Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

1. cu pompa de vacuum : tija trebuie sa inceapa sa miste la 80 mbar si sa  sa fie trasa la maxim  la 650 mbar    un plus minus 20 mbar la aceste valori se accepta.

 

2. cu VCDS  Basic setings 011  valoarea turbo OFF tre sa fie undeva pe la 950 mbar  si valoarea turbo ON  1150 Mbar.   daca turbo ON e mai mis decat 1150 mbar  trebuie sa scurtezi si daca e mai mare trebuie sa lungesti tija.

 

3 cu VCDS  faci log in mers si incerci  sa  reglezi pana cand linia turbo actual se suprapune cat mai bine cu linia presiunii turbo specific,  daca la inceputul logului ai lag ( turbo intra tarziu) trebuie sa scurtezi tija, daca  dupa 3-5 secunde ai un overbost ( overbostul poate fi maxim 100mbar) lungesti  tija pana overboostul scade in limitele normale, acesta este cea mai dificila posibilitate de reglaj deoarece dupa fiecare scurtare/lungire  de tija trebuie sa recontrolezi cu VCDS  dar este si cea mai sigura/corecta.

 

Succes!

 

PS: Inainte de a incepe acesta operatie verifica foarte bine actuatorul deoarece el are o membrana vacuum si un arc la interior, membrana e repede verificata dar cu arcul e mai dificil si in general un actuator nu se da la o parte  de bun , deci verifica inainte de a face un lucru de 2 ori.

 

Cel mai corect ar fi unul nou  face undeva in jur de 200 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ceva modificari in soft? Vad ca in gr. 011 turatia nu este interpretata corect de G28. De exemplu la 0% acceleratie ai 3565 rpm.

Poti fi un pic mai explicit te rog ca nu imi dau seamea ce zici de G28,acolo unde zici de 3565rpm.

OK masina se comporta in felul urmator: Tiguan 2008 2.0 CBAB 

1.apesi acceleratia brusc in treapta 1 si 2 incepe si rontaie si nu se mai accelereaza max. 2200-2500rpm

2.apesi acceleratia lin merge ok dar dupa 80-100 km aprinde spira si martor dpf necesita regenerare dpf

3.in logul de mai sus mie mi se pare ca incarca si descarca cam greu turbina

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica actuatorul. Asta cade des la CR.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica actuatorul. Asta cade des la CR.

Este nou a fost schimbat ptr. ca capsula vacumatica era sparta,la instalarea celui nou sa urmat procedura din ElsaWin Inlocuirea capsulei vacuumatice cu senzor pozitie G581  dupa care sa facut setarea de baza,problema este ca masina infunda DPF-ul in cativa km unde este buba,ce se intampla de se infunda asa repede.

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica valorile de la engine,grupul 13,sa nu ai un injector blocat pe deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori stocate?

P242F/009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged

 

Problema nu cred ca este DPF-ul ptr. ca a fost dat jos de pe masina curatat chimic sa facut regenerare  a mers 80-100 km si iar sa infundat,dupa regenerare nu mai are nici o eroare mergi cu masina maxim 100 km se aprinde spira si martorul filtrului  si isi ea eroarea de mai sus,dar cand nu are nici o eroare si accelerezi brusc rontaie si nu se mai accelereaza,iei piciorul de pe acceleratie - accelerezi din nou si dupa aceea merge ok asta se intampla numai in treapta I si II

Verifica valorile de la engine,grupul 13,sa nu ai un injector blocat pe deschis.

Injectoarele sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut problema asta la un A4 b7 cu motor BRD si era avansul pe la -6/-7 .nu stiu cum a ajuns acolo pentru ca masina avea 110Kkm si nu mai fusese umblat la distributie .

 verifica si distributia .

 stiu ca a mea era PD si a ta CR dar nu strica sa arunci o privire .

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MULTUMESC PT SFTURI     am  comandat   testeru pt vacum  in  asa  fel  o  sa pot  testa mai multe  pe  masina  cum  ar  fi pompa vacum  asa  ca pobabil  o  sa incep  reglarea  tijei  cu  pompa  vacum  iar  a  urma  cu  vcds    .

in  orice  caz    vreu  sa  vad  ce  presiune ( subpresiune ) face  si  pompa  vacum   sitie  careva  ce  valori  trebuie  sa  aiba   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pompa tandem trebuie sa ai un minim de 800 mbar ,  egr si turbo se testeaza cu ajutorul  Vacuumetrului si al VCDs ului, cuplezi  Basic setings 003 0tr egr si 011 ptr turbo , motorul se accelereaza la 1407 rpm , si actuatorul ( Turbo /Egr ) incepe sa faca cicluri  deschis/inchis , e masori vacuumul  si vezi ce valoari inregistrezi, la turbo trebuie sa ai ceva de genul  80 mbar = turbo on si  680mbar = Turbo off, la egr  450 mbar la EGR on si   50 la egr off ,  valoarile sunt aproximative..

 

Deoarece ne indepartam de la titlul acestui topic nu mai insista aici, te rog, altfel riscam sa intram in conflict cu moderatorii.

 

Dupa ce reglezi tija cu pompa vacum trebuie facute niste loguri, indicat ar fi un log in treapta a 3 a si a 4 a  de la 1500- 3500 rpm, precum si un loc asa plimbare de voie in care sa prinzi cateva accelerari unde sa se vada comportamentul  turboului la WOT.

 

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut problema asta la un A4 b7 cu motor BRD si era avansul pe la -6/-7 .nu stiu cum a ajuns acolo pentru ca masina avea 110Kkm si nu mai fusese umblat la distributie .

 verifica si distributia .

 stiu ca a mea era PD si a ta CR dar nu strica sa arunci o privire .

i-mi cer scuze ! nu avansul era la -6/-7 ci synchro angle-ul 

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu un log, daca se poate uita cineva peste el. Multumesc.

Log.xls

Modificat de cata181
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce te "doare"? E putin mai lenesa la turatii joase?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut domnilor. Atasez si eu un log pentru a afla parerea voastra. Masina nu imi intra in limp mode, doar ca uneori o simt mai puturoasa dupa ce merg un timp cu ea. Valoarea la atm pressure ar trebui sa fie constanta cum e in logul meu sau sa fluctueze? Multumesc

 

post-90679-0-44265700-1390158167_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ursachicatalin

 

Am exact motorul tau si eu si si mie mi-a dat de furca un lag de putere, in special pana pe la 2600-2700 ture dupa care prindea parca viatza. Nu intra in limp si totul parea ok. Am dat jos turbo si l-am refacut, degeaba, tot asa. Am gasit problema si erau furtunashele de vacuum de la turbo pe care le-am schimbat pe toate desi pareau perfecte..insa scapau vacuum pe la imbinarile cu N75, capsula turbo, pentru ca era imbatranit cauciucul din ele si nu mai strangeau suficient de tare pe stutzurile componentelor de mai sus si scapa vacuumul. Imediat dupa ce le-am schimbat masina si-a revenit spectaculos, asa cum o stiam..

Schimba aceste futrunuri ca se gaseste la metru si vezi poate te rezolvi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da multumesc pentru parere. Voiam sa schimb acele furtunase, doar ca cele de calitate de la reprezentanta se dau numai la 5 m si costa desul de mult. Totusi as dori un ochi experimentat sa arunce o privire pe log sa stiu daca restul sunt in parametrii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, valoarea de la presiunea atmosferică rămâne constantă (s-ar modifica dacă în timpul logului ai ajunge de la Ploieşti la Predeal :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut baieti,

Revin cu vesti din pacate nu f.bune.

Pentru cei ce nu au vazut posturile mele initiale, este vorba de un passat b6 2.0 TDI bkp la care mi s-a blocat in mers pe a2 rola intinzatoare respectiv motorul. Am incercat sa repar motorul iar restul detaliilor le puteti gasi in posturile: http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page-277#entry2251678 si http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page-278#entry2253291

 

Pe langa ce scrie in postul din 27.11.2013 - am mai facut: curatat EGR, schimbat clapeta acceleratie (care avea o rotita de plastic cu cativa dinti rupti .. insa nu a rezolvat problema). La recomandarile unor membri m-am dus la Cipos (baiat de nota 10). Ciprian mi-a refacut turbina (facuta initial la Robnec militari - nu era facauta geometria variabila si am inteles ca mi-au mai lasat nustiu ce garnitura ruginita ... deci nu va recomand robnec). Mi-a desfacut si repus de la 0 distributia (nu era pusa bine, erau 2 dinti in urma de jos si nu se putea regla fara sa o desfaca). Dupa astea masina a inceput sa traga bine, si sa porneasca mult mai bine. Cu toate astea la cald masina pornea mai bine, dar totusi destul de greu.

 

Am reusit sa fac rost de 4 injectoare siemens (sh) si le-am schimbat. Masina trage mai bine si la pornire nu mai da fum cum dadea, practic da fum doar in momentul in care da acele suturi. Aveam initial pe masina 2 injectoare continental (schimbate prin actiune) si 2 siemens (reparate - solenoid). Acum pe masina am lasat cele 2 continental si 2 siemens din cele noi, si masina nu mai da fum la pornire ... f.f.putin (parca asa dadea si inainte de problema). Mai multa lume mi-a spus ca ar putea fi pompa tandem, am facut rost de o pompa din dezmembrari, am luat garnitura noua si am schimbato .. nu, nu s-a imbunatatit nici pornirea la cald si inca da acele suturi.

 

Practic problema persista: dupa ce masina se incalzeste la cald intre 1800 - 2800 ture daca o tii constant te tine in suturi, totodata daca turezi pe loc nu se tureaza cursiv si face intreruperi tot cam intre acele turatii si porneste greu la cald.

 

Credeti ca mai poate fi vreun senzor sau altceva ? Sincer m-am cam resemnat si m-am tot uitat la o chiulasa din dezmembrari. Cipos ma poate ajuta dupa 15 februarie si cam pana atunci trebuie sa ma hotarasc ce fac. Am inteles ca exista firme care fac o radiografie cu raze x la chiulasa si ca se vad problemele daca exista, insa ma gandesc ca daca aflu ca sunt tachetii sau altceva .. mai bine iau o chiulasa completa din dezmembrari.

 

Astept orice sfat ! Multumesc anticipat !

Modificat de tiroid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune un coleg daca turbina mea este ok?mi se pare ca presiune din turbo este prea  mare dar deocamdata nu intra in limp si vad ca nici debitmetrul nu este in regula.Daca imi poate explica un coleg acest log va multumesc anticipat.

post-116159-0-54393100-1390245025_thumb.

Modificat de silau_2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitmetrul este ok. Da, ai ceva suprapresiune.... curata geometria turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am facut aseara un LOG la Passatelo meu... Ma ajuta cineva  cu interpretarea rezultatelor? Partea finala din LOG e in treapta a 3-a... :Driver:

 

Multumesc anticipat.

LOG-01-001-010-011.txt

Modificat de a_gora
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin pe log-ul meu poti arunca un ochi? Postul nr #5804  Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare normal, in linii mari. Si tu ai un pic de suprapresiune..... deocamdata nimic grav.

 

Debitmetrul este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspus Florin, deocamdata voi mai merge asa cu ea pt ca in vara intentionez sa-i fac un upgrade la vnt17.Oricum ma bucur ca inca nu intra in limp mode.Stiu ca presiunea ar trebui sa fie cat mai apropiata de 2142 mbar, iar eu am la un momentdat 2560 mbar, cam cat are voie sa creasca/scada presiunea pt a fi in cat de cat in regula?Eu am o diferenta maxima de 418 mbar.

Modificat de silau_2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa fie perfect, valorile trebuie sa fie foarte apropiate.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!