Jump to content

Schimb ulei & filtru


variant
 Share

Recommended Posts

norma e parca 505.01

chiar, sint curios daca in afara de 5W40 mai respecta si alt tip de ulei acesta specificatie.

(nu trageti in pianist)

<{POST_SNAPBACK}>

am gasit in Ausburg ulei Motul specific 505.01, chiar asta e numele 1.5 M/5 litri. (produs in Franta)

il vand daca vreti la 1.4 ca nu se potrriveste la masina mea.

Edited by silcos
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Din cate stiu eu, ar trebui sa intre 4,3 l de ulei in motorul ALH de 90 CP. Cand ati facut voi schimbul, v-au intrat exact atat? ca eu oricat m-am straduit sa bag ulei si sa fie pana la maxim pe joja, mai mult de 4 litri nu a intrat.

Link to comment
Share on other sites

recunosc ca nu stiu exact cat trebuie sa fie dar sigur au intrat mai mult de 4L.

Link to comment
Share on other sites

Ati verificat pe joja, la 4.5 l nu era peste zona hasurata?

Link to comment
Share on other sites

la mine e exact la mijloc. nu l-ai golit tu de tot probabil.

Link to comment
Share on other sites

Daca uleiul vechi a fost absorbit pe la joja si n-a fost scurs, asta ar explica diferenta de ulei ramasa...

Link to comment
Share on other sites

salutare!

eu am o Bora din 2000 cu motor de 116CP PD. La ulei am folosit si folosesc Castrol cu specificatia 505.01. E intre 58 si 63 RON/l depinde de unde il cumperi. Pe toata perioada verii cat am circulat pana la ultimul schimb nu a trebuit sa completez niciodata. Astept acum ca e mai rece afara sa vad daca se consuma si cat. Filtrele pe care le recomand sunt Mann, iar pt polen au aparut de curand filtre cu un strat de carbon sau ceva de genul asta in plus.

Cat despre nr de kilometri la care sa-ti faci revizia, eu o fac la 10.000 desi cei de la reprezentanta VW din iasi mi-au recomandat calduros sa o fac la 15.000. DAr la motoarle peste 100.00km e recomandat la 10.000.

Link to comment
Share on other sites

la naiba, nu stiu ce sa zic. procedeul a fost asta: am desurubat sorbul de la baia de ulei, am urcat-o pe rampa, a curs cam 10 minute, dupa care pus sorbul la loc, dat jos masina, deschis busonul si turnat ulei. am pus 4l dupa care am verificat la joja. era pe zona hasurata f aproape de maxim. Stiind ca trebuie sa intre 4.3l (aici cer o reconfirmare documenatata de la voi), am mai pus 300ml si am plecat cu incredere. A doua zi la verificare, m-am speriat ca ajunsese la indoitura de sus. si m-am dus repede si am mai scos pe joja pana la max de pe hasura. si tot am scos vreo 200ml.

Unde am gresit? ca saptamana viitoare iar fac schimb. Daca a ramas ulei din ala vechi, mai ales ca erau marci diferite...poate ar trebui sa iau si un ulei de ala de spalat motorul inainte de a-l pune pe asta nou?

Edited by Northman
Link to comment
Share on other sites

la naiba, nu stiu ce sa zic. procedeul a fost asta: am desurubat sorbul de la baia de ulei, am urcat-o pe rampa, a curs cam 10 minute, dupa care pus sorbul la loc, dat jos masina, deschis busonul si turnat ulei. am pus 4l dupa care am verificat la joja. era pe zona hasurata f aproape de maxim. Stiind ca trebuie sa intre 4.3l (aici cer o reconfirmare documenatata de la voi), am mai pus 300ml si am plecat cu incredere. A doua zi la verificare, m-am speriat ca ajunsese la indoitura de sus. si m-am dus repede si am mai scos pe joja pana la max de pe hasura. si tot am scos vreo 200ml.

Unde am gresit? ca saptamana viitoare iar fac schimb. Daca a ramas ulei din ala vechi, mai ales ca erau marci diferite...poate ar trebui sa iau si un ulei de ala de spalat motorul inainte de a-l pune pe asta nou?

Deci sa intelegem ca filtrul n-a fost schimbat? Daca da, atunci asta este explicatia...a ramas ulei vechi in filtru.

P.S.: De ce a fost nevoie sa desurubezi sorbul de la baia de ulei? ...ca parca exista un surub pentru golire :(

:P

Link to comment
Share on other sites

Chiar asa. Se recomanda golirea uleiului prin surbul de golire de la baia de ulei. Dupa ce desurubezi surubul ala trebuie sa scoti si filtrul.

Procedeul invers este: pui surubul de la baia de ulei inapoi, pui niste ulei in filtru si pe garnitura de cauciu, il insurubezi, dupa care te apuci sa tori ulei prin compartimentul motor.

Link to comment
Share on other sites

La mine , motor 1,9 TDI AXR am facut schimbul de ulei si a intrat exact 4l in conditiile in care in cartea masinii scrie 4,3 l. Nu stiu care este explicatia, in conditiile in care schimbul nu l-am facut prin absorbtie pe la joja si am schimbat si filtrul, dar la mine, cand am verificat, nivelul era la jumatatea jojei, in conditiile in care masina era pe plan drept. M-am gandit ca daca mai puneam camtitatea de 0, 3 l ulei nivelul era la maxim si astfel era conform cartii.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si filtrul desigur. L-am scos pe cel vechi inainte de a da drumul la surub (nu stiu de ce ii spun sorb), si dupa ce am turnat uleiul nou, am pus noul filtru, uns desigur cu ulei, si garnitura.

Edited by Northman
Link to comment
Share on other sites

Foarte bine, da nu stiu de ce va place sa va mazgaliti atat, banui ca nicunul dintre voi nu are scut de metal, ca altfel nu ma faceati voi nici un schimb si in plus, manopera pentru schimbat ulesi si restul filtrelor nu este mai mare de 50 RON si nici nu risti sa te dai minitehnicus si dupa aia sa ai dileme. Apropos pentru cei cu TDI-PD, are si Valvoline un ulei pentru acest tip de motor, cu acelasi indicativ cu cel de la Castrol si va garantez ca este super ok, eu peste 10 zile voi fi la al treilea schimb cu acest tip de ulei si va spun ca motorul nu a papat un gram din el.

zi buna si multa bafta - sarbatori fericite! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
La mine , motor 1,9 TDI AXR am facut schimbul de ulei si a intrat exact 4l in conditiile in care in cartea masinii scrie 4,3 l. Nu stiu care este explicatia, in conditiile in care schimbul nu l-am facut prin absorbtie pe la joja si am schimbat si filtrul, dar la mine, cand am verificat, nivelul era la jumatatea jojei, in conditiile in care masina era pe plan drept. M-am gandit ca daca mai puneam camtitatea de 0, 3 l ulei nivelul era la maxim si astfel era conform cartii.

Si eu am acelasi tip de motor, si as vrea sa stiu tu ce fel de ulei ai folosit(marca,..etc), eventual si niste preturi daca se poate.

Multumesc.

Mai am si vreo 2000 si tre sa-l schimb. Si as vrea sa ma pot lamuri ce e mai bun pt masina mea.

Link to comment
Share on other sites

Uleiul a fost Aral . Este un singur tip de Aral care indeplineste norma 505.01 si cred ca are ceva in denumire cu 431( nu stiu exact). Pretul a fost undeva in jur de 58 RON. Nu stiu daca este cel mai bun, am auzit pareri pro si contra, dar am un prieten care are un pasat in care pune Aral de vreo 2 ani si nu are nici un fel de probleme.

Link to comment
Share on other sites

La mine am vazut ca neamtul a folosit CASTROL. Pe capacul de la motor scrie ca trebuie sa pun ulei de tip 0W30. Am auzit ca ARAL este destul de bun. As vrea totusi sa continui cu CASROL, insa nu gasesc sa fie produs in DE. Eu sunt din Vaslui. Are cineva idee pe unde as putea gasi asa ceva prin apropiere?(la un pret rezonabil)

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

La mine se "prelinge" foarte putin ulei pe la busonul de umplere.

Se schimba busonul cu totul ? Sau trebuie sa schimb cele 2 garnituri (sau cate o fi) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
cosmin brici

Am si eu o nedumerire: am un g4 1.4i cu 95k la bord. Am cumparat-o recent si normal ar fi sa-i schim uleiul, filtru ulei si cel de aer. ce ulei recomandati motorului meu (vascozitete), tinand cont si de uzura ce o are.

Link to comment
Share on other sites

si eu as fi curios cam la cat m-ar duce un schimb de filtru & ulei. Am vazut la inceputul topicului niste preturi dar nu stiu cat de actuale mai sunt. eu vreau sa fac acest schimb pentru ca abia am cumparat masina si stiu ca asa e bine, sa schimb uleiul si filtrul. Cel care mi-a adus-o mi-a spus sa bag ulei 5w40 (masina are 149k). Dar in afara de filtru si ulei, ce ar trebui sa mai schimb? (cureaua mai merge ~15.000km, ca a fost schimbata la 107k)

Link to comment
Share on other sites

Cureaua de distributie se schimba la 90kkm dupa ultimele specificatii alea celor de la VW.

Este bine sa schimbi filtrul de interior (de polen) cam la 10k km, asta daca iti pasa de aerul inspirat in masina.

De asemenea filtrul de aer e bine de schimbat la 15-20k km.

Si filtrul de motorina se schimba destul de des, dar nu stiu exact cand.

Norma de ulei 5W40 este ok, daca faci schimburile de ulei la intervale normale de timp (nu LongLife).

Link to comment
Share on other sites

Si filtrul de motorina se schimba destul de des, dar nu stiu exact cand.

Cam o data la 2 schimburi de ulei...

Link to comment
Share on other sites

conform specificatiilor producatorului la fiecare revizie se schimba toate filtrele. pentru Romania o perioada de verificare cinstita ar fi la jumataea perioadei din cartea de service.

Link to comment
Share on other sites

da intradevar la ce praf este la noi in tara e cam mult 15.000km de la revizie la revizie...si comform celor spuse mai sus la revizie se schimba toate filtrele+uleiul si dupa caz lichidul de frana...

recomandarea mea este sa il schimbati la 10.000km (eu asa fac) desi poate sa fie doar o pierdere de 5000km in defavoarea banilor.

eu pun numai ulei aral la masina mea + filtre mann. nu am probleme de consum de la un schimb la altul si filtrele se comporta fbine. am uitat odata sa schimb filtrul polen si l-am tinut pe masina 20.000km si nu vreti sa stiti ce am gasit in el(numai porci zburatori nu erau in rest...de toate) plus ca nu mai mergea ventilatia cum trebuie si clima parca nu baga rece cum trebuie (adica in timp util).

pe langa filtrele mann as mai recomanda si knecht si mahle (foarte bune si ele) sau pt. variante un pic mai ieftine dar bunicele purolator. atentie insa la unele repere purolator are pret mai mare decat mann !!!

o zi buna tuturor

Link to comment
Share on other sites

cosmin brici

sa inteleg k norma de ulei recomandata motorului meu este 5W40? mersi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!