Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Pai ideea este ca zgomotele normale nu sunt probleme, exact cum spunea Ovidiu_10, altele sunt problemele care ar trebui sa dea batai de cap. Nu stiu cum este cu mersul sacadat, la mine tremura putin la viteze mici daca las masina sa faca frana de motor fara sa apas pe pedala de frana dar cred ca este normal comportamentul, cand spuneti sacadat banuiesc ca este vorba de smucituri serioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde a aparut treaba cu sacadatul. Eu n am nicio pr de genu asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mentionat de "sacadat", dar de fapt vroiam sa spun ca in general DSG-ul schimba foarte lin si de obicei in mers nu se aude nimic ca zgomot de cuplare nici măcar mici smucituri intre viteze, iar daca începi să sesisezi lovituri/zgomote anormale intre treapta 3-->2, atunci ar trebui sa începi să te ingrijorezi ca te lasa mechatronic-ul.....

75% din timp conduc masina de firma , un Qashqai 2013, Passatul il conduce sotia in cea mai mare parte a timpului, asa ca eu acum, cand il mai prind, nu mai aud mare lucru pe la motor , cutie, samd, atat de mare e diferenta intre Qashqaiul la 50 000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul are peste 100 de pagini, dar am citit totusi vreo 20 din ele. Nu am vazut pe nimeni care sa zica ca a inlocuit ceva din cauza acestor zgomote. Dimpotriva, am vazut ca au fost la service si li s au aratat masini noi din showroom care faceau aceleasi zgomote dar la o intensitate mai mica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va dau doar un exemplu de post din urma.

 

 

 

 

 

Salutare
Am si eu o intrebare daca se poate sa primesc niste lamuriri ar fi super,deoarece reprezentatele VW nu m.au lamurit+ca am auzit multe pareri diferite
Am un GTI 6 Edition 35 DSG6 iar cutia are niste zgomote ciudate dar nu mereu,se aude un clancait cand cupleaza dar destul de deranjat mai ales din treapta 3 in 2 si 1. Dimineata sau cand e rece se aude cel mai persistent.Masina are 49 000 km. E ceva normal? Sa ii fac schimbul de ulei + filtre la cutie?

 

Salut

Avem raspuns la problema pe care o ai pe cutie.

1.Mechatronicul are 1 sau 3 valve care nu mai fac fata presiunii de ulei ceruta de TCM (calculator cutie) dupa diagnoza si masuratori iti putem da un raspuns concret.

2.posibil ca in urma funtionarii defectuoase pistonul care antreneaza discurile de ambreiaj sa cedeze.(dupa demontarea cutiei iti putem spune daca este intreg sau nu).

O zi buna.

 

Aceiasi problema se manifesta si la mine. Am incercat sa ma uit cu VCDS prin parametri si am remarcat unele valori ciudate (a nu se intelege anormale) pe anumite grupuri. Presiunea la care faci referire Florin, poate fi masurata cu VCDS? E un anumit grup pe care trebuie sa il am in vedere ?

 

 

Salut,

 

imi este greu sa-ti spun deoarece eu lucrez cu VAS-ul care il foloseste si reprezentanta si este total diferit de VCDS.

vad ca esti din Bucuresti, nu ar fi mai usor sa ne faci o vizita si sa facem si noi o diagnoza ?

nu te costa decat 50 ron care se vor scade din costurile unei eventuale reparatii daca este necesara

 

 

in alta ordine de ide si ca sa-i mai linistesc pe unii dintre voi, totul pleaca de la niste valve, dupa care cade hub-ul cu ambreiaje iar costurile cresc cu cat se amana mai mult reparatia

in fond o diagnoza nu strica nimanui  :icon_thumright:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce e cu asta? Un mecanic care era in foame de bani.

Relevant ar fi sa mi arati pe unu care a avut simptomele astea, nu le a tratat si i a picat ceva rau.

Pana acum n am vz pe nimeni asa...toti spun ca se aude si cam atat.

Ar fi culmea ca mecanic sa zica ..nu veni frate, stai linistit ca e ok. Merge.

Eu nu zic ca zgomotele sunt normale! Dar daca ar fi sa schimb tot ce e oarecum uzat pe masina...pai mai bag in ea jumatate din valoarea ei...lejer.

ambreiaj, volant, niste bucse. Deja cred se strang cateva mii.. Plus alte prob de care nu stiu eu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema cu DSG la Touranul meu, de multe ori imi schimba ok, cateodata  zbiceste la plecarea de pe loc si scartaie ca si cum ar patina o curea. I-am schimbat uleiul. Cineva din Craiova, Mehedinti care stie sa faca adaptarile la cutie cu VAG-Com-ul? Va rog cine ma poate ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75% din timp conduc masina de firma , un Qashqai 2013, Passatul il conduce sotia in cea mai mare parte a timpului, asa ca eu acum, cand il mai prind, nu mai aud mare lucru pe la motor , cutie, samd, atat de mare e diferenta intre Qashqaiul la 50 000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin

Cred ca toti posesorii de DSG care au auzit de posibilele probleme de functionare ale cutiei au citit topicul cap coada din interes si au cautat sa vada daca exista si problema lor, fie ea clanc aleatoriu, smucituri, tremurat, zgomote cuplare sau oricare alta. Una este "se aude un clancait cand cupleaza dar destul de deranjat mai ales din treapta 3 in 2 si 1"  si alta este atunci cand se aud anumite zgomote razlete, absolut normale, exact cum spuneam anterior cu acel clanc la oprire care este ceva comun din cate am citit si pe topic-uri din afara. Nu este cazul sa creem panica aiurea ca si asa suntem cu toti constienti ce inseamna un DSG defect. Daca ai avea exemplu concret ca de la un clanc care se aude din cand in cand a picat vreun DSG este ok, daca nu...sa nu exageram.

Modificat de FanDinamo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva..mie de la service mi s a spus ca spanu l strica mecatronicul; acu intreb si eu ca bou...atunci cand se schimba uleiul, nu se duce si spanul cu tot cu el? si daca nu se duce chiar tot..nu se poate curata cumva acolo?

intreb si eu..inginer fiind, ma gandesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se duce spanul din ulei dar el deja a facut destule pagube pe acolo si deja a afectat functionalitatea cutiei, nu ai ce sa cureti, se curata cutia de tot... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma depaseste subiectul dar nu am auzit cutii curatate de span, stiu doar ca este principala cauza de defectiune a mechatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mechatronicul este o unitate de comanda separată care include calc cutiei, mecanica si bineinteles ca are si ulei in interior, dar este un modul capsat, ce nu are legatura cu uleiul din cutie, deci de unde span....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, chiar ma depaseste subiectul, doar din ce am auzit pe le service. Habar nu am care este legatura intre span si mechatronic dar stiu ca este efectul neschimbarii uleiului la timp care probabil afecteaza hub-ul de ambreiaje care la randul lui afecteaza mechatronicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin@Caractere

Hai sa incerc sa va lamuresc eu putin,"un mecanic care este in foame de bani" cum ma categorisea cineva mai inainte :(

 

 - spanul din cutie apare in urma uzurii placilor de frictiune si a distantierelor dintre acestea care sunt in asa zisul HUB de ambreiaje

 - acest span se poate curata din cutie NUMAI daca desfaci cutia complet

 - totodata acest span AJUNGE si in mechatronic accidental SI ramane in interiorul acestuia in sitele de presiune

 - si mechatronicul SE poate curata de acest span

 - exemplele pot continua dar NU SUNT IN ASA MARE FOAME DE BANI ca sa va spun exact ce si cum se face prin acea cutie DSG

 

sa aveti o zi buna si multe SUCCESURI cum zicea EBA :))

 

p.s. am foarte mult de lucru in service-ul MEU si nu prea am timpul necesar sa raspund pe acest topic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MUltumim mult Florin, cand ai timp poate ne lamuresti si care este treaba cu diversele zgomote? Cand un anumit zgomot ne avertizeaza ca avem o problema grava? Am inteles ca in mod teoretic nu ar trebui sa se auda nimic, niciun fel de zgomot dar totusi cand ar trebui sa ne punem semne de intrebare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin, dupa ce am citit TOATE cele 109 pagini, EU afirm ca TU ar trebui sa citesti topicul cu atentie!

Din 2172 de postari, NUMAI userul unuia dintre ele spune ca i-a picat cutia dupa simptomele "comune" iar in cazul lui erau mult mai violente si frecvente. Eu unul sunt departe de a ma afla in situatia lui.

 

Concluzia mea nu este ca aceste "clancuri" sunt normale, DAR in conditiile in care nu se aud f tare si smuciturile nu sunt violente, nu cred ca e necesar sa facem investitii de mii de euro. La fel ca mine si altii au aceleasi simptome de un an, doi trei..fara ca ele sa se agraveze, si ca sa punctez..o sa copiez niste postari:

 

TrayPower, on Sep 5 2009, 15:47, said:snapback.png

salut,

iata o nou eveniment , nu tocmai placut, in viata cutiutei mele.
Bine, sper sa postez corect , deoarece defectul "" care vreau sa v-il fac cunoscut este pe masina mea dotata cu DSG, si care cred (dar nu sper sa fie ) ca e de aici .
Situatia in care se aude acest zgomot este urmatoarea :
mers de semafor , cutia ajunge in maxim treapta 3 ...4 poate , incepe decelerarea, apoi franez exact in momentul in care masina se apropie de un stop complet , se aude un zgomot destul de puternic si un soc pe care se simte in toata masina.
zgomotul l-am localizat in zona centrala a consolei (cumva in spatele consolei si in jos)



Johnny Bravo, on Sep 5 2009, 22:01, said:snapback.png

Am si eu acel zgomot. Se intampla la decelerare cam in momentul in care in mod normal ar trebui calcat ambreajul (cam pe la 1100 - 1200 rpm). De asemenea il am si in mers, exact cum zice si Tray Power, cand ma joc cu acceleratia pe la 70 km/h. Trebue remarcat insa faptul ca la 70 este un prag unde cutia schimba intre treptele 5 si 6, cand nu accelerezi. La 70, in treapta a 6-a turatia scade la ~1200 rpm, la limita adica si ma gandesc ca daca te joci cu acceleratia derutezi cutia de viteze care probabil ca incearca sa schimbe viteza.
Cred ca acel clank care se aude este ambreajul.



Sp!der, on Sep 9 2009, 00:04, said:snapback.png

Si mie mi se mai intampla sa aud un zgomot la decelerare cand "apasa ambreiaju" in treapta a doua, dupa parerea mea acel zgomot este preselectarea treptei 1. Mergeam cu geamul deschis intr-o parcare subterana in treapta 2, putin peste ralanti, aproximativ 10km/h. Am oprit foarte calm la o "intersectie"(in parcare). In momentul in care masina s-a oprit complet s-a auzit un "cl�ng" fara nici un fel de smucitura, nimic, cand a preselectat trapta 1.

Intre timp am observat comportamentul ei si am remarcat ca schimba treapta 1 doar in momentul in care esti oprit complet (sau o calci, fiind in treapta a doua in miscare).

Atunci in parcare am asociat zgomotul ala cu o schimbare foarte rapida a treptelor. Am vazut odata la discovery o cutie de pe o masina de raliu dezmembrata (nu era DSG sigur, probabil un SMG sau o manuala automatizata) si aratau cat de rapid se schimba treptele (actionare hidraulica), si m-am gandit ca si DSG o schimba la fel, de aici si sunetul... nu mi-am facut probleme, chiar mi-a placut sunetul dupa ce am facut asocierea biggrin.gif

Singura smuceala pe care o simt la decelerare apare numai cand franez usor si iese o combinatie de frana de motor cu frana normala. In momentul in care viteza scade sub treapta 2 la ralanti (vreo 10km/h) si "apasa ambreiajul" masina deodata isi pierde din franare si trebuie sa apesi frana putin mai tare. Ambreierea este atat de rapida incat atunci cand decupleaza ambreiajul zici ca cineva din spate iti da un mic "impuls".



TrayPower, on Sep 10 2009, 12:18, said:snapback.png

dap, zgomotul se aude destul de des in situatia asta accelerare scurta , apoi decelerare, pe o plaja de viteze suficient de mare 30 - 40 ...50 - 60 si asa mai departe, la peste 70 nu am avut situatii de drum cu accelerari si decelerari dese si bruste. deja dupa 70 intra si a 6a .

eu va intreb de zgomotul care se aude DOAR cand decelerezi si te aproprii de o oprire completa , dar nu opresti.
"clang-ul" se aude cand cutia ajunge sa schimbe treptele 2 si 1 .

Am citit problemele de mai sus si experimentez si eu acelasi simptom. Cand franez usor la un semafor de exemplu, cand lasi masina sa "curga" usor apasand foarte bland frana, in momentul in care masina se opreste, se aude un "clanc" din zona pedalelor si se simte in podea ca si cum "s-ar fi rasturnat niste cartofi pe podea" (ca sa fiu plastic). Daca franezi ferm sau macar peste jumatate din cursa pedalei de frana nu se intampla asa ceva. De asemenea daca franezi cu cutia in pozitia N nu face nimic. Mentionez ca am placutele de frana uzate destul de mult (75%). Sunt interesat daca cei de mai sus au rezolvat ceva sau nu (nu am reusit sa deduc citind topicul) si daca e o problema. Eu suspectez si uzura placutelor ca ar avea ceva de a face. Masina are 54.000 km si tocmai ce i-am schimbat uleiul si filtrul la cutie, ocazie cu care a beneficiat si de un update de soft la cutie (parte din programul VW).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LEGAT DE ULEIUL din cutia de viteze si de preturile cu adevarat SF pt reviziile la cutie pe care le am vazut aici, vin cu o veste buna pt cine vrea sa o ia in considerare.

 

http://www.autokarma.ro/ulei-cutie-viteze-automata/atf-dsg/febi-bilstein/44/101

235 ron costa tot uleiul de care aveti nevoie!

FEBI este un ulei folosit FOARTE mult in afara, sunt si la noi multi care au facut reviziile cu acest ulei si sunt foarte multumiti.

 

Cea mai mare ineptie pe care am vazut o pe acest forum este afirmatia: "eu cred ca merita sa dai 10-12 mil pe o revizie tinand seama de satisfactiile pe care ti le aduce cutia". TOTAL GRESIT! dar cine se simte mai bine sa bage banii in buzunar unora ..sunt liberi sa o faca!

 

Alta ineptie e aia cu piesele/uleiul ORIGINAL VW. Toata lumea ar treb sa stie ca original inseamna firma producatoare de ulei cu care au ei contract! Azi poate fi castrol, maine motul, poimaine Febi..etc Atata vreme cat acel ulei are aceleasi proprietati, acelasi cod..etc, mi se pare stupid sa dai 7-8 mil in plus; cat despre manopera...la un service decent ar trebui sa coste intre 60-150 MAXIM. Si uite asa in loc sa dai 1200 ron la VW poti cheltui doar 300-400 ron.

 

Cel mai trist este ca la NICIUN service (din 5 cu care am luat legatura)  nu mi s a spus de acest ulei sau de alta varianta decat cea de 1 miliard litru, desi unii le folosesc si au o parere buna despre ele ;) ..de ce oare?

DE ASTA am o parere EXTREM DE PROASTA despre "service"-urile de la noi.

 

Si din cauza ca sunt patit..vin din nou cu teoria conspiratei si va sfatuiesc sa STATI LANGA MASINA cand vi se schimba uleiul; altfel o sa dati banii si nu se va schimba nimic, sau intr un caz fericit il vor inlocui cu cel de care ziceam mai sus si voi il veti plati pe cel "original" (reprezentatele nu fac exceptie, dimpotriva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar si motul, Fuchs, Swag (Febi) au uleuri pt DSG. Exista service-uri in bucuresti cara au destule cunostinte despre DSG, daca pot repara o cutie DSG mai mult ca sigur stiu sa faca si un schimb de ulei si aici banuesc ca stiti la cine ma refer. Eu cand eram in acel service cu masina mea am vazut un schimb de ulei la DSG si din ce am citit aici semana foarte mult cu ce fac si cel de la reprezentanta.

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in toate cele 109 pagini n am vazut decat unul sau doi care sa pomeneasca de ALT ulei decat cel original, restul arunca banii pe geam cumparand uleiuri de peste 100 ron litru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabi_tro am rugamintea sa nu mai scrii cu majuscule pentru ca asta contravine regulamentului si incearca sa iti impui punctul de vedere cu calm.

Eventuale parti implicate: fara flame va rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabi_tro

Se intampla cand nu apesi ferm pedala de frana la oprire sa si smuceasca foarte fin in momentul cand apare zgomotul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!