Jump to content

Cum se crapa?


MishuL
 Share

Postare recomandată

Avand in vedere ca de la ultima umblare in motor au trecut multe j'de mii si urmatoarele drumuri vor fi tot de cate 4xxx km, neavand chef sa crap motorul pe marginea autostrazii pe unde si-a'ntzarcat neamtzu' copii, cand se topeshte mizeria asta de afara vreau sa imi dau jos motorul, sa-l crap si sa schimb, daca este cazul, unele piese (cuzinetzi, pistoane-segmentzi-cilindri...).

Sunt curios daca ar interesa pe cineva sa fac poze detaliate la tot ce fac, ce, unde, cum masor.... Ca idee, cotele se gasesc- explicatziile, mai putzin.

Pt mine asta inseamna ceva munca in plus, in special spalat pe maini de 11675 de ori ca sa pun mana pe pozarici. Deci nu ash vrea sa fac asta degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    54

  • chirostar

    21

  • jan

    20

  • bogdan

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

da.. te rog ... chiar daca am facut zeci de motoare .. parca e bine sa vezi cum face si altul....si daca apar idei bune e bine sa le impartasim impreuna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ideea si munca. Degeaba nu va fi niciodata, intotdeauna va fi de folos cuiva. Mai ales daca facem niste articole dragute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishule, zi cand si unde, vin sa fac pozele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la modul serios : asta ziceam si eu, poate vine cineva cateva ore/zi sa pozeze si sa invete meserie... :)

la modul serios pe jumatate: am si eu un motor de facut Mishul, ne cuplam? :screwy:

In gluma : te pozez in toate ipostazele poetice, cu biela-n mana, frecand pistonu' etc :blink:

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In gluma : te pozez in toate ipostazele poetice, cu biela-n mana, frecand pistonu' etc :screwy:

lubrico-mecanice...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca atunci cand dau la cheie se aude o "rasuflare" de la motor (cand stau acolo in spate la el si ascult)- nu-i vorba, se auzea dinainte sa plec in Frantza- precum si faptul ca pe 25 imi expira itppnv-ul :blink: , cred ca ma apuc chiar zilele astea- in functzie de evolutzia vremii. Fac motorul, tablagesc oleaca la podea si ma itepesc pe bune.

Ficat, te sparg la nara, pistonu' meu e la 1835 km de cilindrul lui, asha ca nu vorbi de funie in casa spanzuratului, bine? :screwy: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca atunci cand dau la cheie se aude o "rasuflare" de la motor (cand stau acolo in spate la el si ascult)

l-ai pus sa zica si 33?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi cind te apuci de pistonat ca vin si eu (fac poze, filmez, reportofonez ... :D) !

Un film am vrea toti sa vedem, dar nici pozele de rezolutie mare nu-s de lepadat - d'aia ar trebui chiar 2 operatori ... Nu deschizi asa floricica in fiecare zi :D

PS ... ce liber esti ... :D

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mishuleee! ai pus-o. Daca zici ca auzi o "rasuflare" cand dai la chee, e clar. n-are de ce sa mai zica33 ca-i aproape moarta-n papushoi!

Am patit-o si io in toamna' fisura totala , sau aproape, la bujie!. Dupa ce dai jos motoru, pune gaz pe linga bujii si invarte cu cheea de 36 si vei vedea "minunea"

Pune poze multe sa vedem si noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a batut si pe mine un gand, dar i-am dat totushi talpi pana la 100 si uneori 120, mashina fiind ciucure.... S-ar cuveni sa nu aiba vana, daca.... nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru filmari ,,profesionale" avem camera video, cu reflectoare :icon_thumright: ..La domiciliul clientului. Problema e ca de obicei o astfel de ,,chestie" se transforma, datorita berii, in Chestioaie de muuult mai multe ore/timp...ps. am vaz. si fac. poze cand a ansamblat un mot. la scarbici acu' vo...catva timp. I :lol: n max. juma' de ora...dar eram doar io si io Nu beau bere... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi credeti ca-i sedinta de 2-3 ore ;) , e ceva de durata, nu ca la mine 5 luni da' totusi sunt ore bune acolo....

oricum nu renuntati la idee... :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

salut ideea si disponibilitatea de a ne ajuta mai ales pe astia care nu am refacut inca motoarele. ar fi interesant si comentariul dupa masuratori ce tre facut, cum se aleg cuzinetii si de ce, nu tolerante la cote. multumesc, dar oricum nu scapati de intrebari cind crap eu motorul. cind l-am luat pe brosco intre piesele mosului am gasit niste cuzineti vechi facuti din aluminiu, nici nu vreau sa ma gindesc ce o fi acolo.imi este teama de inginerii puternice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
Cuzinetii 1,3 si 4 de palier asa trebuie sa fie, din aluminiu.

fugi dacilea ca tot in traista aia erau si de fer cu depunere la interior de aliaj, da zgiriati nu gluma. sau aia nu sunt originali? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu se face gasca prea mare si mai e loc ma ofer si eu sa vin cu un aparat foto si curiozitate cat cuprinde. Poate asa apuc si eu sa va cunosc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fugi dacilea ca tot in traista aia erau si de fer cu depunere la interior de aliaj, da zgiriati nu gluma. sau aia nu sunt originali? :rolleyes:

aia de fer is "ingineriile" dar nu-s cuzineti ci bylagare daca nu ma insel ...

is taiati in doo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde dai si unde crapa...deocamdata am aflat cum se face un film nu cum se face un motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
aia de fer is "ingineriile" dar nu-s cuzineti ci bylagare daca nu ma insel ...

is taiati in doo?

nu sunt exact ca aia de aluminiu, astept filmu' poate ma lamuresc vorba lui bagdan .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ashaaaaaa.

Se da una bucata duba.

Prima chestie- scoatem borna de la acumulator. Pe urma, filtrul de aer. Dupa asta, putem scoate bateria. Scoatem tabla de deasupra tobei (eu nu o aveam montata). Demontam prinderea cablului de acceleratzie la carburator si cablurile electrice care vin la generator, bobina de inductzie, sonda de presiune etc.

Punem cricul sub bila si saltam deodata tot fundul mashinii. Ne bagam dedesubt si desfacem cele 2 piulitze care prind motorul de cutie la partea inferioara. Desfacem si surubul de prindere de sus-stanga (atentzie, sunt si alte suruburi pe acolo, tre' desfacut ala care in poza e oleaca mai ruginit). Admiram depunerile si coroziunea provocata pe suruburile cutiei de cu-ce-pzdms-or-da-ashtia-pe-strada-ca-sare-nu-e-ca-am-pus-pe-limba-da'oricum-corodeaza-ca-dracu', desfacem si conducta de benzina si o dopuim cu un surub de 6, iesim de sub masina, demontam suruburile de prindere a grinzii suport (broastele nu au) de tampoanele lor.

Desfacem capacelul de tabla dintre eshapamentul cilindrului 1 si bloc, desfacem piulitza de 8 care prinde suportul termostatului de bloc si il deshurubam din tija sa (am uitat sa fac poza)

Lasam masina jos, asezam sub motor ceva amortizor ca sa nu faca poc pe beton (lemne, placaj, polistiren, un DVD :lol: , in fine orice), punem cricul sub toba si saltam fff putzin, doar cat sa sustzina motorul.

Desfacem si piulitza de prindere a motorului de sus-dreapta in spatele carcasei turbinei (cam greutz pt incepatori, e gaura stramta ;) ) si scoatem ushurel cricul. Motorul ramane acolo dar nu mai e prins in nimic.

Ne asiguram ca DVD-ul e la locul sau, apucam de mitraliere sau de grinda suport (in cazul busurilor), ne asiguram ca mainile NU sunt SUB fiarele de care apucam, hatzanam si motorul cade ca o poama coapta.

Punem cricul, da-i cu cricul, pune capra, iar cric, iar capra, pana mashina sta ca un cutzu care face pishu si avem loc sa tragem motorul afara. Grija la ce punem sub cric, duba e grea, cele mai bune sunt bucatzile de grinda de lemn- daca le ai...

Ne apucam de scos eshapamentul. De multe ori, piulitzele sunt atat de corodate incat cheia nu mai prinde pe ele. Daca avem pozitzie, le taiem cu flex, dalta etc. Daca nu... eu a trebuit sa scot o chiulasa cu toba agatzata de ea. Pt asta a trebuit sa scot mai devreme decat intentzionam fulia cu un extractor adecvat, (intai am scos cureaua desfacand piulitza de la fulia generatorului cu cheia de bujii- al dreacu' neamtzu' asta, ce l-a dus capu'!) apoi tabla din spatele ei, pt ca nu dadea voie ansamblului chiulasa-toba sa iasa. Scoatem acum si grinda-suport (la broashte nu-i, cum am zis).

Scoatem carburiciul, delcoul, pompa de benzina, carcasa radiatorului de ulei, slabim si dam inspre carcasa colierul de prindere a generatorului pe suport, slabim 2 suruburi de 6 care prind carcasa de tablele de deasupra cilindrilor si tragem in sus carcasa cu generatorul.

Scoatem galeria de admisie desfacand piulitzele de 8 care le prind de chiulase si slabind surubelele manshoanelor de cauciuc (asta la dubla admisie). Unele modele de galerie se prind si de bloc, la mijloc- la mine nu era cazul.

Scoatem piciorul generatorului, eventual radiatorul de ulei- avem grija sa nu pierdem garniturile si, recomandabil, astupam cu shuvitze de carpa gaurile din bloc.

Scoatem capacele culbutorilor, desfacem rampele culbutorilor, scoatem tijele impingatoare, desfacem cu o cheie tubulara de 15 piulitzele chiulaselor (8 la fiecare), recuperam pantalonashii si garniturile lor.

Demontam placa de presiune si discul si montam divaisul de tzinut volantul fix, asta dupa ce scoatem prezoanele de la partea de jos a blocului, sub volant, pt ca am fost bou si am uitat sa fac degajari in palca divaisului pt ele :P Divaisul se prinde in 2 gauri ale volantului.

Cu o cheie tubulara de 36 cu coada cotita si un tzevoi de un metru jumate ca mangialac, demontarea suruboiului de prindere a volantului este pis of cheic.

Si gataaaa, luam o pauza, ca la serviciu nu e carciuma, sa stam acolo pana noaptea, chiar si duminica! Tu bi continiud maine, pe zi, pe timpu' lor :D

Leka nosht, detza! :D

Later edit: am gasit sursa gafaitului: bujiile 1-2 slabite- nu'sh'cum naiba, sunt 110% sigur ca eu le stransesem. Oricum, se cerea demontarea asta, cand mi-a explodat motorul am pus 2 pistoane scobite si 2 plate, ca atunci nu aveam. Acum o sa schimb.

post-32-1201454387_thumb.jpg

post-32-1201454399_thumb.jpg

post-32-1201454413_thumb.jpg

post-32-1201454453_thumb.jpg

post-32-1201454462_thumb.jpg

post-32-1201454470_thumb.jpg

post-32-1201454477_thumb.jpg

post-32-1201454500_thumb.jpg

post-32-1201454510_thumb.jpg

post-32-1201454518_thumb.jpg

post-32-1201454531_thumb.jpg

post-32-1201454558_thumb.jpg

post-32-1201454566_thumb.jpg

post-32-1201454577_thumb.jpg

post-32-1201454586_thumb.jpg

post-32-1201454696_thumb.jpg

post-32-1201454706_thumb.jpg

post-32-1201454715_thumb.jpg

post-32-1201454759_thumb.jpg

post-32-1201454767_thumb.jpg

post-32-1201454780_thumb.jpg

post-32-1201454791_thumb.jpg

post-32-1201454808_thumb.jpg

post-32-1201454821_thumb.jpg

post-32-1201454830_thumb.jpg

post-32-1201454841_thumb.jpg

post-32-1201454863_thumb.jpg

post-32-1201454875_thumb.jpg

post-32-1201454889_thumb.jpg

post-32-1201454926_thumb.jpg

post-32-1201454945_thumb.jpg

post-32-1201454957_thumb.jpg

post-32-1201454990_thumb.jpg

post-32-1201455005_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte foarte tare tava aia pe care ai coborat motorul! E Hi-tech :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am spalat piese in gaz. Neinteresant. Blocul il crap maine.

A! Am scos cilindrii si pistoanele si le-am spalat, n-am mai facut poze, e la mintea claponului....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!