Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Pai conform schemelor atasate de mai multi colegi,este intre termostat si cot,cum ai avut-o pusa si tu inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa apare din schema lui Florin. Aseara l-am sunat si se pare ca si la el garnitura e intre bloc si termostat.

Rog pe cei care au schimbat, sa-mi spuna, garnitura unde e situata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, revin cu ceva poze, desii sunt de la alt tip de motor vag, pozitionarea termostatului si modul de montare e acelasi. Cred ca si la mine a fost tot asa montat.....

post-30007-1231697974_thumb.jpg

post-30007-1231697989_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fac eu lumina.

Am desfacut totul din nou: bara fata, antigel din radiator, antigel din bloc, si termostat.

Blocul are un mic umar care tine fix termostatul, apoi vine garnitura de cauciuc montata in cotul de palstic, apoi totul montat peste termostat.

Am pus garnitura originala, fiind patrata in profil. Fata de cea noua, originala e patrata in profil si sta mult mai fix. Probabil si etanseaza mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Si mie mi se incalzeste greu motorul meu de 1.4 TDI. Sa fie antigelul care poate si-a pierdut proprietatile? Fac cam 5 km cu el si abia ajunge pe la prima sau a doua ***, in functie de cum il turez in trafic (oras). Dar ca sa nu ii fac rau nu prea trec de 2500 si deci cam greu cu incalzitul. Plus ca si consumul ma cam omoara. Cu 14 litri am facut 160km.

Ce ziceti colgi? E normal?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin eu cand am schimbat termostatul am gasit asa: un oring care l-am primit cu termostatul si care se pune asa ca in pozele de la postul 204 peste termostat si mai o garnitura la cotul de plastic intre el si blocul motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut si eu ca nu se mai incalzeste ca lumea, zilelele astea friguroase, si credeam ca e bulit termostatul. si am incepus sa investighez...

suspectam termostat blocat pe deschis, dar teava aia ce iesea din el era rece....

in acelasi timp, cu ventilatorul de la vascocuplaj blocat si cu motorul la relanti tocmai intors dintr-o plimbare, observ ca furtunul de susu de intrare in radiator, din dreapta cand te uiti de afara, din fata masinii era fierbinte, si partea de sus a radiatorului asemenea.

dupa unele discutii cu cei ce stiu mai multe, am aflat ca tdi desi e renumit ca se incalzeste mai greu...19 tdi e de fapt campion la incalzit greu.

colac peste pupaza, mai are si ventilatorul ala permanent care raceste strasnic motorul longitudinal, termoflot si tot ce mai e in cale, plus nemtilatorul de interior care actioneaza practic ca un radiator...

deci lasati termostatele ca eu cred ca e buba generala, sau montati un carton pe radiator...empiric dar eficient.

numa bine.

am mai si desfacut la termostat acolo teava aia si am constat ca era inchis, si cu garnitura peste el

Modificat de bogdan xtr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin eu cand am schimbat termostatul am gasit asa: un oring care l-am primit cu termostatul si care se pune asa ca in pozele de la postul 204 peste termostat si mai o garnitura la cotul de plastic intre el si blocul motor

Eu n-am primit decat O-ringul ala mare cat exteriorul termostatului si termostatul in sine. Si pe masina aveam la fel. Intre bloc si termostat nu am nimic.

A mai primit cineva si alta garnitura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata am verificat codurile PR la masina din semnatura. Nu are cod PR cu 7E... dar totusi are cele trei bujii sub pompa tandem.

Daca nu are codurile PR din lista publicata mai la inceputul topicului inseamna ca nu ar trebui sa aiba nici un sistem de incalzire auxiliara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sigur nu am primit si nici nu am pe masina asa ceva (si nici nu pierde apa...).Cosmin, da tu ai avut sau ai o astfel de garnitura?

P.S. am si eu alea trei bujii de preincalzire, dar nu stiu cum sa verific daca merg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verific functionare a celor 3 bujii as avea nevoie de la cineva care stie de urmatoarele informatii:

1. Fisele/pipele se pot trage jos de pe bujii si acolo trebuie sa leg firul (+)?

2. Formula de calcul pt calcularea valorii rezistentelor pt LED la 12 V?

Imi este putin jena sa intreb cele la poz 2 dar nu prea am facut electronica de vreo 6 ani?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, da tu ai avut sau ai o astfel de garnitura?

Nu am decat garnitura aia mare.

Am vrut sa schimb si visco-cuplajul cu cel nou pe care l-am primit, dar cand am ajuns la el am constatat ca data trecuta cand l-am dat jos am bagat in el niste diluant si vaselina aia s-a mai "lasat" si acum merge mult mai liber decat cel nou. Asa ca a ramas tot cel vechi.

Mai urmeaza sa scot cele 3 bujii sa le verific separat pe baterie. E singura veriga ramasa neverificata. Stiu ca sant alimentate, dar nu sant sigur ca ele se inrosesc de tot. Daca nici acolo nu am probleme, chiar nu mai am ce sa-i fac... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am primit decat O-ringul ala mare cat exteriorul termostatului si termostatul in sine. Si pe masina aveam la fel. Intre bloc si termostat nu am nimic.

A mai primit cineva si alta garnitura?

si eu am primit cu termostatul doar oringul ala care se pune pe el dar cand am vrut sa-l schimb am vazut pe tubul de plastic o granitura si am crezut ca aia trebuie schimbata abia dupa aia am vazut si oringul de pe termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am schimbat senzorul de temperatura antigel G62, masina se comporta astfel:

Dupa vreo 6 km sau aproximativ 10 min, apa ajunge aproape de 90.

La ralanti, daca pornesc ventilatorul la treapta 3 si las 15 min sa mearga, acul scade pana la a 3-a linie groasa. Nu stiu cat inseamna asta, probabil 20-25 grade C.

Tot la ralanti si cu ventilatorul la treapta 3, daca o tin turata (2000 rpm) vreo 5 min, acul se ridica pana la a 2-a linie mai subtire, adica aia de 70 grade.

In mers normal (2000-2500 rpm) si cu ventilatorul la treapta 1-3 (la 4 nu obisnuiesc sa dau), acul sta undeva pe la jumatatea distantei dintre 70 si 90 si de multe ori lipit de 90. Rareori sta la 90 fix.

La ralanti daca nu pornesc ventilatorul, temperatura ramane aceeasi.

Intrebarea mea: la ralanti, este normal sa scada asa mult (pana la a 3-a linie groasa) daca tin ventilatorul la o treapta mai mare (3) ?

Dimineata la pornire, am mai observat ca furtunul de sus de la radiator este caldut atunci cand acul ajunge pe la 70 de grade.

Nu ar trebui sa fie rece pana in momentul cand deschide termosatul, adica pana pe la 87 de grade ?

Ce parere aveti, asa este normal sau trebuie sa mai schimb si termostatul ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat si eu termostatul, si acum pot sa spun ca m-a mancat undeva. Singurul motiv pt. care l-am schimbat este ca imi scadea temperatura la ralanti, cand era frig afara.

For the record, am pus un termostat Wahler, iar cel original era BTT, stantat cu siglele VW si Audi.

Surpriza a fost ca odata ajuns acasa, am lasat masina la ralanti si surpriza: temperatura apei a inceput sa scada! Concluzia este ca de acum incolo nu voi mai schimba vreo piesa pana nu sunt 100% sigur ca este absoluta nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun venit in club. Mai ai pana ajungi ca mine sa cumperi si visco-cuplaj ... :vaidecapulmeu: si tot degeaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat termostatul la un G4 alh (ca al meu). Cel vechi era BEHR, cedase garnitura pe care inchide. Am pus altul nou, WAHLER, cu un simering rotund, cum ziceati voi mai sus.

Dupa schimbare, in 2-3 km, de mers cu vit 3, acul a ajuns la 90. Inainte nu se ridica mai mult de 60 grade. Am depistat si 2 bujii(coolant glow plug) arse.

Intrebarea este; daca pun temporar 2 bujii de G2 diesel , care fizic arata al fel, se vor arde mai repede, ele fiind pt incalzirea camerei de ardere ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o Skoda Octavia II cu motor 1.9TDI PD, 105CP cipuit, achizitionata de noua in mai 2008.

Motorul nu are nici un defect.

Azi dimineata pe la ora 4 am pornit la drum, parcurgand prima data un drum judetean, ingust, cu multe curbe si ceata densa. Afara -21 grade.

Conditiile de drum nu permiteau o viteza mai mare de 50 - 60 km/h.

Cu toate ca am incercat sa mentin motorul in sarcina, parcurgand traseul in treapta a treia de viteza, nici macar dupa 30 km

nu am reusit sa incalzesc motorul. Am clima automata bizonala, la inceput am cuplat modul automat

dupa care am cuplat doar ECO, dupa care am inchis complet clima. Nimic, acul nu a trecut de 70 grade.

Motorul s-a incalzit numai dupa cea am ajuns la drumul european, a disparut si ceata, si am reusit s-o calc un pic.

Am parcurs 240 km, pe tot traseul temperatura exterioara nu a crescut peste -16 grade. Cu clima pornita pe mod auto, reglata pe 24 grade,

daca turatia motorului scadea sub 2000RPM mai mult timp (de ordinul minutelor), temperatura lichidului incepea sa scada.

OK. TDI are randament si eficienta termica, consuma putin si trage frumos, dar ingheti in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schimbare, in 2-3 km, de mers cu vit 3, acul a ajuns la 90. Inainte nu se ridica mai mult de 60 grade.

Asta nu pot eu sa inteleg. :) Cum pot unii sa ajunga cu apa la 90 in maxim 5 km???

Ca eu nici vara nu reusesc performanta asta.

Deci nu spun ca nu e adevarat, dar nu inteleg de unde asa mari diferente intre motoare?

Si in cazul tau Misule, ai reusit asta chiar si fara bujiile alea (fiind arse).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, aici e dilema, cu motoarele astea. Am vaz care se incalzeau mai repede si altele mai incet. Masini la care eu fac servisu`(colegi, sefi, prieteni, rude) si le cunosc destul de bine. Are un sef de al meu un G4 tdi, care se incalzeste mai rapid ca al meu. Am tot studiat, pipait pe la furtune, acum la frig si nu imi dau seama de unde vine asta. Totusi, parerea mea, este ca TDI-ul se incalzeste mai rapid ca alte motoare diesel (nu ma refer la mercedes si bmw). Dar si vara se incinge mult mai tare ca fordul, de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai cele 3 bujii atunci ai incalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea, este ca TDI-ul se incalzeste mai rapid ca alte motoare diesel (nu ma refer la mercedes si bmw).

Prin TDI intelegi motoare non-PD, nu?

Totusi eu zic ca nu tine de asta. Passatul lui Razvan, de exemplu, se incalzeste la fel de rapid cu al tau.

Al lui Zabin, la fel. Si al lui chiar e B5 ca al meu. De asta nu pot sa inteleg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, uite am facut un sondaj dimineata, legat de timpul in care se incalzeste motorul, reliefat astfel:

- 10 minute de mers, ora 06.50(din care 2 stat pe loc inainte de plecare) - temperatura a ajuns la cea de a 4 a liniuţă(sunt cele 3 grupate si dupa aia cea de a 4a);

- 20 minute de mers -temperatura a ajuns la liniuţa dinainte de 90 de grade;

- 25 minute de mers - finalizaţi cei 10 km p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!