Jump to content

Martor bord "Check Engine" aprins si mers neregulat


pellyy
 Share

Postare recomandată

Not_used_calin

La un moment dat a verificat-o cineva si parca era vorba de sonda lambda de dinainte de catalizator. Asta, am gandit eu, ar putea fi ori amestecul prost (putin probabil pt. ca masina trage bine, porneste la sfert de cheie, n-am reprosuri...consum super OK) ori s-a tzacanit sonda si citeste prost...cine stie...poate niste depuneri...nu m-am agitat prea tare dat fiind ca n-am alte simptome decat becul aprins. Valori, din pacate, nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o problema la skodita mea 1.6 BFQ. Cand eram plecat si eu ca omul in concediu dupa ceva Km mi s a aprins becul galben check engine. Si ca sa fie totul complet, dupa vreo 7-800 km mi s a aprins si becul de la nivelul de ulei tot galben . Am oprit si am completat cu castrol magnatec 5w40 desi cu 3000 km inainte tocmai ce schimbasem uleiul si pusesem liqui molly 5w40.

Acum nu stiu daca are vreo legatura consumul de ulei cu martorul din bord. O sa imi cumpar un cablu de diagnoza sa vad ce eroare am . Din experienta voastra ce ar putea fi?

 

Am facut Harlau - Bucuresti cu un consum mediu de 5.2%. Deci nu stiu cat de uzat ar fi motorul dc el merge/trage f bine.

Si inca ceva, la pornire se tot aude un ticait la motor si dupa ce am ridicat capota am simtit ca se aude in partea stanga pe langa rezervorul de lichid

Modificat de alinworm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

282i15k.jpg

Martorul MIL, se ,,aprinde" din ,,n" cauze.

Cel mai bine este sa faci o diagnoza.

Imaginea, am postat-o din greseala, in acest topic....rog un moderator sa o stearga. Dar poate sa fie si MAP-ul una din cauzele aprinderii martorului.

Multumesc.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la sfatul Carminei. Am fost la Cristi si am rezolvat cu electroventilatorul. Acum am 2 care functioneaza pe cate o viteza fiecare ceea ce este arhi suficient. A avut un fir intrerupt si mi l-a facut in jumate de ora cu tot cu diagnoza si alte discutii pe tema altor probleme. Acum, ca se apropie frigul, as vrea sa reiau discutia cu EGR-ul ca ma sperie gandul sa vad iar variatii la turometru de 1000 si ceva de ture si ingatuiri ale motorului. La diagnoza facuta de Cristi a iesit ca asta este problema, nu sonda lambda. Din ce imi aduc eu aminte, mi-a zis ceva de genul "amestec prea sarac sau slab". Daca a revenit din concediu si s-a pus pe treaba, poate imi confirma si mie :D. Dupa diagnoza mi-a sters eroarea si mi-a aparut din nou la vreo 3 zile distanta. Pana acum imi aparea la 5 minute dupe ce se stergea. Si nu stiu sigur daca asa s-a nimerit sau este un rezultat al faptului ca a ster aceasta eroare dar masina consuma constant la relanti. Adica 0,6% in conditiile in care acum si inainte de stergere consuma ba 0,7%, ba 0,8%. Apropo de aceste variatii. Sunt normale ca la alte Skoda (diesel) pe care am mers, aveau consumul constant.

Rugamintea: ma poate ajuta cineva cu un pret recent al EGR-ului si producatorul pe care mi-l recomandati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Carmina. Pot sa o montez eu sau trebuie apoi calibrata sau ceva de genul asta? Parca am citit ceva de genul asta. Referitor la restul nedumeririlor ma poate ajuta cineva? Multumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru EGR trebuie facuta setarea de baza dupa montarea pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti sa montezi EGR-ul tu.

Setarea de baza trebuie facuta cu vcds-ul, si va iesi un lucru ,,ca la carte" Ionescu.

Se poate si cu ,,vrajitorii"....dar nu are niciun rost daca tot ai apelat la Cristian.

Daca vei demonta EGR-ul, musai sa demontezi si corpul clapetei, fiindca ,,e in drum", altfel nu ai cum....vei curata corpul de clapeta, poti demonta si MAP-ul, curatat cu spray de contacte, 4 bujii noi, filtru benzina daca nu l-ai inlocuit niciodata, acum este momentul Ionescu....mergi la Cristian, setare baza clapeta/EGR....si vorbim dupa... daca vom mai avea ce discuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica complectare pentru carmina daca imi permiti, se poate demonta teava egr fara a demonta corpul clapeta daca nu o faci asta pentru prima oara si ai oarece experienta, ideea e sa sti unde sunt suruburile sau sa nu pierzi garnitura si sa o montezi la loc. E greu dar se poate.

 

Binenteles cine nu a curatat clapeta recent e recomandat sa o demonteze sa o curete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mufa de la egr scoasa nu mai are acele oscilatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna seara.

Acum cateva zile, am patit ca dimineata cand am pornit masina (Skoda Fabia HTP, 1.2, 2010) sa mi se aprinda martorul check engine intermitent. Masina trepida ca nebuna la relanti, iar in mers accelerata la maxim abia mergea cu 20 km/h (a trebut sa schimb din treapta 2a in treapta intai sa nu-mi moara motorul). Am facut inconjurul blocului si am reusit sa ajung cu ea inapoi in parcare.

Masina e relativ noua, are mai putin de 9000 km, iar pana in toamna asta a circulat numai in oras, cam 6500 km.

Pana la programarea la service, care va fi abia joi, adica in 6 zile, ma gandeam ca poate as afla ceva de pe forum.

Am verificat nivelul de ulei, care este normal (uleiul a fost schimbat in septembrie cand masina a fost la revizia de 3 ani). Din septembrie si pana acum am mai facut in jur de 2500 de km cu ea, din care 1200 km au fost facuti cam intr-o zi (drum Romania-Cehia).

Tot citind topicul m-am afundat si mai rau in ceata iar asteptarea pana cand ajung cu ea in service nu ma ajuta prea mult.

Poate ma ajutati voi cu niste sfaturi intre timp.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina de inductie ( sau mai multe) probabil.Fa o diagnoza ca sa fii sigur.

La service sper ca nu ai de gand sa te duci cu ea in 1 sau 2 cilindri , cel mai sigur , si pentru tine si pentru masina este pe platforma sau tractata. Eu unul nu m-as duce la service pentru schimbul unei bobine, nu e greu sa scoti un conector si sa tragi de bobina.

 

PS : Chiar daca nu este mare diferenta la motoare , masina ta este o Fabia 2 ( daca e din 2010) si ar fi trebuit sa scrii in sectiunea ei.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns Gabip.

 

Sectiunea pt Fabia 2 nu am gasit-o, am tot cautat, de aceea am scris aici, topicul acesta fiind cel mai apropiat de problema mea.

 

II fac diagnoza sa vad ce iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut si La Multi Ani. Conform problemei din titlu am devenit si eu membru al acestui forum. Am o fabia 1.2 htp din 2006. Acum doua luni m-a lasat bateria, de tot, din senin (avea 5 ani). Am cuparat una noua, am montat-o eu (ca si pe cea veche) si fix fara nicio legatura cu bateria (asa mi-au spus de la service) a inceput sa se aprinda intermitent martorul de motor. Initial am ignorat, desi a facut exact cum ati spus cativa mai sus cu trepidatul exagerat de mergea in doua pistoane si tot asa... Un amic mecanic mi-a zis ca este bobina... a venit, a testat (misfire pistonul 2), a verificat, a schimbat bobinele intre ele... dadea aceeasi eroare misfire pe pistonul nr 2. A curatat si verificat injectoarele aceeasi eroare, le-a inversat intre ele, la fel. A demontat si curatat clapeta de la carburator (sau cum se numeste) tot asa. La relanti daca sta mai mult de 2 minute incepe sa se aprinda intemitent si daca o las asa in maxim 1 minut "ramane" in doua pistoane. Am fost azi si mi-a verificat "presiunea" (zic bine?) si mi-a zis ca pe pistonul 2 am 7 si pe pistoanele 1 si 3 am 12, si ca trebuie segmentat sau ceva de genu? Pe langa asta a zis ca ar fi bine sa schimb si distributia... (are 97000 si e pe lant)

Da-ti-mi va rog niste sfaturi de unde sa cumpar piese ca service-ul unde fac revizia anual mi-a spus sa ma pregatesc cam cu 2500 lei, cadou de anul nou :))).

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se poate segmenta motorul asta. nici sa nu incerci macar.
demonteaza intai chiulasa ca are supapele de evacuare arse, e boala lor.
se inlocuiesc doar alea + rectificare.
si lasa lantul ca e nevinovat.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la Crăciun încoace mi s-a aprins şi stins martorul "check engine" cred că de vreo 15 ori. Uneori se stingea şi după câteva sute de metri se aprindea iarăşi, alteori la câteva  secunde de mers al motorului în relanti. De câteva zile, dimineaţa mai ales, când pornesc motorul, urcă turaţia pe la 1300 rpm (motor rece) iar după 20 - 30 secunde începe să se bâlbâie, în sensul că are nişte căderi de turaţie  în marja 1300 - 1000 - 1300 rpm. La plecare de pe loc şi în sarcină (acceleraţie) se poticneşte, se înneacă, dă să moară, parcă nu-i vine benzină de ajuns, iar dacă bag talpa în pedala de acceleraţie are o secundă de ezitare apoi urcă în ture. După aproximativ 1 km îşi dă drumul ca prin minune şi motorul toarce foarte frumos şi îşi face treaba cu cei 75 de căluţi. Astea face numai după ce motorul a stat o perioadă mai lungă nepornit (câteva ore bune sau peste noapte) şi s-a răcit bine . Când motorul este cald merge normal. Încă nu am reuşit s-o pun pe un tester, dar am să postez erorile care cred că sunt destule. Dacă v-aţi mai lovit de aşa ceva, daţi-mi ceva idei, de la ce ar putea fi asemenea manifestări şi numai la rece.           

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-o pe un tester, posteaza erorile sa vedem ce e de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica siguranta 9, si conexiunea la sonda 1.

Daca sunt ok, in opinia mea, circuitul de incalzire al sondei este cu probleme. Sonda 1 va fi pe lista.

Sorine, asa cum a mentionat Al Bundy, o diagnoza va fi musai.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I337 using Tapatalk

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu erorile după scanare:

 

Thursday,19,January,2012,10:38:24:10074
VCDS Version: Beta 11.3.0
Data version: 20110616
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
 
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia I
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56 76
 
VIN: TMBHC26Y023421303   Mileage: 157920km/98126miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: User\036-906-034-APE.lbl
   Part No: 036 906 034 BL
   Component:  MARELLI 4LV       3699   
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 03660  
   VCID: 5DB59D47F815
   TMBHC26Y023421303     SKZ7Z0A1225664
 
5 Faults Found:
17589 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Open Circuit 
            P1181 - 35-10 -  -  - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction 
            P1196 - 35-10 -  -  - Intermittent
17587 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Short to Ground 
            P1179 - 35-10 -  -  - Intermittent
17851 - Potentiometer for EGR (G212): Signal too Low 
            P1443 - 35-10 -  -  - Intermittent
17848 - EGR Valve (N18): Open Circuit 
            P1440 - 35-10 -  -  - Intermittent
Readiness: 0000 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: User\6Q0-907-37x-ASR.lbl
   Part No: 6Q0 907 379 D
   Component: ABS/ASR 5.7 FRONT   V20  
   Coding: 00124
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3E773ACB1553
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: User\6Q0-820-045.lbl
   Part No: 6Y0 820 045 
   Component: Klimaanlage        X0830  
   VCID: F2EF5EFB918B
 
3 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 
            29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: User\6Qx-937-049-B.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 B
   Component: BORDNETZ-SG.        1S31  
   Coding: 25754
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3A7F36DB097B
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: User\6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605 H
   Component: 08 AIRBAG VW51 08   0004  
   Coding: 12344
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 295DF997FCDD
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: User\6Yx-9xx-xxx-17.lbl
   Part No: 6Y1 919 880 C
   Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V13  
   Coding: 16142
   Shop #: WSC 00006  
   VCID: 4687522B4D83
   TMBHC26Y023421303     SKZ7Z0A1225664
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901 
   Component: Gateway K<->CAN    1S31  
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: F0EB54F39F87
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.lbl
   Part No: 6Q0 423 156 H
   Component: LenkhilfeTRW        V200  
   Coding: 00110
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: 346318E32B1F
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: User\6Q0-959-433.lbl
   Part No: 6Q0 959 433 E
   Component: 2S Komfortgerát     0001  
   Coding: 00067
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3D753DC71855
 
   Subsystem 1 - Part No: 6Q1959801
   Component: 04 Tõrsteuer.FS TFK 0002  
 
   Subsystem 2 - Part No: 6Q1959802
   Component: 2S Tõrsteuer.BF TFK 0002  
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist        Labels: User\6Y6-919-283.lbl
   Part No: 6Y6 919 283 
   Component: Einparkhilfe        0001  
   Coding: 00123
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 050595273005
 
No fault code found.
 
End   ---------------------------------------------------------------------
 
La partea cu climatizarea ştiu despre ce e vorba, probleme e la motor. Pe VCDS în câmpurile aferente sondei lambda1apare B1S1 şi B2S2. Ce reprezintă S1 şi S2?
La scanare valoarea tensiunii pe sonda 1 era permanent de13 ohmi (sper că zic bine). E corectă?
Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La #320 am mentionat ce ar trebui verificat.

Daca sunt ok, sonda lambda 1 va trebui inlocuita.

Eroarea pe EGR o vom discuta daca va mai fi necesar dupa inlocuirea sondei.

B1S1: Bank 1 Sonda 1 (sonda dinaintea catalizatorului cu 6 fire)

B1S2: Bank 1 Sonda 2 (sonda dupa catalizator)

,,Bank":  traseul evacuarii, in cazul Fabiei este doar un traseu nu doua. Ce ai scris tu B2S2, eventual la motoarele V6, V10, unde sunt 2 trasee de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea pe EGR este datorată faptului că am scos într-o zi mufa pentru o probă, să văd dacă mai face la fel şi fără EGR. Manifestările persistau, deci nu era de la aceasta. Mai rămâne să verific conexiunile la sonda 1, dar cred totuşi că e dusă (sau pe ducă), având în vedere că îşi revine oarecum după ce se încălzeşte puţin. Totuşi, tensiunea de 13v care era arătată pe VCDS, faţă de valorile între care ar fi trebuit să fie - mult mult mai mici (parcă ceva între 0,2 - 0,9) cred că indică o moarte iminentă a sondei.

Dacă scot mufa de la sonda 1 şi merg aşa cu ea, cam ce ar trebui să se întâmple?

Am mai sesizat azi că şi consumul a crescut : pe un traseu în interiorul oraşului de aproximativ 5 km pe care de obicei am undeva la 8,5l/100km, azi am avut două consumuri, adică la dus am avut 11,2l/100km, la întoarcere 8,9l/100km.

Pe o distanţă scurtă de vreo 800m, de obicei C.B.-ul arăta cam 11l/100km, în seara asta a arătat 20,1l/100km.  

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineri am schimbat sonda lambda 1, mi-au şters erorile din calculator, stins martorul check engine. Am ieşit cu maşina din hala service-ului şi stupoare : check engine se aprinde iar. Pune din nou testerul pe maşină (programul pentru diagnoză era ceva BOSCH, nu VCDS vau VAG-COM) şi apare o eroare tot pe sonda 1 ceva de genul că " circuitul de încălzire al sondei - întrerupt". Electricianul de acolo, care folosea şi programul de diagnoză, a spus că mai are o BORA care face la fel şi că problema este din calculatorul maşinii, şi face numai la frig.

În rest, în comportamentul maşinii se simte o schimbare în bine în sensul că motorul nu se mai bâlbâie la rece, toarce frumos, nu se mai îneacă, se accelerează rotund şi a scăzut şi consumul (vineri spre exemplu numai prin oraş am avut pe B.C. 7,9l/100km). E posibil ca (1) - sonda nouă să aibă ceva defect la circuitul de încălzire, (2) să fie o întrerupere undeva pe instalaţia electrică a maşinii sau (3) să aibă dreptate electricianul din service? Se pot face ceva măsurători (pe unde şi ce anume) pentru a determina cauza erorii?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Da.

2. Posibil.

3. Nu. Eroarea pe EGR de ce nu mai apare? Este frig doar pentru circuitul de incalzire al sondei? Povesti Sorine...povesti.

Nu masori tu nimic, te duci la mecanicul respectiv daca el a comandat sonda, si daca eroarea e tot pe circuitul de incalzire al sondei, sa verifice ce e de verificat, sau sa comande alta sonda fiindca ai garantie pe piesa.

Nu te lasa amagit de comportamentul masinii care s-a schimbat...NU are voie sa apara aceasta eroare daca totul este in regula cu conexiune/siguranta/sonda. Indiferent de temperatura exterioara.

Poti sa verifici afirmatiile mecanicului foarte simplu: ai nevoie doar de un garaj incalzit si un vcds la indemana.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!