Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Turbina este noua recondiționata.  Rămâne sa merg săptămâna viitoare  înapoi la cei ce au recondiționat turbina.  Va anunț ce am rezolvat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seatleon1.9110hp

Buna seara, va rog daca ma puteti ajuta si pe mine cu citirea unui log la un passat b5 1.9 131 cai. 

La masina s au inlocuit urmatoarele piese si aceiași problema nu trage. 

Debitmetru, n75, senzor presiune, furtune vacum, capsula de la turbo plus curatit geometrie  dupa curățire la anumite turatii peste 2500 se aude ca si cum ar atinge ceva in turbina, axul nu are joc. 

log aranjat 1.9 131.csv

Modificat de Seatleon1.9110hp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să nu fie reglată bine tija. Face presiune târziu apoi ai suprapresiune destul de mare astfel încât ajungi la limita limp-ului, apoi scade prea mult presiunea

175837518_10-6-20201-18-54PM.thumb.jpg.cabcc9120fac9bd2820a3897b9de9303.jpg

MAF ok

Fă și BS003 și BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seatleon1.9110hp

Multumesc, tija este stransa la maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este ok. Lungimea tijei este critică pentru funcționarea în parametri a turbinei. 

Studiază puțin acest topic și o să înțelegi.

Dacă ai răbdare să citești mai în urmă o să vezi cam ce efect are si o tura a piulitei de reglaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Seatleon1.9110hp

Salutare am revenit cu un log turbina a fost dusa la reglat  are miez si geometrie noi. masina abia urca pana la 2000rpm si la plecare e incomod. Apoi dupa 2000 merge bine

tibi reglat.csv

Am facut si in bs 003 si 011 nu am aranjat ca nu stiu sa le aranjez cele in bs. Multumesc

bs011.csv bs003.csv

Modificat de Seatleon1.9110hp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede că face presiune târziu, practic după 3000 rpm poţi spune că trage bine

 

3-10-11.thumb.jpg.100b940b4f944aae787f0dad7e3a5e19.jpg

În mod normal presiunea măsurată ar trebui să fie cam pe acolo unde am desenat eu cu roşu.

Faptul că  nu face presiunea corespunzătoare se vede şi în BS011

BS011.jpg.4c9f937235034f6661883a018b2cf248.jpg

Diferenţa dintre On/Off este prea mică, cu motorul rece diferenţa dintre ele ar trebui să fie cam 160 mbari, valoarea maximă ar trebui să fie pe unde am desenat eu.

Considerând că reglajul este corect şi luând în considerare ce ai schimbat problema ar putea fi de la o scăpare de vacuum pe care nu ai depistat-o încă.  Asta se poate testa cu un manometru de vacuum, pe ultimele pagini s-a discutat despre asta. Dacă pe turbo On ai la actuator aproape -700mbari atunci fie geometria nu este reglată corespunzător fie viteza gazelor evacuate este prea mică (probleme motor, catalizator înfundat). Bineînţeles că o altă cauză poate fi o scăpare de presiune între turbină şi motor (numai că asta nu este probată şi de BS003 după cum o să vezi mai jos). O eventuală scăpare de presiune ar trebui să se şi audă ca un şuierat, n-ar strica să verifici toate îmbinările pe traseul turbină-intercooler-motor.

 

BS003

Ăsta nu arată nici el bine deloc, ar trebui să fie cam cum am desenat eu cu roşu

BS003.thumb.jpg.4e1563ae1232a33dac65042ba551f1cb.jpg

 

  • Valoarea minimă (corespunzătoare EGR ON) prea mare indică faptul că ai o recirculare insuficientă, cu alte cuvinte nu se deschide suficient valva EGR. Cauze posibile: pierderi vacuum, N18 defect sau EGR murdar. Ar mai putea să fie şi scăpări de gaze evacuate (ţeava dintre evacuare şi EGR),dar asta este mai rară.
  • Valoarea maximă (corespunzătoare EGR OFF) prea mică indică faptul că în motor intră prea puţin aer atunci când EGR este complet închis. Cauze posibile: EGR murdar a cărui supapă nu mai închide cum trebuie şi continuă să recircule gaze când nu ar trebui, N18 defect care livrează vacuum când nu ar trebui. Dacă valoarea asta ar fi mai mare decât trebuie atunci ar indica o scăpare de presiune (argument la ce am scris mai sus). Nu-mi dau seama dacă valoarea asta prea mică ar avea drept cauză presiunea prea mică pe Turbo On

Acum ce ar trebui făcut?

  • Prima dată hai să izolăm treaba cu EGR. Blindează temporar pentru teste ţeava care aduce gaze din evacuare în EGR (slăbeşti cele două şuruburi dintr-unul din capte, bagi o tăbliţă care să obtureze complet orificiul şi strângi înapoi) apoi repeţi cele trei loguri. Asta o să dea răspuns ca câteva din dilemele de mai sus şi eventual o să elimine unele cauze posibile.
  • N-ar strica să demontezi şi să cureţi EGR şi să verifici traseul de vacuum
  • Obligatoriu după fiecare intervenţie faci cele trei loguri sau măcar BS003 şi BS011, altfel va fi mai  greu de stabilit cauza reală

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,sunt nou pe forum si intampin o problema

cu masina personala si anume lipsa putere la turatii mici.Atasez un log cu rugamintea sa mi dati ceva sfaturi.Mentionez ca masina are DPF si EGR off

log 1.6 tdi.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seatleon1.9110hp

Multumesc foarte mult, masina mai da o eroare la egr  voi pune o poza in afara de cea cu deviatia ca e stocata de pana sa refaca turbo, garniturile sunt noi la galerie mai putin cea mica de la teava egr care arata cam rau, dupa ce a pus turbina motorul galopa rau s a si oprit am scos vacuumul de la egr si mergea ok am mai incercat o țigănie din furtunul principal de vacum am pus supapa sens am anulat tot si m am  dus doar  in n75 si in turbo si la fel nu trage am descoperit o fisura in furtun care iese din turbo dar nu se auzea niciun sunet, testele au fost facute cu instalatia de vacuum completa,rece pana nu scoate vacumul din egr trpideaza foarte rau si se opreste

IMG_20201016_203151.jpg

Modificat de Seatleon1.9110hp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogosian01

Nu cred că este de la turbină că presiune ai.

1041587461_10-17-202011-50-15AM.thumb.jpg.a7093b45361b05d517bed42a96b93157.jpg

Acum nu ştiu dacă ăla este grupul care indică presiunea măsurată (văd că acolo scrie calculată) pentru că mi se pare mult prea mare valoarea totuşi. Vezi dacă mai este vreun grup cu Charge air pressure: actual value. Având în vedere că ai un grup intitulat Charge air pressure specified value ar trebui să-l ai şi pe celălalt

Şi ar mai trebui căutat un grup denumit Air mass; actual value: dar măsurat în mg/str pt că la tine grupul ăsta este măsurat în g/s (se poate face echivalenţa cu o formulă, dar nu-mi stă mintea acum să aflu formula aia). Vezi dacă se potrivesc grupurile din postarea asta. 

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=3048160

Mi se pare foarte ciudată valoarea de 250mg/str. pentru Air mass; specified value. Ar trebui să fie undeva în jur de 800, nu ştiu sigur, dar oricum nu 250

 

Un alt semn de întrebare ar fi presiunea de combustibil

504710918_10-17-202011-51-01AM.thumb.jpg.3a19b49103bd71d5a55bde1c86a016b7.jpg

Asta nu face obiectul topicului de faţă, trebuie să expui problema pe un topic mai potrivit cum este acesta

 

@Seatleon1.9110hp

15 hours ago, Seatleon1.9110hp said:

dupa ce a pus turbina motorul galopa rau s a si oprit

 

15 hours ago, Seatleon1.9110hp said:

rece pana nu scoate vacumul din egr trpideaza foarte rau si se opreste

Asta înseamnă recirculare mărită deşi pe BS003 cu EGR on nu se vede asta în schimb rămâne semnul de întrebare pentru EGR OFF.

Pune vacuum-urile cum au fost, blindează EGR şi refă logurile să vedem (dacă EGR nu închide bine degeaba anulezi vacuum-ul). Eroarea are legătură cu ce ai făcut acolo la vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce ar trebuii sa incep ? Cu presiunea de combustibil ssu cu turbina? Cred ca o iau cu capul,de 6 luni caut rezolvarea la aceasta problema !  Sincer nu stiu ce sa i fac ssu mai exact la cine sa ma duc cu ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să începi cu partea de motor. Dacă el nu dezvoltă putere nu poţi rezolva o eventală problemă la turbină. Dacă nu găseşti un service de încredere în Ploieşti (caută şi pe AICI, poate găseşti ceva) încearcă pe la o reprezentanţă Bosch

https://www.boschcarservice.com/ro/ro#

http://www.tehcomobil.com/

Mă  gândescă că ăştia ar trebui să aibă sculele potrivite pentru o diagnosticare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 6 luni umblu din service in service fara rezolvare,la Darius au spus ca nu repara Skoda ca nu au program,asta mi a pus capac

Alte canale ptr citirea presiunii eu nu am gasit,si din ce inteleg eu este prea mare la turatie mica1500-1800r/min,daca exista cineva in Ploiesti care poate sa faca acest log ar fibine,la service nu ma mai duc ptr ca nu stiu nici ce este ala Log

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fenomenul se manifesta astfel:cu cat merg mai mult cu ea in regim de oras viteza 1-2-3 ,incepe si nu mai trage in ture mici,la plecarile de pe loc simtidu se cel mai mult aceasta lipsa de putere,de parca s ar infunda ceva treptat treptat ,ai impresia ca se intareste usor usor pedala de acceleratie.Aceasta manifestare se atenueaza daca o las sa se raceasca. 15-20 min.Mai mentionez ca aceasta lipsa de putere , dispare ptr cateva secunde daca tin masina turata cand stau pe loc la semafor ,adica in momentul plecarii de pe loc trage bine daca am tinut o turata cate va secunde (tinuta turata la 2500  cat permite) ,daca ies cu masina la drum aceasta stare dispare treptat de parca ceva s ar raci si mergand cu viteza,mai vreau sa specific ceva,daca am masina plina(4-5 persoane) am impresia ca trage mai bine ,asta este impresia mea,explicatia nu o stiu !!! In rest absolut nicio eroare stocata pe motor,ma rog in fel si chip sa ia o eroare sa dea un semn ,NIMIC !!???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,am schimbat intercooler-ul cu unul after market (cel vechi s-a spart), si a aparut in 2-3 zile o trepidatie,plus ca nici nu trage bine de la 2000 de turatii in sus...parca nu ar lucra un injector,nu stiu cum sa explic,dar nu-mi da nicio eroare la injectoare. In trecut am mai avut probleme,dar s-a rezolvat cu schimbarea furtunelor de vacuum.Atasez log,va multumesc!

 

 

 

Log in mers.csv LOG-003-xxx-xxx.csv LOG-011-xxx-xxx.csv

Modificat de poenaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că este din cauza turbinei. De la 2000 rpm ai suprapresiune la greu, nu ştiu cum de nu ai luat limp.

1319924279_10-23-20201-22-25AM.thumb.jpg.aa5a00a67580f744e21ebaf3065470cd.jpg

În BS011 diferenţa dintre min/max este ok, aproape 200mbari, graficul are unele neregularităţi, dar parcă nu sunt chiar aşa catastrofale să producă suprapresiunea aia în mers. Poate că geometria agaţă în anumite condiţii sau poate un N75 cu probleme (să nu îl înlocuieşti până nu testezi cu unul de probă)

1457332058_10-23-20201-23-06AM.jpg.84856bad0760643586bf4301b6584254.jpg

 

EGR nu funcţionează deloc, ca şi cum ar fi anulat sau posibil blocat pe închis (din fericiere dacă este asta). Este cumva anulat de tine? Dacă nu graficul arată aşa din următoarele cauze posibile: furtunaş vacuum spart, membrană EGR spartă, EGR blocat pe închis, N18 defect.

Oricum nici asta nu constituie o cauză pentru comportamentul reclamat de tine (eventual ar trebui să tragă mai bine nu mai prost)

741793313_10-23-20201-24-02AM.jpg.1b9d90832524d2238907ca6b9240046f.jpg

În afară de ce ţi-am scris mai sus mai fă un log în mers, dar pornit mai de jos de pe la 1600 rpm să vedem momentul când intră turbina (nu te chiunui să porneşti/opreşti logul în mers, porneşte-l înainte să pui maşina în mişcare şi dă-i save după ce ai tras pe dreapa)

 

Aşa ca şi concluzie: sunt probleme în zona asta care trebuie remediate, dar nu pare să fie de aici problema reclamată de tine, mai trebuie investigate şi alte aspecte cum ar fi un log în mers pe grupul 013.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns,am uitat sa precizez ca am desfacut egr-ul si era infundat jos,la imbinarea cu cotul acela metalic. Am curatat ce era acolo dar e foarte posibil sa nu mai functioneze. Motorul are si un sunet urat,ca de "toba sparta" care dispare daca actionez manual clapeta shut of... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa editez si nu am reusit! EGR-ul nu lucreaza,l-am probat si pierde vacuum. Nu pot sa-mi dau seama de unde vine sunetul ala. Am scos furtunul la intercooler pentru a se auzi pe filmare.

 

http://s.go.ro/x2b4grkh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca problema e axul cu came,saptamana viitoare va fi rezolvata (sper),o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am ascultat filmul si după sunet cam așa pare. 

Pe partea de EGR probabil că are membra spartă (dacă tragi aer cu un furtunas o să îți dai seama) si va trebui înlocuit. Până atunci înfunda furtunasul ca să nu mai piardă vacuum.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
alabalaportocala

Va salut, am incercat sa fac un log in mers la masina din semnatura, pentru turbina, dar dupa ce fac logul ( in viteza a 3 a exact cum este explicat pe forum, de la aprox 1700 rpm pana in ~4000) , vad ca imi apar doar 4 randuri de valori la fiecare coloana..nu e cam putin?

Totodata, la acceleration position, desi e calcata la maxim pedala, apare doar 78%. Am facut eu ceva gresit oare?

 

LOG-01-IDE00075_&8.CSV

Modificat de alabalaportocala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa selectezi accelerator travel nu position si inainte sa dai log selectectezi group UDS si turbo, altfel logul e irelevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alabalaportocala

Multumesc de lamurire, nu stiam ca trebuie sa bifez UDS si Turbo. Am facut un log in treapta 3 si unul in treapta 4 , dar nu am putut inregistra acceleration travel cu interfata mea ( aparea N/A la valori cand adaugam si acceleration travel sau position ) ..
Atasez logurile, sper ca ma poate ajuta cineva cu o interpretare. Acceleratia a fost calcata la maxim tot timpul.Multumsec.

 

log treapta 3.CSV log trreapta 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am un Passat b6 2.0 blueTDI, cod motor CBAC si am urmatoarea eroare si iau limp

000665 - Boost Pressure Regulation 
               P0299 - 000 - Control Range Not Reached - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 277650 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2052.14.01
                    Time: 22:49:13

             Freeze Frame:
                    RPM: 3243 /min
                    Speed: 101.0 km/h
                    Load: 73.3 %
                    Absolute Pres.: 2325.6 mbar
                    Absolute Pres.: 1754.4 mbar
                    Lambda: 82.9 %
                    Lambda: 83.6 %

Am facut un log pe BS03 si BS11. Mentionez ca actuatorul de la turbo tine vacuum doar 3-4 minute daca pun o pompa de vacuum pe el apoi scade la zero. valva n75 este noua

 

test1.CSV

Modificat de pvflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am refacut logul ptr turbina si am folosit un alt canal ptr presiunea actuala,as dori un ajutor ptr interpretarea valorii turbo si maf ,ma chinui de 6 luni sa rezolv problema,logul a fost facut cu masina functionand cu o putere medie sa zic si nu in starea cea mai rea de putere in care ajunge in timpul zilei !

Log Turbina 1.6 tdi.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Robertvictorthree
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!