Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

La relanti se face in basic setting...pe canalul 011, dar sa nu uiti cu turbina foarte bine incinsa(dupa ce ajunci cu motorul la 90 grade mergi cateva minute mai alert cu schimbatul vitezelor pe la 3000-3500 apoi faaci logul si imediat dupa log dai si bs11. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine faci doar log in mers de la 1500rpm,si bs011,si bs 003. Log pe loc faci si tu pe 001,004,015(asta sa vedem,cant injectata,avansul si consumul la ralanti).sau pe 001,013,018(pt injectoare-aici masina tre sa mearga cel putin 2 min la ralanti,inainte de a da start logului).

Pt logurile pe loc o lasi doar in ralanti

.

La bs003 si bs011 trebuie sa se tureze singura la 1407 rpm.lasi cel putin 1 min sa inregistreze.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Oare ati putea va rog sa va dati cu parera legat de urmatorul set de loguri. Mentionez ca am obs ca am un lag mai mare(zic eu) la accelerare la podea.

 

Ms.

LOG-01-003-010-011_2.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Postez si eu log-urile unui Passat CR 2.0 TDI 170 cp CBBB in speranta ca voi gasi un raspuns la problema mea.

 

De ceva timp mi se pare ca masina nu mai are forta acelor 170 cp, un sunet continuu dar foarte fin ca de evacuare a presiunii se aude intre 2200-2600 rpm. Precizez ca dupa 2600 rpm totul se comporta normal, masina tragand foarte bine. Am verificat toata tubulatura turbinei si n-am gasit nimic in neregula, singura conducta pe care n-am verificat-o e cea care duce spre intercooler pentru ca n-am avut acces.

 

Precizez de asemenea ca actuatorul turbinei a fost reglat de colegul gctinvalentin, care stiu ca are referinte foarte bune.

 

Multumesc

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Postez si eu log-urile unui Passat CR 2.0 TDI 170 cp CBBB in speranta ca voi gasi un raspuns la problema mea.

 

De ceva timp mi se pare ca masina nu mai are forta acelor 170 cp, un sunet continuu dar foarte fin ca de evacuare a presiunii se aude intre 2200-2600 rpm. Precizez ca dupa 2600 rpm totul se comporta normal, masina tragand foarte bine. Am verificat toata tubulatura turbinei si n-am gasit nimic in neregula, singura conducta pe care n-am verificat-o e cea care duce spre intercooler pentru ca n-am avut acces.

 

Precizez de asemenea ca actuatorul turbinei a fost reglat de colegul gctinvalentin, care stiu ca are referinte foarte bune.

 

Multumesc

 

Parerea mea e ca tija e reglata prost(prea lunga), dupa cum vezi in graf ai un lag mai mare 2.5 secunde, plus comportamentul D.Cycle-ului la EDC 16 este urmatorul: La relanti tre sa fie undeva la ~85%, la prima inregistrare de WOT tre sa fie undeva la ~80 % dupa care coboara pana la ~25 % la >4000 RPM. In rest presiunea e corect corectara pe parcursul WOT ului. Mai scurteaza tija putin. Verifica sa nu ai o fisura mica pe traseul turbo, intre 2200 si 2600 ai overboost-ul si atunci tubulatura se umfla putin mai tare pana se stabilizeaza, si e posibil sa ai ceva scapari.

 

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Postez si eu log-urile unui Passat CR 2.0 TDI 170 cp CBBB in speranta ca voi gasi un raspuns la problema mea.

De ceva timp mi se pare ca masina nu mai are forta acelor 170 cp, un sunet continuu dar foarte fin ca de evacuare a presiunii se aude intre 2200-2600 rpm. Precizez ca dupa 2600 rpm totul se comporta normal, masina tragand foarte bine. Am verificat toata tubulatura turbinei si n-am gasit nimic in neregula, singura conducta pe care n-am verificat-o e cea care duce spre intercooler pentru ca n-am avut acces.

Precizez de asemenea ca actuatorul turbinei a fost reglat de colegul gctinvalentin, care stiu ca are referinte foarte bune.

Multumesc

Exact.tija e prea lunga.se vede din log,ai lag la inceput de wot,iar spyke nu prea exista(cel putin in ultimul log in mers).

Si din bs011 se vede la fel ,tre sabte apropi mai mult de pres.atm.

Dar reglajul il faci:1 tura la tija ,mergi cu masina 2 zile,apoi log sa vezi schimbarea,si tot asa pana obtii ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Am si eu o intrebare...la rece turbina la o bora de 116cp face turbo off 999,6 si turbo on are 1152...este ok avand in vedere ca era la rece? Masina nu avea numere si nu a putut fi scoasa la drum...e valabila treaba ca daca o tii accelerata pe loc pe liber pe la 1500rpm si dai wot sa apara acel 19,9 duty cicle? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa repet, sper, astazi logul avand in vedere sugestile voastre. La fel voi incerca sa fac si un BS011 si BS003.

 

Am o rugaminte, poate intr-un topic diferit, sa explicati ce reprezinta fiecare bloc masurat si intre ce valori trebuie sa se incadreze aiba fiecare.

 

Va multumesc!

 

Revin cu log-urile.

 

LOG-01-003-010-011_07-09.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Golf 5, TDI, 105 cp, BKC, 2006, 143000km (reali)

Am revenit cu log-urile specificate de d-tra (Vit 3, vit 4, bs 003 si 011, in relantiu gr 1.4.15 si gr. 1, 13, 18)

Mentionez ca dupa indicatiile d-tra am curatat debimetru de aer.

P.S. Acum o saptamana am schimbat oringurile (fum mult, alb-albastrui, la pornire). Dupa demontare erau praf la 2 si 3, iar biela la 1 inceput de uzura... dar bine asta e alt topic.

Astept parerile d-tra despre LOG. Va multumesc!!

LOG in mers si relantiu.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare la mine sa fie tot problema ca si la colegul andreiCJP, ca logurile par foarte asemanatoare? Daca da reglajul se poate face acasa, este nevoie de demontarea la ceva piesa?

 

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa repet, sper, astazi logul avand in vedere sugestile voastre. La fel voi incerca sa fac si un BS011 si BS003.

Am o rugaminte, poate intr-un topic diferit, sa explicati ce reprezinta fiecare bloc masurat si intre ce valori trebuie sa se incadreze aiba fiecare.

Va multumesc!

Revin cu log-urile.

LOG-01-003-010-011_07-09.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Multumesc!

Din logul in mers,turbo corecteaza binisor(are niste variatii fata de pres.ceruta),cu exceptia ca nu exista spyke.

Bs 003 ai rata de recirculare mica,3xx mg cu 4xx mg.cauze:posibil lipsa vacuum(stutul pompei de vacuum,membrana fisurata),sau tija egr ancrasata si nu se poate deschide mai mult.rau nu ii face ,ci bine,nu mai colmatezi admisia,scade turbo lagul,dar are si mici dezavantaje(nu intru in detalii).

Bs011,ai variatii in partea de jos a graficului,posibil geometria sa agate(trebuie verificata la mana),sau arc tasat actuator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma cu cateva zile am schimbat garnitura de chiulasa, distributie, tacheti, simeringuri supape, oringuri injectoare,etc si am capatat un zgomot ciudat care nu stiu daca vine de la vreun injector care sufla sau de la turbina sau furtun de pe traseul turbo-intercooler.la accelerare usoara e un suierat (fluierat) fin iar in turatie sufla mai tare.Atasez si un log.

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Acum doua saptamani am rescris ECU. Modificarile facute :

EGR OFF

90CP --> 125 CP

210NM --> 280 NM

 

Atasez si logul facut in mers pe 3,10,11.

Mi se intampla destul de rar cand accelerez liniar si lung, in viteza a doua si a treia pana la 2000 RPM si apoi cu pedala la maxim sa nu imi traga bine. Nu cred ca e de la chip pentru ca se intampla rar, asa ca banuiala mea ramane turbina sau MAF ? 

Imi poate interpreta cineva logurile ?

Masina e un Golf 5 1.9 tdi, BXF

Merci.

log_vit_3_4.zip

Modificat de darkdante
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Golf 5, TDI, 105 cp, BKC, 2006, 143000km (reali)

Am revenit cu log-urile specificate de d-tra (Vit 3, vit 4, bs 003 si 011, in relantiu gr 1.4.15 si gr. 1, 13, 18)

Mentionez ca dupa indicatiile d-tra am curatat debimetru de aer.

P.S. Acum o saptamana am schimbat oringurile (fum mult, alb-albastrui, la pornire). Dupa demontare erau praf la 2 si 3, iar biela la 1 inceput de uzura... dar bine asta e alt topic.

Astept parerile d-tra despre LOG. Va multumesc!!

turbina vad ca face presiune foarte de jos,chiar ar trebui sa fie o mica bestie.

in loguri tr3 si 4, geometria corecteaza bine,cu exceptia prelungiri spyke-ului ceva cam mult,in schimb in bs011,sub forma de grafic ,vedem variatii in partea de jos a graficului,ceea ce ar insemna geometrie care agata,sau arcul actuatorului tasat.ceva specific la edc 16 sunt actuatoarele problematice(le vezi in logul in mers sub forma de grafic,presiunea turbo avand variatii adik scade urca scade fata de specfic ,dar la tine nu prea e cazul,presiunea fiind mereu egala sau peste specific.).

tija turbo a suferit vreun reglaj?

Maf-ul in schimb ,dupa 3000 rpm,scade sub specific.si alta chestie care mi-a atras atentia este:in timpul logurilor si in tr3 si in tr4,exact dupa cea mai mare valoare citita de maf(1xxx mg aer),apare o valoare f mica(sub specific),apoi isi revine si citeste bine pana la 3000 rpm,apoi iar scade.

merita o proba cu un maf nou.

mai e de sapat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Acum doua saptamani am rescris ECU. Modificarile facute :

EGR OFF

90CP --> 125 CP

210NM --> 280 NM

Atasez si logul facut in mers pe 3,10,11.

Mi se intampla destul de rar cand accelerez liniar si lung, in viteza a doua si a treia pana la 2000 RPM si apoi cu pedala la maxim sa nu imi traga bine. Nu cred ca e de la chip pentru ca se intampla rar, asa ca banuiala mea ramane turbina sau MAF ?

Imi poate interpreta cineva logurile ?

Masina e un Golf 5 1.9 tdi, BXF

Merci.

ai un comportament de genul underboost dupa aprox 3000 rpm pana la sfarsit de log.e mai pronuntat acel underboost in logul in tr3 scade pres actuala la 1948 in cond in care la tine softul e facut la 2200 mbar iar de la 3500 rpm undeva si mai mic prescrisul.

posibil geometria cu probl,sau actuator defectuos.

cel mai bine e sa faci bs003 si bs011.

maf- ul este chiar bun,citeste bine chiar si dupa 3700rpm,se vede bine din logul in tr4 unde presiunea turbo e mai bine corectata(actuatorul si geometria au mai mult timp la dispozitie pt a raspunde comenzii).

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

 

Am reusit pana la urma sa fac un log in mers la audi a4 b5 an 2000 motor 1.9 tdi AJM 85KW 115cp 320.000 km - treapta 3 si treapta 4 (sper sa nu ma fi inselat si sa fie log-urile inversate tr3 cu tr4). In cazul meu vreau sa stiu stadiul general dar mai ales daca EGR mai lucreaza bine (am trepidatii la ralenti) si scoate fum negru cand accelerez mai tare(peste 2500rot/min). Precizez ca motorul nu are chip-tuning nici modificari/imbunatatiri.

 

Multumesc.

tr4.zip

tr3.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ambele loguri suntnin tr4 cel putin asa am descifrat eu de pe tel.un log mi l-a vazut aranjat iar unul,nu.

am deschis logul ,cel de aprox 25 sec(posibil tr4).

ce pot sa zic e ca geometria corecteaza bine(nu neaaparat si in tr3),nu exista spyke mai deloc,maf-ul citeste bine pana la 3500rpm.

logul nu este cum ar trebui,trebuie inceput de la 1500rpm cu pedala la fund apasata.scrie procedura detaliata la best answer.

ne mai trebuie un bs003(sa vedem egr-ul) si bs 011(inainte de acesta trebuie sa incingi bn turbina). momentan ma duce gandul doar la un reglaj incorect la tija.posteaza ce am mai zis acolo si refa logul de la 1500.

iar presiunea ceruta (in descrestere)e cam dubioasa ,ma duce cu gandul la o resoftare.

toate detaliile le gasesti la best answer.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

...

Atasez si logul facut in mers pe 3,10,11.

Mi se intampla destul de rar cand accelerez liniar si lung, in viteza a doua si a treia pana la 2000 RPM si apoi cu pedala la maxim sa nu imi traga bine. Nu cred ca e de la chip pentru ca se intampla rar, asa ca banuiala mea ramane turbina sau MAF ?

...

ai un comportament de genul underboost dupa aprox 3000 rpm pana la sfarsit de log.e mai pronuntat acel underboost in logul in tr3 scade pres actuala la 1948 in cond in care la tine softul e facut la 2200 mbar iar de la 3500 rpm undeva si mai mic prescrisul.

posibil geometria cu probl,sau actuator defectuos.

cel mai bine e sa faci bs003 si bs011.

maf- ul este chiar bun,citeste bine chiar si dupa 3700rpm,se vede bine din logul in tr4 unde presiunea turbo e mai bine corectata(actuatorul si geometria au mai mult timp la dispozitie pt a raspunde comenzii).

 

Multumesc Mario. O sa revin cu un log pe bs003 si bs001 dar in week-end cand o sa fac un drum mai lung sa fie turbina "incinsa". Ce e drept turbina are un suierat foarte putin sesizabil cand accelerez cu pedala la fund, iar dupa ce iau piciorul de pe pedala sa schimb viteza din 1 in 2 si 2 in 3 am un fluierat pronuntat pana revine la turatia de relanti (0.5-->1sec). De tras trage ca inainte. Poate pica in trei luni ca am garantie la ea...

 

Merci inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!  Bora mea imi intra in limp mode, mai des in trepte mari(5 si 6). Anul acesta In februarie  am reconditionat turbina,am schimbat actuatorul  ,curatat EGR, furtune, intercoler, galerie admisie. De atunci am simtit un usor gol de putere in intervalul 2200-3000 de turati  si parca nu mai trage la fel ca inainte. Actuatorul l-am cumparat de la cei care au reconditionat turbina si nu l-am reglat pe motor. Motorul nu are tuning iar la prima pornire i-mi scoate cam mult fum parca spre albastru.


Va multumesc anticipat !

bs03.xls

bs11.xls

treapta 3.xls

treapta 4.xls

Modificat de valy81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut colegii. O problema cu masina mea, Sharan 1.9 AUY. Dupa 2000rpm cu pedala la maxim apasata, imi tremura toata masina. Daca merg cu pedala la jumate si o apas progresiv, merge bine. Fenomenul se simte pana la 3000-3200rpm, dupa care merge normal. Cand am greutate pe masina e chiar mai rau. Va atasez logul facut de mine si astept o interpretare. Va multumesc si Drumuri Bune sa aveti colegii.

log Sharan 1.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logul nu este facut chiar ca la carte,scrie la best answer metoda.

dar oricum problema ta nu pare a fi din cauza turbo sau maf.

turbo corecteaza bine,iar maf-ul este super bun.

parerea mea:verifica pompa electrica de motorina ,cea din rezervor,nu o dă pe tester daca se arde/blocheaza.ascult-o ,dar si probeaz-o,scoti turul ce intra in filtrul de motorina,pui contactul si vezi daca vine ceva.

daca nu e pompa,verifica injectoare,lasi motorul sa atinga temp de lucru,iar apoi tre sa mearga cel putin 2 min la ralanti inainte de a le loga(grup 013 si 018), dai start log,lasi 2 min,stop,si incarci logul pe forum.

verifica si avans(grup 004,ultima casuta)

verifica cantit injectata(gr 001).

fa si un bs003(sa vedem egr).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

 

Masina din dotare 1.9 TDI BXE 105 ponei obositi a inceput sa nu mai functioneze corespunzator:

 

- Consum extern 7,3-8% / consum oras 8,5 - 9 - 10 - fara limita a ajuns si pe la 15,5%

- Daca merg pana in 2000 RPM consumul sta undeva la 7,3 daca merg mai turat o ia razna

- La acceleratia dupa 2000 RPM are o mica trepidatie, nu face foarte urat dar daca esti atent o simti

- Nu mai este lafel de sprintena

 

Am verificat supapa de la egr / actuator turbina ambele tin vacuum, va atasez LOG-urile BS003/011 cat si 2 LOG-uri facute in treptele 3 si 4

 

Daca aveti sugestii cum as putea sa-i rezolv durerea de cap va rog sa-mi spuneti sunt dispus sa incerc orice in situatia data, maine ar trebuii sa plec in concediu cu dansa si o sa-mi sece buzunarul...

 

Va multumesc,

 

 

LOG-YCI.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iondarie,ce maf ai pe masina?sunt invidios pe tine...maf ul meu este nou si nu vrea sa citeasca dupa 3000 rot/min mai mult de 860-870mg/str

 
 

 
poti verifica daca egr ul inchide bine si nu ai scapari de gaze...recircularea de gaze e cam mare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut10a MAF-ul este bosch original nu ii stiu codul dar daca este nevoie merg si il desfac sa vad.

Am scos furtunul de la EGR si vad ca inchide deschide cursiv nu agata. Despre scaparile de gaze nu stiu ce sa spun nu stiu cum as putea sa verific...

Modificat de iondarie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreun coleg prin bucuresti sau pe langa care sa ma ma poata ajuta cu verificarea/reglarea actuatorului vacuumatic de la turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!