Jump to content

Cum se crapa?


MishuL
 Share

Postare recomandată

Liviu, s-ar putea sa te gandeshti de 2,3,4... de cate ori e nevoie, inainte sa dai drumul la porumbel? Nu prea vad ce legatura are meseria cu fieru', plus ca potzi fi doctor in broashte chiar daca eshti avocat si nu prea te murdareshti des pe maini. Cu ciocanu' poa' sa dee oricine, important e ce ai in bibilica. Ca sa nu mai zic, jigneshti oameni care sunt de partea ta.... :emthdown:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    54

  • chirostar

    21

  • jan

    20

  • KRAKEN

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Astazi (pana acum) am masurat pistoanele si cilindrii.Cotele nominale ar fi 85,50 la cilindru si 85,46 la piston, cu 3 clase de imperechere la fabrica (85,49-50-51, neimportant acum, chestie de o sutime). Jocul nominal este deci de 4 sutimi, iar jocul admis 18 sau 20 de sutimi, nu mai shtiu acum exact, tre' sa ma uit acasa in Without Guesswork.Am masurat pistoanele cu micrometrul, am scris pe ele cu carioca.Pe urma, am pus 85,50 in micrometru, am pus palpatorul corespunzator (marcat 80-90 mm) la dispozitivul comparator, am adus cadranul la 0 si am masurat cilindrii. Sutimile aratate de ac sunt sutimi peste 85,50, la care am pus 0-ul.Pe urma am comparat fiecare piston cu cilindrul lui. In poza, vedem o diferentza de 20 sutimi, deci tre' facut ceva. Ce? Pai... dupa punga, disponibil de piese si apucaturi. Unii ar zice: set nou. Eu zic: alezat cilindrii la cota 1 si pistoane noi la cota 1- dar nu am :( , asa ca ramane planul B- cautam in troace si gasim alt set. Stiu ca am.De asemenea, am bagat segmentzii in cilindri sa vad fanta (tre' sa aiba cam 3 zecimi daca imi aduc bine aminte). Dupa cum vedem, e mult peste, deci altzi segmentzi.Mentzionez ca, asa cum vedetzi piesele, la limita maxim admisa de uzura, consumul de ulei era de maxim 750 grame la mie.Alte poze

post-32-1201609284_thumb.jpg

post-32-1201609296_thumb.jpg

post-32-1201609304_thumb.jpg

post-32-1201609317_thumb.jpg

post-32-1201609347_thumb.jpg

post-32-1201609365_thumb.jpg

post-32-1201609374_thumb.jpg

post-32-1201609380_thumb.jpg

post-32-1201609394_thumb.jpg

post-32-1201609536_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu, s-ar putea sa te gandeshti de 2,3,4... de cate ori e nevoie, inainte sa dai drumul la porumbel? Nu prea vad ce legatura are meseria cu fieru', plus ca potzi fi doctor in broashte chiar daca eshti avocat si nu prea te murdareshti des pe maini. Cu ciocanu' poa' sa dee oricine, important e ce ai in bibilica. Ca sa nu mai zic, jigneshti oameni care sunt de partea ta.... :angry:

bai coane, cine ma stie stie ca uneori gura vorbeste fara cap. :) .si io nu ma supar cand altzii...ai dreptate, ca de obicei.. :censur: .poi d'aia esti tu moderator si io nu...da' ma mir ca n-a zis altzii..care...d :censur: a' mersi' ..pt. avertizare...ps. e unii, care este, din aia care stie numa' sa tzina volanu'..da' e altzii, care este, deci invers...care stie de rup!..deci sunt de doi feli! si daca gandesti mai departe...aia, primii, nu pricepe..deci solicita iesplicatzii...chestia e ca io gandii muuult mai mare, gen ca sa poate sa vaza ce scrim noi si altzii, :) poa' din tzara, poa din afara...deci persoanele de fatza se includ.. :huh: sau invers.. :blink: cine nu e de fatza se esclude? sau invers/ cum era??? :lol: ps. doi..aveam ceva la bila..pisica! :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, l-am crapat, am spalat arborele, axa, bielele... ma car acasa ca sunt pilaf, pozele maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozele.Am golit uleiul. Nu am facut asta cand era motorul pe mashina pt ca ar fi trebuit sa pun capacul la loc, plus ca ma tavaleam pe urma pe sub masina prin mizerie. nasol este ca, fiind frig, uleiul e un soi de magiun negru care curge greu :lol: Pe urma m-am apucat de scos suruburile care tzin semicarterele. Sunt 6 piulitze cu hexagon de 17 (M12 parca) si, daca am numarat bine, 15 suruburi/piulitze etc de M8. Atentzie la cele indicate cu degetele, de multe ori sunt ascunse in mizerie si sunt uitate.Dupa desfacerea tuturor acestor suruburi si a piulitzelor de la capacul pompei de ulei, batem ushor prin intermediul unui lemn tare sau fier + carpa (cum am facut eu). Crapam intai cateva zecimi de mm si scoatem pompa de ulei folosind 2 surubelnitze. Incercarea de a o scoate inainte de a crapa oleaca blocul duce la ruperea marginilor pt ca ea sta acolo presata. Pe urma, putem crapa de tot si scoatem maruntaiele. Spalam totul, intram la caldura.Indoor, verificam intai cu ajutorul calei de 50 mm atat micrometrul de 50-75 mm si sublerul, pe urma trecem la masuratori. Concluzia ar fi ca arborele ar fi bun, la cota 2, dar palierul de mijloc s-a uzat la 54,40 deci se cere rectificat. Putem rectifica toate palierele sau, mai meshteshugareshte, daca intamplator dispunem de un cuzinet bun de cota 3, rectificam doar fusul de mijloc. La mine nu e cazul pt ca am 2 arbori la cota 0, o sa pun unul din ele.Dupa ce o sa spal blocul, il masor si pe el. Oricum, la ochi, palierele sunt bune.

post-32-1201697716_thumb.jpg

post-32-1201697729_thumb.jpg

post-32-1201697737_thumb.jpg

post-32-1201697777_thumb.jpg

post-32-1201697786_thumb.jpg

post-32-1201697797_thumb.jpg

post-32-1201697822_thumb.jpg

post-32-1201697833_thumb.jpg

post-32-1201697841_thumb.jpg

post-32-1201697874_thumb.jpg

post-32-1201697881_thumb.jpg

post-32-1201697890_thumb.jpg

post-32-1201697901_thumb.jpg

post-32-1201697926_thumb.jpg

post-32-1201697933_thumb.jpg

post-32-1201697939_thumb.jpg

post-32-1201697947_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misu ar trebui sa specifici ca asa ceva nu trebuie imitat sau facut acasa :) , nici un animal n-a fost ranit sau chinuit, s-au folosit cascadori la fiecare scena mai dura, etc ... La 100 Euro un set nou parca nu merita nici sa-l masori pe ala vechi, bine nu vorbesc de tine care la cate ai adunat ar fi si pacat sa dai banii pe ceva in urmatorii 20-30 de ani. :P Iar aia cu palierele la diverse cote e pt. oameni care se plictisesc rau de tot. Macar un set de garnituri noi ii pui? Hmmm acum am vazut ce zice Liviu ca i-ar sta bine ca moderator :icon_thumright: ar fi o idee :rolleyes: :icon_thumright: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misu, pe langa lucrurile clasice, poti sa pui mai multe TIP-uri, asa pt cei care au de gand sa se apuce sa crape un motor pt prima oara. Chestia cu pompa de ulei si cu scoaterea ei nu o stiam... Mai sunt lucruri la care trebuie sa avem grija.

Poate la sfarsit facem un rezumat cu un slide show...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica ar exista posibilitatea sa scotzi pompa cu motorul inchis, cu un extractor. Eu nu am....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se comercializeaza pe la magazinele on-line de vw air-cooled, dar sincer nu vad rostul daca n-ai presiune pompa e pe ultimul loc la verificari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de rectificat blocu. Mishule!! n-ai cumva o "scula" manuala de rectificat, un "boshtang" manual.

Am vazut pe Old-droppers.com, ceva extrem de inteligent ( o sa caut o poza) si facut de marca , nu homemade ( scula zic)!

Cu un astfel de device ati rectifici singur blocu acasa in "bucatarie" .

Altfel laudabila intentia ta, cu topicul asta!. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intentia mai mult decat laudabila :D ! Cat despre boshtanga manuala am incercat si eu cu ceva ani in urma dar abaterile erau peste limita bunului simt . Stiu pe cineva care avea pt paliere de 50 la care facusem eu divaisurile pt 55. O sa intreb maine daca mai exista sau nu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu una, de la nea Ilarie Pushcash, al' de-a stat pe Lainici. Dar... parca nu m-ash baga... A! Am un bloc spart, de dus la scrap, o sa incerc pe el inainte, sa vad ce iese! Partea proasta e ca avansul e pe un filet, fin e adevarat, dar tot mi se pare mare pt un avans de ashchiere pt asha ceva fin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit pozele cu "Boshtangu"!!.

post-4234-1201724576_thumb.jpg post-4234-1201724581_thumb.jpg post-4234-1201724587_thumb.jpg post-4234-1201724593_thumb.jpg post-4234-1201724602_thumb.jpg post-4234-1201724609_thumb.jpg

Daca are careva asa ceva eu il vreau doar imprumut sa-mi rectific si io blocu ptr motorul de 1600 pe care il tot fac de 1 an!

Uite Mishu. Asa arata dupa rectificat. Daca masinaria de care zici e din asta MA INTERESEAZA.

De notat "Cutzitele zburatoare" sunt REGLABILE !!

post-4234-1201725088_thumb.jpg post-4234-1201725077_thumb.jpg

post-4234-1201725099_thumb.jpg

Modificat de soryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grijania mamii lor cu netul! Nu pot mari pozele, sa vad ca lumea ce-i acolo. Ma uit de acasa, diseara. Cred ca se poate face, aia de-o am eu (borshtanga, zic!) e rudimentara....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mishu, pune o poza cu bostanga ta sa stiu si eu cum se maninca.

In pozele puse de soryn nu prea inteleg cum se prinde scula de bloc, la capete (de fapt problema e de centrare). Mai e problema cit de precis reglezi cutitele.

Blocul cum l-ai masurat ? Sint foarte curios cum se masoara.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica ar exista posibilitatea sa scotzi pompa cu motorul inchis, cu un extractor. Eu nu am....

au si cei care aduc de la BBT (lexxus si kacsi)... o vezi la lucru, la http://www.vwkafer.lx.ro/20062.htm e foarte usor de facut si utilizat :icon_thumright:

post-22-1202316090_thumb.jpg

post-22-1202316250_thumb.jpg

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jucarica aia a mea are 2 lagaruiri la capete din care una face si avansul, cu filet. Un singur portcutzit, deplasabil/fixabil pe tija, iar adancimea de ashchiere se regleaza rudimentar, strangand un surub care blocheaza cutzitul. Eu n-ash pune-o asha cum e pe un bloc al meu.

Poate-mi fac timp la serviciu sa pun in AutoCAD de-un desen pt o jucarica de-asta. Material... ar fi. Materiale... ar fi. Strungar... ar fi. Eu sa am chef :D

Nu-i mai zicetzi boshtanga ca nu are legatura cu bostanul. Eventual bohrshtanga, de la bohr=gaura, alezaj :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la brasov la autorad se executa alezari la lagare paliere la blocuri motor pe masina de alezat ..

din cite am invatat la masini unelte ...avansul cutitului zburator se da din comanda masinii.. iar alezajul se stabileste cu calibre de exterior..

exista posibilitatea de a face niste calibre si pentru masinaria aia de mina pentru a regla cutitul la fix...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mishule! Te uitashi la chiulasa aia care "fal-fal"? parca fasaia. Cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fasaia pe langa bujii, erau nestranse. Am mici fisuri pe langa bujie dar existau si acum 3 ani, si oricum gaurile de bujie ai Helicoil. Am 1-2 chiulase boboc, dar nu le pun inca, le tzin pt zile (mai) negre.

Nashpa e faptul ca acum 10 min am cotrobait in piese si am descoperit ca setul cel mai bun e pt al'ceva, ca are gulerul cilindrului mai scund, deci nu-l pot folosi, asa ca o sa ma rezum acum la a face boboc cuzinetzii si arborele, urmand a folosi cilindri si pistoane de pe stoc, chiar daca jocul o sa fie aproape de limita maxima, adica o sa am cam 15 sutimi joc. Pun segmentzi mai buni si inchid lucrarea. E ushor de schimbat ulterior doar cilindrii-pistoane, si oricum de la astea nu te lasa in drum, cel mult incepe sa pape ulei. Dar la mine nu papa mult la joc 2 zecimi si segmentzi uzatzi (vezi pozele) deci un an-doi cel putzin o sa pot merge asha. de cand am umblat ultima oara au trecut cam 30.000, si de-acum incolo o sa fac 4-5 drumuri de 4000 anual, dar nu toate cu bus-ul, asa ca 2 ani am timp sa gasesc altzi cil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grijaniaaaaaa! Am masurat azi alezajele pt cuzii de palier. Ala de la cuzinetul cu guler are 65,05 in conditziile in care cota nominala e 65,00-65,02 cu limita de uzura 65,03. Valoarea masurata e corecta, pe mijlocul alezajului in dreptul canalului de ungere din cuzinet am 65,00. Celelalte paliere sunt OK. Am masurat de curiozitate un fir de par- are 5 sutimi. Nici nu stiu ce sa fac... o sa studiez posibilitatea de a aleza palierele la uzina, daca nu pot, las asha si oi face mai incolo, ca nu pot s-o mai lungesc, in max 2 sapt masina tre' sa fie gata, sa fac si ITP, deci musai tre' sa pun la loc motorul ei. Mai ales ca nu stiu daca gasesc imediat cuzinetzi la cota 1 pe exterior. Nici nu am ce sa bag sub cuzinet, tablitza ceva, ar trebui tablitza de 20-25 microni, aia deja nu mai e tabla, e membrana celulara :(

Cred ca o sa incerc una din urmatoarele inginerii:

1. o umbra de rashina bicomponenta inainte de a pune cuzinetul, care la intarire sa formeze o pelicula care sa preia jocul

2. o randalinare f fina a cuzinetului pe exterior, care sa-i mareasca diametrul cu o infinitezime

Poate ca totushi sunt eu obsedat- cred ca majoritatea rebuilduitorilor ar da cu degetul pe paliere si ar zice "Merrr-geeeee!" ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, corect, sa nu trebuiasca redusa si pus cuzinet mai mic. Mai mult ca sigur ca are si uzura axiala.

Dar la uzura asta radiala n-are alezajul prag pe mijloc? Trebuia sa aiba prag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!