Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

@theo

Mulțumesc! La mine acum e ok, stă la 90°. O să las asta în seama mecanicului. Îl voi schimba săptămâna viitoare. Voi încerca și o adaptare a cutiei. Nu cred că poate face rău, nu? Adică...în cel mai rău caz, pot reveni aceste simptome.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista adaptare a cutiei in Elsa decat dupa inlocuire mecatronic si alte asemenea, nu dupa shimburi de ulei sau asa pur si simplu.

Nu stiu ce rau poate face dar parca nu m-as baga la asa ceva daca nu e clar nevoie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator am văzut pe ross tech calibrarea ambreiajelor. Doar la schimbarea mechatronicului? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar n-am ce să mai zic. Regret că i-am permis să facă treaba asta. După aproape 100 de pagini ( nu am citit absolut tot ), nici că mai înțeleg ceva. De la ce provine acel clanc...așa din senin...cum facem să scăpăm de el, etc. Mecanicul meu mi-a zis că dacă vreau...poate verifica cutia mai amănunțit (bloc de valve sau nu știu exact ce mi-a zis) dar tare teamă îmi e că  după mă învârt dupa altă cutie. Mă tot rog să vină cineva să spună că da, este 100% din ambreiaje. Mi-e frică de mecatronicul ăsta ca de...moarte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine sunt idee, de ce la adaptarea dsg-ului (dsg 1 - touran 2008) la 061 este ok, 060 este ok, dar la 062 da tot timpul eroare. Orice fac tot eroare imi da. Multumesc

"Adaptarea ambreiajului

Modul de comandă pentru versiunea software <0800:

Grup 062
[Du-te!]
Activați setarea de bază.
[ON / OFF / Următorul]

Notă specială.

Când a fost găsit la nivelul software-ului timpuriu (0627/0628) (8N) Audi TT:

Setările grupului de bază 062 pot dura câteva minute până la finalizare. Valorile finale pot raporta: [18 | 18 | .285 .24] și Setările de bază vor raporta ON când ați terminat.

Dacă grupul de setări de bază Grupa 062 | Nu | Încercați testul disponibil pentru a conduce vehiculul și repetați-l la temperatura normală de funcționare.

Internal Ref: ST = ID = 66725 și E = ID = 309867 "

Modificat de dsktopor
Text gresit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09.03.2019 at 0:07, Răzvan.1.3 a scris:

Habar n-am ce să mai zic. Regret că i-am permis să facă treaba asta. După aproape 100 de pagini ( nu am citit absolut tot ), nici că mai înțeleg ceva. De la ce provine acel clanc...așa din senin...cum facem să scăpăm de el, etc. Mecanicul meu mi-a zis că dacă vreau...poate verifica cutia mai amănunțit (bloc de valve sau nu știu exact ce mi-a zis) dar tare teamă îmi e că  după mă învârt dupa altă cutie. Mă tot rog să vină cineva să spună că da, este 100% din ambreiaje. Mi-e frică de mecatronicul ăsta ca de...moarte. 

Salut. Si eu ma confrunt cu aceeasi problema, vestitul "clank" plus ca uneori smuceste cand schimba din 2 in 3 (posibil ambreiaje ca nici eu nu vreau sa ma gandesc la mechatronic).

Intreband la un service de cutii automate despre problema cu "clank-ul", mecanicul de acolo mi-a spus ca foarte multe cutii DSG fac asa si avand deja desfacuta o cutie DSG m-a chemat sa imi arate ca acest zgomot ar fi facut de o tija metalica care daca imi aduc bine aminte el o numea "selector de trepte de viteza".Intr-adevar, cand muta acea tija cu mana "la rece" zgomotul era acelasi dar acum nu pot fi 100% sigur de ce imi zicea el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minute în urmă, Alin Lupu a scris:

Salut. Si eu ma confrunt cu aceeasi problema, vestitul "clank" plus ca uneori smuceste cand schimba din 2 in 3 (posibil ambreiaje ca nici eu nu vreau sa ma gandesc la mechatronic).

Intreband la un service de cutii automate despre problema cu "clank-ul", mecanicul de acolo mi-a spus ca foarte multe cutii DSG fac asa si avand deja desfacuta o cutie DSG m-a chemat sa imi arate ca acest zgomot ar fi facut de o tija metalica care daca imi aduc bine aminte el o numea "selector de trepte de viteza".Intr-adevar, cand muta acea tija cu mana "la rece" zgomotul era acelasi dar acum nu pot fi 100% sigur de ce imi zicea el.

Alin, din ce am înțeles,  mechatronicul dă alte semne când e defect. Nu mai schimbă, rămâne blocată într-o viteză anume, nu mai afișează vitezele, plus că ai erori pe Vcds. Sper și eu să fie ceva minor. Pe mine mă irită sunetul ăla. De schimbat, schimbă bine. Nu am ce să reproșez. Ideea este că, la mine la retrogradare face acel clank...nu la urcare. Oricum, o să încerc curând o recalibrare completă. Sper să se rezolve. Măcar să se diminueze problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minut în urmă, Răzvan.1.3 a scris:

Alin, din ce am înțeles,  mechatronicul dă alte semne când e defect. Nu mai schimbă, rămâne blocată într-o viteză anume, nu mai afișează vitezele, plus că ai erori pe Vcds. Sper și eu să fie ceva minor. Pe mine mă irită sunetul ăla. De schimbat, schimbă bine. Nu am ce să reproșez. Ideea este că, la mine la retrogradare face acel clank...nu la urcare. Oricum, o să încerc curând o recalibrare completă. Sper să se rezolve. Măcar să se diminueze problema. 

Si la mine tot pe retrogradare face acel clank si uneori il face si din treapta 5 in 4 dar incerc atat cat pot sa nu il mai bag in seama desi imi sta pe creier. Sa ne spui si noua rezultatele dupa ce o sa faci recalibrarea, chiar sunt curios daca se schimba ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dat fiind ca am fost printre primii care am pus istoria cu clank-ul pe forum, revin cu update dupa 4 ani. 

- Nu a mai aparut nici un clank dupa schimbatul de hub.

Cat despre zgomot acesta e din hub si nu din cutie. Cand un mecanic iti arata o cutie desfacuta si tijele selectoarelor si zice ca de acolo e, el uita ca acele tije sunt in ulei sub presiune. 

Personal mai am un Renault Megane cu EDC si acolo da, in mers auzi cum tijele schimba viteleze. Dupa experienta cu clank-ul la DSG am o ureche ascutita. In orice cas, EDC-ul de 2018 este mult sub un DSG din 2010. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Alin Lupu a scris:

Si la mine tot pe retrogradare face acel clank si uneori il face si din treapta 5 in 4 dar incerc atat cat pot sa nu il mai bag in seama desi imi sta pe creier. Sa ne spui si noua rezultatele dupa ce o sa faci recalibrarea, chiar sunt curios daca se schimba ceva. 

Și la mine mai face din 5 în 4. E deranjant, chiar dacă nu ar fi ceva grav. O să postez după ce fac recalibrarea. Trebuie să prind doar puțin de timp liber. Momentan, merg cu mașina cât de puțin pot (lucru-casă). Poate totuși a mai întâmpinat cineva problema aceasta și ne zice cum a rezolvat-o (fără înlocuit mechatronic sau fără reparații extrem de costisitoare) 

 

@Alin Lupu uite că a scris în final de unde era problema @mondeo30. Poate se ameliorează după calibrare. Măcar mai tragem câțiva km buni până începe să patineze :D și atunci, jos cu el și altul nou. 

Modificat de Răzvan.1.3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, Alin Lupu a scris:

Si la mine tot pe retrogradare face acel clank si uneori il face si din treapta 5 in 4 dar incerc atat cat pot sa nu il mai bag in seama desi imi sta pe creier. Sa ne spui si noua rezultatele dupa ce o sa faci recalibrarea, chiar sunt curios daca se schimba ceva. 

Salut colegi, am citit topicul.. nici eu nu sunt lamurit 100%. Am aceeasi problema ca si voi. Din 3in2 clank (uneori f puternic, alteori insesizabil) si mai nou face si din 5in4. Am fost pe la diferite service-uri.. ba ca este volant, ba capu de planetara dinspre cutie, numai teorii dar nimic concret. Eu unul ma gandesc ca este din cauza selectorului, cineva mi-a spus ca a avut aceeasi problema si a preferat sa schimbe cutia. Intrebarea mea, este cineva care repara? Care sa inlocuiasca acel selector. Ca vad ca face numai la trecerea din viteze impare in pare. In rest cutia merge bine, nu are lag nu prezinte alte semne.. 

Aaa si inca ceva, si voua vi se pare ca "pune frana" dupa ce trece din 3 in 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit în tot acest topic, majoritatea spun că este din ambreiaje. Tocmai ce a zis un coleg mai sus că nu are treabă selectroul. Și da, și eu am impresia uneori că are un mic lag după ce schimbă în 2. Nu e prea convenabil să schimbi toată cutia pentru ceva posibil minor. Colegul de mai sus, mondeo30, a confirmat că a dispărut acel sunet după înlocuirea ambreiajelor. Nici eu nu am avut treabă până să-mi facă un amic "calibrarea". Deja de atunci am auzit acel clank. Cutia, schimba la fel de bine și înainte de calibrare. Totuși, procedura nu a fost completă, deci, va urma să fac o recalibrare completă. 

 

NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE!!!

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei ce vor sa vada cum arata o furca selectoare si care e zgomotul produs la actionare, gasiti un video aici. https://youtu.be/mj1Vk7SE-TI?t=239
Din cate imi dau seama asta e hub-ul de care se vorbea mai sus, dar nu inteleg ce ar putea face zgomot la el, poate cuplarea imperfecta cu carcasa ambreiajelor? https://youtu.be/mj1Vk7SE-TI?t=184

Totusi eu tind sa cred ca sunt 2 sunete diferite, unul ca de carabina, provenit de la furci si unul care incepe ca un clink clank si se poate transforma in zornait, cauzat de hub/carcasa ambreiajelor. https://youtu.be/fw7xxPVrmvw?t=16 Personal am auzit sunetul asta venind si dintr-o cutie manuala, si atunci ma duce cu gandul la un rulment sau alta piesa ce se poate largi. Dar aici ne poate lamuri doar cineva care chiar este in tema cu subiectul. 

Asta ar fi alt exemplu mai concludent de zgomot clink clank in faza terminala. https://www.youtube.com/watch?v=fWO8Vo5ogmU

Teoria mea personala e ca daca in momentul in care se face procedura de basic settings ambreiajele sunt uzate, calculatorul se seteaza sa fie mai agresiv cu actionarea furcilor si atunci apare sunetul ca de carabina. (Poate nu uzura ambreiajelor e factorul principal, dar masuratorile ce se fac in timp ce se aplica setarile de baza probabil determina calculatorul sa devina mai agresiv cu furcile)

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm...parcă seamă cu zgomotul produs la cuplarea treptelor...este în clipul postat mai sus un moment în care acționează el cu mâna. Dar dacă ar fi acel selector...oare se poate repara/înlocui? Totuși mă îndrept spre HUB. Pentru că și pe loc, cand selectez din N în D se aude acel clank, uneori, însoțit și de un ușor șoc. Curioasă treaba. Sper să aflăm odată ce cauzează acel clank. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvane, stii ca masina chiar daca sta pe loc, in momentul in care selectezi Drive, se cupleaza D1 si incep sa patineze ambreiajele.

Ce are sens pentru mine este:
- Ambreiajele fiind uzate/subtiate, nu erau foarte apasate de presiunea hidraulica.
- Ne fiind foarte strans apasate, in momentul in care se selecteaza D, nici ambreiajele nu transmiteau forta, cauzata de frictiune, foarte brusc, drept urmare nici alte piese nu erau supuse unui stres foarte puternic.
- In timpul procedurii de setari de baza cutia a observat uzura ambreiajelor si ca sa compenseze a crescut presiunea
- Odata cu presiunea crescuta, ambreiajele fiind stranse mai tare, transmit forta mai brusc catre alte componente ale cutiei, in momentul in care se selecteaza D, lucru care scoate la iveala alte uzuri.

Nu cred ca cutia ajunge vre-odata de la sine sa se comporte cum se comporta dupa basic settings. Desi ea se adapteaza incontinu de cand e noua, pe masura utilizarii, dupa basic settings devine mai agresiva decat ar fi devenit ea vre-odata de capul ei.
Practic ea favorizeaza patinarea ambreiajelor si plecatul molcom de pe loc in defavoarea cresterii presiunii de apasare a ambreiajelor, lucru care odata cu basic settings se schimba.

Sper totusi ca o sa prind ziua in care gasesc o explicatie tehnica ce sa-mi confirme sau infirme concluziile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voican Marius

Dar de ce nu face tot timpul acel clank?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , am o curiozitate :  dsg de la golf 5 gti  este aceiasi cu dsg de la golf 7 gti sau octavia 3 rs (adica dsg  dq250 ) ? mi s ar parea normal sa fie vizibil mai evoluata avand in vedere ca sunt ceva ani  intre cele 2 modele . Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

A patit-o si taicameu cu al lui Golf V (2005) 2.0 DSG: a plecat de la semafor si a ramas cu masina in intersectie dupa ce nu a mai vrut sa cupleze 2 in 3. A reusit cumva sa ajunga acasa si acuma cauta un service/mecanic bun pe DSG in Oradea. Aveti ceva recomandari?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/3/2019 at 5:36 PM, mada_eim said:

Rezolvarea pentru mine e simpla, peste 2 saptamani se monteaza ambreiajele noi si ar trebui sa fie rezolvata. Dupa spusele celor de la reprezentanta cat si ale celor de la service sunt eu prea pretentios, diagnosticul final e tot "se confirma un usor trepidat la plecarea de pe loc".

Iar pentru cine e in aceeasi situatie ca mine, costul pentru ambreiaje si manopera este undeva la 3500 de lei, la care, dupa caz se adauga 8-900 de lei pentru ulei. Reparatia tot la WOB service (Cluj) ramane.

Am schimbat ambreiajele si uleiul, in cei 20 de km de mers urban am observat urmatoarele schimbari:

  • Trepidatia la plecarea de pe loc a disparut.
  • Leganatul ocazional la plecarea de pe loc a disparut.
  • Nu mai simt vibratii in scaun cand stau la semafor, in D, cand se incalzeste motorul/cutia.
  • Cand fac trecerea N->D->N nu se mai simte nici o treapta/hop/ghiont. Ceva se simte, dar nu e deranjant sau evident, practic fenomenul e mult diminuat dar am inteles ca e normal sa se simta ceva.
  • Schimbul D1 1800rpm -> D2 1200 rpm cu acceleratie usoara, se face mult mai precis, inainte parca era usor balbait/zdruncinat.
  • Cand urc rampa de la munca se simte mult mai lin cuplarea ambreiajelor, inainte prindea cu 1-2 secunde mai tarziu si mai brusc.
  • Plecarea de pe loc e mai lina si consistenta, inainte pleca de 3-4-5 ori frumos si odata cu o usoara smuncitura.
  • La acceleratie medie si constanta, in treapta 2 nu mai simt mici ghionturi/scapari.
  • Zgomote la schimbarea treptelor n-am avut si nu au aparut.

Ce ma surprinde pe mine e ca ma asteptam sa fie cel putin 1 disc cu semne de uzura/dinti uzati, eventual uleiul sa fie mai inchis la culoare, dar nu e deloc asa. Imi par inca absolut utilizabile, nu inteleg de unde toate simptomele descrise mai sus.

20190314_172008.thumb.jpg.29b038b1bb33111dc48a2808f740125d.jpg20190314_171811.thumb.jpg.3bd28ce90b57e83c79af1a08593ea079.jpg20190314_171222.thumb.jpg.f9aebca8e3d030a16f902b1e674fe86a.jpg20190314_171317.thumb.jpg.dad0e5261e4c0bb00ea1384bb91384b8.jpg20190314_171500.thumb.jpg.c9a9fca6c40b4b278800babff368c2dc.jpg20190314_171558.thumb.jpg.7f600e7627ef24e55b94d3566d81506f.jpg

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parere strict personala.

Reglate cu alt distantier sus (saiba), mai mergeau muuult si bine.

Trebuia vazut si masurat la demontat, sigur aveau joc.

Poate lamureste aspectul acesta, cineva priceput.

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@theo Distantierul e un cilindru alb, de diametrul unei doze de energizant si 5-6 cm inaltime? Am si piesa aia si mi s-a parut ciufulita. Daca am timp maine o sa-i fac 2 poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu acela este.

Sunt niste saibe.

Vin in pachetul de ambreiaje.

Aici vezi procedura in amanunt.

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de acord cu ce a spus theo.

si eu am aceste clunckuri,dar nu schimb pana nu ma lasa de tot.

am 155.00 km,si sper sa mai tina 30.000 km.    :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, mada_eim said:

Am schimbat ambreiajele si uleiul

Salut, da ceva detalii si despre costuri, unde ai facut operatiunea, piesele, manopera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!