Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, theo said:

 

 

Care ma lamureste si pe mine , ce d-zo masoara ala acolo cu ceasul acela ? 

Modificat de dsktopor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu acel instrument (ceas comparator), se  face un reglaj cat mai precis al corpului de ambreiaje.

Dupa cum observam, este necesar a se respecta niste tolerante.

Acele tolerante acceptate, pot fi realizate, cu ajutorul acelor saibe si acelui "ceas", bineanteles. ?

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceasul comparator este folosit pt a masura "jocul", se verifica ca rotatia ansamblului e perfect orizontala, ca nu are "onduleuri"

in cazul asta, nu se verifica o rotire ci jocul piesei, si se monteaza in fnctie de jocul masurat o saiba care sa reduca jocul

ceasul ala se mai foloseste la discurile de frana "ovalizate" de exemplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator WoB Service Cluj.

  • Demontat cutie = 540
  • Inlocuit ambreiaj = 420
  • Setare de baza = 240
  • Kit Ambreiaj = 2460
  • Filtru + Garnitura = 96
  • Ulei = 750
  • Reducere piese 5%
  • Total 4350
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant... Nu te-ai lasat pana nu ai rezolvat. Felicitari pt perseverenta si sa te bucuri de ea.

Cat ulei a intrat la asemenea lucrare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar e o schimbare evidenta. Am reusit sa fac o plimbare mai lunga aseara, s-o analizez mai atent. Ca si schimbari mai observ ca frana de motor la retrogradare D3>D2 D4>D3 e mai putin violenta si acum nu se mai simte nimic cand se activeaza coasting, inainte se simtea momentul in care se decuplau ambreiajele.

Conform factura am platit 7.5 litri.

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand sint la volan simt toate schimburile, nu o consider o cutie smooth. Totusi am observat ca daca sint pasager nu le mai simt.

Oricum cea mai mare problema mi se pare in continuare faptul ca incearca sa tina motorul la 1200rpm, si schimburile inutile (de ex, vreau sa traversez o intersectie RAPID, ea se incapataneaza sa schimbe fix pana in a 3a ca asa vrea ea... simt pierderile acelea scurte de cuplu tocmai cand vreau sa trec cat mai rapid)

Pe Sport e ceva mai bine, desi duce turometrul inutil in 3200 de ture, cand deja cuplul maxim incepe parca de la 1500 la 2.0tdi?

O sa incerc probabil o resoftare... curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe pe foaie la 1500 rpm, cuplul maxim la 2.0 TDI CR e mult mai sus ... undeva intre 2500 si 3000 rpm. Misterul clack-ul ramane, dar sunt multi pe forumurile de afara care spun ca se manifeste si la masini noi cu cateva mii de KM. Sunt si utilizatori care au inlocuit HUB-ul si nu au scapat de clank. 

 

@mada_eim Cati km avea masina cand ai schimbat HUB-ul ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, adrian001 said:

Incepe pe foaie la 1500 rpm, cuplul maxim la 2.0 TDI CR e mult mai sus ... undeva intre 2500 si 3000 rpm.

ce am gasit eu la motorul meu CFGB:

170hp/4,200 rpm; 350nM/1,750-2,500 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe foaie da, in realiate nu. Pune cutia in modul manual in treapta II si la 1300 rpm pune pedala la fund (fara kick down). Observa unde trage masina cel mai tare, acolo e cuplul maxim. La motorul CFGB e aproape de 3000 rpm punctul asta. PD-ul trage mai de jos si e o idee mai brutal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am o problema la cutia DSG6 (masina din semnatura) care se intampla mai rar ce e drept insa, e dubioasa si nu inteleg unde ar putea fi problema.

Problema apare mai mult cand masina este inclinata (deal / vale).

In treapta 1 sau marsarier (nu stiu daca aceastea sunt pe acelasi ambreiaj, insa posibil), cand dau sa plec de pe loc, cate-o data se aude un troncanit, se simte ca si cand ar fi iesit din viteza (probabil asta se si intampla). Daca iau piciorul de pe acceleratie si accelerez din nou, e ok merge.

Am masina din 2018 Mai, luata de la un dealer din Targoviste prin programul DasWeltAuto (inca in garantia lor). Cel mai probabil voi merge cu ea la dealer insa vroiam sa imi fac o idee despre ce ar putea fi.

Masina are cam 168.000 km la bord, revizia la cutie s-a facut in Germania la 120.000.

Ce am mai "descoperit" este ca in unele ocazii, decupleaza mai greu la plecare de la semafor de ex, in momentul in care se foloseste Start / Stop, daca nu se opreste motor, pleaca ok.

Multumesc anticipat pentru pareri.

(sper ca nu e Mecatronicul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la garantia Welt (care reprezinta un anume procent din costul reparatiei si al pieselor in functie de nr. de km), la km pe care ii are masina nu faci mare afacere.

Mai bine te uiti aici pe topic si vezi cine in Bucuresti repara cutiile respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, Dolfin said:

Referitor la garantia Welt (care reprezinta un anume procent din costul reparatiei si al pieselor in functie de nr. de km), la km pe care ii are masina nu faci mare afacere.

Mai bine te uiti aici pe topic si vezi cine in Bucuresti repara cutiile respective.

Ms de feedback, insa inainte sa ma apuc de o eventuala reparatie am zis: 1. sa ma interesez ce ar putea fi 2. as ajunge macar pentru o constatare la dealer. Stiu ca acum mai acopera in jur de 40% din costuri la km masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se intampla urmatorul fenomen (mai ales la cald, dar si la rece): incepe si sacadeaza (ca si cum as lua repede piciorul si as accelera din nou repede) in timpul accelerarii; daca iau piciorul de pe acceleratie si apoi accelerez din nou nu mai face; daca o las in continuare in accelerare, dar cutia schimba viteza, atunci fenomenul dispare. Mentionez ca acum un an am schimbat uleiul si filtrul la cutie cat si volant noua (sachs) si ambreiaj nou (LUK). nu pot simula acest fenomen, face cand vrea ea. Mi se pare ca face in zona de turatii :2000 rot/min dar nu e regula 100%, a mai facut si la alte turatii. O fi de la cutie sau de fapt este altceva?

 

Modificat de Mihai_Sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fie de la motor. Parca supapa EGR facea ceva de genul si se rezolva cu o garnitura. Datele din semnatura ta sunt insuficiente ca sa estimez, dar facea mai ales la PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am BMM 2010, este PD...din cate stiu la mine EGR A fost curatat...mai mult nu pot zice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/11/2019 at 9:58 AM, Alin Lupu said:

Salut. Si eu ma confrunt cu aceeasi problema, vestitul "clank" plus ca uneori smuceste cand schimba din 2 in 3 (posibil ambreiaje ca nici eu nu vreau sa ma gandesc la mechatronic).

Intreband la un service de cutii automate despre problema cu "clank-ul", mecanicul de acolo mi-a spus ca foarte multe cutii DSG fac asa si avand deja desfacuta o cutie DSG m-a chemat sa imi arate ca acest zgomot ar fi facut de o tija metalica care daca imi aduc bine aminte el o numea "selector de trepte de viteza".Intr-adevar, cand muta acea tija cu mana "la rece" zgomotul era acelasi dar acum nu pot fi 100% sigur de ce imi zicea el.

Despre tija asta mi-a spus si mie cineva care se ocupa cu repararea cutiilor de viteza (service din Brasov). Cica ar avea un "joc", dupa un anumit nr de kilometri. O varianta ar fi o recalibrare la reprezentanta. Eu am facut recalibrare, cu VCP, dar la ambreiaje nu s-a putut face. Pare o limitare de soft (masina an 2011). Posibil sa mai fac o adaptare la reprezentanta. Clank-ul il am si eu, chiar daca am facut schimbul de ulei acum 15.000 km. Masina are acum 248.000 km.

Modificat de adi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa imi schimb singur uleiul la DSG, am vazut un furtun de umplere dar nu stiu de unde sa il cumpar, nici pe aliexpress nu am gasit, e cel de aici: https://www.shopdap.com/02e-198-102.html

E prezentat in filmul asta: https://www.youtube.com/watch?v=Ink6ZpYqPQkSint doar 2 piese simple de plastic legate de un furtun... gravitatia face restul. Ar trebui sa coste mai nimic, totusi nu il gasesc la vanzare

 

dsgoil1.jpg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să păstraţi discuţia on topic. Discuţii despre tiptronic aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa gasesc ceva adaptoare umplere cutie DSG pe la 16 euro pe Amazon, totusi cred ca se pot improviza mai ieftin

https://www.amazon.de/gp/product/B00QIZ2RVQ

https://www.amazon.de/Befüllschlauch-Einfüllgerät-Füllschlauch-Doppelkupplungsgetriebe-Öl-wechseln/dp/B07KFJ18WH

Am mai comandat si de pe aliexpress un adaptor. Ar mai trebui un furtun si in capat atasat la o palnie sau la un dop cu un mic stutz montat in el. Se contureaza un ghid DIY.

dsg2.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocu8t astazi uleiul la DSG....cred ca cel mai indicat este sa ai o pompa manuala altffel  o sa fie destul de greu ptr ca alimentarea cu ulei se face de jos in sus adica,  bagi ulei in cutie pe la dopul de scurgere.....

La mine a folosit o pompa manuala .

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, adaptorul de mai sus este pt metoda de jos in sus, si este 99% identic cu cel utilizat/recomandat de VAG (VAG 6262).

VAG 6262A a mai adaugat si o priza de aer ca sa faca mai usoara/rapida curgerea lichidului. 

Metoda de umplere a cutiei este prin gravitatie/principiul vaselor comunicante. Nu e nevoie de pompa. 

Poti vedea procesul detaliat aici: https://www.youtube.com/watch?v=YEGJeITbTXA

Ghid pt realizarea artizanala a adaptorului: https://www.youtube.com/watch?v=-OOi66vUadg

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=456094

 

Adaptorul din imaginea mai sus, aprox 45 dolari: https://www.shopdap.com/vw-audi-dsg-tool-vas6262.html

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus si eu asta mai sus... inainte insa de 6262A, a fost 6262, care e cel postat mai sus (fara teava de aer)

Oricum, cu o palnie nu mai e nevoie de teava de aer (altfel gaurirea bidonului poate fi o solutie)

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!