Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

Schimbat azi fulia si pentru 150 km totul parea fain si frumos.

Din pacate pe la o bucata iarasi a inceput sa se auda raraitul, zornaitul sau cum vreti sa-i spuneti.

Asadar schimbat intinzator, curea si fulie si tot raraie.

Ce oare ar putea sa mai fie????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

role ?

rolele crapa primele din cate am auzit :)

e una intinzatoare si inca una de ghidaj

la mine nu stiu care scartaie cand e umezeala afara, si cam atat.

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila - scartaitul pe vreme umeda poate sa fie si de la curea! Asa imi facea si mie, am schimbat cureaua si totul e ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua arata bine, ce-i drept e cea originala, adica 97.000km si fabricatie 2002 :)

deci si tie iti scartaia numai cand era umezeala mare si sub 10-15 grade ?

la mine asa se manifesta, scartaie sacaitor ca o dacie la pornire dar apoi dupa ceva mers nu se mai aude prea tare

iar cand e cald afara nu se aude chiar nimic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care role domle ce role mai sunt pe acolo????

O sa ma uit in ETKA sa vad ce mai este pe acolo, deja simt ca imi iau campii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MIe doar dimineata, si in deosebi in zilele cu umezeala... Vara n-a facut tot timpul. Anu' asta inca n-am avut in tara temperaturi sub -2/-3 grade, cel putin in Alba. La mine se ''manifesta'' de obicei la prima cheie, pana se incalzeau unele componente .. am tras concluzia ca, cureaua, nu mai avea aderenta pe role si de aici scartaitul. Eu stiu ca e bine, curelele deobicei sa se schimbe in interval de 2-3 ani, indiferent de km. E totusi un plastic/cauciuc => frig/foarte frig/cald/foarte cald .... ETC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si mie imi scartaie doar dimineata la rece si nici cureaua nu mai arata atat de bn.aveti idee cat ma costa sa le inlocuiesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai postat si AICI, si cu ocazia asta ma si corectez la ce am scris acolo in penultimul meu post, am schimbat cureaua si intinzatorul (nu alternatorul :blah: ). Dimineata se aude pentru cateva minute (2-3 minute) un zgomot suspect... nu stiu cum sa-l descriu, dar nu scotea zgomotul asta inainte sa schimb cureaua de accesorii si intinzatorul (sa fie oare fulia de la alternator ?), o sa incerc zilele astea sa inregistrez cumva zgomotul asta si sa-l postez. Volanul inca bazaie usor cand virez cat de usor stanga sau dreapta (nivelul ulei servo era cu mult sub nivelul minim, doar pe varful la joja aia de pe capacul vasului de servo), azi am completat pana la indicatia de maxim, dar bazaie in continuare. Inainte de schimbarea curelei si a intinzatorului cand erau rotile virate la maxim se auzea un zgomot metalic, parca de frecare, asta a disparut dupa schimbarea pieselor mai sus mentionate. Se mai aude la ralanti un zgomot, ca un fel de rontait, asta si cand e cald motorul (de fapt doar atunci l-am sesizat, o sa incerc sa vad daca se aude si cu motorul rece si il aud doar daca e coborat geamul sau sunt afara din masina) destul de enervant si asta si probabil "nesanatos" pentru masina. Fac cu nervii :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MI-A CAZUT ROLA DE PE ALTERNATOR !

Acu ca v-am captat atentia :P sa va povestesc ca am patit.

In ultima 100 de km am inceput sa aud chestii pe la motor (curele/role). A inceput cu scartzaituri metalice puternice la pornire (apoi se mai domoleau), a continuat cu harait (dupa ce se mai domoleau primele). Am hotarat sa ma duc la "doctor" cu ea... Mergeam super incet cu ea, nu ii mai placea peste 2000 rpm. Mai aveam 5 km pana la destinatie / vorbisem cu mecanicul ca ajung in 10 min si aud zgomote indescriptibile de la motor. Iau contactul si trag pe dreapta cu avariile in max 1.5 sec.Cureaua de accesorii era pe scut. Am chemat un prieten cu shufa de rigoare - nu am avut curaj sa mai vad daca mai mishca. Am ajuns la mecanic si am vazut cu totii rola / fulia din capatul alternatorului odihnindu-se impreuna cu cureaua.

intrebarea : cat de grav este ? am sanse sa dau banii pe un alternator cu totul sau trebuie doar curea/rola (sau fulie , nu stiu daca e vreo diferenta) + rulment ?

Mersi,

Florin

PS: sper sa nu fiu pedepsit ca am postat aici , eu avand Octavia 1. dar povestea suna in mare parte cu ce am citit pe acest thread.

Modificat de dj81plf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a iesit pur si simplu fulia, nu prea avea ce pati alternatorul, dar trebuie examinat.

Fulia este prinsa cu piulita sau are sistem roata libera (ca frei-ul la bicicleta).

Si eu am patit ceva asemanator (a doua varianta de fulie)numai ca la mine incepuse sa polizeze din carcasa alternatorului.

Te sfatuiesc sa iei alternatorul in brate si sa mergi la un specialist in asa ceva deoarece pt. o fulie de 200 RON sau un rulment de 50 RON neinlocuite la timp sau montate prost poti ajunge sa cauti alt alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A cazut de tot sau doar camasa exterioara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A cazut de tot sau doar camasa exterioara ?

se vedea axul alternatorului :( (aprox 2 cm diam si 3cm lungime)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa "imortalizez" sunetul de la pornirea la rece. A se exclude primul "chitait" care stiu ca e de la electromotor.... CLICK AICI E facut in seara asta pe intuneric, doar la lanterna, deci de vazut nu se vede mare lucru, doar de auzit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cineva sa imi explice daca este ok sa se invarta rola de la alternator in ambele sensuri? Am slabit intinzatorul si am miscat de rola de la alternator observand ca se misca fara probleme in orice sens. Am vrut sa verific rola dupa ce am citit de la voi ca poate fi freiul defect. La mine alternatorul nu mai incarca daca merg cu motorul turat, daca schimb vitezele la peste 3500 ture, iar daca merg constatnt alternatorul isi revine si incarca normal. Cand alternatorul trece din starea "nu incarca" in starea de functionare normala, se simte in masina ca si cum se produce un cuplaj mecanic.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusAP-daca sunetul ala dispare dupa ce accelerezi usor peste 1000 si ceva de ture poate fi de la fulie. Si la mine se auzea ceva asemanator inainte sa-si dea duhul, numai ca sunetele erau mai scurte, ca si cand ai arunca niste boabe de porumb intr-un lighean metalic.

@LCN- daca tii cu ceva rotorul pe loc nu este normal sa se invarta in ambele sensuri ci numai in sensul invers antrenarii rotorului (ideea este ca atunci cand motorul isi reduce brusc turatia, alternatorul sa se invarta mai departe din inertie). Dupa cum descrii cred ca este cam dusa, probabil la turatii mai mici frecarea dintre elementele componente ale fuliei este inca in zona statica si antreneaza, iar cand creste turatia, frecarea intra in zona dinamica si nu mai antreneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine zgomotul este din ce in ce mai enervant parca si tot nu i-am dat de capat 100%. Cineva mi-a zis ca e fulaid de la servo dar incep sa am dubii si asupra acestui diagnostic.

Mentionez ca am schimbat fulia alternator, intinzator si curea - ca rezultat avand ca zgomotul care inainte se audea doar pe un interval f mic de turatie acum se aude de pe la 1800 pana pe la 2400 rpm. E clar ca e ceva de pe cureaua de accesorii care vibreaza pe acolo dar ce poate fi nu pot sa inteleg (si nici alti mecanici se pare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusAP-daca sunetul ala dispare dupa ce accelerezi usor peste 1000 si ceva de ture poate fi de la fulie. Si la mine se auzea ceva asemanator inainte sa-si dea duhul, numai ca sunetele erau mai scurte, ca si cand ai arunca niste boabe de porumb intr-un lighean metalic.

Da, sunetul dispare cand accelerez, iar dupa ce se incalzeste putin motorul nu se mai aude nici la ralanti. Nu stiu ce sa fac si ce sa schimb, ma gandesc cu groaza ca o sa schimb si fulia pana la urma si patesc ca si Bogdan, ca n-o sa scap de zgomot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, nu disperati, eu sunt un caz mai ghinionist. Fulia se diagnosticheaza usor, dai cureauda de accesorii jos si tragi de ea. La prima ocazie cand ajung intr-un service mai acatarii o sa dau iar cureaua de accesorii jos si cred ca ma risc sa pornesc motorul fara ea sa vad daca se mai aude zgomotul ala idiot, macar sa stiu daca e pe cureaua de accesorii sau pe cea de distributie. Dup-aia o sa trag personal de toate fuliile pe care nu le-am schimbat inca sa vedem ce ar mai putea fi...au mai ramas servo ac si motor cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se vedea axul alternatorului :( (aprox 2 cm diam si 3cm lungime)

Trebuie schimbat alternatorul ... axul e tocit de la rola.

unul nou incepe de la 1000 ron cu cel vechi la schimb.

Am gasit SH la 500.

Se poate pune unul de 90 A in locul celui de 120 ?

Modificat de dj81plf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MariusAP: zgomotul de la tine este 100% de la bucsa mare de la bendix. Uite aici http://vwforum.vwfor...ost__p__738431. Am recunoscut caraitul ala, exact asa facea si a mea la pornire. Pasii rezolvarii sunt exact cei din DIY lui adi_bn.

Legat de "rontaitul" metalic, io votez pentru rulmentii alternatorului si/sau cel de la intinzator. In primele minute de la pornire, se aude, dupa care mai estompat, da' pe caldurile astea, o sa o las mai pe la primavara.

Daca intereseaza pe cineva, pot pune o poza cu bucsa uzata, (intamplator, e pe-aci prin debara) ca sa vedeti diferenta intre ea si cea noua din prima poza din DIY. Si sa va lamuriti cu cauza exacta.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, dar am mentionat ca sa nu luati in considerare primul "chitait" care stiam ca e de la electromotor, pentru ca am mai trecut o data prin asta, am mai schimbat o data acea bucsa buclucasa, iar acum iar face figuri. De celalalt zgomot intrebam... ca ala nu stiu ce e... probabil ca e de la fulia alternatorului, ca intinzatotul si cureaua le-am schimbat de cateva zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demarorul - Inseamna ca trebuie sa le schimbi si pe celelalte doua bucse din cupru, cele mai mici, nu stiu ce cod au, ca vin la set toate 3.

Rontaitul metalic - la mine se aude si nu cred ca e de la fulie, pentru ca aia e relativ noua, are vreo 50k doar. Si cand am pornit-o o data cu cureaua data jos, nu se auzea. Naiba sa le ia, ca as fi rezolvat-o de mult, da' in orasul asta mi-a fost imposibil sa gasesc undeva cheia aia speciala de dat jos fulia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se auzea un "fashc-fashc" si eram sigur ca era de la curea.Banuiam din cauza ca nu am scut au ajuns mizerii care au intrat si pe la role sau apa(mai ales cea cu sare,data iarna pe strazi) au "spalat" rulmentii.Asa ca am luat un wd40,pornit motor si am dat in centrul tuturor rolelor la vedere(ac,servo,alternator,intinzator,etc).A sarit si pe curea,am pus usor carpa pe dedesubtul ei,am sters'o(in mers;ATENTIE LA DEGETE),am luat o perie moale,am imbibat'o cu glicerina si am pus'o sa se atinga de canelurile curelei(sa o mai "hidratez") si nu mai scartaie nimic,din iunie,nici la pornire,nici in mers.Poate am avut noroc.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pentru cei care au pornit fara curea ... se stocheaza vreo eroare in computer daca se porneste respectiv se merge foarte putin si cu atentie asa fara servo alternator si AC?

La mine cred ca asta o sa fie urmatorul pas, si dup-aia nu mai stiu, parca nu as schimba pompa de servo asa de pomana, sa fie rulmentii de la alternator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!