Jump to content

Zgomote Suspecte Ibiza/Cordoba


X-Ecutor
 Share

Postare recomandată

@ nph Poate joc in caseta...? Am si eu un astfel de zgomot pe fata dreapta cand trec peste calea ferata sau cum zici si tu, cand treci peste taieturi ceva in asfalt, beton. Faza e daca dupa ce sta mai mult in soare masina nu prea mai aud sunetul ala. Probabil ca atunci amortizeaza alfel amortizoarele si bucsele. Pe la ce mecanici am fost eu nu au gasit nimic. Undeva mi-a zis ca am joc in caseta (in ax, care joaca pe vertical in partea dreapta unde de altfel e si mai lung).

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 460
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    60

  • X-Ecutor

    28

  • Cornel.B

    20

  • blacka

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acelasi zgomot il am si eu, la mine se aude undeva in dreapta. Suspectez bieleta de directie, bucsele mici de la bascula, bieletele antiruliu. Ma indoiesc ca bucsele de la bara stabilizatoare sa produca un asemenea zgomot. Deocamdata nu am descoperit inca sursa zgomotului, se poate sa fie si caseta de directie, insa la cat costa o caseta de directie noua, nu prea imi vine sa cercetez mai mult problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in dreapta se aude la toti. In general cand se balanseaza caroseria, sau cand sunt rotil e virate si se induce iar un balans caroseriei (prin denivelari). La mine parca e si in functie de temeperatura exeterioara. Vara facea mai rar, acum face mai des.

Ma ganesc la amortizoare...Am pus acum un an amortizoare pe cu gas si ulei. Initial mi-au placut, apoi parca a devenit cam zgmotoasa masina. Erau niste Sachs...poate de pe vapor...

Ma bate gandul sa le pun la loc pe cele ale masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe loc cand virez se aude un zgomot, un "carait" stiu ca e de la flansele amortizoarelor, intrebarea mea este se schimba doar rulmentii sau si flansele plus rulmentii?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

ce zgomote ar trebui sa existe atunci cand este dusa flansa de la amortizor?...asta au zis mecanicii dar nu sunt siguri. Eu suspectez bucsele. Am facut un test de amortizoare si a iesit pe spate valori de 75%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eliminat zgomotele... Am revenit la vechile amortizoare, am pus bucse de bascula in X si acum masina e linistita, plus ca e mai solida. Sper ca am rezolvat definitiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce amortizoare ai folosit,

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PFff, Sachs SuperTouring parca. Mi-au spus ca or sa fie mai tari un pic. Mi-au zis si ca or sa fie gaz-ulei. Acum de curand am cautat dupa codul de piese pe site-ul sachs si am vazut ca cele spate erau gaz-ulei iar cele fata doar ulei. Dar daca erau doar ulei nu inteleg de ce erau atat de schimbatoare in functie de temperatura, de....nici eu nu stiu, dar aveau un comportamanet tare schimbator. Cele pe spate le-am schimbat inca de asta vara pentru ca se auzeau batai. am crezut ca sunt flansele duse.

Imediat dupa ce le-am montat (acum 2 veri) am fost mul;timit de ele pe curbe, insa cum a venit toamna au inceput si zgomotele. Am considerat ca nu e vina lor fiind noi, si am cautat alte probelme. Nu am gasit nici o problema timp de un an. Cand m-am decis sa revin la cele vechi. Si Surpriza ... e mult mai liniste.

Un plus acum il au si bucsele de bascula in X care sunt mai tari. Acestea au si avantajul ca imi inatarestc si suspensia, stand mai bine pe curbe decat cu Sacsurile pe care le-am avut si trebuiau sa fie mai tari.

NU stiu ce sa iti zic, ce sa eviti sau nu. Totul e sa gasesti marfa de calitate.

LE: apropo, de unde stii ca trebuie sa le schimbi? E prea moale pe fata? Mai bine incearca niste bucse in X sau pline. Vor compensa.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut test de amortizoare. E moale bine pe faţă, si stă mult prea jos dupa gusturile mele (8 cm intre baia de ulei si alfalt). Se simte bine de tot acel balans pe care il face caroseria, testul empiric, cand apesi pe bot se ridica imediat si "joaca" o data sau de doua ori. Plus ca sunt amortizoarele originale ale masinii, si am 130k cu ea. Momentan sunt cu ea pe dreapta, astept ambreiajul si discurile de frana. Pe spate am cam tot nou, inclusiv rulmenti, pe faţa totul e nou, mai putin amortizoarele si rulmentii. Sper ca dupa refurbish-ul de acum sa nu mai am treaba cu ea macar 50-60k, dar cu drumurile noastre mereu in lucru, ma indoiesc. La 50k, cand mi s-au rupt prima oara bucsele mari si am fost la service sa le schimb, pe elevatorul de langa era ridicat un Golf 4, cu vreo 3 ani mai vechi si cu vreo 150k la bord, proaspat adus din Germania. Patronul mi-a aratat diferenta, intre a mea cu 2 ani prin gropile din Ro, si aia cu 5 ani prin autostrăzile de acolo. Ochiometric cel putin, arata aia de doi ani si a mea de 5. Chiar m-ai facut curios cu bucsele alea in "X", am citit in aria Fabia. Intrebare - se gasesc separat placuta aia cu 3 piulite si suruburile de la pivoti? Sau trebuie sa iau pivotii cu totul, si abia i-am schimbat.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea are 166000 si am pus la loc amortizoarele cu care am primit-o din germania pe cand avea 133000.

Acum le am pe alea vechi si ma uit ca mai bine nu dadeam banii pe ele.

Incearca bucsele in X cand mai ai ocazia sa le schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, amortizoarele cu ulei nu au cum sa fie mai tari decat cele pe gaz, e exact invers. Cat despre cele cu ulei, e normal sa fie mai tari iarna, uleiul e un lichid, deci se supune diferentelor de temperatura, cand e frig e mai vascos deci amortizoarele vor fi mai tari. In schimb, gazul e mai putin supus acestor legi, se dilata si contracta mai putin la schimbarile de temperatura.

Eu am 85.000 km si inca nu sunt probleme cu amortizoarele, sunt la fel de tari ca in prima zi, desi am mers pe drumuri forestiere, prin gropile din Bucuresti. Cred ca tocmai din cauza ca amortizoarele sunt foarte tari, toate tensiunile cauzate de drumul prost se duc in articulatii. Am schimbat deja bucsele de bascula cu cele pline de Cupra acum 30.000 km, ma declar foarte multumit de comportamentul masinii, mai putin la sinele de tramvai sau gropi, unde masina zdrangane serios din toate incheieturile.

O alta solutie la bucsele de bascula ar fi cele de la Powerflex, din poliuretan, insa nu am citit prea multe impresii despre ele. Prefer piesele OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristiN, nu am zis ca cele pe ulei sunt mai tari, ci ca cele pe gaz, sau gaz cu ulei sunt sau ar trebui sa fie mai tari. Mai ziceam ca cele cu gaz sau gaz si ulei sunt foarte schimbatoare (Sachs-urile cumparate de mine). Si mai e varinata ca cele care le cumparasem eu sa fie facute pe vapor (mai mult ca sigur).

Trebuia sa pui bucsele in X ;) OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista bucse in x OEM, cel putin nu pentru Seat. Exista doar cele cu 2 brate, normale, si cele de Cupra, pline. Ai un cod de produs sa vad si eu despre ce e vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... pe astea nu le stiam. Deocamdata sunt multumit de cele de Cupra, si daca rezista sunt dispus sa fac un compromis pentru a pastra stabilitatea in curbe pe care o are Ibiza mea cu ele, chiar daca uneori zic ca se rupe masina in doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experimentez de 2 saptamani niste troncaneli in partea fata stanga.

Banuiesc, ca ar putea fi bucsa pe care n-am schimbat-o la bascula, in partea din fata si care am inteles ca se schimba cu semibrat cu tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am rezolvat-o relativ cu zgomotul de la ventilator din care cauza inainte tremura si vibra si volanul si pedala... intra praf si frunze in aeroterma pe la grila de stergatoare. acum nu mai tremura dar suiera ca si cand n-ar fi unsa... i-am dat 500 de mii baiatului de la service ca mi-a desfacut grila aia si a curatat p-acolo cu compresorul. aaa si m-a facut pe mine de cacao ca cica domne pa unde mergi cu masina asta?! prin Romania pe unde naiba! masina are 9 luni si 33k km. ma rog, data viitoare o curat singur (astept sa vina vacanta de craciun s-o bag in garaj) astia de la service au impresii prea multe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la o vreme se aude un zgomot ciudat pe partea dreapta , in special in fata , suna ca un scartait , sa zicem ca seamana cu un scartait de cheder .Pe loc pare ca nu se aude , se aude la gropi de orice fel si la schimbatu vitezei(cand dau drumu la ambreiaj si zvacneste putin)Bucsele nu cred ca sunt , intrucat masina are vreo 35 k km si parca nu e sunet de bucse.Chederele le-am uns , nu stiu ce sa ii mai fac.O idee de la ce ar fi?va multumesc anticpat.

Modificat de blacka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt aproape sigur ca zgomotul vine de undeva de sub plansa de bord , cam pe unde e airbagul pasagerului , are rost sa incerc sa demontez ceva pe acolo ?stie cineva cum?sau o las sa moara asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi sa nu fie ceva pe la torpedou. Unge-i balamalele sau clapeta de inchidere. Daca nu cred ca poti sa incerci sa il dai si jos. Nu poate fi prea greu - 30 de minute.

Dar acum fii atnet ca si sunetele sun viclene - se propaga. De exemplu mie imi scartaia un pic oglinda si aveam impresia ca vine din bord. Puteam sa jur, 2 luni de zile pipaiam si eu si preitena cu mana sa vedem daca tage bordul. Pana cand a pus ea mana pe oglinda si s-a facut liniste. A parut inexplicabil dar a fost real. Deci e posibil sa fie si dn alta parte. Oricum , acum iarna plasticel si cauciucurile se mai contracta, devin mai tari... se produc unele sunte si dispar altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

azi am observat ceva ciudat la masina si anume , cand iau de volan pe loc si la viteze mici(pana in 10 la ora) se aude un zgomot ciudat , ca un fel de troncanit.Am ridicat masina pe cric , nu are vreun joc ceva , prin gropi nu se aude.

Ce ar putea fi?eu m-am gandit sa nu fie flansele de la amortizoare , dar nu stiu dc ar trebui sa faca si la gropi.multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa se aude si la mine, eu banuiesc caseta de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbati flansele de la amortizoarele de pe fata si aproape sigur scapati de zgomote. Acelasi zgomot il am si eu, o sa schimb flansele odata cu distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luminati-ma va rog: ce e aia flansa de amortizor si unde mai vine, ca ma ia durerea de cap :)

Amortizorul la masina asta, nu e cum era la batrana mea Daciutza, amortizor si atat :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se auzea intr-o vreme tot asa cand luam de volan (chiar si putin, sau uneori cand faceam curs intreaga). Clar se auzea de la flanse/rulment stanga. Aveam flanse si rulmenti noi. Asta se intampla vara trecuta. Acum in toamna a disparut. Acum 2 luni am avut date jos articulatiile fata si am verificat la service si flansele si rulmentii. Erau ok.

Deci ori intrase ceva mizerie, ori partea de cauciuc a flansei caraia cumva...

Acum sa vedem si cand va da caldura din nou daca mai scartaie.

Caraitul ala incearca sa il rezolvi deocamdata cu ceva WD40 prin partea de sus a flansei (sub capota) si cu apoi cu jetul de spray pe partea de jos pe langa roata, drept in sus pe langa amotizor (tintind flansa, acolo unde intra amotizorul). Poate tace. Ar fi de inteles din momet ce strazile sunt intesate cu praf, gropi si baltoace.

Daca nu ... demontare, constatare si schimbare daca e cazul.

LE: Flansa e practic o bucsa care vine prinsa in caroserie si care (in cazul puntii fata) are si un rulment pentru a permite rotirea. In aceasta flansa se prinde amortizorul in partea de sus. Vezi poza...

post-17144-1267450503_thumb.jpg

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!