Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Eu nu am sari asa de repede la concluzia asta. Sunt multe intrebari aici si putine raspunsuri ... In primul rand, de ce ai facut adaptarea ?; Adaptarea asta majoritatea o fac pentru ca au citit/auzit ei ca "rezolva" anumite probleme. Cum s-a facut schimbul de ulei/cat ulei s-a pus ? Ce ulei s-a pus (am vazut ca ai scris Valvoline, dar mai exact ce ulei de la Valvoline) ? Cum arata uleiul vechi ? Cat timp ai mers cu masina inainte de interventia asta (in ideea in care poate a avut anumite probleme/simptome de dinainte, dar nu ai avut timp sa le descoperi) ? ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/9/2024 at 11:10 AM, theo said:

Cu alte cuvinte, sa nu l amestecam cu alta marca.

In rest, este doar folclor...

Imposibil ,deoarece la schimb raman in cutie aprox 2 L ,de aici apar “problemele”cu uleiurile AM .

Am gasit si eu in multe cutii ulei rosu ,verde…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut,

 

 

Luna trecuta in timpul revizii periodice (ulei, filtre), am observat mici scurgeri de ulei pe cutia mea.

Mi-au curatat zona respectiva, dar tot pare ca mai da. Ultimul schimb de ulei la cutie a fost la 58000 KM, acum masina are 92800 KM.

Cutia schimba perfect, nu am probleme. Aveti idee care ar fi cauza? Imi puteti recomanda un service dedicat cutiilor DSG in zona Ploiesti, Bucuresti?

 

Masina in cauza:

VW CC 2015, 2.0 TDI, CFFB, DSG 6+1.

 

 

 

Multumesc mult !

 

Untitled2.thumb.jpg.957ee7bb29803e950a705aa25e1a5abd.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 25.01.2022 at 20:06, Dan Cristi a scris:

Eu am pus ulei Pentosin FFL-2,care e fix acelasi ulei ca cel original.Pretul pe litru e mult mai ieftin decat cel original(vreo 60% din pretul astuia).Cutia merge perfect cu el,nu am observat vreo diferenta intre ele.Mai am un Mercedes W169 cu cutie automata cvt si uleiul care MB il vand ca original e Fuchs Titan CVT,acestea fiind singurele tipuri de ulei acceptate de producator.Fuchs a cumparat si Pentosin-ul,asa ca acum il gasiti ca Fuchs Pentosin FFL-2.Filtrul de ulei de la cutie l-am ales pe original.

IMG-20191114-WA0009.jpg

 

On 04.02.2022 at 23:41, laurentium.ionescu a scris:

 

On 25.01.2022 at 20:06, Dan Cristi a scris:

Eu am pus ulei Pentosin FFL-2,care e fix acelasi ulei ca cel original.Pretul pe litru e mult mai ieftin decat cel original(vreo 60% din pretul astuia).Cutia merge perfect cu el,nu am observat vreo diferenta intre ele.Mai am un Mercedes W169 cu cutie automata cvt si uleiul care MB il vand ca original e Fuchs Titan CVT,acestea fiind singurele tipuri de ulei acceptate de producator.Fuchs a cumparat si Pentosin-ul,asa ca acum il gasiti ca Fuchs Pentosin FFL-2.Filtrul de ulei de la cutie l-am ales pe original.

IMG-20191114-WA0009.jpg

IMG-20191114-WA0010.jpg

 

Salut! Poți sa mi zici cum funcționează cutia ,de cât timp folosești uleiul fuchs?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Acum am ulei oem dupa o reparatie a cutiei,asa mi au pus cei din service.Nu stiu daca Pentosinul a avut de-a face cu rulmentii distrusi din cutie,tind sa cred ca nu.Cred ca varsta si numarul de kilometrii.Naiba mai stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o problema cu selectorul de viteze, uneori imi apare o cheie care licare in dreptul treptelor de viteza din bord. Masina schimba bine si se comporta normal.

Am facut o diagnoza si am codurile de eroare de mai jos. Sa fie acel switch de la selector?

 

28775 - Manetã selector de viteze 
            U0103 - 000 - lipsã comunicaþie - intermitent - MIL aprins

00653 - Plauzibilitate maneta selector treapta/cutie viteze 
            004 - lipsã semnal/comunicaþie - intermitent

 

Las mai jos un video asemanator cu eroarea pe care o primesc

 

Modificat de Petrisor98
afisare coduri de eroare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minute în urmă, Dan Cristi a scris:

...Acum am ulei oem dupa o reparatie a cutiei....Nu stiu daca Pentosinul a avut de-a face cu rulmentii distrusi din cutie,tind sa cred ca nu. Cred ca varsta si numarul de kilometrii.Naiba mai stie...

 

Exact uleiul ti-a facut asta, daca ai timp sa te documentezi despre uleiul de CV o sa intelegi de ce s-a intamplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum un ulei sa distruga rulmentii in cateva sute sau mii de km!!! Mai ales ca e un ulei cu aceeasi norma ca cea de producator. Eventual nu tinea 60k km ca cel OE, ci doar 30-40k km. Nici motorul nu se distruge daca nu pui uleiul original, ci unul cu aceeasi norma.

 

Acolo clar a fost o uzura veche, care la schimbul de ulei a dus mizeria in alte parti si a dat erorile respective. Orice ulei punea la fel s-ar fi intamplat.

 

@Petrisor98 la tine pare eroare de mechatronic 😞 Inca nu e mort de tot. Mergi rapid la un mecanic priceput sa iti faca un test si verificare amanuntita.

Modificat de Xman_ghio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e norma pt DQ 250 ? Dar pt DQ 381 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, nu mai vorbiti despre uleiurile de CV fara sa parcurgeti macar un minim de lectura despre ce inseamna acestea.

 

Pentru inceput, puteti sa va uitati la un film de acum 10 ani al lui Dan Watson, poate o sa va deschida putin orizontul.

Transmission Fluid Facts

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru DQ250 ai nevoie de g052182a2

 

De ce nu ar fi ok si asta? https://www.ravenolromania.ro/ulei/fluide-atf-transmisie-automata/gama-profesionala-228/rav-dct-dsg-4-l  In specificatii spune ca respecta norma VW. Nu cred ca se joaca Ravenol sa spuna ca respecta normele producatorilor si sa fie "apa de ploaie".
 

@Dolfin video-ul ala e vechi de 10 ani si vorbeste despre "ulei universal de transmisie"; ceea ce nu e cazul aici! Producatori ca Ravenol, Fuchs, etc au uleiuri dedicate DSG, etc. Nu sunt universale, ci in functie de modele au si uleiurile care respecta normele respective.

Modificat de Xman_ghio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Xman_ghio said:

Pentru DQ250 ai nevoie de g052182a2

Gresit !!!

Asta e un cod de piesa ,NU o norma .

Uleiul ala AM e universal  DSG (audi,citroien,ford,crysler…) o sa ai surpriza ca pt coduri vag diferite gasesti acelasi AM ,si invers.

La motor e simplu ,vag zice 507.00 …si pui ulei cu aceeasi norma.

 

Uite cum un amic din uk a stricat cutia de transfer de la un Cayenne 2017.

Avea nevoie de acest cod de ulei g052536a2.

La codul asta ravenol da 2 tipuri de ulei .

A luat la nimereala unul din ele crezand ca …doar e tot ulei .

A693C2B2-E618-4F13-AACD-8579F90BA19F.jpeg

DF3A2615-E608-4B86-B346-E4C96F96A974.jpeg

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca cei care citesc topic-ul sa urmareasca video de mai sus si sa inteleaga ce complex este un ulei pentru CV.

Sa inteleaga ce fac "friction modifier" (din clasa aditivilor anti uzura) nepotriviti intr-o cutie.

 

 

Se gasesc pe internet multe documente tehnice si de analiza care arata ca un ulei AM poate sa aiba aditivi anti uzura mult mai multi, mai "tari" sau nepotriviti fata de cerintele producatorului cutiei.

Aditivii anti uzura sunt molecule polare care adera la suprafete si impiedica contactul direct dintre 2 piese (de ex. dintre 2 pinioane).

In cantitatea si compozitia corecta fortele de frecare sau presiune sunt preluate de aceste molecule, insa daca acesti aditivi sunt prea "tari", in loc sa preia fortele le transmit mai departe in pinioane care se vor uza acelerat fara sa existe contact direct intre piese.

 

Cutiile manuale care au in componenta piese din bronz (80-90% din ele, sincroane, bucse), se defecteaza in mai putin de 1 an de la folosirea unor uleiuri AM.

Bronzul este un metal moale si probabilitatea sa iesi din specificatii cu aditivii anti uzura este aproape 100% cu uleiurile de producator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut dragi colegi! Vin si eu cu o rugăminte, daca se poate să mă lămurească vreun coleg. Am o Skoda Superb 2.0 125kw CBBB DSG LQT si de ceva timp imi face figuri calculatorul mecatronicului. 

Am erorile P1819 și P1840. Aș putea să iau alt calculator de pe alt mecatronic si sa il montez in locul celui defect? Ce cod ar trebui să aibă? Sun cumva compatibile intre ele dacă provine tot de pe un DSG 6? 

Vă mulțumesc anticipat și vă doresc tuturor un an plin de realizări!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poți pune un calculator de la altă cutie dar trebuie scris flash corespunzător.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.01.2024 at 19:57, Petrisor98 a scris:

Salut! Am si eu o problema cu selectorul de viteze, uneori imi apare o cheie care licare in dreptul treptelor de viteza din bord. Masina schimba bine si se comporta normal.

Am facut o diagnoza si am codurile de eroare de mai jos. Sa fie acel switch de la selector?

 

28775 - Manetã selector de viteze 
            U0103 - 000 - lipsã comunicaþie - intermitent - MIL aprins

00653 - Plauzibilitate maneta selector treapta/cutie viteze 
            004 - lipsã semnal/comunicaþie - intermitent

 

Las mai jos un video asemanator cu eroarea pe care o primesc

 

Am gasit si eroarea asta in raport

 

617736 - Comutator de blocare manetă pe poziţia P 
          B1162 29 [008] - Elaborare coduri necunoscuta

 

din ce am citit este switchul acela de la selector, ma ajuta si pe mine cineva cu un cod pentru el?

Detin un 6 gti dq250.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.01.2024 at 19:27, Dan Cristi a scris:

Salut!Acum am ulei oem dupa o reparatie a cutiei,asa mi au pus cei din service.Nu stiu daca Pentosinul a avut de-a face cu rulmentii distrusi din cutie,tind sa cred ca nu.Cred ca varsta si numarul de kilometrii.Naiba mai stie...

Ce km are masina? Și după ce timp s a defectat cutia de la folosirea uleiului fuchs?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/27/2024 at 1:14 AM, Xman_ghio said:

De ce nu ar fi ok si asta? https://www.ravenolromania.ro/ulei/fluide-atf-transmisie-automata/gama-profesionala-228/rav-dct-dsg-4-l  In specificatii spune ca respecta norma VW. Nu cred ca se joaca Ravenol sa spuna ca respecta normele producatorilor si sa fie "apa de ploaie".
 

Credeam ca s-a inteles despre uleiuri AM "aprobate" si uleiuri "recomandate". De exemplu, Ravenol nu are nici un ulei aprobat VW pentru DSG. Are doar recomandare de la Ravenol insusi, ceea ce nu prea e ok.

https://www.ravenol.de/storage/app/media/product-pdf/Tds_1212106_en.pdf
https://www.ravenol.de/storage/app/media/product-pdf/Tds_1212107_en.pdf

Daca te uiti pe fisele de date nu au aprobari, ci doar le recomanda ei pentru...

Eu cand vorbeam ca se pot folosi si uleiuri AM, ma refeream strict la uleiuri "aprobate" pentru aplicatia respectiva.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Masina mea are 270 000 km,nu cred ca de la uleiul Pentosin FFL-2 s-a stricat,era prezent un zgomot mai demult,chiar dinainte de a folosi Pentosinul,de care citisem pe net ca a fost folosit chiar de fabrica la prima umplere.Acel zgomot de rulment s-a tot agravat pana am ajuns sa desfac cutia,chiar cred ca a fost doar o intamplare.Daca imi aduc aminte,Pentosin FFL2 are aprobare,nu recomandare pentru dq250.Dar nu mai stiu sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, Dan Cristi a scris:

Salut!Masina mea are 270 000 km,nu cred ca de la uleiul Pentosin FFL-2 s-a stricat,era prezent un zgomot mai demult,chiar dinainte de a folosi Pentosinul,de care citisem pe net ca a fost folosit chiar de fabrica la prima umplere.Acel zgomot de rulment s-a tot agravat pana am ajuns sa desfac cutia,chiar cred ca a fost doar o intamplare.Daca imi aduc aminte,Pentosin FFL2 are aprobare,nu recomandare pentru dq250.Dar nu mai stiu sigur.

Deci tu aveai zgomot la cutie înainte sa pui pentosin. Apare ca exclusiv aprobat VW la descrierea uleiului.Probabil și dacă puneai ulei oem tot asa se întâmpla. Suna în mers ceva la cutie sau ce sunet aveai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,mai mult ca sigur ca si cu ulei oem tot aici ajungeam.Facea un zgomot pe decelerare in treapta 3 si 2,mult timp am banuit ca anvelopele huruiau asa.Daca o scoteam pe N,zgomotul inceta instant.Rulmentul de la arborele de intrare s-a distrus,s-au ciobit acele alea si au distrus si cementarea de pe arbore.Am schimbat acel rulment,ambii arbori de intrare si un alt rulment care avea joc.Nu avea cum sa se intample asta nici daca puneam ulei Bunica in loc de Pentosin,nu in 10 000 km..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minute în urmă, Dan Cristi a scris:

Da,mai mult ca sigur ca si cu ulei oem tot aici ajungeam.Facea un zgomot pe decelerare in treapta 3 si 2,mult timp am banuit ca anvelopele huruiau asa.Daca o scoteam pe N,zgomotul inceta instant.Rulmentul de la arborele de intrare s-a distrus,s-au ciobit acele alea si au distrus si cementarea de pe arbore.Am schimbat acel rulment,ambii arbori de intrare si un alt rulment care avea joc.Nu avea cum sa se intample asta nici daca puneam ulei Bunica in loc de Pentosin,nu in 10 000 km..

Si eu am un clank, din 4in 3 și din 3 în 2...dar doar când schimba viteza,și aia am înțeles ca ar ar fi din ambreiaje,la tine huruia încontinuu în mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,huruia intr una.Cand retrograda din 4 in 3,incepea huruiala.De schimbat,schimba perfect.Culmea e ca in trepte superioare (5 si 6) nu se auzea absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Dan Cristi a scris:

Da,huruia intr una.Cand retrograda din 4 in 3,incepea huruiala.De schimbat,schimba perfect.Culmea e ca in trepte superioare (5 si 6) nu se auzea absolut nimic.

Atunci nu cred ca uleiul a distrus rulmenții,în comentarii zicea cineva ca de la ulei sigur.Acuma nu știu ce sa mai cred..am vrut sa încerc și eu fuchs...dar acum parca am îndoieli,deși apare ca ulei aprobat ,și de prima umplere Vw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mihai pr

Nu mai da quote postării anterioare. Este inutil și neregulamentar în același timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!