Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

florincameramanu
Exista cumva posibilitatea ca din cauza rolei de la alternator sa se rupa si intinzatorul de curelei de accesorii ??

Si eu am aceeasi problema mi sa rupt intinzatorul de 2 ori pana acum piesa nou-nouta cineva mi-a zis ca o fi de la fulia alternator ca i-ar da o vibratie intinzatorului Tu ai aflat ceva in legatur acu asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii.Operatiunea incheiata.

Am reusit cu cateva lovituri de ciocan sa misc putin alternatorul.Am scos si ventilatorul si am dat la o parte cateva furtune...si a iesit afara :)dupa 4 zile de chin.

Am fost cu alternatorul in brate la service si in 2 min am montat fulia noua.Sfat ff important pentru cine vrea sa scoata alternatorul :Cand desfaceti cele 2 surupuri ;inainte sa le desfaceti de tot loviti cu o parghie si un ciocan in capul surupurilor(bucsele de prindere se vor deplasa in exterior si asa munca va fi usurata de n ori.Tutorialele de pe tdi.com sunt foarte folositoare multumesc mult lui lupo_bv si vineri 13 fara ei probabil ca as fi renuntat de mult si o duceam intr-un service unde am inteles ca operatiunea dureaza mult mai putin (ei lasa motorul pe cric pana trece fulia de lonjeron si lucreaza cu el pe masina :-w....chiar urat as putea spune )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

intreb si eu: care poate fi cauza ca un intinzator cu amortizor (din acela pentru mainile cu clima, nu AC) sa se incalzeasca puternic in zona amortizorului?

Practic frige!

de asemenea, se incalzeste puternic si cureaua de accesorii.

Ambele piese sunt noi, inlocuite azi.

am mai observat ca rola intinzatoare (inclusiv amortizorul) vibreaza in sus si in jos, cam 3-4 mm, iar amortizorul preia aceasta vibratie, insa vibratia e foarte rapida, ceva de genul 5-10 curse pe secunda.

de auzit zgomote nu se aud, alternatorul incarca, iar mecanicul care a montat piesele a verificat de doua ori ca nu cumva vreuna din role sa fie blocata.

ma intreb, o fi oare reo rola ovalizata, astfel incat sa genereze vibratii si din cauza vibratiilor excesive sa friga amortizorul?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat (in parte), macar am aflat cauza: una din rolele din partea de jos nu se roteste, fiind blocata.

din cauza asta vibratiile nefiresti si incalzirea curelei.

deh, a trebuit sa vad eu ca nu se roteste, ca mecanicul....

Morala: daca nu aveti incredere, verificati voi insiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
bbogdanmircea

Intrebare de baraj cum ai verificat rolele ca se invart?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil cureaua de accesorii data jos, torx pe axul alternatorului si invartit de rola

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut...am o pb la masina din semnatura si anume cand rotesc volanul pe loc numai cand e clima pornita se aude un zgomot ceva intre un huruit si un vuiet, cand e clima oprita nu am probleme, e liniste. Ceva pareri???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Pai e clar ca problema e cauzata de compresorul de la clima cand se cupleaza ambreiajul acestuia, sau e slabit vreun intinzator si nu mai reuseste sa tina cureaua de accesorii tensionata cand intra clima.

E interesant de vazut ce spune si cineva care chiar se pricepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

din cate am citit si m-am interesat eu am tras urmatoarele concluzii:

1: daca va scartaie cand virati maxim de volan stanga dreapta este fulia care este recomandat sa se schimbe odata cu distributia dar nu prea se schimba.

2.daca scartaie doar cand porniti clima verificati rolele dar sfatul meu pentru ca sunt patit:

am fost la mecanic care il stiam eu mai priceput s-a uitat si a vazut ca intinzatorul avea joc l-a tinut foarte bine cu o cheia si adevarul este ca nu m-ai scartia cand porneam clima.Mi-am cumparat intinzator cu tot cu rola 220 Ron a doua zi da intinzatorul jos sa pun pe cel nou cand rola de alternator blocata..(pentru a reusi sa o desfacata a dat tot alternatorul jos)...mi-am comandat si rola maine sper sa fie ok cand imi pun si noua rola si intinzatorul..

Acum o intebare pentru cei mai priceputi (mi-a explicat mecanicul si parca m-a facut sa il cred dar poate a zis doar ca se scoata) daca rola de la alternator era blocata (si am mers cu ea ceva asa) intinzatorul automat se buleste si el?se incalzea foarte tare oricum..

Astept un raspuns!multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata mi-am luat masina de la service: pret final 480 RON

-rola intinzatoare

-rola alternator (sau fulie)

-manopera

ramane intrebarea mea valabila: daca se blocheaza rola alternatorului se strica si intinzatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

stie cineva cum se da jos alternatorul de la o Bora 1.9 sdi? am urmatoarea problema, face urat rau alternatorul si nu incarca? ma intereseaza in principiu cum se da jos si daca se poate repara sau schimba? preturi? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vezi ca poate fi si si de la cureaua sau rolele de multifunctionale, si mie mi sa intamplat. Verifica si daca este asa schimba'le sa nu dai de necazuri

Butonul p_quote.gif sau p_mq_add.gif - (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post.

Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele t_reply.gif sau t_qr.gif!

Modificat de Marius
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum scot si eu cureaua de accesorii la un golf pe benzina,nu stiu cum sa desfac intinzatorul ca sa scot cureaua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu de vreo 2 zile un "r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu urmeaza sa schimb fulia la alternator si intinzatorul. Sunt destul de uzate si au inceput sa se auda urat. In afara de asta cateodata mi se aprinde in bord "alternator workshop" cand motorul e rece. De verificat daca e ceva stricat e destul de usor. Deja am cumparat piesele (Fulie-190 ron si intinzator+rola- 140 ron).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De aseara si la mine a inceput sa se auda un scartait foarte tare in zona alternatorului, iar acum cand am ajuns acasa mi se tot aprindea martorul de la baterie. Cand am ajuns in parcare nu mai scartaia si martorul nu mai palpaia. Sa fie de la alternator? Mi-e si frica sa o mai misc din parcare sa nu patesc naiba altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o misti nu se intampla nimic.. nu e ca la distributie...

s-a dus fulia alternatorului si bateria nu se mai incarca

in alta ordine de idei, cat costa rola intinzatoare si cureaua ?

la mine de iarna trecuta cum e rece si umezeaza afara, cum scartaie sacaitor la pornire..

banuiesc ca e rola, pentru ca merg de un an, la cald nu se mai aude nimic.

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu urmeaza sa schimb fulia la alternator si intinzatorul. Sunt destul de uzate si au inceput sa se auda urat. In afara de asta cateodata mi se aprinde in bord "alternator workshop" cand motorul e rece. De verificat daca e ceva stricat e destul de usor. Deja am cumparat piesele (Fulie-190 ron si intinzator+rola- 140 ron).

cum verific ce este stricat daca raraie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat la cureaua de la alternator si e sarita, nu mai sta pe rola aia . Am vb cu mecanicu si a zis ca vine el maine. Nu o mai misc . A spus ca cumpar o rola intinzatoare si atat. Sa vedem maine la fata locului de ce va mai fi nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine de iarna trecuta cum e rece si umezeaza afara, cum scartaie sacaitor la pornire..

banuiesc ca e rola, pentru ca merg de un an, la cald nu se mai aude nimic.

aceleasi simptome si la mine

am cumparat cureaua si rolele insa nu sunt convins daca sa le schimb sau nu

distributia a fost schimbata la 123k (si tind sa cred ca neamtul a schimbat si cureaua de la alternator) si acum masina are 146k

mecanicul mi-a spus ca nu necesita schimbata insa e stresant scartaitul la pornire in zilele cu umezeala

mi-e ca o schimb de buna si apoi incepe si cealalta sa scartaie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa mi-au zis si mie cativa mecanici... ca nu e bai daca scartaie numai la rece si umezeala... important e sa nu se aprinda prin bord, sa nu patineze, si relanti-ul sa fie rotund

ce-i drept in afara de acel scartait la pornire (zici ca e dacie veche) nu am alte simptome.

deci as vrea sa o schimb, am vazut ca nu e greu din manualele de service golf

la ce preturi se gaseste rola intinzatoare pt motor pe benzina ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit mecanicu ... verdictu- fulia care sta pe axul alternatorului rupta facuta praf+ pe ax s-au format santuri din cauza fuliei care se blocase . A trebuit sa cumpar alt alternator . Nou fiind 1800RON am luat unul SH de la dezmembrari din Popesti Leordeni pe care am dat 600RON. Arata ca nou, ii si stiu pe baietii de acolo acum sper sa nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!