Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Are - schimba G62-ul. Senzorul de temperatura a apei si nu o sa iti mai varieze turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy ,tu zici ca trebuie sa scada din nou sub 8 ,9 grade ieri pe la 10 dimineata nu cred ca erau mai mult de 6,7 grade asa ca mai astept si mai verific o data!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de la G62, si trebuie sa mearga direct - nu mai astept dupa vreme......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o anomalie. La mine nu se mai incalzeste motorul deloc :)) caldura imi baga in masina cred ca dupa 1km, dar mai sus de 75-80 nu se ridica acu nici sa tragi de el. Normal ..primu` suspect: senzorul. L-am schimbat, dar mai rau acu` nu mai trece de 65. Chiar aseara am facut 40km si s-a ridicat mai sus de 65 grade. Am zis ca s-a facut mai frig si poate se ridica mai greu, dar nici vorba. Termostatul l-am dat jos si l-am testat in apa si functioneaza perfect(se deschide progresiv). Pana acum o jumate de an, fie ca era frig la -20, fie ca erau 40 grade afara, acu statea limba in limba cu 90.

nu stiu ce sa mai fac, poate imi dati voi ceva idei:

-senzor nou (FEBI)

-termostat functional

-vascocupla functionala (o opresc cu mana in timpul functionarii)

-motor AVB (nu are buji incandescente)

- radiatorul mi cald, si iesirea de sus din radiator mi calda. dar cu termostatul inchis!(iesirea din termostat ii rece rece)

Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E IRELEVANT ca termostatul deschide in apa fiarta. Nu conteaza ca deschide. Toate deschid. Dar nu cand si cum trebuie.

Deci primul lucru: pune un termostat nou,

Daca nu se rezolva, pune un senzor OEM.Mie senzorul Febi mi-a mers fix 2 luni, apoi mai rau decat cel vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, nici la termostat nu e o bucurie sa umblii in fiecare zi - asa ca as alege tot OEM. Eu am pus acum doi ani, BEHR si merge fara probleme - pe masina era cel original.

G62 OEM - 100% - restul....trecatoare Cosmine, asa cum ai zis si tu... cost, intre 110 si 150 lei, depinde de unde il cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer.. si eu primul gand mi-a venit sa schimb din nou senzorul. pt ca am vazut ca situatia se inrautateste. Cat despre termostat.. posibil sa se decalibreze si totusi sa functioneze?. arata foarte bine.. in plus inainte sa inceapa apa sa fiarba se deschide progresiv. pe vremuri la motoarele clasice..stiu ca se defectau prin intzepenire :)) ori deschis ori inchis.

app .. cu ce senzor vin echipate: Hoffer sau Hella? sau .. ce recomandati voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am spus OEM, nu mai conteaza cine-l fabrica. E garantat.

DEspre termostat... da, in majoritatea cazurilor se decalibreaza nu se blocheaza cum era la vechile Dacii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o anomalie. La mine nu se mai incalzeste motorul deloc :)) caldura imi baga in masina cred ca dupa 1km, dar mai sus de 75-80 nu se ridica acu nici sa tragi de el. Normal ..primu` suspect: senzorul. L-am schimbat, dar mai rau acu` nu mai trece de 65. Chiar aseara am facut 40km si s-a ridicat mai sus de 65 grade. Am zis ca s-a facut mai frig si poate se ridica mai greu, dar nici vorba. Termostatul l-am dat jos si l-am testat in apa si functioneaza perfect(se deschide progresiv). Pana acum o jumate de an, fie ca era frig la -20, fie ca erau 40 grade afara, acu statea limba in limba cu 90.

nu stiu ce sa mai fac, poate imi dati voi ceva idei:

-senzor nou (FEBI)

-termostat functional

-vascocupla functionala (o opresc cu mana in timpul functionarii)

-motor AVB (nu are buji incandescente)

- radiatorul mi cald, si iesirea de sus din radiator mi calda. dar cu termostatul inchis!(iesirea din termostat ii rece rece)

Sarbatori fericite!

Adica cum avb -ul nu are bujii incandescente?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze colegu..trebuia sa spun pana la capat. buji incandescente pentru incalzit antigelu`. astea sunt separat de cele pentru pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, depinde.....CGP - coolant glow plugs - asa se numesc bujiile de incalzire a lichidului de racire - In general B5,5-ul are PTC, nu CGP....dar in functie de echipare - cf. Elsa, CGP s-a montat pana in 2003 - si stiu cateva B5,5-uri cu CGP...

G62- OEM, OEM... de la reprezentanta sau magazine piese, dar sa-ti aduca pe original. Dupa pret, cred ca-l fabrica Hella, dar nu sunt sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La multi ani ! Salutare,Johny ti-ai rezolvat problema cu incalzirea motorului ? ai inlocuit pana la urma termostatul ? te intreb pentru ca am si eu cam aceeasi problema ca si a ta.Vreau sa schimb si eu termostatul,am habar de ceva mecanica,doar ca nu am schimbat niciodata .Am inteles ca tu l-ai dat o data jos ,spune-mi te rog scurt cum ai facut ca sa nu fac ceva gresit,trebuie dat jos cativa litri de antigel inainte de a umbla la termostat ? nu prea am chef sa arunc bani pe sub masina,se aeriseste singura instalatia la ralanti?,mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! si La Multi Ani tuturor! un nou an mai bun, plin de realizari si plin de momente de fericire.

In primul rand trebuie sa golesti antigelul.(atat cat curge el din recipient, motor..si radiator. Nu trebuie sa-l scoti si pe cel din racitorul de ulei). Sa nu-ti treaca prin cap ca-l poti recupera in momentul in care scoti termostatul, pt ca am incercat eu.. si am esuat :)) Oricum tot o sa pierzi ceva.

1. Depresurizezi recipientul de antigel

2. Recuperezi antigelul din masina - deschizi robinetul de jos si pui o tava ca sa nu-l pierzi

3. termostatul se afla in spate la alternator, prins pe blocul motor. Din el iasa un cot de plastic negru cu o umflatura ca o nuca inspre partea motorului. In capatul spre motor ai 2 suruburi M6(cred)- cheie de 10 parca pe care le desfaci, iar in celalat capat ai furtunu` care merge spre radiator. Scoti siguranta dintre cot si furtun si usor scoti furtunu ca sa poti scoate cotul. Dupa ce ai inlaturat cotul, vezi vestitul termostat. Ai o garnitura pe care trebuie sa o dai jos, dupa care te folosesti de un patent sau spitz ca sa scoti si termostatul. O sa fi surprins ca arata bine, si cu toate astea nu-si face treaba corect(Se decalibreaza si deschide mai repede).

4. Nu uita sa pui garnitura cand motezi la loc! :) pt ca o sa pierzi antigel altfel

5. alimentezi instalatia prin recipient si astepti pana se duce singur antigelul pe unde trebuie

6. Aerisirea si-o face singura.

7. Succes! ;)

maine vrea sa mi-l schimb si eu, pt ca nu am avut timp pana acum:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,ai scris de un robinet...unde se afla acest robinet ?aseara m-am uitat asa putin cu lanterna la suruburile de la aceea umflatura sub care se ascunde termostatul,sunt cred M6 dar cu cap de imbus cred de 5.Ai facut operatia fara a demonta alternatorul ?nu te incurca alternatorul? Am termostatul nou si cu vreo patru garnituri in cutie .Maine nu am timp ca plec dimineata in cursa in Franta cu duba de serviciu,dar dupa ce ma intorc o sa-l schimb si eu.Dupa ce-l schimbi da-mi de stire cum iti functioneaza incalzirea... n-e auzim,multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu demontezi alternatorul - e loc sa accesezi suruburile.

Robinetul - e jos, pe partea soferului, cum te uiti la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai... am descris si eu operatia + toate detaliile in topic, si altii. Ce dracu e asa greu de citit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Recuperezi antigelul din masina - deschizi robinetul de jos si pui o tava ca sa nu-l pierzi

Degeaba pui teava pentru ca antigelul din motor nu il salvezi asa, termostatul fiind inchis. Asa scoti doar antigelul din radiator, si nu ai nevoie de asa ceva cand schimbi termostatul

Robinetul e langa claxonul de pe partea soferului, sub chestia aia de cauciuc care directioneaza aerul spre intercooler

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai maini finute si te misti repede, nu pierzi nici un litru,eu am dat scutul jos si am pus un lighean sub motor sa recuperez ce cade pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am recuperat nimic. Am luat de la reprezentanta 1,5 l de antigel, o cantitate identica de apa distilata, am desfacut am schimbat termostatul si am completat antigelul. Se contamineaza cu praf și alte impuritati antigelul la recuperare si nu e chiar asa de scump pana la urma.

Atentie, eu am schimbat pana la urma termostatul degeaba. Adica eram obisnuit cu motoare pe benzina sau care se incalzeau mai repede. Cred ca si indicatorul de temperatura e un pic ciudat, cred ca indica doar o plaja de valori apropiate de 90 de grade, chiar daca motorul incepe sa se incalzeasca nu indica decat de la o anumita temperatura in sus. Cert e ca masina baga aer caldut in interior, dar acul nici nu se clinteste. Am luat termostat OEM de la reprezentanta si face la fel, adica se incalzeste destul de greu, iar daca stau la relanti pe loc si e foarte frig afara coboara acul de temperatura.

Pana la urma daca ne gandim la rece e destul de normal, adica 0,4 litri de combustibil pe ora e foarte putin ca sa incalzeasca si motorul si interiorul masinii si sa il roteasca pe motor cu tot cu arborele si pinioanele din cutie intr-o ora. La un randament al motorului diesel de 40 de procente rezulta ca doar vreo 240 de ml de combustibil devin caldura intr-o ora la relanti, ceea ce e prea putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inidicatorul de pe bord masoara doar de pe la 50-55 de grade in sus.

La tine mai pot fi si cele 3 bujii de incalzire defecte... Le-ai verificat? De asemenea si alimentarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am verificat si cred ca sunt bune. Nu am verificat alimentarea lor, dar cred ca functioneaza. Ai dreptate cand spui ca arata indicatorul doar de pe la 50 de grade in sus pentru ca un pic de caldura incepe sa bage dupa primele sute de metri. Se incalzeste destul de greu, dar cred ca totul e in regula, iar motivul pentru care atinge greu temperatura de functionare e doar faptul ca merg incet, in oras, fara sa ambalez motorul prea tare si fara sa-l fortez. Ca sa fiu sincer nici vara nu se incalzeste el prea repede, tot ii ia macar 3 km ca sa atinga temperatura de functionare. Poate iarna ar mai fi faptul ca vascocuplajul antreneaza un pic cam mult elicea, dar e acceptabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verifici daca primesc comanda - scoate mufa la G62, dupa care porneste motorul. Dupa 1-2 minute, vezi daca vine tensiune, la fisele lor. Daca nu vine, caut-o la sigurante si sau releu comanda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am B5.5. ca sa ai acces la robinet, trebuie data masca de la proiectorul din dreapta (cum te uiti la masina) jos. eu am bagat un furtun pe ştuţ si l-am recuperat direct intr-o cutie.-exact 2,5l am recuperat. Dar cand scoti termostatul, o sa mai curga din motor mai bine de 1l care trebuie completat ulterior. Cred ca si asta poti sa-l recuperezi(mai este un furtun care duce la motor sau de la racitorul de ulei), dar eu nu am mai facut-o. Mi-a fost lene :)).

Alternatorul nu tre dat jos.

Succes :)

si app..: chiar se decalibreaza! aseara l-am testat cu o sonda de temp, si incepe sa deschida pe la 73 grade ceea ce este RAU. numa` la 87 grade trebuie sa faca aceasta treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea e ca se incalzeste greu motorul si acul de la temperatura apei nu urca la 90 de grade aproape niciodata , tre sa o aceelerez fffff tare ca sa urce pana la 90,odata ajuns pe la 70-80 ca acolo sta el si daca reduc viteza imi scade si mai jos,caldura este in masina(am schimbat caloriferul din bord anul trecut).

Din cate am citit eu de vina ar fi termostatul in prima faza si dupa aceea senzorul G62,CGP-urile.Primul ar trebui inlocuit termostatul daca bine am inteles?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, verifica daca ai cald, furtunul gros de sus de la radiatr, cand pe ceas ai 60-70 grade. Daca da, schimba termostatul. G62-ul il poti verifica cu VCDS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!