Jump to content

Topic cu radiouri


Fikat
 Share

Postare recomandată

misu ploiesteanu
daca este sa ti-l dau sa te uiti daca poti sa il faci, as fi bucuros.

taicamiu care si asa l-am sacait a cap pana sa il deschida, acuma a 2 a oara nu cred ca mai are chef, si yice ca nu se poate, ca nu are piese.

daca vrei tu sa il faci platesc cat face, ca vreau radioul , imi e drag

ok am gasit tranzistoarele(ASZ romanesti), ele sunt for free. ar fi mai putin costisitor sa le trimit sa le puna tatal tau...

le: am sa pun o poza sa confirmi daca asta copsula

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu...

...aaaaaaa dar stati ca n-am nici unul...avai vai

poate are cineva prin dulap,un corespondent la 1302-ul meu,daca nu ma insel este blaupunkt emdem

Modificat de dumi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1302 are in dotare emden 4,wolfsburg,hannover sau ingolstadt :)

Modificat de jpg292
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
da, asa este.dar sper sa fie doar atata

depinde ce inginerii ai mai facut tu pe acolo, astept adresa sa iti trimit tranzistorii. :icon_thumright:

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nimeni in "plus" vreun emden pus deoparte pentru '302-ul meu?

zicea cineva ca e cate unul pus deoparte pentru fiecare...

Modificat de dumi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si ultima achizitie, Blaupunkt Bremen, serie V. S-a facut doar in 1964. Poze inainte si dupa ...renastere :icon_thumright:

post-32618-1232289129_thumb.jpg

post-32618-1232289147_thumb.jpg

post-32618-1232289162_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte frumos... pacat doar ca nu are FM.

desi am avut si inca am multe radiouri, nu le-am acordat multa importanta in afara de frumusetea lor montate in bord. dupa ce am pus pe albastra frankfurtul am ajuns la concluzia ca un radio face minuni in masina. meciuri, muzica, morning zu in drum spre munca, radio pe FM se prinde cel putin in zona bucuresti la greu. indiferent de marca, un radio pus in masina face mersul mai placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu uitam totusi ca pe AM exista insa Radio Antena Satelor si... cam atat.

eu m-am distrat de minune in drum spre Slanic Moldova ascultand acest post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si ultima achizitie, Blaupunkt Bremen, serie V. S-a facut doar in 1964. Poze inainte si dupa ...renastere :)

whow,e f frumos.functioneaza?6v look. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci dragii tatii am gasit in sfarsit o lista cu preturi de referinta pentru radiouri http://users.skynet.be/antique.autoradio/B...p_1/blaup_1.htm

aici luate pe anii la foarte multe modele este pus si pretul de piata al radioului.

Clasificarea se face dupa starea lui:

1. Incomplet si nefunctional.

2. Aparatul e aproape complet dar nu functioneaza.

3. Aparat aproape complet si functional.

4. Aparat complet (include toate accesoriile, cablu de alimentare, cablu de boxa, siguranta), functional iar vanzatorul ofera si garantie.

5. NOS la asa ceva nu mai e necesar nici un comentariu.

Vin si cu cateva exemple :

38500 Stuttgart serie Z 1968 1- € 2- € 3-18.00 € 4- € 5- €

39075 Wolfsburg C - VW (1969) 1-12.50 € 2-20.00 € 3-38.00 € 4-180.00 € 5 - €

7.631.180 Wolfsburg IV - VW 1- 9.00 € 2-14.00 € 3-30.00 € 4-140.00 € 5- €

Emden IV:

7.631.380 Emden IV - VW 1- 10.00 € 2-15.00 € 3-28.00 € 4-155.00 € 5- €

Emden 5 '72:

7.632.380 Emden V - VW 1- € 2-10.00 € 3-22.50 € 4-85.00 € 5- €

Emden '75

7.635.670 Emden - VW 1- € 2-15.00 € 3-30.00 € 4-120.00 € 5 - €

Este prima data cand vad o lista clara cu preturi si realizez ca si eu am cerut prea mult pentru un radio care era in starea 3 (primul din lista de mai sus).

Aceste sunt preturi orientative de catalog, site-ul apartine unuia dintre cei mai cunoscuti colectionari de radiouri si tind sa am incredere.

Aceste preturi reflecta o valoare medie a tranzactiilor efectuate intre colectionari adevarati.

Poate de acum inainte nu o sa ne mai aruncam le preturi exagerate, cum am facut-o chiar si eu .....

Modificat de Bobo1300
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceste preturi nu reflecta preturile practicate pe piata libera. uitati-va pe ebay, uitati-va pe toate site-urile de radio-uri. nici macar in targul de vechituri nu gasesti aparate radio la preturile astea.

acele valori din catalog nu sunt valori care sa reflecte pretul pietei. daca nu e pretul pietei, atunci nu e valoare de piata. cred ca stiu ce vorbesc, din moment ce in viata de zi cu zi sunt evaluator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate reflecta poate nu dar iti dau o idee. Oricum preturile insirate acolo nu sunt tocmai mici. 30 de euro pentru un aparat banal de radio inseamna 120 Ron care nu e chiar putin. Si sa nu uitam un lucru aceste radiouri pana sa inceapa o pasiune nebuna pentru ele nu dadea nimeni nici doi bani pe unul si zaceau aruncate. Ca nu au cautare reala se vede si aici pe forum unde daca le numar cate sunt la vanzare cred ca se strang ceva iar de vandut daca se vand 3 pe an e lucru mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa dau eu un exemplu de ce un radio categorie 3 adica proape complet este mult mai eftin decat unul in stare 4. Pot exista si stari intermediare 3-4 etc.

Exemplul este unul personal si cuprinde mult tembelism si cheltuieli total aiurea dar zic ca asa se intelege mai bine.

Acum mai bien de un an am achizitionat un radio emden 5, nu mai conteaza cu cat, radioul avea vopsea pe el de cand fusese vopsit odata cu masina, fata nu era de Emden era de la alt model, nu doar ca era de la alt model dar era si deteriorata, ciupituri probabil de la scantei de sudura, ma rog nu era ok. Radioul avea prinderile originale, avea si garnitura de cauciuc dintre fata si bord cam coapta da era acolo (o chestie desteapta ca sa nu se zgarie bordul masinii). Butoanele erau corecte si in stare buna.

O analiza la rece califica acest radio ca stare 3, functional cu fata din alt film, butoane corecte.

Tembelu de mine a inceput sa caute fata corecta, gasit intr-un tarziu si pentru asta am mai cumparat un radio. Norocul meu a fost ca acest radio donator avea si alte piese lipsa la al meu, niste cartonase mici care au rolul sa reduca vibratiile mastii, doua distantiere de plastic care stabilizeaza axul potentiometrelor si foarte important piulitelele rotunde cromate care fixeaza fata de restul radioului.

Deja ma apropiam de un radio corect dar mai lipseau piese, anume cei trei "calareti" rosii pentru memorarea posturilor (da cacaturile alea de plastic .... care nici macar nu sunt folositoare....stiu :rolleyes: ), pentru asta am mai achizitionat un radio, norocul meu a fost ca era o donatie si am platit transportul numai.

Abia acum dpdv optic radioul era complet si corect.

Mai lipseau 2 elemente, cablul de alimentare cu fuse-box si cablul de difuzor, niste prostii dar eu am vrut sa fie cele originale, evident am mai cumparat un radio care avea aceste elemente (radioul l-am revandut pentru ca nu aveam nevoie de el, i-am pus si fata si butoane de la mine ca sa fie ceva utilizabil).

Deci mi-a luat aproape un an ca sa completez radioul sa fie corect, functional. A fost o ambitie personala si o sa stea foarte bine in bordul broastei mele.

Daca nu iti pasa cum e radioul, doar sa aiba fata si butoane indiferent din ce film dai pretul pietei. Daca vrei sa ai un radio corect ai doua variante, cauti unul stare 4 sau chiar 5, sau iei ce gasesti si esti constient ca o sa mai cheltuiesti multi bani pana cand o sa fie cel corect.

Uitam de boxa, acolo am avut noroc ca mi-a dat-o cineva gratis, boxa originala. Mai mult de furca am avut cu gasitul sarmei cu care se fixeaza boxa pe care am vrut sa o am tot originala desi era doar sarma.

Toata povestea asta explica,sper eu, diferenta intre un radio stare 3 si unul 4, pentru cine intelege amanuntele diferenta e imensa intre un radio acolo sa-l bagi in bord pe care dai un bulion si un radio complet si corect care sa se potriveasca cu masina.

Mie nu-mi pare rau ca am facut nebuneala asta, e o chestie de mandrie personala, nu am mers pe principiul ca "e o broasca post '70 de ce atat stres sa fie original, ca nu e split sau oval....."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

``Mie nu-mi pare rau ca am facut nebuneala asta, e o chestie de mandrie personala, nu am mers pe principiul ca "e o broasca post '70 de ce atat stres sa fie original, ca nu e split sau oval....." ``

-corect,daca esti un perfectionist si te intereseaza toate detaliile,scoti bani frumosi din buzunar.Norocul meu e ca ..primul radio peste care am dat a fost cel corect pentru masina mea,in stare aproape perfecta mai avea nevoie de 2-3 retusuri functional si nedesfacut(din pacate nu am cablu de alimentare si difuzor).de aici incepe pasiunea,nu datorita preturilor lor care sunt exagerate sau nu,ci doar pentru simplitate si frumusete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

odata ce radio-ul e functional, e la latitudinea fiecaruia de a ii pune sau nu cabluri si conectori originali. atat cabluri cat si conectori exista cam la orice magazin de piese electronice. pt cei care tin cu tot dinadinsul sa aiba numai componente originale pe masina, exista posibilitatea de a cauta la nesfarsit un fir care are scris pe el un cod... nu ii desconsider pe acestia, insa eu prefer sa aud ceva la radio decat sa umblu de nebun dupa un fir, un conector, o siguranta samd.

doar cand conduci o masina veche si asculti un post de radio pe acel aparat vechi intelegi ce inseamna un radio vechi. pana atunci, exista riscul de a cauta prea multe accesorii si a rata melodia preferata de la radio.

succes tuturor colectionarilor de radio-uri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa mentionez ca pe broasca aveam deja un radio functional si foarte frumusel, si ma plimbam cu masina si ascultam muzica :blah:

Cum am spus,a fost o ambitie personala care mi-a adus foarte multe satisfactii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ citroen & jpg - dreptul la opinie in RSR este garantat de Constitutie dar de aici si pana a ajunge la un razboi de guerilla, prin toate topicurile posibile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) De ce vreti voi sa va certati tot timpul? Va rog frumos sa incercati sa lasati la o parte disputele avute si politele de platit si sa vorbiti despre ce va pasioneaza...masinile (si accesoriile lor). Am sters cele doua posturi care ar fi dus la o cearta.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am adunat si niste poze:

Asa arata radioul la inceput, din pacate poza este dupa ce am vopsit fata si am mai cosmetizat-o dar ciupiturile se vad bine in poza asta, ce mai e de notat este ca nefiind fata lui originala statea cam "imbrehanita" si descentrata, se putea pune pe masina nu neg asta:

img0012in6.jpg

Poze cu un stadiu intermediar, inca nu aveam si calaretii:

blaupunktemden5rt9.jpg

Si acum complet ;) :

img0173xd5.jpg

img0172dj8.jpg

Poza cu codul (inainte sa curat de vopsea radioul am desfacut cu grija hartia ca sa sa o pot pune la loc duca ce termin cu curatatul)

img0174qn0.jpg

Boxa :

boxavwvr7.jpg

Cablurile:

- cel de la difuzor, se vede si o clema metalica, ea foloseste pentru prinderea cablului de tablele din spatele bordului ca sa fie pozat frumos

img0176ix9.jpg

- cel de alimentare:

img0177wv8.jpg

Trebuie vazut live, pozele nu sunt chiar asa de bune :(

L.E : cu acest post am incheiat si contributia mea......

Modificat de Bobo1300
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o noua jucarie: egalizator sound Creation, vandut la magazinul RadioPreiss, 25.09.84 cu 1950 coroane daneze. are eticheta pe el. inca nu l-am probat.

post-4023-1232701187_thumb.jpg

post-4023-1232701235_thumb.jpg

post-4023-1232701325_thumb.jpg

Modificat de citroends21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum arata pare a avea memorii mecanice, ma insel? Epoca de aur a aparatelor de radio s-a terminat odata cu raspandirea casetofoanelor si se pare ca a renascut acum dupa disparitia lor :) . Interesant. Oricum cea mai faina realizare mi se pare memoria mecanica si scala cu "sfoara" . La aparatele de radio moderne unde mai e placerea rasucirii butonului pana prinzi postul optim? Acest optim fiind asa o chestie de gust. Cel putin radiourile ppe lampi sunt o nebunie. No hai ca iar o iau pe aratura :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

``Cel putin radiourile ppe lampi sunt o nebunie``-asa este,sunt superbe.

``Epoca de aur a aparatelor de radio s-a terminat odata cu raspandirea casetofoanelor``-dap..dar totusi un radio casetofon din anii 70 sau spre sfarsitul lor(chiar si inceputul anilor `80),e o frumusetze.(inca mai are scala cu sfoara si cele doua butoane.)

Becker Europa cassetter,460-ul e mai frumos, este mai simplu.

post-10618-1232911116_thumb.jpg

post-10618-1232911122_thumb.jpg

Modificat de jpg292
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!