Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Ok, nu zisesesi nimic de caldura din habitaclu si am banuit ca nu iti indica sonda bine :blah_: pe "partea" de bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am scos nici o bujie afara, le-am masurat cu lampa de control. Verifica dimineata, dupa ce ai pornit daca iti vine curent la fisele de la bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu asa am facut prima data. Si culmea, lampa de control imi arata continuitate. Insa tot nu mergeau. Si scotandu-le afara am constatat ca toate 3 erau moarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma las pana nu imi pun si eu bujii la lichicul de racire. Trag firele de la ptc, dar la iarna viitoare. :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Si eu ma confrunt cu aceeasi problema - dureaza extrem de mult pana vine caldura.

Suspectul principal este radiatorul climei, care sigur manifesta aceeasi problema descrisa in topic - rugina (sunt sigur de asta pentru ca am rugina si in vasul de expansiune).

Alti suspecti: incalzirea aditionala, termocupla de la radiator, termostatul.

Dupa ce am citit pe forum si am investigat la masina, vin cu urmatoarele constatari:

- nu am incalzire aditionala electrica ... PTC parca (nu am codul PR necesar)

- presupun ca am in schimb bujiile in circuitul de incalzire

- am testat cu VAG-COM pe canalul 16 la Engine si am urmatoarele:

- generator load e in jur la 34, daca nu am nici un consumator pornit

- aux. heat : 10000001 - adica ultimul flag e true -> lichidul de racire este peste 70 sau aerul din conducta de admisie e peste 5 grade

(ambele variante par false, pentru ca afara era 1 grad celsius si motorul era rece)

- nu observ nici o schimbare la activation hi/lo, orice as face la climatronic : auto/econ hi/lo

- voltage supply e undeva pe la 14V

Ce credeti? ... unde poate fi problema?

Merci.

Andrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic asa:

- dupa indicatiile din topicul asta, verifica vizual daca ai acele 3 bujii.

- daca le ai, intr-o dimineata, scoate o fisa de la una din ele, pui o lampa de control pe ea, pornesti motorul si dupa cca. 1 minut ar trebui sa primeasca tensiune.

- daca primeste tensiune, scoate toate cele 3 bujii afara si verifica-le la baterie sa se inroseasca.

Cu termocupla nu prea ai treaba la Passat, ventilatorul principal fiind antrenat de cureaua de accesorii.

Termostatul... aici va trebui sa studiezi prin topic pataniile altora ce au avut probleme cu el, inclusiv eu si sa vezi daca intr-adevar ai o problema cu el.

Dar daca n-a mai fost schimbat, din 2000 pana acuma, s-a cam obosit si nu prea-si mai face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a zis Cosmin verifica bijiile ochiumetric, nu te lua dupa codul PR ca nici la mine nu apare cod PR pentru incalzire auxiliara dar totusi am cele 3 bujii la capatul chiuloasei.

La mine cu bujii vine aer caldut dupa aproximativ 2-3 minute de functionare. Daca sta masina 5 minute la relanti se face deja cald in el. Toate astea cu climatronicul setat pe HI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Merci de reply.

O sa verific cat de curand bujiile ... sper ca exista.

Cat despre termostat ... nu se poate verifica cu VAG-COM daca trebuie schimbat?

Stiu ca probabil e destul de ieftin si ca merita schimbat, dar nu am posibilitatea momentan (nu am sculele necesare).

Exista mai multe tipuri? de vara - de iarna?

Schimbarea lui presupune golirea instalatiei? ... sau e undeva la inaltime.

Revin cu testele pentru bujii.

Merci.

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, in tot topicul asta numai asta se discuta: despre termostat si sistemul de incalzire auxiliara. E asa greu sa rasfoiesti cateva pagini pentru a afla raspunsurile ce te intereseaza?

1.Trebuie golita toata instalatia, inclusiv blocul.

2. Ce sa verifici cu vagcomul din moment ce e o piesa mecanica? Studiezi simptomele. Si nu e chiar asa greu de schimbat. O ora de munca. Eu deja am antrenament.

3. Poate sa deschida la 87 sau la 90 parca. Vezi sa deschida la 87.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ca si multora dintre voi, nici mie nu-mi dadea pace instalatia de incalzire, respectiv randamentul ei. Am citit postari la greu aici si am observat ca nimeni nu jubileaza sau moare de incintare in ceea ce priveste incalzirea in masina. Si mie mi se parea ca ceva nu e ok, ca la o masina nemteasca cum e VW sa nu "percuteze", in cazul de fatza incalzirea, mai rapid si mai eficient. Pe scurt, parerea mea era ca se ajunge destul de greu la o temperatura comoda in masina, in conditii de iarna si frig afara.

Asa ca ieri m-am pus pe verificat problema respectiva. Am desfacut pipele la cele trei bujii de incalzire antigel si am verificat bujiile: toate (masurate cu ap masura) dadeau continuitate ( si o oarecare rezistentza neglijabila dar diferita de 0). Le-am verificat si alimentindu-le cu un fir din baterie si se comportau ok, nu prezentau scurt sau intrerupere. Am verificat alimentarea lor: dupa cca. 1 minut de la pornirea motorului rece, primeau tensiune pe fisha lor.

Am trecut la verificarea termostatului: aici a fost mai complicat sa zicem, in sensul ca m-am tot uita pe sub alternator sa dau de el (dupa cum zicea lumea p'aici ca este acolo amplasat) dar nici vorba de asa ceva. Sub alternator nu este nimik inafara de un suport zdravan ce sustine alternatorul :) Singura piesa ce ar mai arata a termostat era prinsa in radiator (partea de intrare jos) . Ca e termostatul ala sau doar un soi de distribuitor (ca avea un capat prins in radiator iar in celalat un furtun ce ducea in blocul motor, + inca vreo 2 furtune parca) habar n-am..ideea e ca tot ce era prin zona era rece. (intre timp am pornit motorul si a ajuns pe la 60 grade temperatura) Singurul loc care era cald era la filtrul de motorina, capacul. in rest toate furtunele reci.

Am inchis totul si mi-am zis ca o sa fac o proba in dimineata urmatoare(azi) sa vad cum se comporta la drum, respectiv in cit timp si in ce conditii creste temperatura motorului.

Azi am plecat cu el rece si in 3 km, din care 1km de deal, dar fara sa-l forjez, a-3a, ~1800ture, (temperatura de pe BC arata - 0,5grade) dupa care m-am oprit, l-am lasat la ralanty vreo 20 min si am dat treapta de ventilatie pe 2. De aici a crescut (stind pe loc) temperatura la 80 grade. Intre 70 si 80 grade a crescut incet de tot (pentru ca stateam pe loc la ralanty) iar de aici, de la 80 grade, n-a mai scazut indiferent de ce ventilatie am folosit.

Ce totusi nu-mi dadea pace era ca fluxul de aer din fatza era cald bine dar cind il dirijam la podea era doar dezmortzit, parca erau doua surse diferite de aer cald. :)

Dupa parerea mea senzatia de confort in masina e mai accentuata (si mai reala) in momentul in care caldura pleaca de la podea, ca altfel degeaba iti ard obrajii si jos iti ingheatza picioarele :)

Oricum, o metoda eficienta de incalzit rapid in masina e folosirea recircularii aerului la inceput. Pun schimbatorul de aer pe pozitia "sus" dar aproape de aceasta pozitie ca sa nu-mi decupleze recircularea si sa am si aer spre parbriz. E cea mai buna metoda de a avea cit mai rapid posibil caldura in masina. Logic sa se incalzeasca mai rapid un aer preincalzit din masina decit cel rece de afara.

In final, cred ca e ok si nu ma apuc de schimbat bujii si termostate, senzori, etc (cum aveam de gind sa fac initial :( ) Daca rezolv si fluxul de aer cald jos..e super..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Poate ma ajuta si pe mine cineva!

Eu am o problema cu caldura, nu baga indeajunsa caldura... Am si io climatronic, dar de asta vara mi s-a "scurs" freonul afara, dupa ce mi-a explodat un furtun. Dar eu nu cred ca de acolo e problema, caci masina, chiar fara clima, ar trebui sa bage caldura, macar din motor. Cand e temperatura cu "-" (minus) afara, foarte greu fac, caldura in masina. Acuma am si copil mic, si nu prea imi surade ideea sa il tin in frig. Daca dau pe recirculare, parca e ceva mai cald, dar se aburesc geamurile, si iar nu am facut nimic. Ce sa mai vorbesc, ca la picioare, nu baga deloc aer cald, ci parca e putin mai cald ca cel de afara.

Daca opresc masina pe loc, si las caldura sa mearga, parca se incalzeste ceva mai bine, dar nu sunt multumit deloc. Am schimbat si filtrul de polen, si mai multe. Am incercat chiar sa vad cam pe la ce temperatura ajunge in masina, caci la climatronic, daca apesi "ECON+butonul albastru+sageata in jos" apar 40 de pozitii, cu date de la clima, si doar pozitia 1 am realizat ca e temperatura din masina, celelalte 39 nu am reusit sa le "descifrez" (poate ma ajuta cineva si cu treaba asta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat iti indica termometrul de pe bord? Daca sta la 90, problema ta e caloriferul. Vad ca modelul tau e B5, deci e mult mai posibil sa fie infundat caloriferul.

Daca e asa, uite ce te asteapta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=50586

Ar mai trebui sa faci o scanare cu vagcom sa vezi daca nu e blocata clapeta de deschidere a aerului cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am gasit pe net corpul in care stau cele 3 bujii de incalzire. Cred ca ii ajuta pe cei ce vor sa-si monteze acet tip de incalzire auxiliara si nu numai...

zuheizer.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costa mai putin decat la reprezentanta...unde costa 30 ron ?. Bujiile sunt problema ca sunt ceva bani, si nu bujiile cat mufele de contact pentru bujii. :D

PS: Eu avand PTC si pentru ca vreau sa pun si CGP am cautat toate preturile. CGP si PTC pot exista pe aceeasi masina dar cu functionare alternativa. De aceea am cautat un buton care sa se integreze in locul butonului fals din bordul de la passat, atasez poza. Nu am gasit butonul respectiv ca nici volksman nu l-a gasit, dar nu am gasit nici instalatia electrica de mufare a bujiilor.

Nu ma intelegeti gresit de ce vreau adaptarea,....daca "deja am PTC" !!!. Dimineata fac 3km pana la munca si apa la motor nu urca cum trebuie(maxim 60 > iarna). Costul este redus daca ai PTC.

Pentru cei care nu ai nici PTC nici CGP, va dau codurile si preturile la toate materialele(inclusiv relee si schema electrica). Nu va speriati ca nu e greu :mellow:

Atasez si lista de preturi la materiale pentru CGP la passat dupa 2000

post-15891-1238757118_thumb.jpg

Bujii_incandescente_Passat.txt

post-15891-1238757961_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii, desi sant offtopic, am si eu o nedumerire. Noi tot mesterim, imbunatatim, adaugam cate una alta la masina. Multe din aceste "plusuri", chiar costisitoare.

Iar dupa 2,3 maxim 4 ani ne punem in gand sa schimbam masina. Intrebarea mea ar fi: merita oare toate aceste cheltuieli?

Oricum si eu sant la fel de "vinovat" ca si tine, sau poate chiar mai... ceva. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate offtopic, dar gresit...gresittttttttt cosmine. Nu e scump deloc ce fac eu de exemplu.

Instalatia de iluminare fante > costuri 50 ron, iar in fabrica e 450euro :P . Nici chiar CGP sa o faci nu te costa mult. Daca ai PTC si vrei si CGP, te costa doar 150 ron. De exemplu azi am reparat butonul de reglaj intensitate luminoasa la bord. :D > iar am salvat banuti buni(~100ron) pentru 15 minute din timpul meu. :))

Ideea e sa iti placa mesteritul si sa fii foarte rabdator, buzunarul iti va surade pentru alte "investitii" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o solutie acel buton deoarece curentul prin el e destul de mare, de 10A pentru fiecare bujie. de ce nu legi in paralel cu fiecare element al PTC cate o bujie si atunci , in functie de incarcarea alternatorului se vor cupla 1, 2 sau 3 in paralel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt ma gandeam la acel buton ca o solutie ideala de a nu modifica designul bordului, sa nu adaug butoane contacte urate pe sub bord, scaune. As folosi totusi acel buton pentru design insa care totusi sa actioneze un releu cu 3 faze(releu de 60A). Astfel as impaca si capra si varza :Driver:

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

he, he...ieri mi-am facut revizia la VW, motor 1.8T benzina, caldura in masina e ok, chiar din plin insa acul se joaca intre 80-90 grade, le-am zis acest lucru si celor de la service si dupa teste mi-au zis ca a cam imbatranit termostatul.......acum ma gandesc sa-l schimb, desi cum am spus caldura am in masina din plin, ma gandesc ca poate influenteaza si la alte chestii faptul ca nu tine apa la 90 tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare parte nu influenteaza decat consumul de benzina si randamentul motorului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am schimbat si eu termostatul si insfarsit ajunge si la mine temp la 90 :icon_thumright: ,dar nu ma avertizat nimeni ca pot atinge cu prelungitorul de la crichet, in spate la alternator si sa fac scantei :blink: asa ca aveti grija la fire, mai bine scoateti borna. Imi era frica sa nu fi facut ceva pe la alternator ca doar ce l-am reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am bujii ptr incalzirea apei,dar am incalzirea auxiliara in aeroterma(rezistenta).Dupa ce pornesc motorul,cand temp. exterioara este scazuta imi baga aer cald.Banuiesc ca toate au rezistenta in aeroterma,dar nu stiu la cate functioneaza,ptr ca la celelalte 2 pe care le-am avut,nu functionau(sau nu le aveau).O seara si o saptamana buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut prieteni :(

stie cineva de la ce temperatura intra in functiune cele 3 bujii de incalzire a antigelului?

le-am verificat ieri si sunt toate 3 bune dar azi cand am verificat daca vine curent la ele,pauza,nu vine

posibil sa fie prea cald afara?erau 10 gradeC afara.

multumesc. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci mult

i-mi faceam probleme ca e defect elecric. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!