Jump to content

Martor bord "Check Engine" aprins si mers neregulat


pellyy
 Share

Postare recomandată

Pentru prima data mi s-a aprins in mers acel bec galben si nu s-a mai stins.

La motoare Renault becul se stinge daca problema este din cauza combustibilului, la motoare VW ramane aprins pana la stergerea erorii din ECU ?

 

Motorul functioneaza in regim normal, nimic schimbat.

O singura data a trecut in regim de avarie (in 2014) si puterea lui a fost limitata mult. Becul nu s-a aprins atunci ceea ce mi s-a parut suspect... E drept ca numai 10 secunde a mers asa, apoi a revenit la normal.

 

Acum s-a aprins becul si motorul a mers ok 200 de km.

Si eu presupun ca e de la filtrul de benzina neschimbat, dar trebuie o verificare.

 

Cat despre bobine, ele nu au voie sa se arda niciodata in conditii normale de lucru, adica bujii schimbate la max 60-70k.

Foarte posibil bobinele facute acum pe vapor prin China, se fac cu infasurari de Al pentru ca sa fie low-cost.

Logic in timp se arde infasurarea...

Deci cautati la dezmembrari bobine vechi (masini inainte de 2008) cu infasurari de Cu si le veti utiliza fara probleme 50 de ani.

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

in urma cu vreo 2 luni am pus niste benzina mai ieftina (de la fratii nostri de peste Prut) si a inceput martorul engine sa faca, din cand in cand, ca instalatia de pom de Craciun. Mi-a crescut consumul aproape de 9% dar era mai puternica un pic.

M-am lecuit, am schimbat benzina, lucrurile au revenit la normal pana astazi dimineata cand beculetul galben ("prietenul" meu) s-a gandit sa faca iar figuri si aproape ca motorul se inneca. De aceasta data are plinul facut la Petrom cu benzina de 95.

I-am facut un test si am avut urmatoarele surprize:

5 Faults Found:
17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean
            P1151 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
            P0304 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
            P0304 - 35-00 - -

16786 - EGR System: Excessive Flow
            P0402 - 35-00 - -
16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Malfunction in Circuit
            P0136 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

 

Pe 1,4, si 5 le stiam, le am de mult, am curatat egr, clapeta, de mai multe ori, am schimbat furtune, garnituri,etc...nu stiu ce sa-i mai fac dar nici nu ma deranjeaza prea tare, m-am obisnuit sa am martorul engine aprins in bord; cand nu este aprins, ceva nu e in regula :) .

La relanti, din cand in cand, c-am la 10 secunde, parca se inneaca si revine iar turometul se misca usor.

Dimineata se auzea si un zgomot ciudat, ca un fel de aer sau ca o curea care se freaca de ceva, nu am reusit sa-mi dau seama de unde se aude dar acum i-a trecut. 

Bujiile au fost schimbate in urma cu 20.000 km cu unele Bosh.

Intentionez sa fac un drum mai lung, aprox. 1000 km, si nu am chef sa ma lase in drum.  

Daca mi-ar putea spune cineva de unde sa incep si c-am la ce sa ma astept ...

 

Multumesc anticipat!

P.S.: Mentionez ca am sters erorile, bordul meu e frumos, fara nici un martor "dubios", pare a merge OK

Modificat de CrisH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna.

Nu stiu daca am postat exact unde trebuie, dar sper ca ma ajutati cu cateva sfaturi , info, etc.

Asadar,

Am o Skoda Fabia Combi 1.4 16V 74KW 2004 si de ceva vreme mi s-a aprins martorul check engine. Am fost la service si aparea ca si eroare o problema la EGR. Am schimbat Egr-ul(Pierburg), a fost readaptat, am mai schimbat si filtrul de benzina, filtrul de aer si am curatat clapeta de acceleratie. Aprox cam la o saptamana check engine-ul se aprinde din nou, cu aceeasi eroare : recirculare gaze (EGR). Deocamdata cei de la service doar l-au stins din calculator, iar sapt. viitoare o sa merg din nou sa verifice ptr ca nu prea stiu nici ei ce ar putea fi. Ce credeti ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare,


Vin si eu cu cateva probleme la Skoda Fabia 1.4 din 2004.

Am facut scanare cu VCDS si am gasit următoarele probleme :

 

Chassis Type: 6Y (6Y - Skoda Fabia (1996 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56 76
 
VIN: TMBPC26Y543910696   Mileage: 207330km-128828miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 036-906-034-APE.lbl
   Part No: 036 906 034 GN
   Component:  MARELLI 4MV        5160  
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 64C6940CF45BBE660E-4B64
   TMBPC26Y543910696     SKZ7Z0C2073573

1 Fault Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys 
            P0441 - 35-00 - Incorrect Flow
Readiness: 1010 0001

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 6Q0-907-37x-ASR.lbl
   Part No: 6Q0 907 379 H
   Component: ABS/ASR 5.7 FRONT   V30  
   Coding: 00124
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 428A72944E8FD056DC-5178

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 6Q0-820-045.lbl
   Part No: 6Y0 820 045 
   Component: Klimaanlage        X0830  
   VCID: 72EAE2543EAF20D68C-515A

5 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error 
            00-00 -  - 
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 
            29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 
            41-00 - Blocked or No Voltage
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 
            55-00 - Adaptation Not Successful

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels:. 6Qx-937-049-C.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 C
   Component: 00 BN-SG.           1S33  
   Coding: 25738
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3B740F702965A19E9F-515A

2 Faults Found:
01598 - Drive Battery Voltage 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
01054 - Power Supply Relay; Terminal 30 (J317) 
            28-00 - Short to Plus

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605 K
   Component: 05 AIRBAG VW51 08   0008  
   Coding: 12341
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 2C563C2CDC0B362606-515A

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+ 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

Mentionez ca am becul de check engine aprins in bord iar masina parca nu are putere de multe ori, pedala apasata la fund si abia merge.

 

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificata electrovalva N80:

https://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/drive_unit/1.0/37%3B_1.4/44%3B_1.4/50_drive_unit_fuel_injection/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/tank_ventilation/testing__activated_charcoal_filter_system_solenoid_valve_1_n80/test_control/

Sau pornesti motorul, scoti furtunul de pe N80,  sageata rosie:

2ebvez9.jpg

Astepti cam 5-10 minute. Daca in acest interval nu auzi ,,ticaitul" electrovalvei, inseamna ca nu este functionala. Trebuie verificat si traseul de la electrovalva la rezervor sa nu fie infundat, cazul in care electrovalva este functionala.

HVAC:

Demontat torpedoul, comanda pe butonul recirculare aer. Inspecteaza cu atentie rotile dintate ale motorasului. Sa nu fie rupte. Nu sunt, posibil motorasul este ars.

Cent. Elect.:

Masoara tensiunea la acumulator.

#9 din  topic.

Airbags:

Cablaj sau ce am mentionat in prima postare la Centrala Electrica.

Succes.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow, sunt efectiv fără cuvinte. Multumesc! 

Din păcate skill-ul meu în orice înseamnă auto este extrem de limitat. 

Ma poate ajuta cineva, în București cu verificările de mai sus?

Contra cost bineînțeles, recunoștință și ajutor reciproc în dale IT-ului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru solicitari de servicii avem arie de anunturi, nu discutam asta in aria tehnica, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.

Daca cunoaste cineva sa imi dea un PM pentru a pastra thread-ul curat.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, din nou.

Am achizitionat Electrovalva N80 (bosch - originala)
Am reusit sa o schimb eu, fara nici o problema.

Am dat clear la erori si o saptamana a fost totul OK, de 2 zile insa iar s-a aprins check Engine.

Am refacut scanarea cap coada.


Atasez un fisier cu toata scanarea daca ma poate ajuta cineva sa descifrez ce probleme sunt si daca mai sunt cu electrovalva.

 

Multumesc.

FABIA_VCDS_Dupa Schimbare Electrovalva N80 si Check Engine Aprins din nou.docx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai decis sa inlocuiesti electrovalva?

Am mentionat ca trebuie verificat, test cu vcds-ul.

In Bucuresti vei gasi oameni priceputi, trebuie doar sa cauti in aria mentionata mai sus. Sa decida cel care stie sa faca o diagnoza. Altfel, multi bani fara rost.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am și eu o problema cu mașina din semnătura scoate fum alb mult în rest trage bine, dimineața mai bâlbâie la pornire în rest e ok eroare pe vag este P0303  sesizat rateu de ardere cilindru 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

verifica intai injectoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna tuturor va rog sa ma lamuriti si pe mine ce ar putea fi? 16686 cylinder 2 P0302 misfire detected intermitent. Practic am facut plinul de la omv benzina de 98, am mers zi de zi pana la jumatea rezervorului dupa care a stat 4 zile nepornita iar cand am pornito mergea in 3 pistoane iar martorul clipea intermitent am mers cu ea vreo 15 km si nu sia revenit nicicum. Am facut plinul de la petrom si a mers perfect. 

Ce ar putea fi? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobina sau bujia de la cilindrul 2 de verificat pentru inceput.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina este monobloc patrata e posibil sa dea pe un singur cilindru? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi fisa atunci . In caz ca e oxidata acolo unde e fisa , da. Trebuie verificat. 

Oricum P030x, in cazul tau misfire pe cilindrul 2 poate veni de la problema la aprindere, injectie sau probleme la motor. Prima oara verifici fisa, bobina si bujia si apoi, daca nu e din aprindere,  faci un test de compresie pe acel cilindru 

inm cele mai dese cazuri e aprinderea cu probleme

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor ma puteti ajuta cu niste sugesti ce ar putea insemna eroarea asta si care ar fi cauza? E masina fratelui meu tot o scoda fabia 1 benzina 1.4 16V 100cp

Address 01: Engine        Labels: 036-906-034-APE.lbl
   Part No: 036 906 034 DF
   Component:  MARELLI 4MV G      5954  
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 20448  
   VCID: 59B96BEFC3ECA9D6B3D-4A3A
   TMBMD46YX64603386     SKZ7Z0F3545127

1 Fault Found:
17588 - Linear O2 Sensor; Pump Current 
            P1180 - 35-10 - Short to Plus - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nu ti-a raspuns nimeni, vezi intai cum lucreaza sonda lambda pe diagnoza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca a aparut la pornire eroarea dupa ce am sterso nu a mai aparut? E posibil sa apara de la voltaj scazut? Ca era aparuta si eroarea asta pe baterie ori acum ori era mai veche? 

Address 09: Cent. Elect.        Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 D
   Component: 0000 BN-SG.         1S34  
   Coding: 25770
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-5072

1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un fir intrerupt sub lonjeronul stang.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau baterie la capat de viata.

da e posibil sa apara eroarea aia de la baterie cu voltaj scazut. Daca se schimba bateria se masoara si incarcarea alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU la Fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Buna ma puteti ajuta va rog cu urmatoarea eroare? Aceasta eroare mi-a mai aparut acum 2 luni am sterso si a aparut acum dinou am sterso de o saptamana si inca nu a aparut.  Multumesc anticipat


                Address 01: Engine       Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 BL
  Component and/or Version:  MARELLI 4LV       3699 
           Software Coding: 00071
            Work Shop Code: WSC 13765  
           Additional Info: TMBGC26Y613177523     SKZ7Z0Y0693697
                      VCID: 5DB17FFFD7C455F6DF5-4A9C
1 Fault Found:

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1 
            P1151 - 35-00 - System too Lean

Readiness: 0010 0000
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie demontat EGR-ul, si curatata tija din interior. Din cauza depunerilor, nu culiseaza usor. In momentul cand ,,agata" apare si eroarea.

Pentru demontarea EGR, va trebui sa demontezi clapeta de acceleratie, dupa care teava care face legatura de la clapeta la EGR. Trebuie sa ai grija la garniturile de la EGR plus clapeta (sa nu le pierzi).

Daca tot este deranj in zona, curatare clapeta, EGR, dupa montare pornesti motorul, astepti sa ajunga temperatura la 60-70 grade, opresti, stergi erorile de pe modulul Engine, dupa care vei face setarea de baza pe clapeta si EGR.

Apesi ,,ciuperca" din interiorul EGR-ului cu ceva subtire, spray curatare, si tot asa pana tija va fi curata si va culisa usor. Sa ai idee despre ce tija este vorba:

 

Modificat de Carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!