Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Catalin_popescu2606

S-a rezolvat cazul.. A fost spalat motorul si a intrat apa/solutie in mufa releului.. Buna spalatorie, cam greu sa bagi apa acolo, dar oamenii chiar si-au dat interesul.. Bujiile erau de 4.4V, si foarte coxate, abia am reusit sa le scot..aceeasi cauza, spalarea.. Dupa ce am schimbat releu si mufa la releu, pt ca cea veche era mult prea obosita + bujii noi, totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum stii de ce spalaraea motorului o faci pe riscul tau.


bine ca ai rezolvat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin_popescu2606

Nu e masina mea.. E client.. Cunostiinta.. Nu sunt pentru spalat motoare, dar nici in halul asta. Pe langa bujie era stratul de rugina si oxid pana la hexagonul cheii.. Se mai spala motoare, dar se si sufla, sterg, etc. Fiecare cu norocul lui..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am spalat si eu de 2 ori, insa o data cu furtunul si a 2-a oara cu jetul, dar am acoperit alternatorul, pompa de injectie si nu am insistat pe mufe, relee, bidoane, baterie, filtre. Ambele dati am lasat motorul caldut, nu fierbinte, sa faciliteze evaporarea apei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

e normal ca la  frig la prima  pornire dimineata sa zvagneasca un pic masina? mie asa mi se intampla.... ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am si eu o bora din 2003 1.9 tdi 131 cp si dimineata cand o pornesc porneste la sfert doar ca merge intrerupt la relantiu ,trepideaza fff tare motorul si turometrul se misca un pic de la 803 la 903 turatii pe min .erori nu are .trepideaza doar pana se incalzeste .erori nu are ca am scanato cu o diagnoza delphy .ms

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica compensatiile pe injectoare/unghiul de avans dim.dupa prima pornire, apoi cand e cald motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoarele toate is aproape de zero si avansul e la 0,93 BTDC.

De ce dupa ce se incalzeste isi revine ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand sunt 0 ??

Avansul il citesti in grup 004 ultima casuta, ce ai scris tu e inceputul injectiei.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aia e pozitia pistonului in momentul in care se produce injectia(ATDC/BTDC = INAINTE/DUPA punctul maxim in care se afla pustonul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles sa traiti, mai exact unghiul la care se afla arborele cotit momentul injectiei, dar tot un avans e si ala, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avans care poate fi avansat sau retardat,cred ca de aia se cer detalii,in speta grupul 004!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul are dreptate care e diferenta dintre avans si inceputul injectiei ? Inafara de unitatea de masura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CITAT(nu cred ca as fi explicat mai bine in cuvintele mele).

Avansul la injectie este necesar pentru compensarea întârzierilor:

· Întârzierea injectiei: timpii care se scurg între debutul injectiei la pompa si debutul injectiei la injector (timpi constanti).

· Întârzierea arderii: timpii necesari pentru aprinderea motorinei (timpi variabili).

Este necesar sa se compenseze aceste întârzieri începând injectia la pompa înaintea Punctului Mort Superior al motorului.

Debut injectie/inceputul injectiei:

calculatorul comanda direct începutul deschiderii injectoarelor în functie de pozitia cilindrilor.

Atunci când la o pompa rotativa avansul este gestionat electronic, calculatorul defineste avansul real la transmiterea informatiei PMH motor si informatiei începutului de injectie livrata printr-un injector instrumentat sau un captor de cursa rotor. Daca avansul comandat este diferit de avansul real, se efectueaza o corectie a comenzii de actuator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin_popescu2606

Pune valoarea unghiului de sincronizare din ultima casuta camp 004. Modificarea unghiului de sincronizare sau reglarea proasta a acestuia duce la compensatiile intarziate de care te plangi tu. Totodata modificand unghiul de sincronizare din cate stiu se modifica si momentul inceputului injectiei.

Mai pot fi si bujiile incandescente care chiar daca porneste, masina are balbaieli cateva secunde dupa, injectoare, egr, etc. Dar ia-le pe rand citind mult si sigur o sa rezolvi problema. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bajbaite.

Deci, in grupul 4 e unghiul de sincronizare. Daca tot suntem pe un forum tehnic, hai sa fim tehnici.

Momentul injectiei e comandat de ECU catre injectoare conform hartii de injectie. Acest moment se "calculeaza" in grade inaintea PMS(punct mort superior, TDC in engleza). De ce variaza acele numere? pt ca pt a injecta o cantitate mai mare de combustibil la aceeasi presiune insemna sa treaca mai mult timp. Cu cat apesi pedala mai tare cu atat mai devreme(mai multe grade BTDC) ECU va incepe injectia.

Cum comanda injectia? Prin intermediul bobinei piezo electrice de pe fiecare injector care misca un actuator in interiorul injectorului.

post-34985-0-30838900-1451309672_thumb.p

Ce face acest actuator? In mod normal presiunea in injector este generata de pompa injector (de aici si "pompe duse") care este actionata de culbutorul fiecarui injector(cel care are rola si este actionat de lobul axei cu came). Cand acest actuator nu este actionat de ECU, motorina intra inapoi prin circuitul de retur in racitorul de motorina in rezervor. Cand actuatorul este actionat, el blocheaza acest orificiu de retur, presiunea creste, iar cand ea ajunge la 180 de bar incepe pre-injectia iar peste 300 de bar e injectia principala. Presiunea creste in continuare pana la max ~2000bar.

Cand ECU comanda terminarea injectiei comanda injectorul sa deschida acest orificiu, presiunea scade, motorina nu mai intra in cilindru ci inapoi in rezervor.

 

Acum ajungem la partea cu "grupul 4", casuta 4, syncro angle.

Dupa cum am spus, ECU comanda injectia, daca scoti mufele electrice de la injectoare, nu iti va porni motorul chiar daca axul cu came se roteste... explicatia logica e cu cateva randuri mai sus. Ca sa aiba presiune in injector in momentul in care este comandat, lobul axei cu came trebuie sa fie exact pe portiunea unde incepe sa apese in jos pe pompa injector, altfel, chiar daca ECU da comanda, nu avem presiune in injector, deci nu va intra motorina in cilindru.

post-34985-0-92130800-1451309420_thumb.p

Cum se regleaza acesc unghi? La fulia axei cu came prin intermediul celor 3 suruburi de 13. Asta e reglajul static al avansului, iar cel actual, cel comandat de ECU, este cel dinamic.

post-34985-0-44903000-1451309421_thumb.p

De unde stie ECU care cilindru e in PMS? Prin intermediul senzorului pozitiei axei cu came (Hall, G40). El "citeste" 7 pinteni pozitionati strategic, inegal distribuiti pe fulie si genereaza un semnal treapta care este pre-programat in ECU. Cam asa:

post-34985-0-73525400-1451309420_thumb.p

 

Cand se strica acest senzor, semnaul este substituit de cel de la arborele cotit, de pe volant.

In functie de temperatura motorulu sunt mai multe harti de injectie, de aceea s-ar putea ca la rece sa fii la limita cu syncro angle.

Asta e in teorie, practia poate sa difere intotdeauna :)


Posibil si oringurile sa fie la inceput de sfarsit si si reglajul injectoarelor sa nu mai fie bun, cel de pe culbutorul cu rola.

post-34985-0-73525400-1451309420_thumb.p

post-34985-0-92130800-1451309420_thumb.p

post-34985-0-44903000-1451309421_thumb.p

post-34985-0-30838900-1451309672_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Marius, ai avut timp sa te documentezi/sa pui la dispozitia colegilor postul tau.

On topic.

Unghiul de avans ori e rece ori e cald are aceiasi valoare, nu se poate spune acelasi lucru si despre inceputul injectiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut timp 7 ani, cam toti avem timp mai mult sau mai putin, numai ca nu toti alegem sa-l folosim documentandu-ne.

 

Da corect, avansul static ramane tot timpul acelasi, e fix, dar bine-nteles in limitele uzurii curelei de distributie, intinzatorului si reglajului injectoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt sfaturi .Am pornito astazi si am descoperit ca ea intrerupe pana ajunge motorul la temp de 90 C .dupa care merge normal parca nimic nu sar intampla.si eu ma m gandit sa schimb oringurile de acum dupa sarbatori sper sa ii rezololv aceasta problema pt ca in rest totul merge perfect .motorul trage fff bine se simt cei 130 cp .distributia am facuto kitul de ambreiaj schimbat bujii schimbate senzorul de temp si senzorul de temp la motorina schimbat.filtre schimbate .


post-160819-0-89106700-1451343253_thumb.poza am facut -o dimineata cu motorul rece 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, incearca intai inlocuire oringuri, reglaj injectoare - cand dai jos injectoarele, verifica sa nu ai uzura mare la chiulasa, la scaunele injectoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum le schimb cum revin cu raspunsuri ,speram sa fie asta rezolvarea ,multumesc pt sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Probleme : bujii incandescente + pompa tandem ?!

 

1) am schimbat de curand bujiile incandescente dar martorul de la bujii dispare instant ( temp ext -2 - 4 C daca scot mufa de la g62 ramane cateva secunde aprins martorul de bujii....dar tot nu cred ca imi functioneaza, cu mufa de la g62 scoasa, pus contactul ---> aparatul de masurat imi indica 11V cand si cand (nu de fiecare data cand puneam contactul cum m-as fi asteptat, am incercat si cu bujiile vechi si nu funtioneaza, nu se incalzesc...si nu cred ca erau toate arse)

 

2) porneste greu si cu fum daca las masina cu fata in sus (alb+albastru) (5-7 chei lungi)

 

3) Va rog sa-mi spuneti ce rol are surubul (imbus) din imag. atasata (a umblat mec. la el si cred ca de acolo mi se trage in ceea ce priveste pompa tandem)

 

- Senzorul  g62         nou

- Senzor termocupla nou

- EGR curatat (impecabil)

- Turbosuflanta verificata jocuri f mici (dupa spusele mec.)

- Pompa tandem nu are joc la stut 

- Bujii incand. noi (beru)

- Motorul merge rotund dupa ce porneste, trage

post-41610-0-85158300-1452602824_thumb.j

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"surubul cu imbus" e un dop ;in locul lui se monteaza manometrul pentru diagnosticarea pompei si O-ringurilor injectoarelor .

pentru problema activarii bujiilor consult-o cu vcds-ul ,ca asa fara doar bajbai .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles...legat de pompa cum as putea remedia problema ? Pana sa o dea mecanicul jos nu am avut probleme...e posibil sa nu fie pusa corect ? Sau e coincidenta si s.a defectat.

Modificat de shyvvva
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!