Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Nu se racesc ,bateria are timp putin sa-si ,,traga sufletul'' postglow (bujiile mai stau aprinse pana ce temp lichidului de racire ajunge la 70 grade sau turatia mot urca peste 2000rpm-sper sa nu fie eronata informatia ,eu asa am citit)

Si in plus releul opreste curentul catre bujii mai tarziu decat becul din bord.

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum a spus un coleg mai sus şi cum ai constatat şi tu după stingerea becului releul de bujii încă mai dă curent ceva timp. Se vede şi pe instrumentul de măsură momentul în care tensiunea începe să revină la normal şi dacă eşti atent auzi şi releul cum face ţac.

Şi fi atent la o chestie: pentru pornire grea la rece autodata dă ca şi cauză în afară de Pre-heating system şi ECT sensor, solenoidul de la EGR. Verifică-l şi pe ăla că nu este greu. El trebuie să primească tensiunea bateriei cu contactul pus şi trebuie să aibă o rezistenţă internă de 14-20 ohmi

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna,am si eu o problema cu pornirea dau cheie cupleaza bendixul pe volant cam 2 sec parca ar vrea sa porneasca dupa care se retrage bendixul si se invirte in gol mentionez ca bateria este ok

Modificat de liviusdl70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să duci electromotorul să ţi-l verifice la un atelier specializat. Dacă vrei să-ţi bagi urechile să vezi cam care este principiul de funţionare uite aici un articol interesant. Este de la dacie dar toate funcţionează la fel.

http://mesterucasei....ui-de-la-dacie/

Sau aici un DIY

http://vwforum.ro/topic/46982-diy-revizie-electromotor-golf-iv-tdi/

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum a spus un coleg mai sus şi cum ai constatat şi tu după stingerea becului releul de bujii încă mai dă curent ceva timp. Se vede şi pe instrumentul de măsură momentul în care tensiunea începe să revină la normal şi dacă eşti atent auzi şi releul cum face ţac.

Şi fi atent la o chestie: pentru pornire grea la rece autodata dă ca şi cauză în afară de Pre-heating system şi ECT sensor, solenoidul de la EGR. Verifică-l şi pe ăla că nu este greu. El trebuie să primească tensiunea bateriei cu contactul pus şi trebuie să aibă o rezistenţă internă de 14-20 ohmi

De fiecare data dupa ce se stingeam becu la bujii mai stateam pana auzeam acel tzacait de la releu,dar nu dura decat 3 secunde dupa ce se stingeam becu in bord i apoi dadeam cheie,dar tot greu pornea.Acuma is in dilmea daca sa maresc timpul de preincalzire sau sa il las asa.O sa duc si electromotoru la facut sa fiu sigur,un lucru e foarte clar,prima data cand dau cheie,prima tura o da greu peste cap,apoi urmatoarele 4,5,6 usor si apoi porneste,acea tura greoiae inseamna clar ca este undeva curent pierdut,ori amperaj slab in baterie,ori electromotorul fura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviusdl70

nu se retrage bendixul . bendixul are in el un ambreiaj ,care la tine e pe duca .schimba bendixul si e ok .

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ar fi ca a pornit ,a stat vreo 4 secunde (senzorul ect pare ca functioneaza) dar s-a oprit.

Cand am incercat iar pun contactul astept bujiile si cand incerc sa invart se aprinde becul la bujii iar pe un ton de culoare mai fad..si nu porneste.

E o eroare dar unde...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am înţeles prea bine, zici că becul de la bujii nu se aprinde la intensitate normală?

În cazul ăsta părerea mea este că ECU nu se alimentează cum trebuie, undeva este un contact slab.

Verifică mufa ECU (să ai un spray de contacte la îndemână) şi punerile la masă, vezi că una se ocupă chiar de engine management.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun contactul ,astept sa se stinga becul de bujie si cand incep sa dau la automat se aprinde instant iar becul de la bujii insa lumina are o intensitate mai scazuta decat atunci cand pui normal contactul.

Un contact slab ar explica oarecum si de ce senzorul ECT ba da curent la bujii ba nu da.Pe langa tabloul de sigurante trebuie sa ma uit atent pentru ca l-am scos afara cand am inlocuit siguranta de la bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut o filmare azi la cum porneste masina.azi inca a pornit mai "usor" fata de alte zile,poate va dati seama la cum invarte cam ce ar putea fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg de ce stai atat dupa ce sa stins becul de bujii, de invartit invarte ok la cum se aude, de pornit intradevar trebuie sa o ia mai hotarat, mai fa o filmare in alta dimineata, pornirea ar fi destul de ok la -2,5 grade parca atat iti arata in bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ca sta spirala prea putin aprinsa. La mine sta de vreo 2 ori mai mult. Fa comparatia cu un alt motor ca al tau la timpul cat sta aprinsa spirala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la temperatura aia sta destul aprinsa, zic eu, la fel face si la mine, sta mai mult de la -4 in jos

facem abstractie de tipul motorului , vroiam sa arat cam cat sta aprins becul de bujii la -3,5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine mi se pare ca imi invarte cam greoi,la tine cristian iti invarte f usor, iti porneste f bine.hmmm,poate si bujiile is un pic obosite,as da jos si electromotoru sa vad ce si cum.

Am tinut mai mult pe bujii deoarece incep sa se roseasca on momentu in care se stinge becu la bujii si am mai lasat sa isi revina tensiunea in baterii

@planetara, de la -4 in jos si la mine sta mai multe secunde,tu aveai -5 grade,eu doar -2,5,e o diferenta,problema mi se pare mie e ca invarte preaa greoi fata de ale voastre,si parca si becurile palpaie in bord cam tare

Modificat de FloRio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2qan1g0.jpg

2z3xhdl.jpg

Acea sigunta sub forma de tabla metalica din exterior este de la 25 191911261B Control unit for glow. 1Z, AHU *** -

191 911 261 B is the “control unit for glow plug” for a Golf 3 with a 90 or 110PS 1Z, AHU or AFN TDI engine and is the J359/J360 low/high heat output relay for the glow plugs in the coolant circuit which are for boosting the output from the cars interior heater. The “Automatic glow period control unit, above the relay plate for 1Y engine control number 144” is component number J159, ask the chap at the dealers to do an “SDC code search” for this component number.

-abia acum am observat ca am in locul unui releu acea tabla (slot 10 si ar fi fog light relay-nu merge de cand am luat masina )

-109 i-am scos carcasa sa verific lipiturile

http://img69.imagesh.../fusesrelay.jpg

tot mai intalnesc problema becului de bujii cand incerc sa dau la automat...am verificat cate fire am putut...

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ăla este modulul de comadă a bujiilor de încălzire a lichidului de răcire, nu are legătură cu pornirea.

Ai verificat punerea la masă de pe motor,aia notată cu 3, este foarte importantă.

Am întrebat azi un coleg care şi-a mai băgat nasul pe la maşini ce părere are despre o maşină căreia îi pâlpâie becul de bujii când dă la automat, fără să-i dau alte detalii şi mi-a răspuns că un contact imperfect, cel mai probabil la masă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masa care merge de la baterie pe bloc motor numerotata cu 3 am verificat-o si pare foarte solida

In schimb mai e o masa care pleaca de pe borna pe sub polita pe care se pune bateria si banuiesc ca merge in habitaclu;noapte ,frig n-am reusit sa urmaresc pana in cap.

Am dat jos panoul de sigurante si verificat firele mai groase de acolo.

Am dat plasticul jos (mare chinuiala sa nu se rupa de tot) de la ecu dar fiind tarziu nu l-am desfacut.Sta suspendat si frunzele/mizeria este in partea de filtru mai mult.

Prima data cand pun bateria pe masina ,dau la automat 2.3 secunde si pare ca porneste ,de 2 ori m-am pacalit si am oprit dar n-a pornit.

A 3a oara deja se aprinde becul si invarte fara sa aibe de gand sa porneasca(fara motorina)-se aude si un releu cand face asa.

A mai fost cineva pe forum cu aceeasi problema dar n-a pus si rezolvarea si nici nu a mai intrat pe forum de 2 ani.

De mentionat ca intensitatea luminii este scazuta si nu din cauza voltajului )celelalte becuri sunt normale)

Modificat de razvansecu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că trebuie neapărat o interfaţă că altfel o să bâjbâi foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am vrut sa o pornesc sa merg la Florin dar nu reusesc si nici nu am carlig sa o tractez...am un carlig de e36 dar are filet prea mare

Am masurat si injectorul cu fir imi da rezistenta 90 parca si parametrii in autodata erau 80-100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut o filmare azi la cum porneste masina.azi inca a pornit mai "usor" fata de alte zile,poate va dati seama la cum invarte cam ce ar putea fi

Mie mi se pare ca invarte destul de bine, becul sta destul...dar ceva tzacane foarte tare si mult timp dupa pornire, care incet incet dispare..nu stiu ce poate fi, tachet, injector, dar nu suna bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut o filmare azi la cum porneste masina.azi inca a pornit mai "usor" fata de alte zile,poate va dati seama la cum invarte cam ce ar putea fi

Mie mi se pare ca invarte destul de bine, becul sta destul...dar ceva tzacane foarte tare si mult timp dupa pornire, care incet incet dispare..nu stiu ce poate fi, tachet, injector, dar nu suna bine.

tachetii se aud,dar cateva secunde apoi dispare,asa se aude cand e rece,in realitate nu chiar asa tare pe filmare pare mai accentuat,insa cat timpa face doar cateva secunde nu ma deranjeaza si in rest motorul merge foarte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!