Jump to content

Martor bord "Check Engine" aprins si mers neregulat


pellyy
 Share

Postare recomandată

Salut. Am si eu o problema asemanatoare.

Din cand in cand mi se aprinde martorul (checking engine) si sta aprins total aleator (se poate stinge dupa cateva minute sau cateva zile).

De obicei se aprinde dupa ce motorul da semne ca merge prost si nu se stinge chiar daca schimb benzina sau altceva. Prin "merge prost" ma refer la faptul ca nu trage cum ar trebui (parca trage cu 2 pistoane si franeaza cu al 3lea).

Cam asta am observat la masina "din ochi".

Am pus-o de vreo cateva ori pe tester:

1. la skoda la reprezentanta (unde au optiune: daca e in garantie e de la benzina si e normal, daca nu, atunci afiseaza corect erorile) mi-au spus ca sonda lambda a detectat un amestec aiurea si ca e de la benzina si ca mi-au sters-o si ca sa ma duc acasa ca e totul bine.... dupa multe insistente au inceput sa-mi bage placa cu injectoarele infundate tot de la benzina, pentru ca dupa multe reveniri in service sa-mi schimbe o sonda de temperatura (care de fapt s-a dovedit a fi senzorul de la axul cu came :rolleyes: ... la fel, am aflat singur ca cei de la skoda iasi se tin numai de prostii se pare )

2. un tip din iasi cu tester propriu mi-a zis ca e sarita distributia din punct, ceea ce habar n-am ce inseamna, dar oricum... din ce-am mai auzit de la baieti, daca e sarita e sarita si gata, masina nu se mai misca (True?)

3. un prieten de-al meu care trebuia sa vina cu testerul cand ne-am intalnit, mi-a zis din start ca am probleme la EGR.

Cam asta e din ce-mi amintesc pe loc. As vrea daca pot sa aflu ce are masina mea si sa o repar. Daca mai aveti nevoie de informatii, etc, va stau la dispozitie. Daca e careva de prin iasi care are un tester vag in posesie si poate sa ma ajute as fi tare bucuros.

Vorbim de o Fabia 00-06 (ridicata de la reprezentanta in 2007) motor BMD 1.2 HTP (3 pistoane) 40kw.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de vreo 5-6 luni la fel patesc si eu , se aprinde check engine + epc

la primul "restart" epc nu se mai aprinde dar ramane aprins martorul check engine care se stinge la 2 zile , dupa 4-5 porniri , nu am observat ca masina sa nu traga sau chestii de genul decat ca trepideaza la relanti(ceea ce este normal, daca am inteles bine din alt topic de pe forum)in rest am incercat totate benzinariile , mai putin luckoil , am ramas la petrom .....

se aprind martorii cam la saptamana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma uit, dar avea rost sa-ti scriu mai devreme, ca esti prea departe de mine? Daca vii pana aici te ajut cu placere.

Pana nu dai codul de eroare dupa scanare, nu cred ca va fi cineva in stare sa-ti dea vreo idee. Poate nici dupa.

Parerea mea este, ca daca distributia este sarita, nu e obligatoriu ca masina sa nu porneasca. Pot aparea diferite semne: vezi coduri de eroare cateodata, scadere de putere la masina etc.

Dar deocamdata toate sunt doar datul cu parerea, caci martorul respectiv se poate aprinde din multe cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci s-o bag iarasi pe tester si sa vin cu rezultatul?

BTW aseara mi s-a aprins iar dupa ce am plecat mai tare intr-o rampa si s-a stins dupa vreo ora singur. Masina a mers normal in tot acest timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Ideea este ca fara logul de scanare nici datul cu parerea nu e usor.

Mai citeste si in aria tehnica la coduri de eroare vag-com.

Dar doar dupa ce stii exact ce a iesit la testare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Ce sa-i cer baiatului mai exact? O scanare completa? Ceva anume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru scanare si pareri la fata locului incearca aici: http://vwforum.ro/index.php?showto...p;#entry1266144

Este topicul cu intalnirile din Iasi.

La scanare ajunge doar modulul motor, dar nu strica sa fie scanat toate modulele. Se da COPY-PASTE la rezultat si se salveaza in fisier TXT.

Ce e acolo postezi aici daca nu te poate ajuta nimeni din Iasi.

Si incercam poate o ducem la capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge ardeleanul in gara si isi cumpara bilet de tren.

Se duce sa prinda trenul, insa cand ajunge pe peron trenul tocmai pleca din gara. Fuge ce fuge dupa tren si cand vede ca nu il mai ajunge, se opreste, isi trage sufletul si zice: "No, asa-i daca n-ai lucru' tau!"

Asa ca mi-am cumparat si eu cablu de diagnoza sa fiu in rand cu lumea - dar mai ales pentru ca mi s-a aprins de o saptamana martorul "Check Engine" pe bord.

Initial s-a aprins intermitent de cateva ori (cu pauze de 5-10km intre "burst-uri") apoi a ramas aprins si din cand in cand mi-a mai "tras cu ochiul", ca sa il bag in seama.

In plus, pe langa martorul aprins, la relanti se aude de la teava de esapament un sunet ca de "rateuri" (e destul de greu sa il descriu aici dar e ceva de genul "du-tu-du du-tu-du" :angry: :Driver: :) )

Astazi am facut prima mea scanare (merit o bere si o sa imi fac cinste cu prima ocazie :) ) si am stocata urmatoarea eroare (pe langa nenumaratele erori de la clima - despre ele in alt topic):

1 Fault Found:

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Cautand in manual asta se traduce ca:

- Injection valves defective

- Ignition terminal defective

Bujiile le-am schimbat acum ~40.000km (la revizia de 60.000).

De unde sa incep sa dau de capat problemei? Schimb bujii? Pot cumva sa verific daca bujiile sunt de vina? Primul meu gand e ca eroarea fiind intermitenta, e destul de improbabil sa fie vorba de injector. Ma insel? Alte idei? (as incepe cu cele ieftine si usor de implementat :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma, nu-i a buna daca te cinstesti singur :D

Revenind, treaba pare serioasa. Te-as sfatui sa incepi cu o permutare de bujii ca sa vezi daca se muta sau nu defectul pe alt cilindru. Daca nu se muta, atunci pune mana si muta injectoarele intre ele (numai sa stii care pe unde le-ai mutat) si vezi daca atunci se muta defectul. Astea-a lucrurile cele mai simple si poti sa le faci singurel.

Daca nici atunci nu se muta si ramane tot la cilindrul 3, atunci trebuie musai o compresie si o testare a etanseitatii la camerele de ardere. Dar pana una alta incearca primele 2 variante fix in ordinea in care ti le-am descris.

Si fa diagnosticarea asta cat mai repede altfel mersul asta rau al motorului poate deteriora catalizatorul.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut!am si eu cam aceeasi problema cu o skoda din 2002 1.4 mpi.am puso pe tester vag-com si mia dat eroare la sonda lambda!imi mai moare motorul uneori cand o pornesc si imi apare si in bord martorul "engine".stau in buc in baneasa.stiti cam cat ma costa sa o schimb?pe tester imi dadea eroare la senzor 1 sonda lambda.asta ce inseamna ca e cea de dinaintea catalizatorului?va rog sa ma ajutati si pe mine

ms.

Modificat de alexandru1910
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun.

Si deci cine mi-a mutat/sters postul fara sa-mi zica?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moi!

L-am mutat la sectiunea Erori Vag-com pentru ca in logul tau sunt mai multe erori si ma gandeam ca vrei sa ti se raspunda la toate defectele stocate. La cel de pe motor ti-am raspus eu. Daca era vorba numai despre defectul de pe motor il putem muta la loc.

Dar ti-am trimis PM sa te anunt ca postul tau se gaseste la "Erori Vag-com"

Later: sorry, se pare ca mesajul catre tine n-a plecat de la mine, o ramas la drafts (Saved-unsent PMs); nu cunosc cauza :|

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha.

Erau vreo 2 erori pe la ABS dar am avut bateria moale iarna asta :P aia cu camshaft era cea importanta. Poti sa-mi dai un pm cu linkul? ca m-am uitat mai devreme si n-am gasit nimic.

Merci!

Modificat de zeurois
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok :)

Nush unde-s erorile asa ca o sa postez aici, doar eroarea de la motor, ca deocamdata aia e cea mai grava:

16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low

P0342 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent

Freeze Frame:

RPM: 2464 /min

Mass Air / Rev.: 65.4 mg/str

Bin. Bits: 00100000

Temperature: 88.5

Modificat de zeurois
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm... am inteles ca ar mai putea fi cablajul...

Si inca ceva... eroarea e intermitenta, nu-i tot timpul. Adica... se aprinde martorul, o sterg... mai sta, iar se aprinde, etc

Modificat de zeurois
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca acel senzor face figuri. Recomandarea mea e ca si cea a lui Blitz si anume schimba senzorul. Nu stiu ce ar mai putea fi afectat de acest senzor daca e defect mai multa vreme. Poate stie cineva sa imi zica si mie.

Modificat de bogdan_cj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok..

Totusi. Poate sa-mi explice si mie cineva cum influenteaza acel senzor mersul masinii? (ie. impresia ca merg mai mult in frana de motor).

Primele probleme de genul asta le-am obs. pe la vreo 30k km (acum are 83k).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii legate de "misfire"-ingul meu.

Astazi am schimbat bujiile intre cilindrii 2 si 3 (aveam misfire pe cilindrul 3).

Am sters eroarea din controller si am pornit motorul.

Eroarea nu a reaparut (inca)

DAR:

in manualul de service zice sa citesti "measure block" 014 pentru ca acolo iti arata numarul de "rateuri". Normal ar fi ca in 5 minute sa apara intre 0 - 10 rateuri. La mine (cu motorul rece) counter-ul a ajuns la 255 misfire-uri in ~1 minut (mai mult de 255 nu stie counter-ul ala)

Apoi, dupa ce motorul s-a incalzit si turatia s-a stabilizat la 800 rpm, am facut din nou citirea. La relanti nu inregistra misfire (in 5 minute a inregistrat doar 3) insa cand am urcat la 2000 rpm a inceput sa citeasca ca 1 misfire / secunda... iar la 3000 rpm citea cam 3 / secunda.

Acum am 2 intrebari:

- stiti daca sunt "measuring blocks" care sa citeasca fiecare cilindru individual? (nu am gasit documentat asa ceva, iar "014" citeste suma lor.

- are cineva vreo idee care ar putea sa fie problema ca la relanti (cu motorul cald) sa nu aiba rateuri, insa ele sa apara odata cu cresterea turatiei?

(maine o sa incerc sa ma plimb putin cu masina - nu prea mult sa nu i se faca rau la catalizator - ca sa incerc sa aduc din nou eroarea logata in controller ca altfel nu stiu pe ce cilindru sunt rateurile si nu stiu daca bujia e de vina...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve tuturor.

Am citit aproape totul in acest topic si am sa expun si eu o problema sa zicem similara cam cu ce se gaseste pe aici. Din Septembrie anul trecut cand am plecat in grecia, cu masina desigur, la una din opririle pe care le-am facut nu a mai vrut sa pornesca. Am incercat de vreo 3ori dar m-am lasat pagubas ptr ca stiu ca nu e indicat sa dai la demaror in exces si asta din mai multe motive. Am mai stat un pic, am fumat o tigara si apoi am incercat din nou, de data asta fiind un succes, masina a pornit dar foarte urat, in 2 in 3 si abia dupa cateva zeci de sec si-a revenit. Simptoma cu pornitul in 2 sau 3 am inteles-o dat fiind faptul ca nu am exclus posibilitatea umezirii bujiilor dar ca nu a vrut sa porneasca...... asta mi-a dat de gandit. Check Enginul s-a aprins desigur dar am mers cu el asa pana la intoarcerea in tara. La revenirea din concediu am mers la service Skoda, cel din Pantelimon, spunandu-le simptomele, au pus-o pe tester si nu au descoperit mai nimic in neregula. I-am intrebat de sondele lambda dar mi-au spu ca nu le-a dat nici o eroare. Bun, ok, de unde sunt totusi? Nu mi-au mai aparut o perioada lunga, mai exact toata iarna, dar de cand s-a mai incalzit problema a reaparut si parca mai violenta si mai des. Am schimbat bujiile si filtrele, am curatat clapeta dar degeaba. Sincer sunt si intr-o perioada de restriste si nuire -mi permit sa mai merg la cei din service sa mai fac o diagnoza. Deci recapitulez: pornire grea cateodata si numai la cald nu la rece(niciodata), variatii foarte mari de turatii de la 300 la 1500 - 2000 cu revenirire greoaie la turatia normala de relanti (numai la pornire nu si in mers), dupa pornire rareori nu se poate accelera ba din contra la apasarea pedalei se subtureaza k si cand s-ar ineca. Astept opiniile voastre si va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie probleme la senzorul de temperatura motor sau ar mai putea fi senzorul de pe arborele cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sall, este posibil sa fie si din aceasta sonda mai ales ca de 2 dimineti porneste foarte greu la rece, mai nou, adika tre sa o tin un pic din acceleratie, este ca si cand nu ar mai avea acel soc electroni. Am curatat si clapeta de acceleratie dar tot degeaba iar azi dimineata cand am vrut sa o pornesc s-a aprin EPC-ul (zic bine sper). Nu stiu ce sa mai fac, ca nici nu as vrea sa o iau acum babeste si sa incep sa schimb totul. Spre sfarsitul lunii poate ma ajuta cineva cu un VAG sa vedem ce da. Multumesc si astept pareri incontinuare.

O duminica frumoasa sa aveti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa contactezi membrii din Bucuresti, precis te ajuta cineva cu o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cineva din bucuresti care ma poate ajuta cu diagnoza? Porneste greu dimineata si la cald si daca vreau sa merg cu ea la turatii mai mici se opreste si ca sa porneasca trebuie sa dau de 2-3 la automat si atunci ajutat de pedala de acceleratie, k la Dacii. Sunt sigur ca undeva ceva sonde dau erori dar macar sa stiu care. Deja ma dispera si nici nu cred ca e in regula sa merg cu ea asa.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!