Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Am cele 2 erori din poze plus aia care am scris. Poti te rog sa mi spui unde se afla senzoru camshaft ? Crezi ca are rost sa desfac turbina inainte ?multumesc

Modificat de abc1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te pot ajuta cu locatia senzorului. Sunt doar pasionat, nu mecanic. Eu am varianta cu o axa cu came. De regula senzorul este pe undeva pe sub capacul de protectie de la distributie. Poate te ajuta un coleg cu etka. Eu nu il am instalat.

Procedura fireasca dupa parerea mea ar fi sa inlocuiesti/verifici senzorii inainte. Nu trebuie desfacuta turbina ca sa verifici furtunele de vacuum si actuatorul. Incearca sa faci un bs pe grupul 11 sa verifici daca se misca tija de la actuator. Daca nu se misca vezi daca ajunge vacuum la actuator; daca nu ajunge inseamna ca ai probleme pe circuit, furtune,pompa, cel mai probabil o neetanseitate pe undeva sau chiar n75 cu probleme.

Daca ajunge vacuum si totusi tija nu se misca verifici mai intai ca membrana actuatorului sa nu fie sparta: bagi un furtunas in ciuperca tragi cu gura sau seringa de 50 si trebuie sa tina vacuumul.

Daca membrana nu este sparta si totusi tija nu se misca rezulta ca ai geometria blocata trunchi, varianta in care trebuie sa dai jos turbo sa ii cureti/inlocuiesti geometria daca in rest e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Va rog daca ma puteti ajuta cu interpretarea acestor log-uri pentru ca dupa ce s-a lucrat la motor (planat chiulasa, schimbat ghiduri supape, garnitura chiulasa, oring-uri injectoare, curatat turbo etc) mi-a crescut consumul cu mai bine de 2 L/100km si nici nu trage ca inainte. Multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-012.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie facut si un bs pe grupul 11 pentru a vedea cum lucreaza turbo. mie imi suna a geometrie prost reglata(tija actuator prea lunga sau chiar surub de stop prea strans adica vane prea deschise, chiar o combinatie intre cele doua.),sau ceva facut incorect in legatura cu turbo, valorile n75 nu sunt normale, ele trebuie sa varieze intr-o anumita plaja nu sa stea bat in jur de 57%.

 

poate raspunde si rune, au fost facute destul de multe la masina, este mult mai avizat sa isi spuna parerea, insa este nevoie clar de un log in basic settings grup 11.

 

sa ai spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF TOPIC: Dl rune cand veniti la mare? Ca s-a incalzit apa :-D cam cat ar fi un pret corect pentru verificare furtune vacum presiune pompa tandem si cum lucreaza acuactorul? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Sunt nou pe forum si am si yo o problema cu VW passat. L-am cumparat di olanda si dupa o luna de functionare normala masina are o pierdere de putere in treapta a 4a pe la 2200 rotatii. Daca opresc motorul si il repornesc totul revine la normal "fuge de mananca asfaltul". Am schimbat toate consumabile la ea gen filtru aer.polen motorina ulei. Am facut un test cu VAG si alte tester si eroarea care apare este 17965 -charge pressure control -positive deviation intermittent. Am fost la service si mi s-a spus k tre sa curat turbina, am curtat-o, a mers o zi bine iar dupa la fel a inceput sa piarda din putere. turbina a fost curatata.  Este vorba de LIMP MODE.  Tin sa mentionesz ca problema apre in sarcina la deal in treapta a4 a.Si acum intrebara: de la ce poate fi? Debitmetru, valva n75 furtunase. Nu stiu ce sa fac c am nevoie de masina zilnic de mers la munca. Este bine sa merg asa cu ea, nu prea am tim sa merg din service in service. astep cateva sfatur, Multumesc anticipat.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi daca ai postat aici, eu recomand sa faci un log in mers si sa il postezi aici si sigur vei primi un raspuns mai pertinent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mercy "tzacanel", am incercat sa-i dau bs pe canalul 11 insa am uitat sa fac log in bs, dar am facut 2 log-uri in mers in treapta 3 si 4, iar acum valorile arata cam asa.

Despre consum inca nu stiu ce sa spun dar am impresia ca e mai apriga acum. O seara buna!

Treapta 3.xls

Treapta 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In treapta a 3-a 15s pana la 4000 rpm cred ca e cam mult, in plus problema cu 57-59% pe Duty persista, deci nu ai cum sa mearga masina bine. E clar ca ai probleme la comanda turbo si asculta-l pe @tzacanel ca ti-a zis clar, BS 011 si eventual reglaj tija si daca s-a umblat si la surubul de stop (vre-un inconstient :bom: ) apuca-te cu muuulta rabdare sa-ti refaci reglajele. Asta e..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, dar log-ul in bs pe canalul 11 trebuie facut cu motorul cald? Sau nu are importanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

motorul cald. apa la 90gr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, imi dati si mie o explicatie pt urmatoarele erori? Multumesc.

 

Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No: 038 906 012 FB
   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  3350  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 01266  
   VCID: 55AB9F8DAF1A771
   WVWZZZ1JZ3W105177     VWZ7Z0B5486825
 
2 Faults Found:
18039 - Accelerator Position Sensor (G79) 
            P1631 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster 
            P1654 - 35-10 -  - Intermittent
Readiness: N/A
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e de la pedala de acceleratie - verifica cablajul pana in ECU. 

 

a doua eroare - iti zice sa verifici erorile stocate pe ceasuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt promtitudine. Care erori pe ceasuri, din bord?  canu stiu sa am vreo eroare?  Iar cablajul de la pedala la ecu pe unde este ca nu are nici o sintoma masina dpdv al acceleratiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut l Ce inseamna asta? Un MAF stricat si un turbo care incepe sa se strice/blocheze?

 

Logurile de pe blocul 008 cum se interpreteaza?

 

l

Buna Gaby,

 

Logul 003,008,011  este forte semnificativ in cazul tau si se vede la fiecare accelerare ca limitatorul de fum are valoarea cea mai mica din cele 3 limitatoare ceea ce semnifica ca ai o limitare de injectie, mai mult in acest moment cand esti la WOT si limitatorul de fum este cel mai de jos daca te uiti la valoarea MAF masurata vei observa ca este destul de bine sub 850 mg/str.

Banuiala ta este forte corecta cu MAF ul si geometria de aceea  incepe prin a te asigura ca geometria functioneaza corect , verifica cu turbo fierbinte!!, apoi dupa ce esti sigur ca geometria functioneaza corect treci la urmatorul pas " schimbarea  MAF ului"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am facut l Ce inseamna asta? Un MAF stricat si un turbo care incepe sa se strice/blocheze?

 

Logurile de pe blocul 008 cum se interpreteaza?

 

l

Buna Gaby,

 

Logul 003,008,011  este forte semnificativ in cazul tau si se vede la fiecare accelerare ca limitatorul de fum are valoarea cea mai mica din cele 3 limitatoare ceea ce semnifica ca ai o limitare de injectie, mai mult in acest moment cand esti la WOT si limitatorul de fum este cel mai de jos daca te uiti la valoarea MAF masurata vei observa ca este destul de bine sub 850 mg/str.

Banuiala ta este forte corecta cu MAF ul si geometria de aceea  incepe prin a te asigura ca geometria functioneaza corect , verifica cu turbo fierbinte!!, apoi dupa ce esti sigur ca geometria functioneaza corect treci la urmatorul pas " schimbarea  MAF ului"

 

 

Am si un log cu turbina destul de calda, in postul 6908

http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?p=2396740

 

In logul acela am o suprapresiune pe turbina 2500mg/str fata de 2100mg/str cat ii valoarea specificata, iar N75 are duty cycle 92-94%. Asta inseamna ca incaerca sa reduca presiunea pe turbina dar nu poate (probabil geometrie blocata) si atunci ia limp mode, nu?

 

Inca o intrebare, daca sunt probleme cu vacumul (furtune sau membrana sparta) problema asta nu s-ar manifesta mereu? La mine ia limp mode destul de rar si numai la accelerari puternice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu log-uri in bs pe turbo si egr si un log pe injectoare. Multumesc pentru raspunsuri.

O seara buna tuturor!

egr.xls

Turbo.xls

injectoare.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabyy20,

 

faptul ca la  turbo fierbinte fenomenul apare si mai pronuntat spune totul, deci la temp ridicata dilatarea metalului in combinatie cu depunerile de calamina duc la blocare geometriei, de aici dilema deoarece turbo se testeaza la mana in general  cand e rece, sa poti pune mana pe el, dar dupa ce il iei la incalzit  pt loguri incepe sa agate.

 

NU m-am uitat la  acel log explicit dar ceea ce tu spui are logica, asa ca verifica/deblocheaza geometria.

 

Vacumul trage geometria spre  Turbo OFF ( specific BS 011) deci este pozitia unde vanele ceva mai inchise impreuna cu  volumul mare de gaze duc la  presiune mare, ptr a sacadea presiunea N75 da drumu la vacuum ( deci este arcul din actuator ce impinge  geometria spre pozitia ON adica deschide vanele) ptr a reduce presiunea   ei bine daca geometria este ancrasata ori N75 nu da drumu la vacuum ( mai sunt si altele) atunci  vanele nu se deschid ptr a reduce presiunea.

 

Foarte grosolan formulat poti spune suprapresiune=geometrie ancrasata,  subpresiune= prob vacuum,  si de multe ori  erorile stocate  Deviatie pozitiva/negativa, clar ca mai sunt si alte multe detalii si daca citesti inapoi vei afla raspunsul ptr fiecare intrebare pe care iti v-a trece prin cap de aceea nu o mai lungesc deoarece sunt lucruri explicate pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mauagariciu

NU trebuie sa iti faci prea multe ganduri negre compensarea injectoarelor este , sa spunem, destul de buna sunt multi ce isi doresc aceste valori, la EGR se vede putin o curbura aliniei  de jos care se imbunatateste de la ciclu la ciclu deci o curatre ori putin degripant la axa valvei EGR, la turbo are mici deviatii la liniile orizontale deci prevestesc o eventuala ancrasare a geometriei ori ceva  in comanda  geometriei ( N75 actuator, furtune, pompa vacuum.

 

In principiu un motor care merge destul de bine dar cere in viitorul apropiat ceva ingrijire care poate consta in verificarea geometriei, curatirea EGR ului si a galeriei de admisie, spalarea intercoolerului la interior si exterior, inlocuirea filtrelor etc, in principiu lucruri mici pe care le poti rezolva cu investitie minima.

 

Dupa ce ai rezolvat aceste chestii mici poti face un log in mers ptr a evalua starea MAF ului si consta in valoarea masurata sa nu scada sub  valoarea specificata dupa 3000 rpm.

 

Cu placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoare - corect, daca masina merge bine ... altfel, si 4 injectoare uzate grav, pot sa aibe aceleasi valori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am facut un log in treapta a 3a pe grupuri 3, 10, 11. As dori sa ma ajutati cu interpretarea lor.

Log 3gr.xls

Modificat de marian_i87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri, dar problema care ma ingrijoreaza este ca totul a fost facut de 2 saptamani sper sa nu va plictisesc dar enumar aici tot ce s-a facut (schimbat oring-uri injectoare cu tot cu saiba de foc sau cum ii zice, mai putin din setul de reparatie injectoare nu a schimbat piesa care se monteaza deasupra sub arc deoarece mecanicul a zis ca daca nu am avut probleme la injectoare nu are rost sa le schimbe, planat si verificat chiulasa sub presiune, schimbat ghiduri supape+simeringuri, suruburi chiulasa noi, suruburi injectoare noi, suruburi ax culbutori noi, schimbat simering ax cu came, schimbat cuzineti ax cu came, curatat egr, curatat turbo, schimbat distributie cu tot cu intinzator hidraulic si pompa apa).

S-a rezolvat problema pentru care a fost desfacut motorul (presiune pe instalatia de racire), dar acum masina nu mai trage ca inainte si consuma cu cel putin 2 L/100 km mai mult.

Am investit in jur de 3000 ron si acum nu merge cum trebuie, pare si mai zgomotos motorul. Poate sa vina doar din ceva reglaje?

Am asistat la toata lucrarea si din tot ce am citit pe-aici nu s-au facut urmatoarele: reglaj avans (facut ulterior, acum sta exact pe 0 grade), reglajul injectoarelor s-a facut fara ceas comparator, dar la 180 grade, si inca un lucru care nu stiu cat este de important, la montarea injectoarelor nu am vazut sa masoare distanta de la buza chiuloasei pana la extremitatea injectorului ca in tabelul atasat, dar specific ca in elsa pe tipul meu de motor nu arata aceasta schema, aceasta am luat-o de aici de pe forum din sectiunea reglaj injectoare PD.

O zi buna!

Reglaj Injectoare la montare.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rune

Manu povesteste ca a facut destule pe la masina, inclusiv curatare turbo. Are deja loguri puse, chiar mai multe; se poate observa ca valoarea n75 sta undeva pe la 55-57% aproape tot timpul. Se poate observa pe ele ca debitmetrul e ok, insa turbo face presiunea ceruta foarte greu. Opinia mea este ca reglajele la turbina sunt varza sau nu este ceva montat bine sau chiar defectiuni la geometrie. Dupa cum arata bs eu zic ca atat surubul de stop cat si tija nu sunt reglate bine. Nu sunt familiarizat cu pozitionarea turbinei la tipul lui de motor pt a face o afirmatie 100% corecta, insa la mine valoarea mare a presiunii in bs11 am reglat-o din surub, la tija nu a fost nevoie sa umblu pentru valoarea mica.

Nu crezi ca valorile bs11 sunt mult decalate?

Pt a izola clar ca problema vine dea turbo cel mai sigur ar fi sa probeze un alt n75 si eventual un alt map.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ persan

 

cel mai probabil este actuatorul vacuumatic(capsula)  care misca de palele variabile ale turbinei. 

 

de la valva n75 si furutnase nu ar avea de ce sa fie, daca zici ca dupa oprire merge normal.

 

incearca sa "gadili" putin tija actuatorului, eventual s-o ungi cu ulei/wd40. nu prea mult ca turbina se incinge.

daca dispar simptomele, trebuia sa cauti una noua ~ 200-300lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc ptr raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!