Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Oricum pe vremea asta este greu cu incalzirea! :(

La -18C ce sa mai ceri saracutei masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, eu sunt multumit de cum incalzeste. Dar eu merg cu ventilatia pe OFF 2-3 km pana creste o linie la temperatura, si abia atunci dau pe parbriz ventilatie 25C pe la nivelul 3-4. Si o tin asa (si baga caldurica) inca vro 2-3 km, dupa care dau pe auto si nu mai am treaba.

Misto cel putin ca la inceput, chiar daca sunt pe OFF nu imi ingheata parbrizul. Se abureste putin dar pot merge lejer cu masina, dar in nici un caz nu imi ingheata "respiratia". Nu stiu de ce. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat asa ceva? Cineva pe forum zicea ceva contrar. In zilele geroase sa lasi incalzirea oprita pana se incalzeste cat de cat motorul, pentru ca in acest fel motorul se incalzeste mai repede. Abia ulterior sa dai drumul la incalzire. Eu am incercat aceasta solutie si a dat rezultate . Motorul se incalzeste in aproximativ 3-4 km. Dar voi incerca si solutia ta de curiozitate.

Oricum , aseara la -18,5 C, cand am dat drumu la incalzire am reusit sa racesc motorul cu doua liniute rapid! :D

:( Este valabil numai la masinile care au un altfel de sistem de incalzire(decat cel cu 3 bujii). Din cate stiu eu(poate ma insel) la Golf IV nu are importanta daca este pe AUTO sau nu.

P.S.:Suntem OffTopic. :D Discutii despre aceste sisteme se gasesc in alt topic("bujii incalzire")...haideti sa continuam acolo.;)

...Si un moderator sa faca "curat" aici. Multumim ;)

Modificat de driver_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: esti sigur de codul motorului? Eu am tot AUQ si e cu totul alta mancare de peste, ma gandesc ca ar fi aiurea din partea VW sa puna acelasi cod motor la doua tipuri total diferite :( :D

EDIT: m-am uitat in Elsa si exista un AYQ, 1.9SDI 50Kw; ce face curiozitatea din om :D

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

:D Pentru respiratie ca gheatza incercatzi noul AirWaves

Eu, dupa ce am secatat bateria prima oara. Am venit azi cu un clio sa ii dau curent. Am pus de 5 ori contactu sa se incalzeasca bine, am dat la cheie si a luat-o din prima. Norul de fum s-a ridicat pana la etaju 3 dar a pornit. Deci .. nu stiu ce sa zic. Prima oara nu a luat-o de la buji, de am secat bateria. Acum cu bateria ok o ia. In fine. Am fost

la magazin la Paneuro. 450 mii bujia incandescenta (pt passat) si 2.900.000 lei, bateria cu 80 si 660 la pornire nu stiu ce... (pt passat)

Spre seara am bagat alpine diesel. Sper sa o pornesc maine fara ajutorul nimanui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-22 grade.Ora 6 A.M. POLO 1,9 TDI-PD.A.f 2002.Km:54000.Baterie de 2ani si jumatate.Prima n-a reusit sa treaca prima iarna romaneasca.Vw-dealer-ul a schimbat-o in garantie(fain).Motorina de la Moll.Pornire buna-zgomot de tractor comunist,cam 4-5 secunde.Nu are clima.Dezaburire geamuri pornita,motorul s-a incalzit la 90grade cam in 13km.(In cartea originala a unui golf 3,TD-scrie ca dezaburirea pe rece,ventilatorul la maxim,pana incepe sa se ridice acul la temp.apei;o fi bine dar parca numai gindul ca baga frig ma ingheata-desi stiu ca prea repede nici caldura nu vine)Caldura in habitaclu cam in 5km.As incerca sa nu pornesc incalzirea sa vad in cat timp se incalzeste motorul,dar cu 2 persoane care scot aburi prin toate orificiile nu as mai gasi drumul.Si nici n-as sta pe loc sa astept asta.Crede-ti ca alte marci pornesc mai bine?Nu cred.E iarnaaaa...

Modificat de dpolo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Sa lasi climatronicul pe AUTO iar la grade sa ai HI imediat dupa ce porneste.O sa se incalzeasca mai repede. (asta daca nu a fost asa si pana acum... :P )

Asta fac eu apasand in plus si butonul incalzire suplimantara :P (incalzirea suplimentara intra in functiune numai daca clima e pe HI si ventilatorul e pornit).

E normal ca zgomotul motorului sa fie ceva mai mare la pornirea la rece avand in vedere ca toate piesele se contracta la rece si temperaturile de zilele aste sunt exceptional de joase.

:P

Modificat de peet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna am un Golf4 variant si am climatronic, cind temperatura scade sub -5 grade nu porneste numai cu sprai de pornire poate sa imi zica cineva ce are???? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MIGUEL: Acel tzac este un releu care modifica avansul. La inceput ai avansul destul de avansat (halal exprimare :D ) pentru a facilita functionarea la rece. Apoi calculatorul comanda sa revina la un avans mai mic (face acel tzac) iar un motor cu avans mai mic e mai putin zgomotos plus ca dupa acel minut e si mai cald (nu e la temp. de lucru dar nici la fel de rece ca la pornire nu e). Asta e.

La fel mi se intampla si mie, porneste usor si la temperaturi mai scazute, si se aude tzacanitul din bord...Asa or fi motoarele AFN.

Oare bujiile care incalzesc lichidul de racire cat timp functioneaza? Si in ce conditii?

Se pot ~comanda ~ din climatronic pe functia auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La -17 dimineata motorul a pornit la sfert de cheie cu zgomotul de pusculita. Motorul un ALH cu 15k km, motorina Top Nordic de la Petrom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi dimineata am acoperit juma' de radiator cu un carton. :D :o :o MINUNE !!! In 2 minute a inceput sa urce acul la temperatura si in mai putin de 10 a ajuns la 90 de grade. M-am dat cam toata ziua prin oras, si am iesit si un pic in afara. Nici o problema, motorul mergea super rotund, acul nu se misca de la 90, iar electro-ventilatorul nu a plecat nici o secunda. Dat fiind faptul ca motorul lucra la temperatura sa normala, era la fel de silentios (daca pot spune asta despre un diesel-pd) ca intr-o zi cu temperaturi "normale".

Am acoperit jumatatea de pe partea soferului (la mine electro-ventilatorul e pe partea stanga a masinii), ca in cazul in care ii trebuie racire suplimentara, electro-ventilatorul sa poata trage aer rece prin cealalta jumatate.

Tot azi am schimbat bujiile si uleiul de cutie. Sper ca maine sa plece "la sfert" :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri parca s-a zgaltait ca un catel ud, dar in rest nu am avut probs cu pornirea, desi bateria da semne de oboseala(claxonul se aude funny dupa prima cheie).

Eu de obicei pun contactul de 2 ori dupa care vruumm.

Fara fum excesiv, cu ambreiajul apasat (ca la dacie) totul pare sa fie ok, mai putin temp de functionare la motor care se ridica cu greu cam dupa 15 km si la semafor ma uit cum scade...incet..incet. (masina are radiator si pompa de apa noi-noute schimbate in vara odata cu distributia si toate cele )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate intampla ceva rau pe frigul asta daca pun carton pe jumatate din radiator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat ieri de 3 ori pana mi-a "burit" bateria. mi s-a resetat si ceasul :offtopic:

am apelat la un coleg cu o octavie care a venit cu cabluri si mi-am pornit masina. nu a fost absolut nici o problema, am lasat-o putin sa se incalzeasca, dupa care am facut aceeasi operatie si pt. taica-miu (un golf 4 1.9 tdi variant si o seat ibiza 1.4 sdi - la seat ma mira ca nu i-a pornit, pentru ca e din 2005!).

azi dimineata, la -16.5 grade, am urmat sfaturile de mai sus, am lasat-o pe bujii de 3 ori, a 3-a oara am dat la cheie si mi-a pornit. a facut putin ca un tractoras, dar dupa 10-15 secunde a inceput sa "toarca" din ce in ce mai bine.

later edit: am bagat imediat dupa niste motorina "Nordic nu_stiu_cum" de la Petrom.

Modificat de mihaic99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de can au inceput sa scada temperaturile sub 0 grade, am pus carton pe jumatate de radiator (in partea pasagerului, pentru ca ventilatorul sa poata trage aer in caz ca porneste).

Pe temperaturile din ultimile zile, plec de acasa (Langa Politehnica) pana la Apusului, deja temperatura ajunge la aproape 80 grade.

Chiar daca unii spun ca la masinile de import nu e necesara obturarea radiatorului, eu zic ca ajuta in conditii de vreme geroasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand au inceput sa scada temperaturile sub 0 grade, am pus carton pe jumatate de radiator

Cred ca indiferent de motor (diesel) ajuta sa acoperi o juma' de radiator. Azi am mers fara nici o problema, iarasi s-a incalzit la 90 in mai putin de 10 minute. Nu a fiert, nu a urcat peste 90, nici macar nu a pornit electro-ventilatorul.

Oricum, este indicat sa se acopere jumatatea pe care nu actioneaza electro-ventilatorul.

Revin cu impresii despre pornirea cu bujii noi: a plecat din prima, fara sa se mai balbaie, dar in continuare a avut un mers mai fara vlaga pana s-a incalzit putin. Dupa care toate bune.

Spectaculos este insa comportamentul cutiei de viteze cu ulei nou: nici o problema, vitezele se schimba de la sine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand a venit gerul nu mai porneste dimineata la prima cheie.....abia la a 2,3. .....astazi mi-a clipocit si martorul de ulei....am schimbat toate cele necesare acum o saptamana :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Scuze daca s-a mai discutat problema, am tot cautat pe forum si nu m-am lamurit.

Am urmatoarea problema:

La masina din profil (Golf IV TDI,110CP,2002, 130kkm, motorina TopNordic Diesel Petrom), in zilele geroase (cam sub -10 din ce am observat) nu se aprinde din prima martorul de la bujii, martorul de ESP ramane aprins, iar motorul refuza sa plece (nu e o regula, uneori o ia din prima). Dupa ce dau de cateva ori la cheie fara sa pornesc demarorul , se aprinde si martorul de bujii si motorul o ia la sfert de cheie.

Din ce am mai vazut pe forum cauza ar putea fi una din urmatoarele:

1. Baterie dusa (dar la -17 a luat-o din prima).

2. Bujii duse (dar nu s-a intamplat sa nu porneasca daca s-a aprins martorul din bord)

3. Ceva senzor de temperatura care nu functioneaza corect.

Am mai patit la drum lung (de la Nadlac la Bucuresti), dupa ce am mers cu ESP dezactivat sa-mi ramana aprins martorul de ESP.

Are cineva idee care ar putea fi cauza?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu prb cu martorul ..se aprindea in timp ce mergeam ..fara sa solicit masina..pur si simplu..si nu se mai dez pana nu opream motorul..pana cand nu s-a mai stins..

Cauza..mufa nu facea contact bine pe senzor..

Reparatie..desfacut curatat pus la loc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti, de ce va dati voi cu parerea si nu cititi manualul de utilizare al masinii? Ia uite ce scrie in manualul VW "3.2 - Sfaturi si intretinere", la pag.3, paragraful "Functionarea in timpul iernii":

"....................Daca la temperaturi sub -24 gr.Celsius carburantul devine atit de viscos incit motorul nu mai porneste, este de ajuns ca autovehiculul sa se lase un timp intr-o incapere incalzita".

Deci, eu am fost un fraier cind la -25, dupa ce-am dat la cheie de am ucis bateria, nu am urcat masina la et.2 unde locuiesc si nu am tinut-o putin langa calorifer... Daca-s prost si nu citesc manualul... La fel si voi :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am avut probleme cu pornirea la rece ieri (-17) cu motorina E3 de la OMV. Dar, dupa ce am vazut cat de frig este, m-am gandit sa bag si eu AlpineDiesel. Zis si facut! Numai ca la nici un kilometru dupa ce am bagat aceasta AlpineDiesel am observat ca motorul incepe sa aiba un sunet mai pronuntat si masina sa fie parca ceva mai puturoasa.

Asta am observat si eu mai demult ..si fata de E5 mere mai bine E3..dar sunt off topic...

dar ce este pentru iarna este pentru iarna....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta problema poate sa fie pedala de frana care nu-si revine la loc perfect. Acest lucru iti dai seama foarte repede: daca stopurile pe spate de frana raman aprinse si dupa ce dai drumul la pedala atunci asta e problema.

Se intampla iarna sa nu-si revina pana la capat, mai ales ca e foarte frig si componentele mecanice au o ungere mai slaba.

S-ar putea ca faptul ca s-a intmplat si la drum lung sa aiba cauze diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am PD(am ALH), dar pot sa confirm si eu zgomotul de tractor. De pornit porneste din prima, fara probleme(MOL Tempo - am fost sfatuit against omv pe motive de apa, dar nu vreau sa deviez).

Masina are 6k km, asa ca eu consider normale comportamentele:

zgomotit, intrat in viteza nasol (foarte nasol chiar uneori), incalzit greu.

Evident la pornire ambreiaj apasat, pentru ca daca eu ma chinui sa mestec in viteze serios din cauza uleiului din cutie, nu are rost sa se streseze motorul sa invarta angrenaje in plus....

Sincer cred ca principalele probleme pentru nepornit sunt de la combustibil si abia apoi de la baterie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mare problema... am lasat masina asear in fata blocului in strada acolo se formeaza mult curent... De dimineata cand am dat la cheie nu a mai pornit (ieri de dimineata a pornit fara nici o problema) Nush ce sa intamplat da nu mai vrea deloc sa porneasca. Am vazut ca mi s-a resetat si ceasul arata 00:00. Am incercat sa o pornesc cu, curent de la alta masina si nici o sansa... ce trebuie sa fac... am nevoie de masina ca de aer :D plus ca trebuie sa fac un drum lung cu ea.

Si mai am si motorina in ea OMV Alpine Diesel sa fii inghetat? Nu cred ? Care e buba?

Regards

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti s-a resetat ceasul ma gandesc ca bateria de de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!