Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Este plauzibil având în vedere că amplitudinea oscilațiilor scade pe măsură ce turația crește.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Multumesc inca o data!

Am fost la un centru de reconditionari turbine sa ma interesez de procedura, urmeaza saptamanile acestea sa merg sa fac o reconditionare si revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello tuturor, dupa aproape un an, m-am decis sa fac un log in mers, si unul pentru EGR in basic settings. Insa ma depaseste putin situatia...

PS: am facut stage 1, masina in cauza WV golf 4 TDI AXR 101CP avant.

Valorile actuale sunt peste cele specificate (ma gandesc ca poate fi din cauza modificarii mapei de injectie )

 LOG-01-003-xxx-xxx.xlsxLOG-01-003-011-010.xlsxMultumesc anticipat pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi şi de ce nu ai făcut BS011? Iar la logul în mers apasă acceleraţia la podea mai de jos de pe la 1800 rpm

Logul în mers pare ok exceptând faptul că Duty Cycle stă la valori cam mari.

La BS003 ai prea mari atât valoarea minimă - pe EGR ON - ( aici drept cauze ar fi EGR murdar, scăpări de vacuum, N18 defect, presiune scăzută a gazelor evacuate, etc), cât şi valoarea maximă - pe EGR OFF - (poate ceva scăpări de presiune între turbină şi motor, presiune prea generată de turbină)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv in primu rand, mersi foarte mult de ajutor!

legat de basic settings pe 011, my bad, n-am stiut. EGR e aproape nou (un an sa zicem insa n-am prea circulat). am sa fac o verificare la cele spuse mai sus. 

O seara faina sa ai si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Va rog sa aruncati o privire si pe logurile facute pentru un passat b5 ( motor ATJ) fara putere si cu un consum cam mare. 

Cu multumiri !

LOG-01-003-010-011 - treapta 3.xlsx LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls LOG-01-003-010-011 - treapta 4.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cine m.ar putea ajuta si pe mine cu acest log ? sa imi spuna cat de cat cam care ar fi problema, precizez ca imi arata pe vcds eroarea p1557 overboost 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

La masina din semnatura si anume Skoda Octavia 1 cod motor ALH, cu soft stage 1 facut la TCM  de curand am observat ca nu mai trage absolut deloc si anume:

-se accelereaza destul de greu sau deloc, mai ales in treapta a3-a sau a 4-a pur si simplu este plafonata in jurul a 2000 de ture;

-ieri in timp ce veneam dinspre Sf. Gheorghe spre Bucuresti am ales varianta DN1A iar pana la Cheia drumul a fost chin pentru masina,de abia am urcat pe serpentine iar dupa Cheia dintr-o data si-a revenit si functiona binisor

-am facut o scanare si nu am nici o eroare stocata pe modulul engine, las aici si 2 loguri facute astazi, nu stiu cat de concludente sunt pentru ca mi-a fost destul de greu singur, drumul nu mi-a permis sa schimb si in treapta a 4-a (doar in treapta a 3-a)

Astazi la fel in drum spre servici destul de greu se accelera, revizia este recent facuta, km 215.000, masina este de noua in familie, nu s-a umblat la turbina niciodata, nu s-a schimbat debitmetrul niciodata, a fost curatat egr-ul si admisia acum 1 an, intercoolerul curatat vara aceasta.

Multumesc de ajutor,

LOG-01-003-010-011.csv LOG-01-003-010-011-1.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@robert28 Din ce se vede in log, turbina ta nu face presiune deloc. E ca si cum geometria variabila de la turbo nu functioneaza, este blocata. Ca sa elimini din cauze, scoti furtunasul de vacuum din partea de sus, ala care duce la actuatorul de la turbo si tragi cu gura, iar in acelasi timp te uiti sa vezi daca misca tija de la actuator. Trebuie sa tina vacuum (asta daca furtunasul nu este spart la randul lui). Daca tine vacuum, actuatorul este bun. Daca nu se misca tija, geometria este blocata, sau tija actuatorului este blocata (golful 4 este renumit pentru blocarea tijei actuatorului la turbo din cauza ca este pozitionat cu tija in sus, iar in jurul ei se aduna apa,mizerie, ducand la ancrasare).
Daca tot detii vcds, poti intra pe engine-basic setings-011-go , ca sa vezi daca "misca" ceva la turbo. Neaparat accelerezi tu din pedala la cca 1400rpm (NU mai mult), tii constant acceleratia si urmaresti daca valoarile de la ON si OFF se modifica. La OFF ar trebuie sa fie 936-958mbar, iar la ON 1100-1180mbar (motorul la 90 de grade). Daca valoarea nu se modifica de la ON la OFF (cel mai probabil la tine va fi 936-958), revi la ce am scris mai sus.  
Verifica totusi si vacuumul, desi, ar fi trebuit sa iti dea eroare pe engine- negative deviation, daca nu era deloc.
Eu i-as face si o curatire de geometrie la turbo avand in vedere nr de km si varsta masinii. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@michel detin aceeasi masina, cu 400k+ km. Parerea mea este ca masina ta merge bine, logul arata ok, cu mici agatari de geometrie la turbo. Eu la a mea am curatit geometria de 2 ori in 10 ani, deoarece mai merge si tata cu ea.. Consumul mare, poate este datorat unei distributii puse gresit, adica avans pe minus (verifici pe engine-measure block-004, casuta 4), ar trebuie sa fie 0.0, sau injectoare, sau ax cu came, sau senzor G62, sau termostat (nu se ridica apa la 90 de grade), sau chiar si anvelope, marca, presiune, etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Multumesc frumos inca o data!

Am fost la o firma care se ocupa cu reconditionari turbosuflante si am rezolvat cu o curatare a geometriei + facut reglaje, reglaje care erau foarte proaste din ce mi-au spus si baietii. Cat a stat masina demontata am curatat si galerie + egr, iar masina trage impecabil acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.12.2019 at 9:20, vladinsky a scris:

@robert28 Din ce se vede in log, turbina ta nu face presiune deloc. E ca si cum geometria variabila de la turbo nu functioneaza, este blocata. Ca sa elimini din cauze, scoti furtunasul de vacuum din partea de sus, ala care duce la actuatorul de la turbo si tragi cu gura, iar in acelasi timp te uiti sa vezi daca misca tija de la actuator. Trebuie sa tina vacuum (asta daca furtunasul nu este spart la randul lui). Daca tine vacuum, actuatorul este bun. Daca nu se misca tija, geometria este blocata, sau tija actuatorului este blocata (golful 4 este renumit pentru blocarea tijei actuatorului la turbo din cauza ca este pozitionat cu tija in sus, iar in jurul ei se aduna apa,mizerie, ducand la ancrasare).
Daca tot detii vcds, poti intra pe engine-basic setings-011-go , ca sa vezi daca "misca" ceva la turbo. Neaparat accelerezi tu din pedala la cca 1400rpm (NU mai mult), tii constant acceleratia si urmaresti daca valoarile de la ON si OFF se modifica. La OFF ar trebuie sa fie 936-958mbar, iar la ON 1100-1180mbar (motorul la 90 de grade). Daca valoarea nu se modifica de la ON la OFF (cel mai probabil la tine va fi 936-958), revi la ce am scris mai sus.  
Verifica totusi si vacuumul, desi, ar fi trebuit sa iti dea eroare pe engine- negative deviation, daca nu era deloc.
Eu i-as face si o curatire de geometrie la turbo avand in vedere nr de km si varsta masinii. 
 

Iti multumesc pentru raspuns ,

Astazi am reusit sa verific cele recomandate de tine si situatia este astfel:

-am scos furtunul de vacuum care comanda actuatorul si cu ajutorul unei pompe de vacuum manuale am observat ca nu tine vacuum deloc actuatorul,

-tija actuatorului in schimb se misca foarte usor daca apas pe ea,banuiesc ca geometria in cazul de fata nu este blocata

Nu imi ramane decat sa schimb actuatorul sa vad daca rezolv problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mana de ajutor va rog.

Am avut eroarea din fisierul text...mi-a aparut , am sters dupa care masina a mers ok...

Am facut logurile atasate...scuze ca nu sunt ca la carte, e noapte si putin polei pe jos....

Cred ca am mici probleme cu EGR-ul, acum 2 zile a aparut o eroare intermitenta, de prost am sters si uitat ce era...

Nu a mai aparut...In schimb a aparut asta cu  boost presure...

Voi ce spuneti , e vreo legatura intre ele ?

Trebuie sa refac logurile?

Multumiri anticipate.

 

 

basic 11.xlsxbasic 3.xlsxLOG-01-003-010-011tr4.xlsxLOG-01-003-010-011tr3.xlsx

Log-765765.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, ma poate ajuta si pe mine cineva cu interpretarea acestui LOG in mers ?  Este vorba de un Passat b6 BKP din 2007. De doi ani ma confrunt periodic cu o problema de limp iar la scanare apare boost sensor ground issue si uneori MAF . Am fost la trei mecanici dar nici unul nu a stiut sa-mi spuna ce poate fi dar toti cred ca e o problema la cablaj. Am facut logul in mers dar nu stiu sa interpretez - 

Multumesc,

Adrian

LOG-01-003-010-013.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog

Eu cred că nu are legătură ci este mai degrabă o agravare a vechii situaţii. Adică problemă de vacuum şi/sau geometrie. Uite compară BS011 de aici

1603964032_12-9-20196-46-37PM.thumb.jpg.ab110583917d15d699c8102f435ae68c.jpg

cu cel vechi

Din logul în mers se vede ca şi data trecută că presiunea măsurată stă cam tot timpul sub cea prescrisă, iar duty cycle are tresăriri către 80-90

 

@adrian77

în primul rând fă logul pe 3-10-11 nu pe 3-10-13 şi fă şi logurile pe care le-a făcut colegul moog (vezi Recomended posts).

În al doilea pune şi codurile de eroare. În logul postat de tine nu se vede nimic ciudat, dar cu nişte date suplimentare poate că da. Fă logul în mers astfel încât să ia limp dacă se poate (în nici un caz nu faci logul cu maşina deja în limp pt. că nu se vede nimic.)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , masina in cauza este un golf 4 1.9 tdi cod motor ajm , cine ma poate ajuta si pe mine va rog cu  acest log, nu stiu sa il interpretez corect, precizez ca valva n75 nu era schimbata, am schimbat-o ulterior crezand ca ea e de vina dar fara succes , iar codul de eroare este  p1557 35 10 overboost charge pressure control positive deviation  si nu pot trece peste 110 sau 120 km/h 

LOG-01-003-010-011.xlsx

Modificat de kimura 23
am uitat sa trec codul de eroare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum spune şi eroarea presiune prea mare, din cauza ei intră în limp-mode. De obicei asta este din cauza turbinei ancrasate. Pentru mai multe detalii studiază Recommended posts şi vino cu toate logurile pomenite acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu rezolvarea problemei ( cred) am masina de o luna  si cred ca vechiul propietar a mers subturat cu ea .. deoarece am tinut-o turata cativa kilometri buni si am vazut ca brusc treceam peste 120km/h fara probleme insa pe la xxxkm/h am vazut ca iar intra in limp desi parca ma mai impingea ceva acolo se simtea ca inca  ar mai trage , o sa ma duc sa curat geometria variabila cred ca de la ea este, precizez ca eu vin de pe benzina si de cand o am schimb cand motorul este cald bineinteles numai pe la 2600 3000 cateodata deci daca as curata turbina nu cred ca as mai avea probleme presupun, multumesc pentru respunsuri 

Modificat de lupo_bv
eliminat viteza ilegală
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update parțial la problema mea de mai sus... 

Am curățat EGR ul care era plin de mizerie, și se pare momentan ca tigaia a intrat in parametri pentru moment... 

Am așteptat sa ies din oraș sa dau putin in ea... După aia sa scriu... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Am un passat 1.9 tdi 101 avb, problema este ca nu prea trage cand e rece si alta este ca iau limp mode in treapta a 4 si a 5 a, in timp ce urc o pantă sau e in sarcina mai mare. Eroarea este "17964 charge pressure control P1556-35-10 negative deviation-intermitent. Mai jos atașez log ul in mers sper sa fie bine. De menționat că furtunasele de vacum le am schimbat pe toate si am egr oprit,adică i am scos furtunasul acela de sus. Multumesc si astept un raspuns

1577374052572_LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam încurcată treaba la tine, dar hai să le luăm pe rând:

LOGUL ÎN MERS

3-10-11.jpg.d7b45a57439db5879d5e7c2f43bc165c.jpg

Presiunea actuală spune ce spune şi eroarea: că nu ai presiune în turbină. De obicei asta se întâmplă când nu este vacuum la actuator (sau este dar mult prea puţin) sau când geometria este gripată (sau tija actuatorului). Dacă ai scos furtunaşul de la EGR trebuie astupat cu un şurub bine înţepenit altfel pierde vacuum pe acolo.

Tot de aici reiese şi că MAF nu prea mai măsoară cum trebuie. Să zicem că nici presiune nu este, dar spre sfârşit când presiunea măsurată aproape că a atins presiunea specificată tot scăzută rămâne valoarea MAF

 

BS011

BS011.jpg.fd86e4d0d9ab5fc13a2241a692bd5bca.jpg

Asta cam contrazice logul în mers în sensul că chiar dacă se văd ceva probleme de vacuum (neregularităţile din partea de sus) totuşi el nu este absent (dacă ai făcut logul în mers cu furtunaşul de la egr neastupat ar purtea fi o explicaţie). În schimb cred că este umblat la reglajele turbinei: diferenţa dintre on/off de aproape 300mbari este prea mare pentru motorul tău.

BS003

bs003.thumb.jpg.2c705ccee6d2e6f806c1c19bfa86e73c.jpg

Ăsta arată horror :))(valorile ar trebui să se schimbe între liniile alea marcate cu săgeţi de mine). Numai că eu cred că valorile citite de MAF nu sunt reale (mă refer că nu reflectă cantitatea reală de aer care intră în motor) pentru că la valoarea minimă indică o cantitate de aer ceva mai mare de 50mg/str (diferenţa până la 450 fiind gaze recirculate). Ori un motor nu poate funcţiona cu o asemenea cantitate de aer, trebuia să aibă oscilaţii mari de turaţie (de asta am pus şi turaţia în grafic) şi să se oprească, ori la tine turaţia stă bine merci constantă.

Discutând strict despre valoarea minimă, o valoarea coborâtă  poate fi şi din cauza turbinei dereglate (presiunea prea mare din turbină duce la o recirculare mărită, deci aer puţin), dar ar trebui să fie însoţită de oscilaţii ale turaţiei şi eventual de oprirea motorului pe EGR ON.

Problema este că şi pe EGR OFF ai valoare mică de aer şi coroborat cu ce am scris mai sus mă duce cu gândul că ai ceva neetanş între MAF şi turbină (atenţie că asta explică numai cantitatea mică de aer măsurată de MAF nu şi presiunea scăzută din turbină).

 

Acum după raţionamentul ăsta ce ar trebui să faci?

  • verificat etanşeitatea tubulaturii între MAF şi tubo
  • curăţat EGR şi verificat dacă închide bine
  • încercat cu un MAF bun de probă (dacă verificările de mai sus nu au rezultat)
  • măsurat vacuum-ul la actuatorul turbo (trebuie vacuum-metru)
  • verificat geometria şi reglajul turbinei

(cam în ordinea asta)

După fiecare intervenţie fă log în mers şi cele două loguri pe loc. Le postezi aici şi în funcţie de evoluţie vedem ce mai este de făcut

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de raspuns însă le am facut varza am încurcat log urile bs 003 si 011. Le am descărcat pe tel sa fac niste comparatii la valorile de acolo,alea erau dupa aici dupa forum. Mii de scuze. Si da furtunul care l am scos de la egr l am astupat bine sa nu piardă aer. Atașez din nou logourile corecte si cred ca se schimba problema? Ms mult si mii de scz încă o dată.LOG-01-011-xxx-xxx.csv

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!