Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am si eu o problema. Sunt in Belgia si astazi dupa ce am parcurs aprox 50km pe autostrada, dupa ce am iesit, la relanti am observat ca se aude ceva zgomot/bataie/huruit (un fel de trepidatie dar motoru mi se pare ca merge rotund ca inainte) undeva in fata la motor (ca si cum ar lovi ceva caroseria sau ceva de genu, am crezut ca la trepidatie lovetste toba undeva dar nu se vede nimic). Daca turam putin disparea. In rest masina functioneaza ok.

Am apasat abreaju sa vad daca nu e din cauza discului de ambreiaj sau plca, zgomotu ramane. Daca opresc climatronicu zgomotu aproape dispare, dar daca pornesc motoru cu climatronicu oprit se aude la inceput apoi nu se mai aude aproape deloc, dar cand pornesc climatronicu zgomotu/bataia se accentueaza.

Inainte sa plec din tara am dus-o la VW la reprezentanta si au spus ca e ok. Daca aveti careva idee despre ce e vb, sau daca ati mai avut pb de genu astept rasp cat mai repede.

As vrea sa stiu daca e ceva grav sau nu, daca pot porni spre tara asa, sau sa caut un service pe aici, desi banuiesc ca e f scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar putea fi rola intinzatoare de la accesorii.este cam scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar putea fi rola intinzatoare de la accesorii.este cam scumpa.

Ai idee cam cat e? Si cum pot sa imi dau seama daca e de la rola sau nu?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2-3 milioane.rola asta are un soi de amortizor,ala se uzeaza si bate.incearca sa localizezi vizual ansamblul asta rola-intinzator(cureaua de la accesorii il antreneaza) .si cu motorul si clima pornita sa incerci sa ti mana pe el.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2-3 milioane.rola asta are un soi de amortizor,ala se uzeaza si bate.incearca sa localizezi vizual ansamblul asta rola-intinzator(cureaua de la accesorii il antreneaza) .si cu motorul si clima pornita sa incerci sa ti mana pe el.

O sa merg sa vad. Daca e asta pot sa mai merg cu el asa si sa il schimb in tara? Ca aici banuiesc ca e destul de scumpa si manopera. As mai avea de parcurs cam 2500km (Belgi-Franta-Romania).

Mersi tare mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So, am fost sa verific. Banuiesc ca asta e rola/intinzatoru, de langa alternator, nu? Ea vibreaza si cu climatronicu pornit si oprit, dar mie mi sa parut ca vibreaza mai tare cand e climatronicu pornit. Am incercat sa o tzin cu mana sa nu mai vibreze dar nu cred ca se poate. Ce am obs insa e ca atunci cand apasam pe ea inspre fata masinii suna mai tare, iar cand impingeam inspre spate se reducea din zgomot, so cred ca aia e problema.

Intrebarea mea e ce se intampla daca mai merg cu ea asa. Ce se poate duce? Cureaua?

Mersi inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca in cel mai rau caz ar sari cureaua.totusi nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voinea razvan

Salutare! Trebuie in primul rand sa verifici rola de la alternator pentru ca, daca se blocheaza cureaua de la accesorii se tensioneaza iar cel care are de suferit este intinzatorul curelei. Ca sa verifici acea rola trebuie sa ii dai capacul de plastic jos, bagi un torx T50 parca si invarti, trebuie sa mearga intr-un singur sens destul de usor. In cazul in care merge, singura componenta suspecta este intinzatorul de la cureaua accesorii. Eu am mers ceva timp cu intinzatorul "obosit" si nu am avut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou!In primul rand mersi de raspunsuri.Am mai dat azi o tura cu masina si am mai obs ca tot la relanti cand virez se aude un zgomot destul de mare (se pare ca tot de pe la rola/intinzator de undeva) iar cand virez maxim scartaie ceva pe langa zgomot, pare a fi scartait de curea. Daca turez putin dispar ambele zgomote.Intrebarea mea e daca nu cumva e pe duca si cureaua? Aveti idee cam cat costa si o curea? Se poate sa fie numai slabit intinzatorul? Sau sa fie blocata rola?Cand am oprit am pus mana pe chestia aia de langa alternator care vibra cu motoru pornit (cred ca e intinzatoru) si era fierbinte (asta poate sa se incalzeasca si de la motor banuiesc), sau asa treuie sa fie?De desfacut si verificat mai multe nu pot pt ca nu am nici un fel de trusa la mine.Azi nu am gasit nici un service deschis, o sa merg eventual luni dimineatza inainte sa pornesc spre franta :huh: .Mai astept pareri.Toate cele bune!

Salutare! Trebuie in primul rand sa verifici rola de la alternator pentru ca, daca se blocheaza cureaua de la accesorii se tensioneaza iar cel care are de suferit este intinzatorul curelei. Ca sa verifici acea rola trebuie sa ii dai capacul de plastic jos, bagi un torx T50 parca si invarti, trebuie sa mearga intr-un singur sens destul de usor. In cazul in care merge, singura componenta suspecta este intinzatorul de la cureaua accesorii. Eu am mers ceva timp cu intinzatorul "obosit" si nu am avut nici o problema.
Cand itzi era intinzatoru "obosit" aveai cam aceleasi zgomote ca si mine? Ai schimbat numai intinzator? sau si curea? Cat te-a costat? Cam cati km ai facut cu el "obosit"?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceeasi problema cu tine si era vorba de intinzatorul de la cureaua de accesorii si cand dadeam drumul la clima facea ca naiba si cand viram de asemeni. Am fost cu ea la service si uite rezultatul :

Schimbat curea transmisie, intinzator, fulie alternator - 470 ron la Adciel service Bosch Zarnesti.

Deci la mine a fost fulia de la alternator dusa si mi-a schimbat-o si pe aia pe langa intinzator si curea.

Mergi la service si o sa scapi de sunet.

Modificat de Bogdan.B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voinea razvan

La mine sunetul era doar dimineata cand bateria era ceva mai descarcata si alternatorul se forta sa o incarce iar ptr asta am schimbat initial cureaua (fara rezultat) dupa care intinzatorul reolvand problema. La mine cureaua a fost vreo 80Ron iar intinzatorul (am modelul simplu ptr PD, fara amortizor) 130Ron marca INA. Iti recomand totusi sa verifici si fulia alternatorului pentru ca poate fi foarte pacatoasa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare din nou,

Am ajuns cu bine in tara, dar tot cu acel zgomot.

Am fost la service atat in Belgia cat si in tara dupa ce am ajuns. In ambele locuri acelasi diagnostic: fulia de la alternator plus rola intinzator (sau chiar intinzator).

Baietii ziceau ca nu e nimic grav si ca se mai poate circula si asa, numai ca deranjeaza zgomotu. Vreau sa merg dupa data de 10 sa le schimb.

Stie cineva in Cj un mecanic bun si serios specializat in vw, pt ca banuiesc ca la reprezentanta e cam scump.

Multam fain pt rasp!

Toate cele bune,

Danny

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

De cand cu frigul a inceput sa se auda un zgomot ciudat la motor, am fost la un service si baietii mi-au spus ca este rola alternatorului care a ramas blocata sau ceva de genu.. nu prea am inteles eu care, si cum sta treaba doar ca a bagat o surubelnita la alternator, acolo unde sunt palele alea de ventilatie (cred) si mi-a dat diagnosticul. I s-a mai intamplat cuiva ? stie cineva cat costa aceasta rola si din ce mi-a mai explicat baiatul ala mi-a zis ceva de un sistem tip ambreiaj la rola aia.. :) sa ma lamureasca cineva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

draga 'tdi' , avand in vedere ca alternatoarele produc curent intermitent [ neregulat]in functie de turatie , s-au creat aceste fulii care sa absoarba socurile produse de alternator,[ sunt pe principiul butucului spate de la biciclete model vechi]si de aceea sunt si intinzatoarele curelei cu arc si amortizor hidraulic, care tin tensionata cureaua in permanenta, compensand alungirea curelei. in momentul cand se blocheaza rola de la alternator, preia socurile intinzatorul si cureua intra in vibratie, vibratie care se aude doar la relantiu...cu speranta ca m-am facut inteles,[ nu stiu exact termenii tehnici ai fenomenului] va doresc un an mai bun si fara evenimente neplacute ;) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am avut eu aceasta problema, un scartait metalic, in special la virare, am fost la service si au zis ca e intinzatorul de la alternator, l'au schimbat si facea la fel, apoi i'am rugat sa se uite la rola de la alternator si era blocata, au schimbat'o si a disparut scartaitul. Rola a costat parca 1.600.000 si vreo 300 montatul, nu mai retin exact. Bafta!

SorinB completeaza profilul sa stie lumea de unde esti si poate iti recomanda cineva un service bun, ieftin sau iti spun pe unde sa nu treci.

De exemplu in Baia-Mare NU recomand PATMOS! Acolo am schimbat eu rola, ei au zis ca e intinzatorul, l'au schimbat si facea la fel, si mi'au zis sa las intinzatorul nou ca oricum e uzat al meu, i'am rugat sa imi puna intinzatorul meu inapoi si am fost taxat pt remontarea intinzatorului vechi chiar daca problema nu s-a rezolvat, apoi au zis ca e slabita pompa de servo, am zis sa se uite la rola si era blocata. PLUS CA NU AU GRIJA LA VOPSEA, a trebuit sa ii rog sa nu isi mai scape cheile pe aripa.

Modificat de GolfIV-Variant
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles cum sta treaba, dar trebuie desfacut alternatorul? ca sa schimbi rola respectiva.. adica sa desfaci continutul lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu !

Se scoate doar cureaua de la accesorii de pe role , se schimba rola la alternator si se pune cureaua la loc . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal !

Am si eu o intrebare , eu acum tre sa imi schimb kitul de distributie, trebuie sa imi schimb si cureaua si rola la alternator sau nu?

Sa precizez, masina are 89000 KM, si este prima schimbare a distributiei, uleiul si filtrele le-am schimbat la 87000 de km, in afara de kit distributie ce mai trebuie schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua la alternator o schimbi doar daca a-ti face figuri ( daca mai chiuie). Rola la alternator nu e cazul. Daca ai $ si nu ai ce face cu ei schimbi tot inclusiv kitul de angrenaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat o data cu distributia si cureau de acc si intinzatorul sa nu trebuiasca sa mai umblu o data acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cind am mers la reprezentanta pt distributie am intrebat si eu acelasi lucru si mi s-a zis ca nu este nevoie

PS: nu cred ca nu le-ar fi stricat niste bani in plus sau sa fi avut o mica lene mecanicul....

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

La diesele este recomandat sa se schimbe si rola de la alternator odata cu intinzatorul de anexe, nu de alta dar rola dupa un timp nu isi mai face treaba si nu mai are nici etansare iar pentru schimbarea ei se demonteaza mult de tot. Parerea mea este ca pentru 180 ron in plus merita schimbata, eu nu am schimbat-o odata cu distributia si acum am pierdut o gramada de timp cu demontateu plus ca nu orice service are cheia necesara schimbarii cuplajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu cureaua de al alternator nu are nici o legatura cu distributia. Ea se poate schimba oricand. Daca iti face probleme schimba acum. Nici nu e mare bataie de cap sa o schimbi ulterior. In mare ai de desfacut: plasticul de la motor, scutul, aparatoarea de plastic de la curea, slabesti intinzatorul curelei, eventual scoti din suport si vasul pt lichid servo, .....si gata..... Mie nu mi-a luat in jur 1:30 sa schimb cureaua, si nu ma laud cu ce sti ce "abilitati" sau scule. :)

Acum tu trebuie sa schimbi role, curele, intinzatoare de la distributie, si capacul pompei de apa. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca avem acelasi model de Golf, din cate stiu la modelul cu clima pentru a ajunge la sistemul de prindere al rolei intinzatoare trebuie demontata si instalatia de clima, ce model de rola intinzatoare ar trebui sa cumpar ca sa fie de treaba pentru ca cu actuala am facut aprox. 5000 km si deja da semne de oboseala? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!