Jump to content
Sign in to follow this  
pellyy

Martor bord "Check Engine" aprins si mers neregulat

Recommended Posts

pellyy

Va salut. Am o fabie din 2002 1.4 mpi 131000 km si pana acu am avut aprins in bord "martor motor". Ieri veneam de la lucru si a inceput sa tremure masina si "martoru motor" sa aprinda si sa se stinga(cel mai rau tremura cand statea pe loc si pe la 2000 de turatii). Va rog sa-mi spuneti daca stiti vreun service bun care sa stie ce poate sa fie exact.Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DRAPAR

1. Am schimbat titlul topicului ca sa "evidentiez" problema ta. Asa vei putea primi mai mult ajutor !

2. Trebuie sa completezi in profilul tau ORASUL de domiciliu. Unde vrei sa-ti "recomandam" service ?

3. Acel martor arata probleme de management al functionarii motorului si pentru a stabili "buba", e necesara o diagnoza a erorilor inregistrate in computerul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pellyy
1. Am schimbat titlul topicului ca sa "evidentiez" problema ta. Asa vei putea primi mai mult ajutor !

2. Trebuie sa completezi in profilul tau ORASUL de domiciliu. Unde vrei sa-ti "recomandam" service ?

3. Acel martor arata probleme de management al functionarii motorului si pentru a stabili "buba", e necesara o diagnoza a erorilor inregistrate in computerul masinii.

Mersi mult.Sunt din Bucuresti. Diagnoza unde o pot face? Sau cum se procedeaza? (i-mi cer scuze dar habar nam despre masini)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DRAPAR

Poti face diagnoza la oricare din service-urile Skoda din Buc. la pretul de 50 RON (cam asta e pretul la toti) sau poti apela, la o intalnire VWFORUM, la vreun coleg care te poate ajuta (exista un topic pentru asa ceva).

Dupa diagnoza, ar trebui sa afli ce interventii trebuie facute la masina !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anderssen

de la benzina. schimba filtrul de carburant si nu mai alimenta cu benzina proasta (inclusiv petrom 95, mol 95)

iti recomand omv carrera 95.

am avut aceeasi problema

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anderssen

revin:

sau poate sonda lambda...tocmai am patit din nou aceeasi treaba si am facut o diagnoza

erori:

17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value

P1141 - 35-00 - -

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

P0172 - 35-00 - -

deci se pare ca nu schimbarea filtrului e rezolvarea.

stie cineva ce inseamna cele 2 erori?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pellyy

Mersi mult.Filtrul de benzina a fost schimbat in septembrie (e posibil sa trebuiasca sa il schimb iar? ) iar luni sper sa reusesc sa fac o diagnoza si pe urma savad ce tre sa schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anderssen
Mersi mult.Filtrul de benzina a fost schimbat in septembrie (e posibil sa trebuiasca sa il schimb iar? ) iar luni sper sa reusesc sa fac o diagnoza si pe urma savad ce tre sa schimb.

in ce zona stai? poate te ajut cu o diagnoza

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu
revin:sau poate sonda lambda...tocmai am patit din nou aceeasi treaba si am facut o diagnozaerori:17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value P1141 - 35-00 - -16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1 P0172 - 35-00 - -deci se pare ca nu schimbarea filtrului e rezolvarea.stie cineva ce inseamna cele 2 erori?
16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1 Possible Symptoms Irregular behaviour Possible Causes Fuel system Excessive fuel pressure Leaking or contaminated fuel injectors Leaking fuel pressure regulator Low fuel pressure or running out of fuel Vapor recovery system Air leaks after the MAF Vacuum leaks Improper seated engine oil dipstick Stuck EGR valve Oil overfill Cam timing Cylinder compression Exhaust leaks before or near HO2Ss. Incearca sa scapi mai intai de aceasta eroare si este f. posibil sa scapi si de cealalta - sursa poate fi aceeasi pentru ambele erori. Nici nu ai prea multe de verificat :D Ah...inca ceva; Te rog...incearca sa scrii despre o problema doar intr-un singur topic. :rolleyes:
Va salut. Am o fabie din 2002 1.4 mpi 131000 km si pana acu am avut aprins in bord "martor motor". Ieri veneam de la lucru si a inceput sa tremure masina si "martoru motor" sa aprinda si sa se stinga(cel mai rau tremura cand statea pe loc si pe la 2000 de turatii). Va rog sa-mi spuneti daca stiti vreun service bun care sa stie ce poate sa fie exact.Va multumesc.
Cum spune si DRAPAR, ar trebui facuta o diagnoza. O "buba" des intalnita la motoarele 1,4 si care da simptomele prezentate de tine, este EGR-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anderssen

si care poate fi buba la EGR? curatat?...sau schimbat?..

cam cat costa distractia? este vreo sansa sa fie benzina de vina?

eu de cand am alimantat full de la un o benzinarie no-name am constatat problema...

Edited by Anderssen

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu

Daca ai sa citesti mai atent...acea parte de raspuns se adresa lui pellyy. Pentru tine, era prima parte. :Driver:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anderssen

daca citeai si tu mai atent ai fi vazut ca am mentionat ca am exact aceleasi simptome cu el.

am mai citit pe forum persoane care au gasit rezolvarea problemei in schimbarea filtrului carburant (daca nu da la diagnoza defect clar pe sondele lambda).

si in mesajul catre mine ai spus " Stuck EGR valve "...deci are legatura cu EGR.

am citit topic-ul in care e detaliata treaba cu EGR...dar printe simptome se afla si lipsa de putere generala a masinii, nu doar rateuri sporadice (la relanti) cum mentioneaza pellyy.cel mai bine ar fi sa il ajute cineva cu o diagnoza (ma ofer eu daca are drum prin zona mea).

xxnelu, ai idee daca eroarea mea poate fi cauzata ca am facut test-ul vag-com cu motorul pornit de putin timp (inca rece=>socul electronic tras, 1200rpm)? sunt "incepator" in ale vag-comului :| abia ieri am luat interfata de la voinea si de maine ma pun sa citesc despre cum se lucreaza cu ea mai "advanced", nu doar simple self-test:).

Edited by Anderssen

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu
xxnelu, ai idee daca eroarea mea poate fi cauzata ca am facut test-ul vag-com cu motorul pornit de putin timp

Daca ai folosit doar grupa de masuri, nu si pe cea setari de baza, nu are ce sa se intample rau la masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anderssen

am sters eroarea din vag-com si la prima intersectie iar mi-a murit motorul.

am observat ca moare doar dupa ce se ia piciorul dupa ACC de pe la 2000 RPM.

nu stiu ce sa zic, am dat pe vag-com la readiness si imi arata niste probleme (sau ca nu a putut testa) senzorul de oxigen..atasez screenshot-ul.

in continuare motorul merge impecabil la turatii mari, dar scoasa din viteza, la relanti face pe nebuna :)

erorile sunt in continuare aceleasi:

17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value

P1141 - 35-00 - -

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

P0172 - 35-00 - -

Readiness: 0010 0101

post-18384-1197730055_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu

Ai mai sus o intreaga lista de "posibile cauze"; verifica si tu tot ce poti din acea lista (mai ales ca, multe dintre ele sunt usor de verificat).

Din ce ai scris mai devreme, reiese o ingrijorare (a ta) privind sonda lambda. Acesta este efectul; cauza...se regaseste tot in acea lista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
liwiu

va salut. Am si eu o problema,imi trebideaza rau motorul de parca zici ca merge in 3 sau chiar 2 pistoane, am o skoda fabia 1,4i 16v 101cp, turatia oscileaza, nu are putere, de fapt nu poate pleca de pe loc, cine ma poate ajuta si pe mine cu o diagnoza la masina?

Deocamdata am dus-o in service si dupa ce o rezolv am sa completez cu ceea ce imi zice ca poate ii va fi cumva de folos la cineva cu o problema asematoare,

Dar cu o expertiza la calculator rog cine ma poate ajuta;.

Mi sa aprins la bord martorul EPC si ! intr-un triunghi si incercuit pe linga matorul de motor care era aprins de mai mult timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Cum sa te ajutam daca nu ne spui de unde esti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
liwiu
Cum sa te ajutam daca nu ne spui de unde esti?

Salut si scuze. Sunt din C-lung Jud ARGES. si pot fi gasit si la 0745030513 si ma numesc liviu.

Cu stima si respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu

Vezi daca gasesti AICI pe cineva in zona ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sp0nsoru

am codurile de eroare:

16825 sistem de aerisire rezervor (posibil infundat?)

17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

filtrele de aer, beznina si ulei le-am schimbat acum cateva zile inclusiv uleiul. Undeva in aqceate erori imi spunea ca e problema cu sonda sau supapa MAF si MAP si alimentarea e prea bogata de benzina. Cum se poate remedia aceasta problema? Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu

Despre aceste coduri s-a discutat pana aici. Ai citit topic-ul?

16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1

Possible Symptoms

Irregular behaviour

Possible Causes

Fuel system

Excessive fuel pressure

Leaking or contaminated fuel injectors

Leaking fuel pressure regulator

Low fuel pressure or running out of fuel

Vapor recovery system

Air leaks after the MAF

Vacuum leaks

Improper seated engine oil dipstick

Stuck EGR valve

Oil overfill

Cam timing

Cylinder compression

Exhaust leaks before or near HO2Ss.

16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed

Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed

Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty

Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked

Possible Solutions

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)

Perform Output Test

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister

Perform Basic Setting

Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body

17549/P1141/004417 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value

Possible Causes

Mass Air Flow Sensor (G70) OR Manifold Pressure Sensor (G71) faulty

Possible Solutions

Check Mass Air Flow Sensor (G70) OR Manifold Pressure Sensor (G71)

Check Engine Operating Conditions => Meas. Blocks

Special Notes

I think this code is set when the airflow being measured (or otherwise

calculated) by the ECU doesn't make sense given other operating parameters

such as RPM and throttle opening, manifold pressure, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian-Vn

eu tin sa va anunt ca am fost la sinaia si am facut un plin de la rompetrol , efix 95 si inainte aveam acelasi carburant inainte sa fac plinul, asa ca am facut plinul si nu am mers mai mult de 10km si s-a aprins martorul de motor, dar am mers asa pana la sinaia fara problema...a doua zi cand sa pornesc motorul, tremura si cu greu pleaca....am presupus ca e benzina, si cred ca s-a dus si filtru de benzina....mergand asa prin sinaia si predeal ajung si acasa si ii pun benzinade la mol 95 si la fel...numai ca parca merge o idee mai bine...dar martorul nu s-a sints asa ca o sa ma duc maine la un service.....sa vad despre e ce vrb...

daca aveti vreo idee va rog postati...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sp0nsoru

eu am lasat sa fie pe rosu la rezervor dupa care am mers si am schimbat toate filtrele si am realimentat de la petrom 95 pana ce a decuplat pompa, am resetat km si am sters eroarea. Deja am 259 km si inca nimica, nu s-a aprins dar maine am sa merg sa dau jos galeria de evacuare sa vad daca e acolo ceva. Am sa curat catalizatorul cu soda caustica si am sa postez daca e ceva. Sper sa iasa negreala mare ca sa fiu mai linistit. CHECK MOTOR SE APRINDE IN CAZUL PROBLEMEI CU EVACUAREA ASTA CAM 80%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian-Vn

imi pare rau dar nu vreau sa iti dau peste nas...uite la mine check engine s-a aprins de la sonda de temperatura...acum juma de an cand am schimbat sonda de temperatura ptr nu se ridica acul si uitasem ca se aprindea check engine...si azi am fost de am pus-o pe tester si la fel, avea o eroare de la sonda de temperatura...acum nu pot sa zic ca era benzina de la rompetrol de vina, nenea cu testarul ma intrebat ai pus dimineata benzina si eu am zis ca da la ora 7 am facut plinul...si mi-a zis ca asta e 1 motiv ptr care mi-a dat eroarea de check engine nu si cauza din care sonda a dat eroare.... cica dimineata nu stiu cum apare apa in benzina...ceva de genu asta...dar eroarea era sigur de la sonda de temperatura...ptr imediat cum a sters s-a ridicat acul de la temperatura , cea ce pe drum dupa ce am facut plinul si am mers si mia aparut martoru am bagat eu de seama ca nu se mai ridica acul la temperatura...

inainte sa ii schimba sonda de temperatura...facusem o diagnoza la servicul skoda din buzau..si mi-a zis ca nu stiu ce termostat nu merge cu trebuie....si ca nu e sonda....la service in focsani mi-au zis ca e sonda...si a mers ok pana de curand...trepidatiile la motor provin de la sonda de temperatura daca aceasta nu functioneaza in parametri normaliii, dar vara de ce face cateodata la fel trepideaza....softulll!!!!! cred eu...

Edited by DRAPAR
Nu se da QUOTE pentru un post anterior ! Foloseste ADD REPLY !

Share this post


Link to post
Share on other sites
sp0nsoru

sincer nu ai dat peste nas si am sa iti explic caci totul este logic: si eu am avut probleme cu sonda de temperatura si tot acel bec se aprindea dar in momentul cand acul de la temp nu functioaneaza calculatorul trimite mai departe informatia el vede motorul rece chiar daca ai facut 100km ai oprit si ai pornit el il vede rece si supraalimenteaza cu benzina ceea ce duce la evacuare. Asta din cauza ca e supraalimentat si gazele sunt altfel deoarece motorul este fierbinte iar calcul il vede rece....asta e problema veche si ai putina dreptate. Dar acel check engine se aprinde cand e problema cu EVACUAREA si scrie clar in carte......Cum iti explici ca de la ultima resetare am facut 311.9 km fara sa se aprinda becul?

Apropos culmea disperarii, chiar in momentul cand am urcat ope rampa sa dau jos galeria s-a aprins becul. Sondele lambda erau negre bine ceea ce nu e bine.....

Nu sunt de acord cu teste la reprezentanta in Romania deoarece sunt 0 eu am fost in Ungaria si au zis ca e o buba veche asta cu becul, la majoritatea skoditzelor si din pacate nu se gaseste buba

Inca odata spun ca e o ciudatenie ce se intampla ceva paranormal....SF daca stie careva cum se poate rezolva....

Ciudat ca s-a aprins becul dupa 311 km, deci nu e din aparatura, sonde, supape zic eu deoarece trebuia sa se aprinda pe loc sau dupa ctiva km nu sute, si mai spun ca am realimentat intre timp

Edited by DRAPAR
Nu se da QUOTE pentru un post anterior ! Foloseste ADD REPLY !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri