Jump to content

Despre bujii


MikeRG
 Share

Postare recomandată

Nene Bogdane, de ce-ti sare bre tandara asa repede? A pus si omu o imtrebare si nu pare deloc "la misto"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    8

  • MikeRG

    7

  • jan

    7

  • sergiup

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nene Bogdane, de ce-ti sare bre tandara asa repede? A pus si omu o imtrebare si nu pare deloc "la misto"

nea cotiga .. nu-mi sare deloc.. dar asa sa stau sa nu polemizez parca viata e seaca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha...bine nea...vad ca-ti place da' in viata mai sunt si alte satisfactii :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha...bine nea...vad ca-ti place da' in viata mai sunt si alte satisfactii :icon_thumright:

pai asta e una dintre ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nea'.... si cu nea'.... despre bujii vorbiti? :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

un coleg forumist si-a pus Bosch WR78G. voi ce parere aveti? sunt ok aceste bujii cu motoarele noastre? or face bine sau or face mai mult rau?

dupa codificare sunt mai reci. la W8AC A spune Thread Reach 460 Standard Electrode iar la WR78G G spune Thread Reach 460 Extra Extended Tip Electrode. ma rog... acum cu codificarile e mai usor dar oare merita sau nu?

LE: precizez ca eu pe mot de 1,6 am aprinderea electronica cu delco cu senzor hall pe care unii o cunosc din topicul cu aprinderea de pe un bus

post-6468-1207678028_thumb.png

post-6468-1207678034_thumb.jpg

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum se spune mai la deal, e importanta lungimea filetului pentru a determina pozitia "fitilului" in camera de ardere asa ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da mike... tocmai asta e.

lungimea filetului e aceeasi la ambele bujii. dupa codificare WR78G e " o treapta mai rece" decat W8AC. in rest... de asta am si intrebat voiam sa aud si alte pareri legate de restul caracteristicilor. poza din postul meu anterior nu e chiar ok. eu azi ma avut bujiile in mana. filetul e acelasi ca si la W8AC atat ca astea sunt super4.

nush... chiar nush ce sa fac... :lol:

post-6468-1207686549_thumb.jpg

post-6468-1207686554_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extra Extended Tip Electrode - cu cat difera fata de electrodul standard, ca dimensiuni/iesit in afara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io am unele d-astea cu 4 pute la teleu, cu aprinderea hall. Functioneaza, dar cine poate sti daca dau scinteie "mai buna"? Diferenta de electrod se vede din poza, e de 3 mm, parca. E ok cu ala mai proeminent, am cetit ca merge mai bine, cica. Daca nu-ti papa ulei si e ok carburatia, poti folosi bujie mai rece, altfel s-ar putea sa se ancraseze.

Oricum, cifra termica e 7, 8 sau 78, ca nu se-ntelege? 78 ar insemna 7 spre 8?

A, si 4 electrozi de masa ar fi trebuit sa adauge, dupa poza, un Q in coada. Poate ca indienii care le-au facut n-aveau acces la net.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am citit topicul asta si sunt lamurit partial.... :)

ajutati ma si pe mine cu o informatie asa ca pe prosti....

motorul meu este un AB cu chiulase simple cu set motor no si cu carburator 31pict 3

intrebariel mele ar fi 2..deocamdata...

1. se pupa carburatoru cu motorul meu?

2. ce bujii recomnandati dintre: - bosch si cu ce indicativ

- NGK la fel, cu ce indicativ

- brisk care se gasesc in comert pt dacie si de care am acum pe masina

multumesc anticipat si nu dati cu paru....

ps i am pus o aprindere d aia rosie electronica si vreau sa i momtez una fara platina luata din aceeasu sursa

fisele sunt de lada niva...sunt bune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu stiu de ce vrei "ca pentru prosti", faptul ca intrebi arata ca parca nu te incadrezi la aceasta categorie socio-profesionala.

Carburatoru-i foarte bun la motorul ala.

Bujiile pot fi W8AC de la bosch sau B5HS de la ngk. Brisk nu stiu. NGK si bosch sint la fel de bune. N-are rost sa-ncerci cu avioane de genul electrozi de platina sau cu 2-3-4 electrozi, n-are sens.

Aprindere rosie cu led am avut si eu, a mers la fel de bine ca si stock, cu platina si condensator, asa c-am renuntat la dinsa.

Fisele, daca-s destul de lungi, merg de la orice motor.

Na, am scris simultan :).

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam la amandoi

cred ca o sa incerc ngk urile

la un mom dat am avut si bujii de dacie... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in link-ul ala cu bujiile NGK e(ra) trecuta si distanta recomandata:

K

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, bujiile se regleaza la 0,7, necum la 0,8. Oricum n-ai cu ce si cum masura exact, asa ca esti acolo. Lasa-le asa cum sint, fii salbatic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai; le-ai masurat cu vreun micrometru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nou tip de bujii experimentale in Brazilia.

http://www.bairrovilaolimpia.com.br/veladeignicao/index.htm

Omul zice asa:

O buje de la motoare Diesel montata in colectorul de admisie. E suficient sa cuplezi bujia la firul de "contact motor" ca sa functioneze.

Apoi bujiile domnului nu au pol negativ, ea da scanteie "tot timpul", controlul scanteii e facut de pistonul in miscare. Cand pistonul e la punctul e la punctul maxim preia sarcina polului negativ rezultand un arc electric continuu; aproprierea pistonului de punctul de detonare comanda aprinderea. Din acest motiv nu mai e necesar un Delcou (distribuitor). Un fel de aprindere "in orb" unde pistoanele comanda sacanteia.

Mai zica ca sistemul sau reduce poluarea cu 50%.

Problema e ca bujiile trebuie fabricate pe comanda in functie de distanta intre partea unde vine filetul bujii la interiorul chiuloasei si punctul maxim al pistonului a.i. sa se ajunga la o distanta de 1 mm intre piston si bujie.

Au facut un test pe un Fiat Uno 1,0 cu bujiia lui, numita bujie continua, si dupa 80.000 Km a consumat o medie de 1 litru la 24 Km!

Interesant...

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori e tradus aiurea, ori nu-nteleg eu: cum aprinde amestecul din cilindru o bujie montata in galerie, in spatele supapei inchise? Bujia de Diesel nu da scinteie, etc. Oricum, sa nu-ncerci sa te joci cu de-astea incinse pe linga benzina daca nu te-ai lamurit ce vor aia sa zica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, e o greseala, de, tradus in graba.

La Brotac recomanda o buje incandescenta la galeria de admisie pentru a preincalzi amestecul de carburant

In schimb cele 4 bujii din cilindru sunt bujii cu scanteie, fara pol negativ, adica chestia aia de la care reglezi distanta. Pistonul preia sarcina polului negativ atunci cand e sus la punctul maxim. Tot atunci se face si arcul electric, intre bujie si piston si implicit arderea carburantului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, hai sa ne gindim nitel cam cit de complicata ar fi aprinderea de care zici tu. E o poveste, cred. Dar suna bine, asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

in weekend am vrut sa pun motorul la loc. cateva probleme m-au impiedicat sa fac asta, si am zis sa verific si bujiile. ce am constatat: bujiile au functionat foarte bine. la cilindrul 2 bujia fusese infiletata gresit, si prinsese decat 3 spire. am dat chiulasa jos sa repar; vazand cat de putin a fost stricat filetul, am insurubat bujia invers, dinspre interiorul chiuloasei, unde filetul era bun. stricaciunea nu a fost foarte mare, inca a ramas destul din cele 3 spire, asa ca am decis sa nu modific mai mult filetul (daca bujia nu a sarit fiind prinsa stramb in 3 spire, eu zic ca nu vor fi probleme avand in vedere ca 70% din filet este neafectat).

problema nr.2: am observat ca bujiile ies foarte mult in chiulasa. am masurat, si lungimea filetului e de aproximativ 20mm. Nu mai stiu tipul bujiilor, dar sigur au fost luate ca inlocuitor corect pentru cele originale. Ce lungime trebuie sa aiba filetul corect? si care sunt bujiile corecte pentru motor 1.6, seria AS? NGK B5HS? Bosch W8A/W8AC/W8AP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iete-aci:

ie vorba de negheca dar lungimea filetului e general valabila la toante bujiili :vaidecapulmeu:

post-1347-1253012059_thumb.jpg

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tot nu mi-ai raspuns. din ce am citit in thread si din poza pusa de tine, rezulta ca lungimea filetului ar trebui sa fie de 12,7mm. cred ca atat ar fi de ajuns sa intre bujia cat trebuie. dubios de ce aveam bujii lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!