Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Sunt ceva ciudăţenii aici, dar hai să le analizăm pe rând

BS003

Relativ ok. Neregularităţile alea unde am pus săgeţi s-ar putea să fie din cauză că în mers este anulat şi probabil că sunt ceva depuneri pe axul pistonaşului. Valoarea maximă puţin cam mare şi ar putea indica o mică scurgere de presiune între turbină şi motor, dar nu se probează la logul în mers  (dacă ar fi aşa MAF ar măsura mai mult decât prescrisul). Ce ne-ar interesa aici ar fi dacă închide bine pe EGR OFF şi se vede că închide.

image.thumb.png.a1f562d9b15dd6bfe4b0be70621b5751.png

 

BS011

Nu arată perfect, dar nici catastrofal nu este. Oricum nu justifică lipsa de presiune de la logul în mers

image.thumb.png.548f49635130f51fb8f57e437db960c6.png

 

Primul log

Se vede că a intrat în limp din cauza presiunii prea scăzute

12 hours ago, junglefoot said:

acum nelamurirea mea este de ce cand Maf-ul citeste o valoare mica, scade si presiunea turbinei, chiar daca ecu cere valoarea mare de care are nevoie.

sau invers . Cantitatea de aer care intră în motor este dependentă de turaţia motorului şi de presiunea aerului.

Dar şi MAF mi se pare că măsoară aiurea. De exemplu în graficul de mai jos se observă că după ce a intrat în limp, pe decelerare şi la ralanti  măsoară mai mult decât în prima parte când turaţia motorului şi presiunea măsurate sunt ma mari. În logul următor se observă chiar că la un moment dat (cred că atunci când a început să nu mai tragă), deşi presiunea şi turaţia cresc, MAF indică din ce în ce mai puţin (am încercuit cu roşu). În prima parte a aceluiaş log se observă că MAF măsoară cât de cât pe aproape de prescris. De altfel se observă că atunci când presiunea măsurată este pe aproape de cea prescrisă şi valoarea măsurată de MAF este pe aproape de cea prescrisă, dar asta se întâmplă de obicei în sarcini parţiale şi la turaţii mai mici. În plină sarcină dă pe spate.

image.thumb.png.7ee7ec0eaeb90f242d1a112861bc9b18.png

 

image.thumb.png.6141b677e75bac3d9fdc47e0aecffa37.png

 

Cauze posibile:

- posibil ca la turaţii mai mari turbina să tragă aer fals pe lângă MAF. În mod normal şi în situaţia asta turbina ar trebui să facă presiunea normală, dar dacă MAF măsoară aşa de puţin este posibil să apară o limitare a cantităţii de combustibil injectate şi de aici o viteză redusă a gazelor evacuate şi prin urmare şi o presiune scăzută

- MAF obosit. Dar dacă zici că l-ai schibat cu unul ok îl excludem pe moment. Dacă ar fi o problemă la mufă atunci cred că ar trebui să arunce şi o eroare pe MAF şi să apară o valoare de înlocuire de 550 mg/str.

- turbina nu face presiune la turaţii mari. Greu de determinat cauza

 

Ce ar trebui să faci?

În primul rând verifică bine să nu ai probleme la tubulatura dintre MAF şi turbină

Apoi mai fă nişte loguri în mers astfel (porneşti logurile de la plecarea de pe loc, te plimbi puţin, faci o repriză două cu pedala la podea între 1700-4000 rpm, apoi tragi pe dreapta şi salvezi logul):

- pe 003-010-011 cu mufa de la MAF scoasă. În felul acesta cu valoarea de 550 care de multe ori este mai mare decât cea citită de MAF putem verifica dacă are impact asupra presiunii

- pe 001-003-011 cu mufa de la MAF băgată

- pe 001-003-011 cu mufa de la MAF scoasă

- pe 007-003-011 cu mufa de la MAF băgată

Ultimul log pare cam contraintuitiv, dar am zis să verificăm şi ce vezi în poza de mai jos

1093814662_1-11-202212-13-22PM.thumb.jpg.448908cefacaa33304892f2b0bca4834.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte, foarte interesant ce se intampla, totusi mie mi se pare tare dubios cum a functionat masina 2 ani fara nici cea mai mica figura, doar prin simplul fapt ca am luat cablul debitmetrului si de nervi l-am sugrumat cu o faseta de plastic si asa a ramas!  A mers perfect!! Ce-i drept nu i-am mai facut nici un log nimic dupa, am uitat complet de problema.  Eroare de Maf nu am, decat daca ii scot mufa. Ce am mai gasit eroare a fost de la un suport de motor "17994 Engine Mount solenoid valves (n144/N145) 

P1586- 35-10 Short to plus-intermintent. " Dar nu cred sa aiba treaba, mai ales ca dupa ce am sters eroarea, nu a mai persistat.  Am sa fac logurile exact cum mi-a zis si vedem. Totusi m-am uitat mai bine la mufa si e cam coapta, ma gandesc ca sunt sanse destul de mari sa nu faca contat exact la partea de semnal si nu de alimentare in cat sa nu dea eroare, dar totusi sa nu trimita informatiile asa cum trebuie. Las o poza cu mufa 

 

 

WhatsApp Image 2022-01-10 at 20.49.40.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să o schimbi înainte de a face logurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in drum spre casa de la servici ca tot aveam laptopul cu mine am apucat sa fac 2 loguri in mers, unul cu mufa de la maf scoasa, iar celalalt cu mufa bagata. incercand sa o tin in asa fel in cat sa nu ia limp. 

 

In logul cu mufa bagata au fost cateva reprize in care masina a tras cum trebuie.

 

 Pana ma duc sa schimb mufa, las astea aici LOG-01-001-003-011 faara mufa.CSV 

LOG-01-001-003-011 cu mufa.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat mufă, nici o îmbunătățire.. Pana nu iau din nou în proba un Maf și un Map eu nu știu ce sa-i mai fac.  Sa fi picat iarăși N75-ul? Are aproape 2 ani. M-aș mira.. Din moment ce lucrează în BS.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum este clar că atunci când nu măsoară suficient MAF cantitatea injectată este limitată, dar tot nu pot trage o concluzie că din cauza asta nu face presiune.

14 hours ago, junglefoot said:

In logul cu mufa bagata au fost cateva reprize in care masina a tras cum trebuie.

Asta este partea curioasă, că nu funcţionează constant. Spre sfârşitul ultimului log se vede că ai avut două reprize în care ai avut chiar suprapresiune (comportament de geometrie ancrasată) după care iar şi-a revenit

image.thumb.png.cbbb96a5150dce543f6db27ee043d901.png

10 hours ago, junglefoot said:

Sa fi picat iarăși N75-ul?

Poţi face o verificare: tragi vaccuum direct la capsula vacuumatică a turbinei. În felul ăsta geometria va fi închisă la maxim şi în câteva sute de metri ar trebui să iei limp pentru suprapresiune. Dacă faci încercarea asta fă un log în mers pe 3-10-11, dar nu te dai prea tare la ea (o singură secvenţă cu acceleraţia la podea de la 1700 la 3000-3500 rpm este suficientă)pentru că în caz de suprapresiune nu mai are posibilitatea să limiteze presiunea decât prin reducerea puterii motorului. Dacă din log reiese că presiunea este mare atunci poţi suspecta N75, dacă lucrurile se prezintă la fel atunci nu cred că are vreo legătură

Deci, de acum faci logurile pe 3-10-11 pentru că m-am lămurit asupra celorlalte aspecte şi neapărat cu o secvenţă, două, cu cu acceleraţia la podea de la 1700 la 3500-4000 rpm în tr.3 şi dacă ai loc şi în tr. 4

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si eu la varianta cu vacuum direct in turbina, dar imi era cam frica de la ultima patanie, cand din cauza N75-ului care nu mai regla deloc, am avut constat 2900 mbar si undeva pe la 3500 rpm a puscat axul(am surprins asta in log) si nu a fost o senzatie faina. Daca mai gasesc logul ti-l las sa vezi. Ce e ciudat e ca nu facut nici o limitare in momentul ala cand eram cu ea talpa, dar la mers constat aveam mereu Limp pt overboost.  Acuma daca fac treaba asta cu vacuuml direct imi dau seama de la prima acceleratie daca face presiune sau nu fara sa o tin prea mult in overboost( ca poate nu imi reduce puterea motorului si fac iara vreo prostie)  

 

Am gasit o poza cu logul care surprinde cand s-a rupt axul. 1003564268_WhatsAppImage2022-01-12at10_24_09.thumb.jpeg.b0e5a10fa3b0779a222fb1306f8e473c.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi a4 b6 .... cel putin un fir rupt in cablajul masinii. Masori firele pana in ecu. Si tragi fir separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@junglefoot

Am mutat ultima postarea într-un topic dedicat MAF pentru că s-ar putea ca discuţia să se întindă mai mult şi să nu aglomerăm aici. Când ai loguri poţi reveni aici sau dacă se referă numai la problema asta cu MAF le putem discuta şi pe acel topic. Ţi-am ataşat acolo documentaţia necesară ca să verifici funcţionarea MAF şi cablajul

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de "turba"...🙄

 

Dupa cum spuneam mai sus, am verificat direct cu vacuum din pompa in ciupera actuatorului.  turbina in continuare nu face presiune

 

Am verificat cu un pistol de vacuum, pompa imi scoate undeva la -0.7 bari, am inteles ca ar trebui sa fie -0.9 

 

Am verificat cu pistolul la furtunu de intra in ciuperca actuatorului prin toata instalatia de vacuum aveam cam -0.65

 

Iar actuatorul meu ajunge in stop screw undeva pe la -5..  Deci teoretic e ok. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, detin un passat b6 2.0 bkp dsg 

Si intampin urmatoarea problema

pana la 100 la ora trage relativ bine dupa 100 nu mai trage si la 140 se plafoneaza fara nici o eroare stocata

in acest log masina nu s-a mai plafonat la 140 dar urca extrem de greu

un ajutor va rog?

LOG-01-010-003-011.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să aibă şi turbina o contribuţie la asta pentru că se văd nişte căderi de presiune, în treptele inferioare, dar văd că în a 3-a şi a 4-a este relativ ok.  Ca să ne lămurim mai bine fă un log în care să apeşi acceleraţia la podea de pe la 1600 rpm şi o ţii aşa până se plafonează (o să-ţi trebuiască ceva drum liber pentru testul ăsta). Sau dacă poţi să o treci pe manual să faci tot aşa de la 1600 rpm până pe la 4000 cu acceleraţia la podea în tr. 3 şi 4.

MAF este ok.

În principiu ar putea fi şi alte cauze, dar mai întâi să lămurim treaba cu turbina

Logul în mers

image.thumb.png.b8dc6724ed373ef3b6f702f278330a36.png

Logurile în BS011. Aici nu văd ceva deosebit, poate o oarecare ancrasare a geometriei

image.thumb.png.f6a99b8240875c4606fb668d7b679c7c.png

 

image.thumb.png.4f2fba988e0eec5ff79308ad5e41f634.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut prieteni,

La un 1,9 bls 2008 golf 5 plus cu DPF activ, am probleme cu o eroare de debitmetru semnal neplauzibil, am schimbat debitmetrul dat aceeasi eroare, din cate am vazut si debitmetru si egr inregistreaza cantitati mai mari, am un log...suspectez turbina din cauza ca egr era infundat , l am curatat, si presiunea pe dpf era 15mbari sa fi stricat turbina, am curata prin sonda lambda si dpf acum presiunea este 5..atasez log ctie automata

LOG-01-010-003-013.CSV

Modificat de marius_priti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Masina in cauza, Seat Leon 1.9 tdi BXE, simt ca nu trage. Fac aceste afirmatii deoarece mai conduc si o skoda 1.9 tdi AGR de 90cp, iar aceasta din urma o simt mai puternica.

Tin sa precizez ca nici una din masinile enumerate nu au modificari de nici un fel.

 

LOG-01-003-010-011.CSVLOG-01-011-xxx-xxx.CSVLOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Modificat de c0pter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers arată că ai ceva lag, face presiune puţin cam târziu, spike-ul puţin cam lung şi urmat de o uşoară cădere de presiune, în rest este ok. MAF ok

image.thumb.png.adbf2393668e77f4063ede54befab23c.png

BS011 arată că ai avea ceva pierderi de vacuum (marcat cu roşu) şi/sau geometria uşor ancrasată (marcat cu albastru)

image.thumb.png.fdb9c9694fe3bcaa9d14b6eade31900b.png

BS003 este relativ ok cu excepţia faptului că valoarea maximă este puţin cam mare. Asta ar însemna ceva pierderi de presiune între turbină şi admisie

image.thumb.png.45a92a88d3ad76bb23077b4c661d2324.png

 

Deci, verifică prima dată dacă nu ai ceva furtunaşe de vacuum crăpate, cel mai bine se verifică cu un manometru de vacuum, apoi verifică bine îmbinările de la turbină spre motor să nu fie pe undeva vreo scăpare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, are cineva schema vacuumurilor pentru turbo cod motor ANU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos, am o problema, mașina intra in limp mode, P1556 deviație negativă și credeam că am vacuumurile puse incorect, precizez că n75 e nou, actuatorul e ok...

Modificat de Yma2017
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică tot circuitul de vacuum de la pompa de vacuum până la fiecare actuator. La vârsta asta mai crapă furtunaşele. Verifică inclusiv rezervorul de vacuum (bila aia) să nu fie crăpată (tragi aer cu gura printr-un furtunaş nou şi trebuie să rămână limba lipită de furtunaş).

Dacă ai vcds fă nişte loguri şi postează-le aici. Vezi mai la vale ce şi cum

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bila aia la mine lipsește, e românească adică șurub in loc de bila iar vacuumurile sunt schimbate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune vacuum-urile conform schemei şi pune şi rezervorul respectiv (nu l-au pus ăia degeaba), cred că găseşti uşor în dezmembrări, mai ales că este un element care s-a pus pe multe maşini. Rolul este să asigure funcţionarea mai liniară a electrovalvelor a căror funcţionare presupune un consum de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte ok logurile:icon_thumleft:

Logul în mers:

- se vede un lag destul de mare  pe partea de presiune (vedem mai jos de ce)

- MAF ok

- în logul ăsta nu s-a manifestat limp mode, probabil că apare în anumite situaţii (de exemplu când o forţezi în rampă şi turaţia nu poate creşte suficient de repede )

image.thumb.png.576141421aa69b4b1bac18797fdcdcd6.png

 

image.thumb.png.35038cce8a54ef848e4c36c639ca4aff.png

 

BS011

După cum vezi arată ca EKG ul după ce a murit pacientul. Cauze posibile sunt două:

- vacuum lipsă în totalitate, ori se pierde pe traseu din cauza unei neetanşeităţi ori membrană actuator spartă (ai zis că este ok actuatorul, dar dacă nu este nou verifică totuşi să nu fie membrana spartă - metoda tras aer cu gura cum am scris mai sus)

- geometrie blocată (verifică dacă pe timpul BS011 se mişcă pârghia geometriei conform secvenţelor on/off)

Ca să vezi care este problema fără să demontezi turbina ar trebui separată pârghia geometriei de tija actuatorului şi apoi observat următoarele

- când dai BS011 se mişcă cursiv, fără zgomote tija actuatorului?

- pârghia geometriei se mişcă cursiv fără opinteli/zgomote dintr-un capăt în altul?

Un pistol de vacuum cu manometru te-ar ajuta destul de mult să găseşti cauza

 

image.thumb.png.ba166e8dc9b0171c9e037b4065968293.png

 

BS003

Funcţionarea EGR este foarte bună.

image.thumb.png.e5ae6e7c531c8c8d85c6f750c16dd99b.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!