Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@lupo_bvmultumesc mult pentru răspunsuri, e ciudat cu presiunea pe turbo pentru ca și cu turbina de 101 tot la 816 mbar statea și la fel aveam overboost. Pe partea de vaccumuri am din pompa tandem in n75 și după in turbo și atat. Deci cred ca e egr off.

mi a zis un prieten sa încerc sa schimb senzoru MAP ca poate de acolo e sau sa fie de la soft. Deoarece e făcut pentru turbo de 101 și acum am de 131 însă ma gândesc ca dacă era de la asta înainte nu trebuia sa fie la fel la 816, Oricum o sa revin cu un log după ce schimb MAP.

Modificat de rsava20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai curând MAP, nu cred că este de la soft. După ce îl schimbi (de altfel după orice schimbare să faci toate cele trei loguri)

Mai jos ai schema de vacuum de la AVB. Trebuie să ai 3 elemente conectate la vacuum. N75, N18 şi N239 (ăla care merge la clapeta din corpul EGR). Vezi ce ai anulat şi unde este anulat să fie furtunaşul înfundat cu un şurub peste care strângi şi un şoricel ca să nu scape vacuum pe acolo.

AVB vacuum.pdf

Până lămurim anumite aspecte şi de ce a fost anulat EGR îţi recomand să îl anulezi şi cu o tăbliţă cu care să obturezi ţeava care aduce gaze în EGR pentru că dacă EGR este defect şi nu închide bine va recircula tot timpul nişte gaze care vor perturba tot  şi degeaba este anulat din vacuum (de exemplu în BS003 cantitatea de aer este cam mică, dar am pus-o pe seama faptului că turbina nu face presiune sufiecientă, dar ar putea să fie şi din cauza unui EGR care nu este închis bine)

Verifică şi dacă rezervorul de vacuum nu este crăpat (prin metoda cu tras aer cu gura pe care ţi-am descris-o la verificarea membranei EGR)

Verifică şi dacă între turbină şi motor este totul etanş.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am făcut iar după înlocuire MAP

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

pe masina am doar N75. Așa am luat masina cu restu anulate. Din pompa tandem in n75 și din n75 in turbo și filtru de aer iar EGR ul este anulat și din soft dar zilele astea o sa încerc sa ii pun și acea tăbliță 

Modificat de rsava20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci ăla a fost dus, dar problema nu s-a rezolvat, măcar acum avem siguranţa că vedem presiunea care trebuie.

 

BS011

Presiunea minimă este cam cu 30 mbari sub cea atmosferică, ai o diferenţă on/off de aprox. 170 mbari, deci din punctul de vedere al reglajului este relativ ok. Vacuum pare să fie suficient.

Problema ar fi neregularităţile care sunt atât pe porţiunea urcătoare cât şi pe cea coborâtoare ar indica o geometrie ancrasată. 

Ca să vedem mai bine aspectul ăsta fă două BS011 în următoarele condiţii: unul cu maşina rece şi unul după ce s-a încălzit (aş fi zis după ce ai forjat-o bine, dar având în vedere că intră în limp cred că ar fi mai greu). FOARTE IMPORTANT: când faci  logurile lasă-le să curgă cam un minut chiar mai mult ca să vedem mai multe cicluri de on/off. De exemplu în graficul de mai jos se vede că la al doilea ciclu problema s-a agravat.

image.thumb.png.14d9def7322ed88d28c3aeadab501897.png

 

Logul în mers este clar. Se pare că vechiul MAP  avea momente când măsura. Asta m-a cam indus în eroare şi nu m-am gândit la un MAP defect.

image.thumb.png.4d8672ac24fcf4871f41f09b6bc5d8b3.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebytza2000

@rsava20 eu cred ca tot o sa iei limp daca stări de 4000 de ture pentru ca turbina face 2500 mb și cine ți a făcut softul nu cred ca e ce trebuie, Deoarece presiunea in turbina in full boost trebuia sa ți o ridice la 2100( cantitate ceruta de ecu pe turbina de 101 cp) pe turbina de 131 ea funcționează fără soft la 2200-2250 ) deci ceva nu e ok. 

Modificat de Sebytza2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria la turbina a fost verificată înainte de montare cam acum 1 luna și este buna. O sa încerc sa schimb softul sa văd cum se comporta. Faza cu overboost e ca aveam și cu turbo vechi de 101 dar și înainte de soft si la fel luam limp… deci nu cred ca e de la soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu cred că este de la soft. In grafic se vede că ECU vede o presiune prea mare și încearcă să o corecteze numai că ceva o împiedeca să facă asta. 

După cum arată graficul zici că turbina primește vacuum permanent. 

Verifica daca furtunasele sunt corect puse la N75: ăla din vârf la vacuum, ăla din mijloc la capsula turbinei și celălalt la filtrul de aer. Sa sufli pe furtunasul ăla care merge la filtrul de aer sa fie liber că dacă este obturat nu mai funcționează corect N75. 

Daca până aici toate sunt corecte ar mai rămâne reglajul geometriei.

Fa totuși și alea doua loguri BS011 cum am scris mai sus.

Nici eu nu cred că este de la soft. In grafic se vede că ECU vede o presiune prea mare și încearcă să o corecteze numai că ceva o împiedeca să facă asta. 

După cum arată graficul zici că turbina primește vacuum permanent. 

Verifica daca furtunasele sunt corect puse la N75: ăla din vârf la vacuum, ăla din mijloc la capsula turbinei și celălalt la filtrul de aer. Sa sufli pe furtunasul ăla care merge la filtrul de aer sa fie liber că dacă este obturat nu mai funcționează corect N75. 

Daca până aici toate sunt corecte ar mai rămâne reglajul geometriei.

Fa totuși și alea doua loguri BS011 cum am scris mai sus.

 

LE 

Mai încearcă ceva:fa un log un mers in tr.3 cu furtunasul de vacuum scos din turbina și înfundat cu in șurub 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat furtunasele si sunt puse bine si nici obturat furtunasul de la filtru. 
Am făcut log cu furtunu scos din turbo și astupat cum ai zisLOG-01-010-011-003.csv

 

si aici un bs11 făcut mai ok

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

voiam sa fac și in bs11 dar când încercam sa încălzesc motoru s o spart furtunu ăla “S” de la turbo

Modificat de rsava20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu logul în mers am vrut să văd dacă nu cumva rămîne blocată geometria. Nu rămîne.

Dar din BS011 pare că tot pe la geometrie este problema, sau la actuator

image.thumb.png.08a19fdf08627d71c8320ee8d07e15a2.png

Vîrfurile alea ar trebui să fie pe aceeaşi linie şi să nu fie scăriţele alea nici pe partea  urcătoare nici coborîtoare.

Prima dată eu zic să verifici următaorele:

- separă pîrghia geometriei de tija actuatorului

- mişcă pîrghia geometriei şi vezi dacă se mişcă uşor şi fără să se audă sunete

- dă să facă BS011 (tot aşa cu tija demontată) şi urmăreşte dacă tija actuatorului se mişcă foarte cursiv dintr-un capăt în altul.

Dacă pînă aici totul este ok (ce nu este ok se remediază) eu zic să mai reduci overboost-ul prin înşurubarea şurubului de stop.

9 hours ago, rsava20 said:

dar când încercam sa încălzesc motoru s o spart furtunu ăla “S” de la turbo

Păi la ce suprapresiune ai....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma ajutati cu o interpretare a log-ului atasat 

Masina: VW Passat 1.9 TDI - resoftat (AVB)

Singura eroare:

17964 - Charge Pressure Control 

            P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent

 

Log facut in treapta 3, 1800-3000 rpm (13 secunde in treapta 3 de la 1800 la 3000 acceleratie la maxim)

 

Multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu face presiune deloc. Cel mai probabil că ai o scăpare masivă de vacuum.

image.thumb.png.4e0888ea6c40c4961824c4e5b6fb3076.png

De verificat în primul rînd furtunşele de vacuum să nu fie crăpate şi nu în ultimul rînd capsula vacuumatică de la actuatorul turbo să nu fie spartă (cu un furtunaş de combustibil tragi aer cu gura din capsulă şi apoi vezi dacă limba rămîne lipită de furtunaş). Mai verifică ştuţul din pompa tandem să nu aibă joc şi rezervorul de vacuum (bila aia de plastic) să nu fie crăpat (se verifică la fel ca şi capsula vacuumatică)

Pentru a verifica vacuum-ul în condiţii bune ai nevoie de un manometru de vacuum. Ar fi bine să faci şi celelalte două loguri în Basic settings. Vezi mai jos

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Detin recent un golf 5 2007 1.9 BXF (90 cp) . Urmeaza intr o luna sa i fac RAR ul, iar masina fumega negru( nu intens) daca o accelerez la relanti pana la 3000 de ture (cu motorul cald ). Totusi masina mi se pare si putin lenesa. O sa atasez un log facut in treapta 4, ca in treapta 3 nu s a salvat si valorile la antigel si carburant cu masina incinsa, cand pe ceas arata apa la 90 de grade. 

WhatsApp Image 2024-09-18 at 19.56.52.jpeg

LOg.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ar trebui să cauţi în altă parte problema pentru că în zona asta cu turbina lucrurile stau destul de ok

image.thumb.png.9699b483b09efc8bef3b68fb79c527f3.png

 

Pe grupul 13 ce compensaţii ai pe injectoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt între 0.13 și 0.40 , legate de poză cu valorile la temperatura carburant și termostat sunt ok? Sau unde ar trebui să caut ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La carburant îmi pare cam mare, dar sincer nu știu cât ar trebui sa fie. Fiind motor PD știu că este mai mare, dar nu știu cu exactitate. Încearcă să folosești un aditiv pentru curățarea injectoarelor, poate au ceva depuneri și nu mai pulverizează bine. 

Avansul și consumul la ralanti cat sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut dragi admini. Dețin o skoda superb 2, 2000 tdi, 2011, cfgb. As dori de la dumneavoastră să ma ajutati cu procedura de diagnosticare a turbinei din vcds(pașii de urmat). La modelele mai vechi știam sa fac log urile,să citesc valorile pe canalele, 10, 11, 13. Inteleg ca la motoarele euro 5 este diferit? Din Basic setings, etc? Menționez că mașina merge ok, nu mi a intrat in limp mode niciodată in 6 ani de cand o detin, ci doar as dori să știu dacă sau cat de "obosită " este, dacă este. Are 320.000 km.  Inteleg ca exista si un sensor de poziție al actuatorului care ar trebui să dea un martor in bord dacă ar fi probleme? Mulțumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bvdistriributia este abia făcută. Este reglată pe 0 și consumul 0.6. Mie îmi dădea de gândit ca și temperatura citită cu vcds la antigel nu sare de 82 chiar dacă pe ceasuri arată 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cyti

Logul în mers tot aşa se face cu diferenţa că dacă nu ai disponibil Measuring Blocks trebuie să apelezi la Advanced Measuring Blocks, iar acolo va trebui să cauţi tu canalele pentru că diferă de la model la model. Important să ai turaţia motorului, Cantitatea de aer prescrisă şi măsurată (vezi să fie măsurată în mg/str), presiunea prescrisă şi măsurată, apăsarea pedalei de acceleraţie şi Duty cycle pentru turbină (vezi că asta poate avea diferite denumiri). La Basic settings trebuie să cauţi pe acolo în meniul derulant care sunt testele, probabil că o să primeşti nişte instrucţiuni să apeşi pe pedala de frână, etc. şi o să iasă un log pe care nu ştim să-l interpretăm:))

37 minutes ago, Sebytza2000 said:

distriributia este abia făcută. Este reglată pe 0 și consumul 0.6.

Fiind un EDC16 nu ar fi normal să fie între -1,5-2,5?

38 minutes ago, Sebytza2000 said:

Mie îmi dădea de gândit ca și temperatura citită cu vcds la antigel nu sare de 82 chiar dacă pe ceasuri arată 90.

Este normal. Pe ceasuri îţi arată 90 fix pentru un interval mai larg de temperaturi. Când 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din ce ştiu PD cu EDC15 (cele care au codul motor cu A la început) se reglează la 0, iar cele cu EDC16 (cele care au codul motor cu B la început) se reglează la -1,5-2,5.

Vezi mai jos două topic-uri despre asta

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, lupo_bv said:

@cyti

Logul în mers tot aşa se face cu diferenţa că dacă nu ai disponibil Measuring Blocks trebuie să apelezi la Advanced Measuring Blocks, iar acolo va trebui să cauţi tu canalele pentru că diferă de la model la model. Important să ai turaţia motorului, Cantitatea de aer prescrisă şi măsurată (vezi să fie măsurată în mg/str), presiunea prescrisă şi măsurată, apăsarea pedalei de acceleraţie şi Duty cycle pentru turbină (vezi că asta poate avea diferite denumiri). La Basic settings trebuie să cauţi pe acolo în meniul derulant care sunt testele, probabil că o să primeşti nişte instrucţiuni să apeşi pe pedala de frână, etc. şi o să iasă un log pe care nu ştim să-l interpretăm:))

Fiind un EDC16 nu ar fi normal să fie între -1,5-2,5?

Este normal. Pe ceasuri îţi arată 90 fix pentru un interval mai larg de temperaturi. Când 

@lupo_bv, mulțumesc frumos pentru explicațiile detaliate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!