Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Buna remarca Vali!!! purul adevar...... presiunea turbo se masoara pe admisie  si nu dupa turbo sau in turbo.

 

Joflo,

 

Diferenta  intre turbo OFF si Turbo ON trebuie sa fie cu motorul rece undeva la 150 mbar  si cu motorul cald  undeva la 180-200 mbar ( VCDS ul spune minim 80 mbar, ptr cunoscatori pot justifica  valorile date de mine)  deci in cazul tau arata bine.

 

Ambele teste  003  si 011 se fac la 1407 rpm!

 

IN pozitia turbo OFF jetul de gaze trece pe langa paletii turbinei, de aceea presiunea in acesta pozitie nu poate fi mai mare decat presiunea atmosferica

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm

Aici quota din postul lui Rune number 5687:

RUNE says -> daca interpretez ceea ce ai scris ar suna cam asa:

Fluiera turbina- tine de usura turboului un Basic Setings 011 ar putea spune mai mult, daca presiunea la turbo OFF este mai mica decat presiunea atmosferica atunci ai vinovatul."""""

Conditiile din propozitia asta se indeplinesc Turbo off pressure este mai mica decat presiunea atmosferica => vinovat - cine e vinovatul si de ce?

Merci,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ok ok mai mica  ma refer la diferente mari.

 

In momentul cand surubelul ala de M3 care limiteaza pozitia turbo OFF  este uzat  sau prost reglat  vanele geometriei variabile se inchid mai tare decat normal, asa apare fluieratul si diferente mari intre presiunea turbo OFF si presiunea atmosferica.

 

Si mie mi-a deschis ochii remarca lui Vali , de aceea ma corectez si spun ca presiuneaTurbo OFF  sub presiunea atmosferica, cat sub  e destul de greu de dat o valoare perfecta.

 

Eu aveam intr-un moment 918 Turbo OFF  cand presiunea atmosferica era de 980  si turbo fluiera destul de tare,, e am lasat motorul pe BS 011 si am bagat lere intre pargie si surubel pana cand fluieratul a disparut si presiunea la turbo OFF a crescut, apoi am transformat grosimea lerelor in  turatii surub  si asfel am strans surubul, ptr limitarea pargiei  in pozitia OFF, apoi modificand lungimea tijei am reglat  pozitia turbo ON sa dea o presiune de 1150 mbar,  pana astazi nu am mai auzit turbo fluierand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, problema mare, bine ca am fost inspirat si am facut proba cu Maf-ul de pe golful meu, iar pe al lui cumnata-meu de la passat l-am pus la Golf, defectul a ramas pe passat, iar Golful a mers bine cu Maf-ul passatului.

 

Ce e de facut, ce ar putea fi?

 

Va reamintesc unde am inceput discutia

 

http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?p=2278385

 

Sper sa ma puteti ajuta...

 

Cu stima

Vali

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era de asteptat. Dupa valorile din log, problema nu e de la MAF. Verifica ce vacuum ai la turbina, de preferat cu un manometru care masoara depresiunea. Dai BS pe 011 si pui manometrul la capatul furtunului. Daca acolo e ok atunci cred ca trebuie vazuta turbina. Sau daca EGR ramane deschis majoritatea gazelor de evacuare nu mai ajung la turbina si de aceea ai presiune mica.

Parerea mea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vacum pe comanda turbina nu am deloc,

nu misca deloc tija la pornirea motorului,

daca pun un furtun si trag vacuum cu gura, se misca tija...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci urmareste traseul furtunelor de vacuum. La intrare in N75 ai vacuum? Fii atent si la rezervorul de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e bagat rau N75si nu ajung la el, dar...

 

Am suflat sau tras\vacuum cu gura pe furtunul de la actuator, cu motorul oprit, N75 e deschis (ciudat daca ma intrebati pe mine), si trag si suflu pana la supapa de sens, si pe acolo.

Cu motorul pornit e vacuum pe traseu caci daca desfac la EGR de ex, se simte vacuum si dupa cateva sec incepe sa scuture motorul ...

 

Nu mai stiu si mi se pare f greu, mult de demontat sa ajungi la N75...

....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca "cu gura" nu faci treaba buna :D . Daca la iesitea din pompa tandem vacuumul e slab, pe traseu se mai pierde...asta nu poti vedea decat cu un manometru. Ca sa ai acces mai usor la N75 trebuie sa dai jos furtunul de la turbo. Cu putina rabdare se rezolva. Bineinteles motorul sa fie cat mai rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vom vedea....cum vom face...

Multumesc de ajutor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere situatie se prezinta destul de bine. Daca vrei totusi sa faci ceva, incearca sa ajustezi avansul putin mai spre 0.5 (grup 004 camp 4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Synchro angle (avansul) cam mare la 2.2 Vezi poate merge mai bine la 0.0 KW.Debitmetru putin prafuit si/sau EGR-ul ramane putin deschis.Am curatat cu succes MAF-uri si MAP-uri cu Liqui Moly 4066

post-74110-0-15521400-1389210107_thumb.j

post-74110-0-84500800-1389210115_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns baieti! EGR-ul e schimbat, probabil ca debitmetrul am sa incerc sa l curat putin. Un amanunt, sunt aproape de limita schimbului de consumabile, si cred ca o mica "eroare" poate aduce si filtrul de aer ce va trebui schimbat cu restul.

 

Nu stiu cum sa ajustez avansul, daca nu e complicat si imi puteti da ceva referiri sau indrumari pas cu pas aici... am sa incerc si asa ceva, daca nu... ramane asa cum e. Cum spuneam nu am probleme, voiam numai sa stiu preventiv cum se prezinta, in special la turbina si alte valve. Daca mai continua cu caldurile astea, am sa-i fac si o inspectie vizuala pe la furtune si altele legate de acestea.

 

Multumesc inca odata,

Respecte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai mai reglat avansul,cauta pe cineva care nu e la prima incercare.Daca masina merge bine,consumul e ok,consumul la relanti 0.5-0.6 ,porneste bine cald/rece,atunci las-o asa,nu iti fa de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, sa stii ca merge bine, nu am probleme cu pornirea deloc, consumul e 0,6.... bine zici, nu-mi fac de treaba :tuktuk:

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum e mult mai clar, merci!

In cealalta ordine de idei si la voi isi modifica regimul turbina cand faceti testul EGR ON/OFF? Sau am pierdere de vacuum cand se activeaza EGR-ul?

Merci, Florin

Modificat de joflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...in urma unor probleme m-am apucat de investigatii...respectiv sistemul de vacuum...

l-am luat frumos in casa...l-am dezmembrat ...am verificat toate furtunasele si cu schema am pus totul la loc...

post-14266-0-01324100-1389273472_thumb.j

Nimic suspect...din pacate am ajuns la mufe si aici as vrea o schema cum erau bagate...sa fiu sigur ca daca le pun cum erau e bine...

post-14266-0-43434400-1389273559_thumb.j post-14266-0-84426600-1389273558_thumb.j

 

Deci 1 de la ce este...2...3...ma intelegeti voi...

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era de asteptat. Dupa valorile din log, problema nu e de la MAF. Verifica ce vacuum ai la turbina, de preferat cu un manometru care masoara depresiunea. Dai BS pe 011 si pui manometrul la capatul furtunului. Daca acolo e ok atunci cred ca trebuie vazuta turbina. Sau daca EGR ramane deschis majoritatea gazelor de evacuare nu mai ajung la turbina si de aceea ai presiune mica.

Parerea mea....

Da ai perfecta dreptate!

Valoarea maf poate ramane in jurul valorii 550 si in cazul cand EDC incerca sa protejeze turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am descoperit...in urma descifrarii unei scheme electrice am descoperit asa...

La N18 vine firul albastru/verde care corespunde mufei NR1

La N75 vine firul rosu/albastru care corespunde mufei NR2

La N239 vine firul rosu/verde care corespunde mufei NR3

Sa ma corecteze cineva daca este gresit...

LE...sunt foarte curios daca este corect ce am gasit pentru ca eu le aveam cablate altfel...adica

Mufa 1 la mine era in N75 in schema este in N18

Mufa 2 la mine era in N239 in schema este in N75

Mufa 3 la mine era in N18 in schema este in N239

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Bora 2002 ASZ, ELSA spune este in felul urmator:

mufa N18 >> pin 1 = rosu/verde........pin 2 = maro/negru......NR 3

mufa N75 >> pin 1 = albastru/verde......pin 2 = maro/rosu....NR 1

mufa N239 >> pin 1 = rosu/albastru.....pin 2 = maro/alb......NR 2

 

Conectorii primesc toti pe pin 1 = 12V

Din cate vad eu e bine cum ai tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai lipsa de presiune.Verifica (schimba) furtunasele de vacuum.

Si parca agata geometria.Scoate actuatorul si vezi cum se misca clapeta geometriei

Mai poti incerca sa faci  o proba si un log cu alt N75

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EDIT: este vorba de o octavia 2 BXE daca influenteaza datele problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma puteti ajuta si cu o interpretare la logul atasat.Este vb de masina din semnatura.

Multumesc

post-116159-0-58111900-1389459360_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!