ohm si la mufa 13,99 v(motor pornit).Ce puteti sa-mi spuneti despre valorile rezistentelor celor doua electrovalve?

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, Dolfin a scris:

Am vazut destul de des in ultimul timp afirmatia aceasta pe aici.

Nu este corecta.

In documentatie in ELSA scrie:
 

 

Corect, dar acelea sunt valorile pentru reglaj! In timpul functionarii turbinei, gazele care ies pe evacuare depun o anumita forta asupra vanelor, forta care este contrara fortei pe care o exercita vacuumul asupra actuatorului (acesta din urma actionand vanele). Deci, pentru reglaj, sunt ok. Pentru functionare ok in timpul mersului ai nevoie de mai mult vacuum ca sa miste vanele. 

@p.romulus

BS003- Recirculare cam mare (50% gaze recirculate). 

BS011- Aparent, nu ai probleme de vacuum si nici de geometrie, dar reglajele actuatorului sunt vraiste. 

De ex: Tu ai presiunea atmosferica de 989 mbar. Turbo OFF este 908 mbar. Turbo ON este 980 parca. O data , tija actuatorului e prea lunga (trebuie sa o mai scurtezi ca sa ajugi cu Turbo OFF=presiunea atmosferica si Turbo ON = presiunea atmosferica+180mbar (la cald). tu ai o diferenta dintre OFF si ON...de doar 80 mbar. E prea putin. 

romulus.jpg.74f23a4e16e7d43aac8c954ac0f9

Log in mers - Ai un lag mare cat China. Nu are cum sa traga bine masina cu lagul ala. Regleaza cum trebuie actuatorul si apoi sa vezi cum trage masina. N-o sa mai ai nevoie de powerbox. 

 

Sfat personal: La fel cum ti-am zis si la telefon, eu as fi renuntat la el si daca tot as fi vrut putere mai mare, as fi pus pe ECU un soft facut bine. 

 

Stima! 

Modificat de Emy D
adaugare raspunsuri.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EmyD masina trage de mananca pamantul dar am sa desfintez powerboxul si inainte de a umbla la reglaja mai fac un log , sa vedem poate acea cutie neagra :) influenteaza sau ma insel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Obligatoriu sa faci logurile fara powerbox si cu toti senzorii conectati asa cum trebuie la masina. Apoi verificat daca totul e ok. Powerboxul influenteaza logurile, normal. Si nu pot sa zic ca sunt ok valorile actuale, pentru ca ele arata rau de tot si tu zici ca masina trage de rupe asfaltul. Deci - toate valorile din loguri, sunt niste minciuni ale powerboxului. 

Acum...gandeste-te ca ECU actioneaza pe baza acestor minciuni furnizate de powerbox...si vezi daca iti mai convine sa il pastrezi. 

Asteptam loguri facute bine, fara powerbox. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Emy D a scris:

Corect, dar acelea sunt valorile pentru reglaj! In timpul functionarii turbinei, gazele care ies pe evacuare depun o anumita forta asupra vanelor, forta care este contrara fortei pe care o exercita vacuumul asupra actuatorului (acesta din urma actionand vanele). Deci, pentru reglaj, sunt ok. Pentru functionare ok in timpul mersului ai nevoie de mai mult vacuum ca sa miste vanele. 

Nu, N75, sau la motoarele mai noi, blocul de supape, regleaza vacuumul catre actuator, iar acesta nu depaseste valorile precizate in ELSA.

Mai mult decat atat, am schimbat blocul de supape (si pompa tandem), iar masuratorile sunt pe acest topic si respecta valorile din ELSA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva ce valori ale rezistentei trebuie sa aiba n75 si n18?

Am vazut ca intre 25-35ohm, dar si 14-20ohm.Care este valoarea corecta?Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumpărat un vacuumetru,și am făcut câteva măsurători de control.Avem așa,prima poză,vacuum-ul la furtunul de la ieșirea din pompa tandem(acul arată 0,8 bari,acul sta fix,nu oscilează)

-poză a două,vacuum-ul măsurat în capul furtunului care intră în actuatorul turbinei(acul sta între 0,6-0,7,dar mai aproape de 0,7,nu are fluctuații sta fix)

 

-a treia poză, nu imi da voie sa o atasez,dar,vacuum-ul măsurat în capul furtunului care intră în Egr,(acul arată 0,7 bari,în schimb fluctuează sus jos).

Ceva păreri.

IMG_20160226_103117.jpg

 

IMG_20160226_095103.jpg

Modificat de gabi_74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in functie de altitudine valorile vaccum difera,adica cu cat esti mai sus ,pres atm mai mica valorile sunt mai mici...masuratorile se fac cu motorul  la 90 de grade....cand este motorul rece pompa face ceva mai putin vaccum ...asta am remarcat eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Stiu ca multa lume este ocupata dar as fi recunoscator daca cineva ma poate ajuta cu o interpretare a logurilor.Am mai postat de 2 ori dar cred ca s-au pierdur pintre alte postari. Intre timp am mai citit alte postari si am incercat sa interpretez singur.

Masina este un Golf 5 TDI din 2008 cu 241000km. Am impresia ca uneori la depasiri are o mica ezitare (ceva mai mult decat e normal).. Maine este ziua de schimbat distributia :D si cu ocazia asta ma mai pot uita si la alte lucruri . In medie fac 3500-4000km pe luna.

 

P5siIS7.png

Multumesc anticipat

LOG-01-003-010-011 treapta 3.xlsx

LOG-01-003-010-011 treapta 4 .xlsx

LOG-01-003-xxx-xxx.xlsx

LOG-01-011-xxx-xxx.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, robert1523 a scris:

Salut. Stiu ca multa lume este ocupata dar as fi recunoscator daca cineva ma poate ajuta cu o interpretare a logurilor.Am mai postat de 2 ori dar cred ca s-au pierdur pintre alte postari. Intre timp am mai citit alte postari si am incercat sa interpretez singur.

Masina este un Golf 5 TDI din 2008 cu 241000km. Am impresia ca uneori la depasiri are o mica ezitare (ceva mai mult decat e normal).. Maine este ziua de schimbat distributia :D si cu ocazia asta ma mai pot uita si la alte lucruri . In medie fac 3500-4000km pe luna.

 

P5siIS7.png

Multumesc anticipat

LOG-01-003-010-011 treapta 3.xlsx

LOG-01-003-010-011 treapta 4 .xlsx

LOG-01-003-xxx-xxx.xlsx

LOG-01-011-xxx-xxx.xlsx

bs003, rata de recirculare normala.deci functionare corecta.

bs011,ceva probleme pe partea electropneumatica(electrovalva,furtune vacuum,vacuum slab,pompa vacuum,etc). se vad treptele din partea de sus a graficului.

legat de geometrie(partea de jos a graficului bs011),nu agata pt ca e liniar graficul jos.

akm nu stiu daca inainte de acest bs011,turbina a fost f bine incinsa.si nu prea cred pt ca turbo on e cam mic(1122 mbari).

cand turbo e f bine incins,eficienta creste,si treaba asta o vezi printr-un turbo on mai mare.

log tr3.presiunea ta face mici valuri la inceput de log,apoi se stab .bine(ori geometria agata ,ori actuatorul problematic).spike(care chiar trebuie sa existe) la inceput de log iar nu prea vad.si e normal sa fie asa pt ca sigur ai tija cam lunga(reiese din pres atm de 1009 mbari ,din ciclu n75 si din turbo off=979 mbari).maf-ul e in regula,citeste bn pe toata plaja logului.

tr4, iar 2 valuri,apoi corecteaza bine.

deci eu as mai scurta tija ,daca ar fi masina mea...

atentie la reglarea avansului dupa schimbarea distributiei.daca ai fost multumit de performante ,consum la ralanti +consum mediu pana akm,s-ar putea sa nu mai fi.mai bine vezi ce valoare ai pe engine,grup 004,ultima casuta,si rogi meseriasul sa obtina acceasi valoare dupa schimbare.(banuiesc ca e bine reglata momentan).

 

 

 

în urmă cu 5 ore, p.romulus a scris:

buna seara

ma puteti ajuta cu interpretarea unui log la un passat 2009 b6 2000cm 103kw

LOG-01-003-010-011.csv

te ajutam dar nu e aranjat in pagina.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario20vest

Multumesc pentru raspuns. Motorul era cald cand am facut testele. Tocmai facusem un drum de 90km dupa care a stat 15 minute pana am facut logurile. O sa ma mai uit si cu alta ocazie sa vad daca se mai schimba ceva dupa care vad ce-i fac.

.O sa imi notez si cat este acum avansul ca sa vb cu mecanicul. Sunt multumit de consum( 5.4 % de la plin la plin cu drumuri 80% in afara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/26/2016 at 11:24 AM, gabi_74 said:

-a treia poză, nu imi da voie sa o atasez,dar,vacuum-ul măsurat în capul furtunului care intră în Egr,(acul arată 0,7 bari,în schimb fluctuează sus jos).

Ceva păreri.

In momentul in care acul fluctueaza ai o pierdere de vacuum

Verifica furtunasele si N18 in prima faza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, Laurentiu_LWR said:

In momentul in care acul fluctueaza ai o pierdere de vacuum

Verifica furtunasele si N18 in prima faza...

Furtunoasele sunt ok,le-am verificat,în schimb am făcut un output test pe N18,N75, și N239.N239 în momentul testului se auzea un click/click din ea,semn ca este funcțională,în schimb N18 și N75 ,niciun zgomot,liniște totală.Să fie oare terminate amândouă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Citesc de ceva vreme pe acest forum si am vazut ca sunt destui baieti de treaba si care chiar se pricep . De aceea va rog , daca puteti si aveti timp , sa ma ajutati cu interpretarea urmatoarelor log-uri pe care le-am facut in treapta a III-a si a IV-a , pana mi-a intrat in limp mode ...

Va multumesc !!!

IMG_20160225_184212.jpg

vit3.xls

vit4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, soryf said:

Salut !

Citesc de ceva vreme pe acest forum si am vazut ca sunt destui baieti de treaba si care chiar se pricep . De aceea va rog , daca puteti si aveti timp , sa ma ajutati cu interpretarea urmatoarelor log-uri pe care le-am facut in treapta a III-a si a IV-a , pana mi-a intrat in limp mode ...

Va multumesc !!!

vit3.xls

vit4.xls

Salut, 

 

Ataseaza un BS003 si un BS011 ( sa fie macar 1 minut). La o prima privire, geometria blocata.

2 hours ago, gabi_74 said:

Furtunoasele sunt ok,le-am verificat,în schimb am făcut un output test pe N18,N75, și N239.N239 în momentul testului se auzea un click/click din ea,semn ca este funcțională,în schimb N18 și N75 ,niciun zgomot,liniște totală.Să fie oare terminate amândouă?

E ok, daca ar scoate zgomot atunci e problema, sau daca se incalzesc foarte tare. Legat de postul tau anterior e ok comportamentul la intrare in EGR. Nu uita ca egr inchide si deschide continuu pana la 2-3 min (fara sa atingi acceleratia) dupa care se inchide. 

Daca vrei sa le verifici le conectezi ca si pana acum si faci BS cu vacumetru in serie. si ar trebui sa vezi 0 si -700- -750 (Off respectiv On)

 

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!