Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Salut;

Am cautat cu search,dar nu am gasit nimic..

Rog moderatorii sa mute topicul in locul potrivit in caz ca nu am scris unde trebuia.

Am un prieten cu un Passat 4 motion,1.9 tdi 131 cp,masina este din 2001 si are in jur de 50000km(circula foarte putin) care are o problema si m-a rugat sa postez pentru el.

Despre ce este vorba?

De noua masina i-a pornit foarte greu cind temperatura scade sub 9/10 grade,in sensul ca invirte motorul in gol de 10/14 ori,poate si mai mult inainte sa o ia,dupa care nu mai are probleme pina a doua zi cu ea.Dupa ce ii porneste arunca fum alb mai multe secunde,apoi se estompeaza si merge normal.Nu ii consuma ulei si masina ii merge brici.A testat-o cu vag-com-ul si totul este ok..Figura asta ai face de noua,asa cum am mai spus,si indiferent ca sunt -30 sau +8 grade ii porneste la fel de greu.

Ce ar putea fi?

Luigi Vicol

Si la mine se intampla mai nou cam acelasi lucru( uneori dimineata nu porneste la prima cheie), dar daca pun contactul de 2 sau 3 ori porneste. Dar s-a intamplat ca la -3 grade sa porneasca la prima cheie. Mecanicul zice ca ar fi vorba de pompa de vacum care nu face suficienta presiune. Dupa aceea in timpul zilei nu mai am nici o problema, merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa e si la mine. Cateodata porneste la prima cheie, da' cand o apuca mai dau si de 6-7 ori la cheie. Cand e cald motorul porneste foarte bine. La temperatura de afara mi-e frica ca-mi termina bateria intr-o dimineata :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu ramina un mister - dupa schimbarile de mai sus masina a pornit la sfert toata iarna. A disparut si fumul si trancaneala motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu am o problema....daca o las cateva zile neportnita pe un frig de vreo 10grade..imi porneste urat...cu tremurat si zgomote..... faza e ca abia am schimbat bujiile...dar am observat ca becul de bujiii de pe bord sta aptin 4-5secunde abia sub temp de 0 grade..... deci pana la urma buziile intra tot timpu sau doar la un anumit prag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca este vorba de un prag - nu merg si vara. poate ne lumineaza cineva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU, in functie de temperatura exterioara, cupleaza releul pentru bujii. Timpul cat releul este cuplat, adica bujiile alimentate, este dictat de ECU, in functie de temperatura exterioara, citita prin senzorul dedicat.

Si am impresia ca intra de la 4 grade celsius in jos doamna bujie.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, ceva de genul asta stiam si eu 5-9 grade. Ca or fi 4 sau 5 conteaza mai putin. Oricum la temperaturile astea 0-5 grade sta f putin. Sub 0 grade incepe sa se simta. (arculetul sta cateva sec aprins)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, ceva de genul asta stiam si eu 5-9 grade. Ca or fi 4 sau 5 conteaza mai putin. Oricum la temperaturile astea 0-5 grade sta f putin. Sub 0 grade incepe sa se simta. (arculetul sta cateva sec aprins)

dar dc imi porneste urat daca o las 2 zile nepornit.... s-o golii injectoarele de motorina...si porneste doar cu 3 cilindri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Swat Cat , avem acelasi tip de motor , si la mine dimineata la prima cheie porneste cateodata " in trei " , altadata ( culmea , la temperaturi mai scazute ) nu face asa . Ciudat este ca dimineta senzorul se stinge dupa 2-3 secunde iar pe timpul zilei daca o pornesc cand inca e caldut motorul sta cam 6-8 secunde..... este normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un mit fals sau adevarat ca daca pui bujiile de 2-3 ori porneste mai repede ?

Ma refer la temperaturi de -10 ... -20 grade . Eu mereu am pornit-o la prima incalzire. A facut cineva experimentul asta ?

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu s-a potrivit acest mit cu bujiile de 2-3 ori. Chiar a pornit mai greu daca am lasat de 2 ori bujiile. Aceasta a fost o simpla constatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si o explicatie; Incalzirea bujiilor consuma mult din baterie. La minus 20 de grade bateria deja este supusa unui stress maxim. Daca pui de 2-3 ori sa incalzesti bujiile incandescente - vei avea bujiile si camera de ardere incalzite dar risti sa nu mai ai suficienta resurse in baterie sa pornesti motorul !!! (cunoscut fiind faptul ca dieselul in majoritatea cazurilor presupune un motor mare + cu inertie mare)

@Swat Cat , avem acelasi tip de motor , si la mine dimineata la prima cheie porneste cateodata " in trei " , altadata ( culmea , la temperaturi mai scazute ) nu face asa . Ciudat este ca dimineta senzorul se stinge dupa 2-3 secunde iar pe timpul zilei daca o pornesc cand inca e caldut motorul sta cam 6-8 secunde..... este normal ?

Nu este normal la mine din acest motiv s-au ars 2 bujii din 4 (nr. de km nu justifica). Sonda de temperatura dadea informatii false (ea a fost cauza) si f. probabil bujiile incandescente au lucrat si vara... :) Si din acest motiv au picat pe capete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si o explicatie; Incalzirea bujiilor consuma mult din baterie. La minus 20 de grade bateria deja este supusa unui stress maxim. Daca pui de 2-3 ori sa incalzesti bujiile incandescente - vei avea bujiile si camera de ardere incalzite dar risti sa nu mai ai suficienta resurse in baterie sa pornesti motorul !!! (cunoscut fiind faptul ca dieselul in majoritatea cazurilor presupune un motor mare + cu inertie mare)

Nu este normal la mine din acest motiv s-au ars 2 bujii din 4 (nr. de km nu justifica). Sonda de temperatura dadea informatii false (ea a fost cauza) si f. probabil bujiile incandescente au lucrat si vara... :blink: Si din acest motiv au picat pe capete.

sonda apare pe Vag-com???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile nu apar la platforma mea (ibitza veche) nu stiu la cea noua. Sonda apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci inseamna ca nu am probleme cu sonda...dar tot nu inteleg dc porneste asa de urat cand e oarecum cald afara...mai mult cred ca e vb de timp decat de temperatura..... poate se goleste pompa :PPPPPP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mai simplu scoateti bujia ,mufati alimentarea ei la loc ,puneti contactu si vedeti cat timp sta inrosita . Daca toate sunt in parametri, atunci e de la altceva. Avans dereglat eventual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ultimele doua dimineti situatia a fost in felul urmator: pornire la prima cheie, dar chiar la pornire un zgomot mai urat ... 0.5-1 sec si apoi normal. Ce e?

Nu a fost foarte rece, dar masina sta afara si au fost conditii de ceata si umezeala nasoala.

Modificat de Sorinelu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e asemanatoare situatia , numai dimineata porneste cu vibratii si zgomot anormal cateodata...In timpul zilei la sfert de cheie...

Am sesizat ca dimineata indiferent cat ar fi temperatura exterioara sta foarte putin arculetul aprins

( adica se stinge cam la fel de repede cu becurile din bord, maxim 2-3 secunde ) . Mai ciudat este cand e motorul cald , cateodata dupa ce pun contactul sta cam 8-10 sec aprins..... Suspectez senzorul de temperatura de pe chiulasa , altceva ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Se stinge foarte repede martorul de bujii. Chiar primul. Apoi ABS, ESP, ulei, lichid racire si in final airbag. Si totusi e frigutz. Nu foarte, dar e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o intrebare aici, ca sa nu deschid un topic nou:

da vreo 2 dimineti am observat ca dimineata nu mai porneste chiar instantaneu, e nevoie de o cheie puuutin mai insistenta decat de obicei....

acelasi comportament aparuse si anul trecut, dar la -20 de grade nu m-am gandit ca e cazul sa-mi fac probleme!

acum insa sunt chiar 2-3 grade peste 0...asa ca va intreb:ce parere aveti?

va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica bujiile ( masoara rezistanta , vezi aici ) daca tot asa porneste pune VAG-ul pe el , o sa afli atunci mai multe ( eu spre exemplu am aflat ca am senzorul de temperatura defect ) .

LE Adica anul trecut la - 20 grd sau la 2-3 grd tot asa pornea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comparatia era pt anul trecut, -20!

in orice caz, am bagat motorina alpin diesel, si un aditiv...azi a luat-o la primul sfert de cheie!!!

poate sunt subiectiv, dar imi pare ca motorul si- aschimbat complet mersul...desi erau 4 grade!

cu un grad mai cald :D !

pareri?o sa masor bujiile cumva, am citit si topicul ala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Intradevar cred ca e presiunea scazuta la ulei pt ca in dimineata aia geroasa de luni (-18 grade si vant) mi s-a aprins becul de la ulei. Multam inca o data, ce bine e sa ai pe cineva care sa te sfatuiasca.

Presiunea la ulei nu este scazuta, ci pur si simplu nu mai ai ulei in baia de ulei, uleiul fiind foarte gros ( cum ai zis -18 gr C ), coboara greu din rampa in baia de ulei, pompa de ulei impinge, impinge, si pina la urma ( daca uleiul sta sus ) nu mai are ce sa impinga. De aceea este bine la temperaturi foarte joase sa se stea cam 1 min pe loc ( in ralanti ) pina se fluidizeaza uleiul. Bine asta daca ai un ulei mai prost care se face marmelada. :P

Se apropie iarna, sau anul asta nu mai vine ;) cum stati cu pregatirile pt iarna ?

Eu vreau astazi sa scot niste antigel din motor sa-l bag in congelator sa vedem ce zice.

Poate o sa schimb si eu filtru de motorina, pe ala nu l-am schimbat, am luat masina SH si am facut 27.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dimineata(in special cand temperaturile scad sub 1 grad) masina parca porneste in 2 sau 3 cilindri.Chestia asta dureaza vreo 10-20 de sec pana se incalzeste un pic apoi nu mai am treaba cu ea toata ziua.Am verificat si bujiile si toate 4 sunt bune.Eu m-am gandit la injector dar nu sunt sigur fiindca nam fost cu ea la mecanic deoarece chestia asta se manifesta d vreo 3 zile.Cand sunt temperaturi d peste 3 grade masina porneste normal.Nu mai zic ca masina asta a avut si turbina schimbata iar cand o pornesc scoate un fum albicios datorat uleiului ramas in tobe.Va rog datimi niste idei , niste pareri deoarece vreau sa scap d aceasta problema cu pornirea si cu fumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!