Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

voinea> mai ai vreo veste referitor la cutia ta?ce ai rezolvat cu pbn? ti-o schimba?au reparat-o?i-au dat de cap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

voinea ne tii cu sufletul la gura...zi-ne ce ai facut cu dsg-ul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

mii de scuze, cum am scris pe topicul de pe aria masina mea unde tin jurnal la tot ce-i fac la masina. Rezolvarea a fost inlocuirea blocului de valve (atentie ca dupa schimbare inca persista defectul si abia dupa ceva zeci de km a reinceput sa mearga ok. Am depasit de mult 1000km de cand merge ok (aproape toti facuti in oras).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma tot uitam aici sa vad ce ai facut etc :icon_thumright: sa stiu sa ma duc iar la programare. am ajuns cu nervii la pamant si capul deja s-a axat doar pe directii de inainte inapoi de la atatea zdruncinaturi. a durat mult inlocuirea blocului?ai putea sa imi dai numele celui care s-a ocupat de masina ca sa nu ii mai pun si pe cei de pa pbv sa dea cutia jos etc ci sa vorbeasca cu cel care s-a ocupat de a ta.

ma bucur sa aud ca s-a rezolvat si sper sa nu mai apara problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pasionat si utilizator de tehnologie VAG, dar la capitolul cutii de viteze automate (DSG, tiptronic, etc.) Mercedes este "numero uno".

Anul trecut cand am achizitionat A4-ul aveam ca optiune una cu 2,5tdi si cutie automata. Amicii mei din De. mi-au recomandat cutia manuala pentru masina din grupul VAG, cea automata fiind "foarte pretentioasa in exploatare" si au motivat ca rar vezi o cutie automata VAG cu peste 500 mii km. La Mercedes e la ordinea zilei. Ca exemplu am condus o jumatate de zi prin Ingolstadt un MB 250 model 1992 automat cu vreo 450 mii km. la bord. Nu smucituri sau alte minuni. Perfect. Parca era electrica.

Urmaresc cu interes impresiile utilizatorilor de DSG pentru ca urmatoarea va fi sigur cu asa ceva, bineinteles tot din grupul VAG!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am cutie DSG de vreo 1000 de km. Intradevar in cazul deplasarilor zilnice prin oras ( in special oras din Romania,in special Bucuresti) nu exista comparatie intre cutia manuala si cea automata, desi cutia manuala de pe VW mi se pare excelenta. In afara orasului uneori simt lipsa unui schimbator clasic de viteze dar imi trece repede. Pe motorul meu, mi se pare chiar brutal de sportiv DSG-ul si nu am incercat inca modulul Sport.Asta poate are legatura si cu faptul ca vin de pe un 1.9 TDI 90 de CP.

@LothDaca: imi amintesc eu bine, in carte scrie ca nu trebuie pusa in N cind stationezi la semafor , trebuie sa mai citesc odata sa nu gresesc.

@thesaw: Din cite stiu eu nu este absolut nici o problema in a trece din mers din D in S.

Bafta tuturor :(

Sper sa nu se supere nimeni ca adaug si eu cate ceva din experientza mea de 5 ani pe un passat automatic.

Nu trebuie neaparat bagata in 'N" la semafor, dar e mai bine sa o faci. Totusi, daca stii ( cumva) ca vei sta mai mult la semafor o dai pe 'N" daca nu nu. Nu e de recomandat sa bagi in N daca stai in trafic.

E de indicat sa nu o dai pe "N" decat dupa ce te-ai oprit si niciodata, dar NICIODATA sa nu dai in "P" din mers.

(Pozitia P are frane de parcare si iti poti strica o gramada de treburi pe acolo)

Cutiile automatice sunt prevazute cu o siguranta care se dezactiveaza cand apesi pedala de frana. Aceasta siguranta intra in actiune cand masina sta si e pe P sau N. Sa dai maneta schimbatorului in D trebuie sa apesi pe frana sa dezactivezi sigurantza si e totul ok. Aceasta sigurantza se activeaza insa si la viteze foarte mici ale masinii...ex. daca vezi ca e rosu si dai pe N iar intre timp se face verde..iar ti rulezi cu o viteza foarte mica, intradevar tre sa apesi usor frana sa dezactivezi sigurantza si sa poti comuta in D. Din acest motiv am sugerat mai sus ca e bine sa comuti in N numai cand s-a oprit masina sau stii sigur ca te vei opri( pt motive de siguranta in trafic).

Si ca o paranteza, nu as dori sa se intample ce mi s-a intamplat mie cand mi s-a ars sigurantza si nu am mai putut porni masina. Noroc ca eram in parcare. Am schimbat siguranta respectiva in panoul de sigurante si am putut pleca.

Asa ca sfat, e bine sa aveti la voi ceva sigurantze de rezerva in caz ca vi se intampla ceva similar si sunteti departe de casa sau in concediu.

Si a mea are o intarziere destul de mare la trecerea din N in D ...si asta a crescut in ultimii 5 ani. Tin sa precizez ca am luat masina la 129k si are acum 278k. Am completat cu ulei pt cutie dar nu l-am schimbat.

In fine, dupa ce am condus GTI si R 32 cu DSG..numai la asta visez. Nu stiu daca au probleme sau bube, dar din cate am citit este o cutie foarte laudata.

K parere personala, as da orice sa am DSG..si voi face orice ca masina urmatoare sa aibe una. Nu se compara nici cu manuala, nici cu ce am eu. Nu am condus TIPTRONIC dar din ce am citit este net superioara.

Nu am incercat-o decat in S si nu stiu cum se comporta cand e in D dar, am fost surprins sa vad ca , daca dintr-un motiv sau altiul uiti sa schimbi in viteza superioara se va schimba automat pe la 6800 de ture.

Este adevarat sau masina pe care am condus-o avea vreo setare de sigurantza?

In fine, mi-a placut enorm, este fiabila, schimba inimaginabil de usor si subtil chiar si la turatii mari sau foarte mari. Spun asta comparand-o cu penultima generatie de BMW M3, care avand un sistem de schimbator similar( nu cred ca, cutia aia era DSG) m-a surprins cat de dur facea trecerea la rapoarte superioare...cu un mare "BANG".

Toata stima pt DSG!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina din septembrie 2007 (pe carte apare scris 2008), iar pana acuma am doar 7000 km si deja am constat doar 2 mici probleme:

1. doar cand merg cu acceleratia la podea la schimbarile de viteza se aude un huruiut :D

2. cand setez cutia pentru mersul inapoi daca accelerez brus apare o smucitura. Daca astept cam 2 secunde dupa ce cuplez pe mersul inapoi totul merge lin

Pana acuma la plecarea de pe loc nu am intalnit nici o problema. Avand in vedere ca e prima masina personala cu DSG pana acuma sunt destul de multumit. Sa vedem ce va fi pe la 40.000 - 60.000 de km.

Numai bine

Initial , avand aceiasi problema ca voi, am zis ca e din cauza uleiului,,,sau a nivelului acestuia. Nu e rau sa verufucati si eventual sa completati cu ulei daca este nevooie.

Este intr-un fel normal, nu si placut ce se intampla.

Situatia mi-a fost explicata de catre un tip care este manager de service la ford. Cand cuplam din N in D sau din N in R in cutie se creaza anumite presiuni intre partile componente si mecanisme( imi cer scuze ca nu am date tehnice exacte, incerc doar sa va fac sa intelegeti pe scurt si sa va spulber temerile). Acest timp, de creare a anumitor presiuni care fac cutia sa functioneze normal, am observat ca , cresc o data cu varsta masinii( eu o am pe a mea de 5 ani).

Tot ce trebuie sa faceti este sa aveti 2 secunde rabdare dupa ce comutati din N in D sau R fara sa apasati acceleratie, catusi de putin. In mai mult sau mai putin de 2 secunde, masina se va pune in miscare si atunci se poate da si blana ca nu mai exista smucituri.

Concluzia?...nu sunt adevarate probleme, ci masina( cutia) imbatraneste..o data cu noi.

Oricum recomand macar completarea nivelului uleiului din cutie daca nu schimbarea acestuia pt masinile hidramate cu peste 120k km.

Dar intervalul sau schimbarea uleiului in sine este un alt topic...nu vreau sa fiu :(

Cu toate ca am cam deviat putin de la discutia de baza..despre DSG...interesant totusi sa aud ca si DSG-ul are aceasta secunda de asteptare.

(am condus Passat 2008 si avea si ala o secunda sau mai putin timp de "amorsare" a cutiei...si mi s-a parut ciudat...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai cind se pune in R, DSG-ul are un delay de vreo 2 secunde. Cind se pune in D nu are nici un Delay, cel putin asa este la mine. Chestia cu R este absolut normala si daca imi aduc bine aminte este specificata si in carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

am avut ieri urmatoarea "senzatie" la O2 mea cu DSG si as vrea sa stiu daca i s-a mai intamplat cuiva asta ..si anume

am luat piciorul de pe frana si nu a plecat !!!

a trebuit sa o accelerez un pic sa se miste

nu, nu era panta....:)

si chiar daca ar fi fost....si-ar fi refacut calculul de putere"" si ar fi actionat in consecinta ...banuiesc

Poate sa fie un simptom al uzurii discului 1 de la ambreiaj ?

Sau cum mi-as da seama daca e ceva din ambreaij , ar patina ...

tot legat de ambreiaj este (cred ) si o prbl care nu era acu vreo 5 sapt adica acu vreo 5000km

apare deobicei cand e motoru rece...si se manifesta ma frana de motor care o face cutiain principal in treapta a 2-a

Mai in detaliu e cam asa....daca de la treapata 4 catre 3....e o trece ok..si apoi inspre 2 iarasi e.....ok

frana de motor pe treapta 2....are parca 2 paliere acum .....simti cum franeaza in continuare parca mai violent....apoi se simte un soc si incepe un nou palier de , decelerare ca in final sa ajunga in treapta 1.

Si la mersul in coloana..nu e chiar funny.

nu am vazut sa se manifeste foarte pronuntat cand motorul s-a incalzit, dar pt e pe creier..sesizez socul ala de la treapta a 2-a.....care mi se pare mai aproape de cum , poate ar trebuii sa fie, sau cum a fost cand am luat-o

ceva sugestii!? :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie si din cauza blocului de valve (ma rog, o valva...nu tot blocul) care sa nu permita "crearea" presiunii necesare actionarii ambreiajului - asta cel putin in cazul plecarii de pe loc...ridicarea piciorului de pe frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa zic ca e un defect ....trebuie sa aiba si o repetitivitate ..ma gandesc

inafara de asta....as mai lua in calcul....un aspect..hilar, si anume sa nu fi simtit eu bine pedala de frana !?!

am o problema cu trb asta, adica ...imi place sa franez.....cu maxim de confort, adica eventualii pasageri sa nu simta vreun soc clar de frana...gen ai 5 /h si calci frana

o sa imi iau o ncalataminte...mai subtire...si mai investighez...zll nu mi-a mai facut faza asta...

O tin sub observatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incep sa cred din ce n ce mai tare treaba asta cu blocul de valve

am simtit azi un usor tremur de genul celui prezentat n cele 2 forumuri legate de DSG, dupa ce ma pusesem in miscare , iar masina inca nu se incalzise complet.

tremur gen incepator / debraiere brusca

Dl Voinea un cost (in cazul in care nu ar fi in garantie) al blocului de valve..!?

sau cine a mai avut nefericita experienta..poate sa dea ceva repere de cost gen pret pe valva / pe bloc

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am lasat si eu fata la pbv1. sa vedem ce si cum. au zis ca pentru inceput or sa inlocuiasca blocul de valve in cazul in care nu au erori pe vas. Si daca la fel face, or sa inlocuiasca cutia. Sper sa nu ma tina 1 luna cu ea in service si sa-mi umble prin cutie....acel bloc de valve e in cutie?trebuie demontata cutia pentru a fi inlocuit acel bloc?.

m=au sunat si au au zis ca vor face un upgrade de firmware(soft) la cutie. daca facel la fel, trec la blocul cu valve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa zic ca e un defect ....trebuie sa aiba si o repetitivitate ..ma gandesc

inafara de asta....as mai lua in calcul....un aspect..hilar, si anume sa nu fi simtit eu bine pedala de frana !?!

am o problema cu trb asta, adica ...imi place sa franez.....cu maxim de confort, adica eventualii pasageri sa nu simta vreun soc clar de frana...gen ai 5 /h si calci frana

o sa imi iau o ncalataminte...mai subtire...si mai investighez...zll nu mi-a mai facut faza asta...

O tin sub observatie

La mine se intampla sa nu plece de pe loc daca o spal....hahaha...adica treaba este clar legata de placutze...care dau un efect de "lipit de disc" daca vrei. Cand o accelerez putin se aude un zgomot la fel ca acela de tren cand se deblocheaza rotile le plecarea din gara...hahaha

In fine, daca cele descrise de tine se intampla si dupe ce stai oprit la semafor...atunci e altceva. Daca se intampla numai la plecarea din parcare dupa un timp indelungat de sedere...ce sa zic...poate este de la frane, frana de mana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nici o legatura cu ceea ce zici tu. azi m-au sunat si au zis ca la fel face si ca au facut cerere de ajutor catre porsche romania si asteapta raspuns in max 48 de ore care vine de obicei in 24. si sa vedem ce si cum dupa ce porsche-ul sta si ii ghodneaza prin telefon ce sa faca la dsg-ul meu. nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa iasa la final, daca se face troubleshooting la dsg prin telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am ramas pentru a doua oara cu ea blocata in P. Prima data eram in panta si nu trasesem frana de mana. Deci, probabil, vina mea. Azi, in schimb, pe suprafata plana, cu frana de mana trasa in prealabil trecerii din D in P. Clipeau indicatoarele cutiei si nu se stingea siguranta la apasarea pedalei de frana. Solutia a fost un pic de balans (manual) al masinii, dupa care totul a functionat OK. Dar nu cred ca e in regula ! Din carte am inteles ca se boate debloca cu o cheie, dar nu am inteles din indicatiile lor cum scoti capacul de langa schimbator si nu am testat.

Modificat de vlakkinen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand clipesc indicativele PRNDS pe bord, fugi la service imediat cu ea. Ele se aprind in caz de avarie a cutiei si parca se poate baga doar in treapta 1. depinde de avarie. nu sta asa cu ea...macar o scanare cu vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

dany> update de soft nu a rezolvat nici la mine problema. Vezi ca blocul de valve se adapteaza... sper sa primeasca informatia asta de la Porsche Nord oamenii. Si masina mea cu bloc nou pe cutie facea defectul. Dupa zeci de km a trecut ... deci sa nu te sperii daca domnii de la PBV dau o tura pana la Pitesti si inapoi cu masina ta :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voinea> le-am tot zis sa vb cu tipul de care mi-ai zis. nici nu au vrut sa auda. las' domne ca o rezolvam noi. nu enevoie sa apelam la atii. nu vad dece exista tinutul asta al cozii sus pe banii clientului...

cand le-am zis de problam ta..nu domne ca e alta cutie pe alt motor....si nu se aplica aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" Posted on: Apr 6 2008, 10:15 PM

am deja a 2-a posbila problema cu DSGu' meu

azi am pornit , ploaie cca 10 - 12 C, stat vreo 2 min...pornit fara nici un fel de accelerare...am mers cam sa zic 300 m la acesta viteza (la turatia de relanti)

Am trecut un sant mare si am atins cu bara din fata solul (am suspensii sport pe ea)...astfel ca la intoarcere...am zis sa intru muuult mai incet

zis si facut.

numai ca...am oprit practic..in sant...astfel ca, cand am luat piciorul usor de pe frana ea a inceput sa se ambaleze un pic si sa "dardaie" mai tare un pic

, am accelerat-o usor...sa urce , dar nu am accelerat-o suficient sa urce complet...asa ca a dat inapoi ! moment n care am franat ca sa nu imi lovesc iar bara . Eh...urmatorul lucru pe care l-am facut....a fost sa inchid muzica si sa fiu uimit , pt ca nu imi venea sa cred ca s-a oprit motorul ! ! !

E oare posibila o asemenea combinatie ..."fatidica" !?..nu credeam ca e posibil asa ceva...pt ca am mai fost in astfel situatii....si cred ca ,

chiar erau obstacole mai mari / inalte.

nu stiu daca am postat aici prima problema.....care se referea la faptul ca am ridicat piciorul de pe frana si "CRED" ca nu a plecat deloc...

oricum am observat ca , cand e rece, merge cu viteza mai mare la relanti si pleaca iarasi ...mai rpd dupa ce ai luat piciorul de pe frana....

la cald , nafara ca imi porneste motorul mai greu (sa vedem ce rez cu voinea mai tarz) porneste mult mai greu de pe loc - fara accelerare , si merge si mai incet.

ce pareri aveti !? "

Modificat de TrayPower
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este a 2-a oara cand imi face faza asta....dar de data asta..nu a avut niciun obstacol...nici un fel ...de denivelare..sau mai stiu eu ce. :icon_thumright:

am pornit dimineata.....am facut sa zic in parcare vreo 2 - 3 manevre

si s-a intamplat cam asa...

Eram in D , am franat si am oprit masina din miscare, dupa care, s-a auzit ca un fel de rateu "" , sau o bufnitura mai seaca asa...si s-a oprit motorul !!!

stie cineva ce poate fi asta !?

un amanunt....nus cat de important..sau neimportant - in masina...cu motorul oprit...inainte de prbl asta, mi s-a oprit si a pornit singur RNS-u

prima data...s-a oprit singur....si nu a mai pornit..si am zis.."WOW" stai sa vezi ca are vreo temporizare sa nu il uiti pornit si sa pleci din masina

dar a 2-a oara...s-a oprit...si ntr-o secuda a pornit la fel cum s-a oprit...singur !!!

sa fiu posesorul unei masini cu o personalitate asa mare...!? :icon_thumright:

gluma-i gluma...dar...ma cam ngrijoreaza opririle astea...ale motorului...nici nu stiu daca e vina cutiei sau a motorului ..

tot ce stiu e ca in ambele situatii cutia era in D

in prima s-a oprit....in sarcina...

in a 2-a s-a oprit...fara sarcina

din nou...vreo idee cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal sa iti mearga mai repede cand ai motorul rece, la relanti...fara sa apesi pe acceleratia. Timp de cateva minute, motorul merge intr-un regim de turatii mai mare..in jur de 1000-1100 RPM fatza de normalul 850-900 RPM pt a se incalzi.

Producatorul sugereaza o incalzire a motorului inaintea conducerii. Teoretic nu ar trebui sa pleci cu masina de pe loc pana nu ai cel putin 65 Gr C la motor. Iti dai seama ca iarna ar trebui sa astepti cel putin 10-15 min pt asta.

De restul problemei nu prea stiu ce sa zic.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TrayPower eu cred ca a intrat apa pe undeva.. Ai trecut cu viteza prin apa? Sau poate la spalatorie.

Din ce zici tu pare ca ceva face contact, sau nu face, fara motiv. Un contact imperfect sau apa e parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

moosct > eu stau cam 1-2 min (cu motorul pornit) nainte sa plec de pe loc.

Cat despre apa...., zici ca ar trebuii sa fie un contact imperfect....te referi la opritul motorului sau la opritul RNS-ului

nam intrat in apa nicaieri , o spal cand e nevoie....dar NU o spal sub capota , la motor...

La un contact imperfect m-am gandit si eu, dar...as vrea sa stiu daca poate fi si un altceva , alte posibile cauze

si totusi....ce contact imperfect sa ai sa ti se opreasca motorul stand pe loc , si sa nu se opreasca cand ploua , cand mergi mai tare sau pe drum cu usoare denivelari .??

Modificat de TrayPower
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut cineva pana acum ..nefericita ocazie sa schimbe mekatronicu' de la DSG !?

Din cate am inteles....toate investigatiile...duc de obicei inspre unitatea de comanda a cutiei ..

mecanic sa fie ceva....muuult mai rar se intampla , si , inafara de asta, cica nu s-ar schimba

parti in respectiva unitate de comanda.....ci doar cu totul :hainoroc:

La PBN are un pret....de mai bine nu intrebi ,

Daca a avut cineva...si stie mai detaliat ..cost ...timp ..(de nervi nu mai intreb,ca sigur au fost )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!