Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Daca bateria e ok, incercati sa puneti de 2 ori contactul, sa primeasca mai multa motorina in filtru, iar a doua oara lasati inca 30 de secunde - 1 min dupa ce se sting becurile din bord... bujiile inca functioneaza si incalzesc motorina. Si la mine porneste putin mai greu, dar porneste la prima cheie chiar si la -10 grade, dar am bateria originala (6 ani).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pornirea e usoara la rece dar cand dau la automat parca motorul de invarteste jumatate de cursa dupa care parca pierde curentul total, bordul mi se stinge si apoi zvacneste si porneste. Efectiv parca nu ar mai avea curent in acel moment. Ma disperalucrul asta. Am incarcat si bateria si tot degeaba. Porneste la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Klau daca ai schimbat si bateria atunci problema ar putea fi de la electromotor Tot asa face si cand e motorul cald si vrei sa pornesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Se muta in aria "TDI" .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Octavia 2l FSI si la fel azi dimineata la -7 grade am dat cheie si dupa vreo cam 4 sec a pornit..probabil este normal totu e inghetat si electromotoru incalzeste..vara o ia in 2 sec..Masina are 1500km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Postez aici pentru userul Matei Ciprian care a gresit apasand butonul "report post" :frigbaitata: :

Salut! sunt Ciprian si sunt nou pe forum sper sa-mi fie scuzate anumite greseli .

Am o mica problema cu un ASV din 2002 ,dimineata la pornire da ceva fum albastrui si porneste un pic galopat ,dar porneste la sfert chiar si acum la -12 grade C. Daca stiti care-i problema va rog sa ma ajutati cu niste raspunsuri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am schimbat bujii, baterie si acum porneste dupa 4-5 sec dar ar porni si n-ar porni. jumatate de motor ar vrea jumatate nu. sa fie oare injectoarele? duzele? dupa ce tin mai mult pe cheie porneste si asta face doar dimineata apoi restul zilei nu mai am probleme. am VARIANT 2001 90CP ALH

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca este normal asa imi facea si la vechea masina pe care inca o mai am si la fel face iarna dimineata la prima cheie o ia mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme cu pornirea la rece, dar numai dimineata. In plus, cand dadeam drumu la consumatorii (faruri, navi, etc), se auzea un zgomot ciudat. Initial am zis ca este vreo rola de la cureaua de alternator(Am dat cu presupusu). Si azi m-am hotarat sa imi iau baterie, ca dimineata, a pornit cam greu, chiar daca a fost la prima cheie. Si dupa ce am schimbat bateria, spre uimirea mea, nu mai se auzea nimic. Porneste la sfert de cheie acum. Scuzati ca am batut un pic campii :angry: dar chiar sunt fericit ca am scapat asa usor :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina vecinului porneste dimineata la sfert(acelasi golf ) si are 210 000 km a mea are 150 000 si se comporta dupa cum am scris. nu mi se pare normal sa porneasca asa ...in 2-3 pistoane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum un an am avut o problema grava la motor.

Dupa o interventie intr-un service autorizat, in cursul caruia cred ca s-a umblat si la distributie, s-a intamplat ceva ciudat cu motorul.

Fenomenul era aleator, in unele cazuri pornea usor, in altele numai dupa repetate incercari, parca nu primea motorina. Pornirea greoaie aparea si la cald si la rece, indeferent de temparatura ambianta. Am inlocuit filtrul de combustibil, fara nici un rezultat. Am mai observat ca in cazul cand pornea greu, elimina un fum alb pe esapament ( motorina nearsa cred).

Pana la urma mi-am dat seama ca este o problema cu distributia. Cand s-a demontat capacul mecanismului de distributie cureaua era foarte slabita. Mecanicul la precedenta interventie a reusit sa rupa excentricul de pe rola care regleaza tensiunea curelei de distributie. Astfel in unele cazuri axul cu came si pompa de presiune nu erau sincronizate. Normal ca nu pornea. In mers nu simteam nimic.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bateria e ok, incercati sa puneti de 2 ori contactul, sa primeasca mai multa motorina in filtru, iar a doua oara lasati inca 30 de secunde - 1 min dupa ce se sting becurile din bord... bujiile inca functioneaza si incalzesc motorina. Si la mine porneste putin mai greu, dar porneste la prima cheie chiar si la -10 grade, dar am bateria originala (6 ani).
De unde sa primeasca filtrul mai multa motorina, si care motorina sa o incalzeasca bujiile daca nu dai la automat ?Decat sa pui de 2 ori contactul se poate mari timpul de preglow a bujiilor incandescente a.i. sa fie mai incinse cand se da la automat.
intru si eu in clubul celor cu pornirea greoaie de dimineata. totusi asta se intampla doar de 1 luna incoace de cand frigul e mai taios. deci e clar , cel putin pentru mine ca e o legatura directa intre frig si pornire. si la mine vag-com ul a indicat parametrii normali pentru bujii, injectoare, etc. altcineva imi spunea ca poate fi uleiul de vina, dar nu prea cred. eu am castrol magnatec 10w40.
Ce parametri normali a indicat vad-com pentru bujii? Care e timpul lor de preglow? Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceiasi problema ,dupa cum vam mai zis am si eu si se pare sa persiste si dupa ce am reglat avansul care era cu aproape trei grade minus,acum este pe zero masina merge mult mai bine este o schimbare radicala con sumul a revenit la 4,5 medie in afara si cam 6 medie in oras ,dar...... pornirea la prima cheie dimineata dupa ce a stat ceva timp masina este inca grea in sensul ca uneori dau la cheie si cinci secunde pina porneste chiar daca pun contactul de doua ori iar cind porneste parca ar porni in trei si scoare putin fum (motorina nearsa )e parca nu sar aprinde motorina de la primele ture ale pistoanelor .tre sa va spun ca totusi sa schimbat si zgomotul motorului la pornire inainte de reglarea avansului pornea parca cu trepidatii si zmucituri acum porneste lin doar ca tre sa dau mai mult la automat .Urmeaza sa schimb filtrele de aer si motorina si supapa de retur de pe filtrul de motorina (sfat primit de omul de la diagnoza),sa vedem ce se mai intimpla .apropo la diadnoza pe motor nu a aparut nici o eroare totul functioneaza in parametri ,si totusi... porneste greu si chestia e ca nu face la fel tot timpul parca cu cit e mai frig porneste mai bine si inca ceva citeodata imvirte motorul mai repecum ziceam citeodata imvirte motorul mai repede citeodata mai greoi in ultimul caz parca si pornirea e mai nasoala sa fie cumva bateria desi asa greoi totusi duce 5-6 sec pina porneste fara sa ingeneze si sa pilpiie becurile cei drept se aprind martorii la abs si esp sporadic ,am sa verific si contactele la electomotor va tin la curent cu rezultatele :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in clubul celor care au pornirea mai grea. De cand a venit frigul am schimbat si bateria, problema care este: masina porneste la prima cheie dar invarte cateva secunde si parca da impresia ca nu o ia, dar porneste si sare acul de la turometru un pic peste 1000rot si imediat coboara si sta in 1000 pana fac cateva sute de metri si se lasa dupa pe la 900 cum sta de obicei. Parca imediat dupa ce porneste are si un pic de tremurat si da si un gat de fum, si asta doar imediat dupa pornire. In rest masina merge normal si porneste la sfert. De cand cu temp astea pe -5-10grade parca scade mai repede motorina din rezervor dar sunt constient de faptul ca a crescut consumul ca merg foarte putin pana ajung la munca si nici nu apuca sa se incalzeasca deloc motorul. Poate este si de la filtrul de motorina care are vreo 20.000km, iar uleiul si filtrul de ulei, de aer si de habitaclu au in jur de 8000km si ultima data am pus castrol edge 5w40.

Voi ce parere aveti, a si sa nu uit credeti ca merita sa bag in rezervor un aditiv anti-inghet pentru motorina?

S-ar putea problema mea sa fie si de la injectoare si sigur inainte sa fac revizia o sa bag un aditiv pentru injectoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pornirea e usoara la rece dar cand dau la automat parca motorul de invarteste jumatate de cursa dupa care parca pierde curentul total, bordul mi se stinge si apoi zvacneste si porneste. Efectiv parca nu ar mai avea curent in acel moment. Ma disperalucrul asta. Am incarcat si bateria si tot degeaba. Porneste la fel.

Exact asa imi facea si mie dar nu tot timpul. Bobina este de vina! 70 ron :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un plin de 60 litri puneti cam 3-4 litri de benzina... de la pompa vecina...

Aditiv curat!

Nu se mai gelifica motorina ! Pornirea mult mai usoara!

Aditiv curat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un G4 1.6 "penzina " rezolvarea pornirii greoaie dimineata sau la cateva ore de la oprirea motorului a fost inlocuirea traductorului hall care inregistraza rotatia arborelui cotit G xx ? . Pe VAG com nu dadea nimic insa dupa inlocuirea lui a mers "brici ". Poate va este de ajutor inormatia asta . Incercati sa inlocuiti cu unul bun si faceti o proba .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciocolatadesign
Ma bag si eu in clubul celor care au pornirea mai grea. De cand a venit frigul am schimbat si bateria, problema care este: masina porneste la prima cheie dar invarte cateva secunde si parca da impresia ca nu o ia, dar porneste si sare acul de la turometru un pic peste 1000rot si imediat coboara si sta in 1000 pana fac cateva sute de metri si se lasa dupa pe la 900 cum sta de obicei. Parca imediat dupa ce porneste are si un pic de tremurat si da si un gat de fum, si asta doar imediat dupa pornire. In rest masina merge normal si porneste la sfert. De cand cu temp astea pe -5-10grade parca scade mai repede motorina din rezervor dar sunt constient de faptul ca a crescut consumul ca merg foarte putin pana ajung la munca si nici nu apuca sa se incalzeasca deloc motorul. Poate este si de la filtrul de motorina care are vreo 20.000km, iar uleiul si filtrul de ulei, de aer si de habitaclu au in jur de 8000km si ultima data am pus castrol edge 5w40.

Voi ce parere aveti, a si sa nu uit credeti ca merita sa bag in rezervor un aditiv anti-inghet pentru motorina?

S-ar putea problema mea sa fie si de la injectoare si sigur inainte sa fac revizia o sa bag un aditiv pentru injectoare

fix aceeasi problema o am si eu.

saptamana trecuta, am schimbat bujiile, aveam 3 moarte iar de pornit pornea de pe a patra. acum vad ca o ia mai bine, dar simt, dimineata, la prima cheie ca parca se smunceste, la fel ca la auras.. oricum de acum dupa sarbatori sa vad ce investigatii ii mai fac..

Cat despre aditiv, am pus jumi-juma cu vecinu care are si el golf 4 tdi si am luat un Metasel de la Metabond.

daca mai are cineva problema pornjitului rezolvata sa ne dea si noua solutia!

multumim!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, am si eu o problema asemanatoare cu cea din "clubul pornirii greoaie". Dimineata la prima cheieie trebuie sa dau mai mult la automat ca sa porneasca, dupa care da fum albastru doar ca dupa ce a pornit la vreo 10-20 secunde incepe sa faca ca "o raba veche". Scade turatia undeva la ~750rot/min dupa care revine la 950-1000 si continua ciclul vreo 1-2 minute dupa care merge normal. Dupa ce plec cu ea si accelerez pana pe la 1800-2000 rot/min nu trage constant. Trage bine, face pauza iara trage bine si tot asa pana se incalzeste...Nu am pus testerul pe ea, nu am schimbat filtru de motornina....bujiile sunt bune si bateria e Ok. Am observat ca uneori bujiile stau ~2 sec aprinse alteori(cand e mai frig) stau ~7-10 sec aprinse pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare natiune!

Intru si eu in discutie cu aceeasi problema.

Sunt disperat de 2 luni masina porneste greu dar la prima cheie dimineata si apoi scoate un fum albastru de ma sufoca.

Se poate sa fie de vina epuratorul? Poate fi infundat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am problema asta, cu pornirea greoaie la rece. dupa vreo 12 ore de la oprire, tre' sa invarta de cateva ori pana porneste calumea. Intre timp, parca tot vrea sa porneasca si totusi n-o face. Dupa ce invarte de 3-4 ori, porneste parca in 2 pistoane, pentru 1 secunda- doua, apoi isi da drumul. Si scoate mult fum imediat dupa pornire (motorina nearsa din timpul cat invarte). S-ar parea ca parafina din motorina poate crea aceste efecte... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine 2 bujii arse.Vreau sa vad dimineata cum porneste cu noile bujii( 4 buc).Tacanitul la rece este la orice diesel.Esential este in cit timp dispare.Aici intra valori de lucru ale injectoarelor,filtru motorina,calitate combustibil si etanseitate circuit de alimentare.Si ce am constatat pe propia masina, vascozitate ulei( in motor mobil 1, 5w40).Credeti-ma, conteaza. Imposibil sa nu descoperi eventualul defect, daca elimini pe rind toate elementele astea.Si o recomandare;cel mai bun aditiv ptr motorina este petrolul.Are toate calitatile pe care motorina le are mai putin propietatea de ungere a sistemelor pe unde trece.Si ingheata dupa -30.Probat si verificat.

Bafta. Dani ab.

P.S. la mine pornea la prima cheie, dar mai lunga, cu numai 2 bujii.Afara -6, in rezervor motorina pe sfert de capacitate, si bateria de 2 ani. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bateria, filtru de motorina +supapa, ulei + filtru si tot degeaba, porneste cam dupa 6 secunde de dat la automat si scoate un fum ca o raba veche... oare sa fie avansul de vina? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare natiune!Intru si eu in discutie cu aceeasi problema.Sunt disperat de 2 luni masina porneste greu dar la prima cheie dimineata si apoi scoate un fum albastru de ma sufoca.Se poate sa fie de vina epuratorul? Poate fi infundat?
salut dupa cu probabil ai citit am si eu problema asta si ce ma face sa dau o sansa ideii tale cu epuratorul este faptul ca la mine dupa pornire si dupa ce se linisteste motorul si merge rotund (cam o secunda doua),la un moment dar se aude ca un "cleant de releu supapa ceva si se mai aude ca o pufnitura undeva in zona epuratorului si parca da si ceva fum negru pe acolo ,nu mult dar da,nu am facut proba sa deschid capota si sa pun pe altcineva sa porneasca dimineata sa vad dac la prima pornire face la fel,si dupa treaba asta incepe ceva sa fluiere ,asa ca un fluierat de turbo dar nu asa de tare si imediat pe esapament apare aburul pe care il scot masinile pe frigurile astea si se schimba si mersul motorului in bine e parca ce se declanseaza atunci ar trebui sa o faca la pornire dar intirzie ,la diagnosticare nu a iesit nimic pe motor ,nici o eroare , mam gindit sa verific si egr-ul sa nu cumva sa deschida doar jumate (daca nu cumva vb prostii)dar acum mecanicul meu nu lucreaza iar eu unde nu stiu sigur ce fac nu ma bag sa nu fac ceva cde genul unei cunostinte dea mea care dupa ce nu ia pornit masina ca i se blocase egr-ul ia dat cu sprai in nas si a traso pina .......... ori a blocat turbina ori ia sarit distributia ca iam pornito eu (problema am mai patito si eu),deci stiam carei treaba ,si acum scoate fum albastru ca raba . daca aflu carei buba va anunt numaidecit
Am schimbat bateria, filtru de motorina +supapa, ulei + filtru si tot degeaba, porneste cam dupa 6 secunde de dat la automat si scoate un fum ca o raba veche... oare sa fie avansul de vina? :blink:
salut eu am reglat avansul dar nu am schimbat filtrele si supapa inca sa scimbat mersul motorului de atunci dar porneste la fel ca a ta dimineata si uneori chiar si dupa ce a stat doar doua ore si chiar daca temperatura apei pe bord este la minim in camera de ardere inca mai este cald cred dupa srbatori am sa schimb filtrele si uleiul si ........ dar totusi tind sa cred ca problema este undeva la un senzor care nu citeste ceva corect gen turatia motorului care cred ca tre sa fie citita la o anumita valoare pt ca motorul sa porneasca (doar o parere ,rog pe cei ce se pricep mai bine sa ma contrazica sau sa ma aprobe ,chiar nu ma su par poate poate ii dam de cap)AN NOU FERICIT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!