Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Asa arata bujiile + galeria de admisie;

La bujia 3 era "nul" celelalte au valori diferite (la ohmmetru); Probabil de la senzorul de temperatura li s-a tras...

img3518mic0se.jpg

img3525mic6hs.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

750.000 lei; 75 ron

~ 3 mil toate 4; ~ 1 mil sonda de temp; ~2 mil dem-montat + vag

PS: nu stiu in ce ordine au fost bujiile pe masina;

Practic numai piesele au fost 4 mil;

Acum astept temperaturi scazute cu entuziasm...:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si al meu la pornire dimineatza la -15 grade suna de parca rupe ceva sub capota.

Eu cred ca toate diessel-urile se comporta la fel la frig.

Cum e mai bine la pornire,diminiatza la -15g. sa o las la relantiv sau sa o tin turata la 1300?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si al meu la pornire dimineatza la -15 grade suna de parca rupe ceva sub capota.

Eu cred ca toate diessel-urile se comporta la fel la frig.

Cum e mai bine la pornire,diminiatza la -15g. sa o las la relantiv sau sa o tin turata la 1300?

Las-o singura ca stie ea bine ce face, sincer sa fiu la asemenea temperaturi si tinand cont de calitatea combustibililor de la noi recomand tuturor ca sa nu porneasca masina pe asemenea geruri decat daca au neaparata nevoie de masina....e pacat ca pentru 2 zile de ger naprasnic sa fortezi masina pentru un drum scurt pana la servici , cred ca e mai rentabil sa iei un taxi sau un bus...nu vreau sa ma injure nimeni dar asta e parerea mea...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru confirmare Lesky.

In rest, pleci in cateva zeci de secunde ... dieselul se incalzeste mult mai bine in sarcina ... cam asa se discuta pe aici. :D

Eu asa fac si stau cu ochii pe temperatura lichidului de racire de pe climatronic.

Asta ma ajuta enorm sa nu turez motorul mai mult decat trebuie si sa intensific treptat turatia pana se incalzeste motorul, pentru ca acul analog se misca deabia dupa 50-53 grade, cand stresul la care e supus motorul nu mai e asa mare ca la inceput.

LE: Si tu ai dreptate cristirenault, dar cand am de mers pe distante scurte in cadrul unor drumuri mai lungi prin oras (cu opriri si porniri dese), fac intai 10-13 km pe centura (e aproape) si incalzesc si motorul si masina pentru restul drumurilor scurte ce urmeaza.

Nu e economic pe termen scurt, dar pe termen lung e sigur ...

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In rest, pleci in cateva zeci de secunde ... dieselul se incalzeste mult mai bine in sarcina ... cam asa se discuta pe aici. :D

Hai sa ma bag si eu in seama cu parerea mea despre faza cu incalzitul motorului...multi spun ca motorul se incalzeste mai repede in sarcina decat in gol , superadevarat insa si fortele la care sunt supuse componentele motorului sunt mai mari decat la mersul in gol , daca o lasi sa mearga in gol faza e ca se consuma combustibil destul de mult si se incalzeste relativ greu , asta ar fi principalul dezavantaj , insa eu utilizez o solutie de compromis....pornesc motorul , il las circa un minut maxim doua si apoi plec , simt eu ca asa fortez mai putin motorul si de ani de zile (15 la numar) asa fac fie Dacie fie masina :D si nu au fost nici un fel de probleme...cred de asemenea ca daca lasi motorul sa mearga un minut fara sa pleci dupa loc sigur uleiul se "rupe" si ajunge peste tot pe cand daca pleci direct si ai o zona il motor unde pur si simplu nu a ajuns uleiul cum trebuie e naspa si stiti regula aia cu motoarele : daca e ulei nu-i nici o problema :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D pai de fapt pana scot masina din garaj pe poarta si pana inchid usile garajului si poarta trec 1 -1,5'.

In practica facem la fel de fapt, acele zeci de secunde de care spuneam mai devreme sunt de fapt peste 6 daca ma gandesc bine ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema cu pornirea la rece, in sensul ca porneste greu - cam la a 2-a cheie. M-am convins ca sunt bujiile si saptamana viitoare le schimb.

Ceea ce ma nelinisteste insa este un zgomot ca un tacanit ce se aude dupa ce motorul " a luat-o". E un tacanit cam de 1-2 secunde caruia ii scade frecventa pana cand dispare. Ma intreb daca are vreo legatura cu bujiile sau e de vreo alta natura. Tacanitul se aude numai la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema cu pornirea la rece, in sensul ca porneste greu - cam la a 2-a cheie. M-am convins ca sunt bujiile si saptamana viitoare le schimb.

Ceea ce ma nelinisteste insa este un zgomot ca un tacanit ce se aude dupa ce motorul " a luat-o". E un tacanit cam de 1-2 secunde caruia ii scade frecventa pana cand dispare. Ma intreb daca are vreo legatura cu bujiile sau e de vreo alta natura. Tacanitul se aude numai la rece.

Pai probabil ca este din cauza presiunii uleiului care este si rece pe deasupra , ajunge si uleiul un pic mai greu la tacheti si de aceea e f probabil asta sa auzi....in principiu daca nu se aude ceva care se rupe prin motor sa nu iti faci probleme :P discutia e mai lunga , pana face pompa de ulei presiune dureaza cateva secunde asa ca nu te ingrijora :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P Merci, m-am linistit. Pana nu aud TROSC stau cu mainile la ceafa. :(

Intradevar cred ca e presiunea scazuta la ulei pt ca in dimineata aia geroasa de luni (-18 grade si vant) mi s-a aprins becul de la ulei. Multam inca o data, ce bine e sa ai pe cineva care sa te sfatuiasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mie pe ger dupa ce imi porneste pe turometru se vede ca sta la 1100rot/min.

daca intre timp il turez usor nu e nici o schimbare, dar dupa ce am plecat 10metri in treapta 1 turometrul revine la normal 920-950rot/min...

probleme cu pornirea pe timp rece nu am avut...dar in schimb inainte de inceprea iernii am vreificat tot...antigel, bujii, am avut si norocul sa fie si timpul la schimbul de ulei si filtre(oricum cel de motorina il schimbam la intrarea in iarna chiar daca nu era timpul),baterie, etc.

in concluzie daca aveti grija de masina si ea are grija sa porneasca si sa va duca unde aveti treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sdi meu a pornit la prima cheie chiar si intr-o noapte cu -17grade dar cu un tremurat extrem si cu turatie putin peste 1000 timp de 2-3 minute.

aaa, era sa uit cu fum mult timp de 3-4 secunde ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal. Motorina aia nu a ars in primele 3-4 secunde deloc complet, de acolo fumul. Ralanti-ul ridicat era cauzat de ECU care pentru a fi sigur ca nu "moare" motorul ridica avansul si cantitatea injectata. Avansul inaintat insa creste simtitor zgomotul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut;

Am cautat cu search,dar nu am gasit nimic..

Rog moderatorii sa mute topicul in locul potrivit in caz ca nu am scris unde trebuia.

Am un prieten cu un Passat 4 motion,1.9 tdi 131 cp,masina este din 2001 si are in jur de 50000km(circula foarte putin) care are o problema si m-a rugat sa postez pentru el.

Despre ce este vorba?

De noua masina i-a pornit foarte greu cind temperatura scade sub 9/10 grade,in sensul ca invirte motorul in gol de 10/14 ori,poate si mai mult inainte sa o ia,dupa care nu mai are probleme pina a doua zi cu ea.Dupa ce ii porneste arunca fum alb mai multe secunde,apoi se estompeaza si merge normal.Nu ii consuma ulei si masina ii merge brici.A testat-o cu vag-com-ul si totul este ok..Figura asta ai face de noua,asa cum am mai spus,si indiferent ca sunt -30 sau +8 grade ii porneste la fel de greu.

Ce ar putea fi?

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumleft: pun si eu o intrebare timpa: de ce nu a rezolvat-o in garantie??

pateam asa la o jigodie de ford orion dar la cite belele avea motorul nu stiu ce sa zic exact ca era :D

uite aici poate asta e o buba:

http://forum.softpedia.com/lofiversion/ind...ion/t95882.html

http://opel.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=12416

sau sa fie ciupita garnitura de chiulasa si trage apa.....

sau pur si simplu bujiile incandescente sa fie de vina ori ceva din circuitul de alimentare???

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aceeasi problema o am si eu. Dimineata, cand motorul e rece, mi se intampla (nu e regula,dar cam 2 dimineti din 3 imi face asa) sa fie nevoie sa dau de 2-3 ori la cheie pana sa porneasca. Nu e bateria sau electromotorul, invarte ok. Dupa aceea nu mai am nici cea mai mica problema! Cand motorul e cald porneste foarte usor. La testare cu vag-com nu iese nimic in neregula. Un mecanic mi-a zis ca s-ar putea sa fie o pierdere de motorina pe undeva da' nu i-a dat de cap... Bujiile sunt ok. Ce-ar mai putea sa fie? Singura diferenta e ca a mea nu are 4Motion, da' nu cred ca asta conteaza.

Sa nu uit, daca pun de mai multe ori contactul pana se stinge becul de la bujii (adica si pompa baga motorina) de cele mai multe ori porneste.

Modificat de TRK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aceeasi problema o am si eu. Dimineata, cand motorul e rece, mi se intampla (nu e regula,dar cam 2 dimineti din 3 imi face asa) sa fie nevoie sa dau de 2-3 ori la cheie pana sa porneasca. Nu e bateria sau electromotorul, invarte ok. Dupa aceea nu mai am nici cea mai mica problema! Cand motorul e cald porneste foarte usor. La testare cu vag-com nu iese nimic in neregula. Un mecanic mi-a zis ca s-ar putea sa fie o pierdere de motorina pe undeva da' nu i-a dat de cap... Bujiile sunt ok. Ce-ar mai putea sa fie? Singura diferenta e ca a mea nu are 4Motion, da' nu cred ca asta conteaza.

Sa nu uit, daca pun de mai multe ori contactul pana se stinge becul de la bujii (adica si pompa baga motorina) de cele mai multe ori porneste.

tata e ma mult ca sigur

supapa de sens de la pompa din rezervor

tata e ma mult ca sigur

supapa de sens de la pompa din rezervor

pui un maqnometru pe furtunul de tur de la motor si creezi o presiune de aproix 1,5 bari

vezi daca o tine daca nu...atunci supapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motoarele tdi pd au o pompa de combustibil in rezervor....s-a verificat daca functioneaza?...daca aia 50.000 km sint reali, nu cred ca are rost sa masori compresia....imi dau si eu cu parerea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag-comu' n-ar trebui sa depisteze probleme la supapa respectiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Eu am mai postat niste replici mai tari pe forumul asta si lumea sensibila s-a oparit aiurea... s-au luat de numele meu, m-au facut arogant, etc... Sper sa nu fie si cazul vostru.

Fumul alb este o cauza FOARTE CLARA SI ABSOLUT SIGURA A AMESTECULUI SARAC IN COMBUSTIBIL!!!

Indiferent ce spune vag-ul eu sugerez sa cautati pe la filtre,pompe etc...(banuiala mea este ca a bagat apa in motorina si s-au infundat filtrele; nu el, dar s-a intamplat) Doamne-fereste sa nu fie pompa de injectie sau diuzele injctoarelor infundate. Ar mai putea fi o problema la pompa de injectie rezolvabila ieftin...

Dupa cum cred ca stiti un motor are turatia de railanti intre 700 si 800 rpm dar electromotorul inainte de pornire nu ii poate furniza decat 100 rpm. Ei, bine, in acel moment, stiti, ca debitmetrul de carburant elibereaza cam de 3 pana la 7 ori cantitatea necesara si dupa pornire intra in consumul normal...

pentru dragosR

daca ar fi garnitura de chiulasa ti-ai da seama imediat dupa 3 lucruri

1. "Fumul" nu e fum e abur si miroase dulceag a antigel (glicerina)

2. Scade nivelul in vasul de expansiune

3. Bolboroci in vasul de expansiune in timpul functionarii motorului ( mai ales dupa ce se deschide termostatul si in instalatia de racire presiunea se egalizeaza)

In alta ordine de idei bine ca ai scapat de motorul diesel de la ford (fiesta, escort, orion, si mai vechi sierra)...

Au fost motoare bune doar daca luai masina noo si o tineai max. 2 ani...

pentru TRK

Incearca sa insisti pe releul ala care temporizeaza bujiile

Nu ma luati iar in balon si nu ma mai faceti inginer sef la Porsche Romania

(Daca aveau imaginatie ma faceau sef de productie la Wolfsburg!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caisa e sunt nou pe aici si nu stiu ce ti-au spus oamenii, sfaturile tale sunt bune dar te cam dai in spectacol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai unde e releul ala pt bujii? Si cum adica sa "insist"? Ce sa fac mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai unde e releul ala pt bujii? Si cum adica sa "insist"? Ce sa fac mai exact?

releul ala e in cutia aia in care sunt si sigurantele dar s-ar putea sa fie pe partea de dedesubt asa ca du-te la un specialist. sa insisti inseamna sa vezi daca nu o fi oxidat vreun contact desi nu cred... incearca sa-l schimbi cu altul pentru cateva zile... in 1990 mi-am luat prima mea masina: un passat cred ca b1 era din 1983 din ala cu 2 usi daca le stii.. cum a venit iarna n-a mai pornit... pe vremea aia nu existau magazine de pisese auto straine... asa ca m-am apucat cu taica-miu si-am demontat releul cu bucluc... l-am carpit romaneste si a mers o iarna... in iarna urmatoare n-a mai tinut figura si a trebuit sa-i pun eu un buton pe direct care-l tineam 20 de secunde si pornea. de atunci si pana azi am vazut zeci de probleme generate de releul ala...

in general nu recomand reparatiile facute pe bajbaite dar mi s-a intamplat sa vad oameni care au dat bani grei pe piese noi inutile... asta din cauza vag-comului... vag comul e foarte bun sa fim intelesi! dar uneori o mai ia prin pruni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!