Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Nu ai presiune cat trebuie. Verifica traseul de vacuum incepand de la pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.laviniu

Multumesc frumos Mario  , zici ca geometria este devina ptr ca am schimbat si debitmetrul si nu se simte nicio diferenta pentru ca cineva imi zisese ca debitmetru e devina ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect,scuze,acum am vazut ca e AGR.

APP:daca este intradevar vorba de actuatorul de la turbo atunci uleiul poate ajunge in actuator daca pompa de vacuum este defecte deoarece pompa de vacuum este unsa cu ulei din carterul motor, adica cu vapori, dar daca e distrusa baga ulei pe instalatia vacuum cu alte cuvinte e compromis si N75.

Din cate am vazut nu are traseu de vacuum este acolo un furtun care iese din turbina in n75 si de la n75 unul care merge la actuator. celalalt nu stiu unde merge. n75 sunt sigur ca a cazut. nu m-am uitat, dar la cat ulei a curs de acolo nu cred ca mai are vreo sansa.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N75 se poate desface si se curata cu alcool izopropilic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi, baieti! O sa ma apuc de verificari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

Corect,scuze,acum am vazut ca e AGR.

APP:daca este intradevar vorba de actuatorul de la turbo atunci uleiul poate ajunge in actuator daca pompa de vacuum este defecte deoarece pompa de vacuum este unsa cu ulei din carterul motor, adica cu vapori, dar daca e distrusa baga ulei pe instalatia vacuum cu alte cuvinte e compromis si N75.

Din cate am vazut nu are traseu de vacuum este acolo un furtun care iese din turbina in n75 si de la n75 unul care merge la actuator. celalalt nu stiu unde merge. n75 sunt sigur ca a cazut. nu m-am uitat, dar la cat ulei a curs de acolo nu cred ca mai are vreo sansa.

Si uleiul ala in exces vine mai mult ca sigur de la axul turbinei,atentie mare la turbo sa nu o ia pe ulei,verifica daca ai in intercooler ulei,scoate-l daca existsta,si eventual reparatie turbo.

Momentan afirmatia de mai sus e o presupunere.urmeaza ca tu sa verificinsi sa vezi ce am zis.

Multumesc frumos Mario , zici ca geometria este devina ptr ca am schimbat si debitmetrul si nu se simte nicio diferenta pentru ca cineva imi zisese ca debitmetru e devina ..

Nu cumva acel cineva care ti-a sugerat sa schimbi maf-ul a gresit?

Asta daca gandim logic.

Deci presiunea din turbina trebuie sa existe si sa fie corectata cum trebuie chiar daca maf-ul e obosit.

Deci corectia presiunii turbo nu e afectata de maf.

Ca ma gandesc ca si maf-ul vechi era bun.

Deci ,pt a diagnostica corect un maf,prin logul in mers,o conditie de baza este ca turbina sa mearga cum trebuie.ca altfel daca turbina baga mai putin(cum e la tine acel underboost),logic ca si maf citeste mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Corect,scuze,acum am vazut ca e AGR.

APP:daca este intradevar vorba de actuatorul de la turbo atunci uleiul poate ajunge in actuator daca pompa de vacuum este defecte deoarece pompa de vacuum este unsa cu ulei din carterul motor, adica cu vapori, dar daca e distrusa baga ulei pe instalatia vacuum cu alte cuvinte e compromis si N75.

Din cate am vazut nu are traseu de vacuum este acolo un furtun care iese din turbina in n75 si de la n75 unul care merge la actuator. celalalt nu stiu unde merge. n75 sunt sigur ca a cazut. nu m-am uitat, dar la cat ulei a curs de acolo nu cred ca mai are vreo sansa.

Si uleiul ala in exces vine mai mult ca sigur de la axul turbinei,atentie mare la turbo sa nu o ia pe ulei,verifica daca ai in intercooler ulei,scoate-l daca existsta,si eventual reparatie turbo.

Momentan afirmatia de mai sus e o presupunere.urmeaza ca tu sa verificinsi sa vezi ce am zis.

 

 

Intercooleru e plin de ulei. Nu l-am demontat, dar se vede in partea din fata a masinii. Am inteles ca pe modelu' asta ar putea fi montata o turbina kkk care nu se poate reconditiona. Apropo de acest lucru recomandati reconditionarea sau achizitionarea unei turbine din dezmembrari.

Modificat de liqweed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

Agr,deci e pe presiune actuatorul de la wastegate.

Turbina ta scapa ulei,uleiul este impins pe furtunas,ajunge apoi in n75(merita sa incerci o curatare cum a zis rdn), iar apoi ajunge in actuator.

Parerea mea,reconditionare,ca din dezmbrari,loterie,ori te mai tine sa pp 100k/200k,ori cade dupa o luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

va salut ! revin cu bs 11 facut si la cald si la rece. se poate o interpretare ? stima

Bs 011 cald ai 1040/1200mbari

Bs 011 rece ai 1009/1052mbari.

Posibil la cald geometria se limiteaza la 1040mbari(dar din bs-ul la cald nu pare a agata,in partea de jos a graficului nu sunt variatii).

Ori tija prea scurt reglata,ori arcul din actuator la cald nu mai trage suficient(nu cred asta),dar eu merg pe geometrie.

Ce face masina ia limp? Banuiesc ca la cald sigur iei limp cu valorile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cand se incalzeste mai bine turbina iau celebrul limp. (nu mereu). ok. eu inteleg ca agata geometria. multumesc mult Mario . totusi mai astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine o parere va rog...si inca ceva la tija nu am umblat asa am masina de 2 ani multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

da cand se incalzeste mai bine turbina iau celebrul limp. (nu mereu). ok. eu inteleg ca agata geometria. multumesc mult Mario . totusi mai astept pareri.

Si app se vad variatii mai multe in partea de jos a graficului in bs-ul rece .

Ceva e dubios.

Eu merg pe o curatare de geometrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curatata a fost acum doua luni . nu stiu ce sa zic .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

curatata a fost acum doua luni . nu stiu ce sa zic .....

Nu are voie sa se ancraseze asa repede.verifica la cald asa.

Dai drumu la bs 011 si in moment cand e turbo off pe vcds,ajuta tu tija cu mana sa se extinda si vezi daca ajunge valoarea la 1009 .asta asa sa ajuti arcul actuatorului sa invinga problema,si poate scade spre 1009. Si daca e asa sigur ai gasit problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand am probleme cu turbina am inceput si eu sa inteleg cum sta treaba cu logul in mers sau cu bs 11. acum sunt mai mult ca sigur ca geometria agata . toata stima pt colegii seriosi de aici care ne ajuta sa ne rezolvam problemele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

 

curatata a fost acum doua luni . nu stiu ce sa zic .....

Nu are voie sa se ancraseze asa repede.verifica la cald asa.

Dai drumu la bs 011 si in moment cand e turbo off pe vcds,ajuta tu tija cu mana sa se extinda si vezi daca ajunge valoarea la 1009 .asta asa sa ajuti arcul actuatorului sa invinga problema,si poate scade spre 1009. Si daca e asa sigur ai gasit problema.

 

 

valoarea asta nu e batuta-n cuie.

 

cel mai sigur, ca sa vezi ce este, faci log in mers si postezi tabelul rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

Cu siguranta o sa fie o deviatie pozitiva si asta pt ca tija nu o sa se poata extinde la maxim,pt limitarea presiunii.

La el la cald,tija se duce pana la 1040mbar in bs011.deci clar geometria agata si se limiteaza spre capat de cursa.

Deci in timpul logului in mers ,practic tija nefacand cursa completa,e echivalentul cu a avea o tija prea scurta.

Ok .atunci sa vedem si un log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

logul in mers e postat de pe data de 9 si nu ma pricep il aduc aici in fata . ma poate ajuta cineva ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Dupa ce am schimbat MAF-ul si curatat EGR-ul, ma confrunt cu o situatie ciudata. Ceva de genul: Uite LIMP-ul,nu e LIMP-ul. Ieri am mai verificat inca o data valve,mufe,furtune,etc . Azi am vrut sa refac LOG-urile si am avut o surpriza.La prima incercare,pe la 3200 rpm Tr 3,normal,LIMP. OK,am repornit motorul si am incercat din nou. Surpriza,am urcat pana in 4500 fara nicio problema. Am incercat 4,5 reprize intre 1500-4500 si nu a mai intrat in LIMP.?! Am tras pe dreapta si am facut un BS 11.

Va rog frumos sa mai aruncati o privire si sa ma lamuriti. Sper sa nu va mai stresez mult.  :D Multumesc.

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-003-010-011Limp.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut colegi revin cu un  update, am verificat tot circuitul de la intercooler crezind ca pierd pe undeva presiune in sarcina,nici vorba am demontat furtunul de la egr si cel de la turbina ,am astupt furtunele cu adaptoare cu valva de aer,am bagat presiune pina la 2 bari cu compresorul si si circuitul nu pierde absolut deloc, dar inca am acel sunet ca de blow off in spatele bordului si masina nu trege cu toti cei 200 cp care ar trebui sa ii aibe, stie cineva ce produce la diesel acel sunet ca de blow off ? ,am verificat si circuitele de vacum si nu am nici o pierdere ,actuattrul fce toata cursa si ramne acolo ,geometria nu agata ,nu m jocin turbina,in intercooler am avut 3-4 stropi de ulei,nu stiu ma dispera ,am fost pe autostrada si ajunge foarte greu la viteza de varf 220 km ,inainte de acest blow off ajungea la 220 foarte repede,ma dispera , daca are cineva habar de cev va rog spuneti ce sa mai verific ,ms anticipat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

logul in mers e postat de pe data de 9 si nu ma pricep il aduc aici in fata . ma poate ajuta cineva ? multumesc

Da ,e deviatie pozitiva.

E ca si cum tija e prea scurt reglata .

Pt ca exista acea limitare de cursa la cald.vanele nu se pot deschide suficient pt a corecta presiunea.

logul in mers e postat de pe data de 9 si nu ma pricep il aduc aici in fata . ma poate ajuta cineva ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

Salut baieti. Dupa ce am schimbat MAF-ul si curatat EGR-ul, ma confrunt cu o situatie ciudata. Ceva de genul: Uite LIMP-ul,nu e LIMP-ul. Ieri am mai verificat inca o data valve,mufe,furtune,etc . Azi am vrut sa refac LOG-urile si am avut o surpriza.La prima incercare,pe la 3200 rpm Tr 3,normal,LIMP. OK,am repornit motorul si am incercat din nou. Surpriza,am urcat pana in 4500 fara nicio problema. Am incercat 4,5 reprize intre 1500-4500 si nu a mai intrat in LIMP.?! Am tras pe dreapta si am facut un BS 11.

Va rog frumos sa mai aruncati o privire si sa ma lamuriti. Sper sa nu va mai stresez mult. :D Multumesc.

Log fara limp: overboost ,urmat de underboost,suna a geometrie ancrasata ,sau reglaj incorect turbo.

Log cu limp: nu e bn facut pt ca de la 1600 rpm duty cycle n75 era la 92.4 deci tu deja luasei limp mai devreme,si ai facut acel log in mers cu limpul deja luat.

Bs011 turbo on e f mare si turbo off e prea mic 969/1264 mbar.in cond in care pres atm e

989 mbar.

Deci reglajul turbo e incorect.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!