Jump to content

Directie - probleme


lautrec
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Paranoia s-a instalat la mine in cap si am observat ca merge servodirectia mai greu putin. Adica nu o invarti usor cu mana ci mai degraba trebuie sa tragi putin mai greu de ea cand masina sta pe loc. nu cred sa fie de la roti ptr ca am roti stock 175/80/14 si sunt umflate destul.

Probleme cu directia nu am: zgomote, scartait sau suieraturi, nivelul uleiului este la max si curat, nu am pierderi.

Intrebarea mea este... la cat timp se schimba uleiul servo? banuiesc ca de la el merge ceva mai greu. Nu va imaginati ca fac tractiuni la volan, dar parca ar trebui sa mearga ceva mai usor volanul cand e pe loc masina, ma refer ca atunci cand este in mers ca atunci merge super usor. Am testat si cu motorul turat si tot la fel merge.

Asa ca va rog sa ma lamuriti.... am paranoia sau incepe sa oboseasca uleiul sau garnituri sau pompe sau ce o mai fi pe acolo.

Multumesc frumos

dupa cum spune si aerofan...si eu am la bora mea aceleasi simptome...

pe loc mi se pare ca volanul merge greu...am jante pe 16( 205/55)...

uleiul servo sa fie?...

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • aBora

    10

  • vw-raz-van

    9

  • LUCI86

    8

  • mihai01

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc frumos de raspunsuri. Am sa verific culoarea la lichid si daca sunt in dubii am sa-l schimb desi cred ca a fost schimbat in Germania odata cu cureaua de distributie. Sincer pana acum nu am fost atent sa vad cat de greu merge volanul.

:251: Am intrat in verificari cand am incercat sa urc o panta mica cu spatele, aveam piciorul pe frana si roteam de volan cand am auzit pocnete de la roti :scratch: ... pana mi-am dat seama, ca nu era frana apasata tare si ca pocnetele erau defapt discurile care scapau din stransoare deoarece frana nu era apasata la maxim..., au trecut vreo 2 zile :) Si tot verificam pe loc sa vad daca se mai aude :8: . Mi-am dat seama de unde proveneau pocnetele cand am facut aceeasi manevra in acelasi loc :)

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, sunt junior pe aici si recent m-am ales cu un Golf 4 fab 2003. Ieri dupa o scurta plimbare prin oras ( Sibiu) a inceput sa se auda un zgomot ciudat (huruit) cand pun frana si cand tin piciorul pe frana, dupa cativa km zgomotul s-a accentuat, iar cand incercam sa iau de volan stand pe loc cu masina, se accentua si mai tare. Precizez ca atunci cand plec de pe loc si accelerez, cand iau virajul mai tare totul se aude normal. M-am gandit ca o fi vreo prb la servo, nu stiu exact pt ca masina o am de vreo 2 saptamani si din cauza serviciului nu am reusit sa ajung la un service cu ea, ca sa ii fac o investigatie amanuntita. Pe bord nu apare nici o avertizare cum ca ar fi ceva in neregula.

Stiu ca la primul golf pe care l-am avut (Un model 2001 1.9 TDI de 116 cp) cand luam de volan maxim (stanga/dreapta) se auzea acelasi zgomot care se aude acum la acesta, numai ca mult mai incet.

Aveti careva vreo parere? :)

Oricum o sa dau o tura de urgenta pana la service ca sa stau cu inima impacata.

P.S. Am intrebat pe cineva si mi-a spus ca e posibil sa fi ramas fara lichidul de la servo ??!!. Daca da, unde sa se fi dus? ca scurgeri nu am vazut pe nicaieri totul e curat :rolleyes:.

Modificat de Mihai_tgv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu mai ai placute de frana daca se aude cand franezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine mergea servo relativ greu.am schimbat anvelopele pe fata si acum merge normal.

cauciucurile pe care le-am schimbat erau destul de uzate si nemaiavand `carne` pe ele suprafata cu care faceau contact pe sosea era mai mare-de aici si directia mergea mai greu.

Deci si asta poate fi o cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o problema, in momentul in care virez stanga sau dreapta din volan, mai des cand iau virajul spre stanga, se aude un scartait, ceva care freaca , ca si cum rotile ar atinge aripa masinii. Acelasi zgomot , dar mai mult ca un vuiet, un uruit gen, se aude si cand merg in marsarier, doar ca zgomotul se aude in partea din spate a masinii. Ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin la problema pe care am descriso mai sus, :) placutele de frana sunt la locul lor uzura medie deci mai duc, cauciucurile sunt bune, discurile sunt putin uzate ce-i drept, prb e ca la viraje huruie rau insa am observat ca atunci cand accelerez (trec de 1000 de ture cu ea) nu mai face. Sper sa nu fie pompa de servo ca am auzit ca este f scumpa :P((, sau ABS-ul. Oricum vinerea asta am programare la service si urmeza sa vad ce prb e cu adevarat in urma diagnozei.

O sa revin cu impresii despre cat m-a costat verificare si cat vor costa eventualele reparatii :(((((. Damn!

eu_lucian: eu cand am luat masina discurile aveau pe margina exterioara depuneri de rugina (prb nu mai fusese miscata de multa vreme :P) si cred ca frecau cumva placutele de depunerea respectiva. Le-am curatat insa tot la fel face.

Modificat de Mihai_tgv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai schimbat uleiul de servo? am avut si eu probleme asemanatoare (huruit la virare, ca un mieunat + cu cateva luni inainte cineva s-a uitat la ulei si era murdarel). am lasat masina pe loc drept si dimineata am verificat uleiul...era sub minim. fuga fuga la service cumparat ulei(1 bidonas pentru spalare + 1 pentru inlocuire=2 bidonase) si facut schimbul. Alta viata de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am fost la masina si am tras de volan stanga-dreapta pe loc. Se aude ingrozitor d etare , ca si cum trozneste ceva, parca ar fi rupt. Nu am schimbat uleiul de srvo:(. sper sa fie asta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Si la mine se pare ca merge putin mai greu directia...dar fara zgomote !

Credeti ca poate fi de la lichid ? Are cineva idee cat costa un litru de lichid ? Am inteles ca e ulei special pentru vw.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin la problema pe care am descriso mai sus, :rolleyes: placutele de frana sunt la locul lor uzura medie deci mai duc, cauciucurile sunt bune, discurile sunt putin uzate ce-i drept, prb e ca la viraje huruie rau insa am observat ca atunci cand accelerez (trec de 1000 de ture cu ea) nu mai face. Sper sa nu fie pompa de servo ca am auzit ca este f scumpa :)((, sau ABS-ul. Oricum vinerea asta am programare la service si urmeza sa vad ce prb e cu adevarat in urma diagnozei.

O sa revin cu impresii despre cat m-a costat verificare si cat vor costa eventualele reparatii :(((((. Damn!

eu_lucian: eu cand am luat masina discurile aveau pe margina exterioara depuneri de rugina (prb nu mai fusese miscata de multa vreme :P) si cred ca frecau cumva placutele de depunerea respectiva. Le-am curatat insa tot la fel face.

Verifica nivelul lichidului de servo. Cand am schimbat distributia, am pierdut ceva ulei de servo si masina avea acelasi comportament pe care il descrii tu( poate un pic mai agravat ). Mie imi suna cand miscam un pic de volan. Cand treci de 1000 de ture, deja prinzi viteza si nu mai e asa greu de miscat de volan, implicit servo solicitat mai putin.

Si eu si fratele meu avem Golf 4 Variant, iesite din fabrica la 3 zile diferenta( ca sa vezi coincidenta ), si mie imi merge mult mai greu ca si lui. Si culmea eu am jante pe 15" si el pe 16".

Informatii utile despre servo, direct din manual:

post-24663-1228230713_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu i-am schimbat distributia si am pierdut ceva lichid, dar nu mi -am dat seama de unde este.Distributia am schimbat-o la un service unde am fost f dezamagit de competenta unora, si din pacate nici eu nu prea ma pricep in domeniu.Si eu tot jante pe 15 am. Ideea e k parca se rupe ceva asa de tare se audecand stau pe loc sau la viteza mai mica. Am sa caut si o sa completez la servo cat trebuie.Sper sa gasesc pe cineva care sa stie ce sa faca. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bine tin minte la ALH-ul meu este in partea stanga, recipientul arata ca o cutie cu dop, de culoare verde parca recipientul( sper ca intelegi, acum e deja intuneric si nu o sa iasa poza ).

Sa verifici daca este ok nivelul; eu am pierdut si lichid de racire cand am schimbat distributia( sa nu fie aia ). Oricum se simte pe volan ca merge destul de greu cu lichid insuficient.

Daca este cazul, mergi la un magazin de piese auto, cere ulei de servo pentru masina ta, care sa respecte norma care trebuie si completezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun deci revin la problema cu servo pe care am explicat-o mai sus.

Tocmai am venit de la service cu masina, si problema era de la o rola care antreneaza cureaua de la alternator, era blocata.

Eu sunt din Targoviste si am fost la Raiman (E cunsocut service-ul prin zona).

Toata distractia m-a costat 470 ron (230 piesele si restul manopera). Cel mai scump a costat rola respectiva 130 ron. si cureaua de la alternator vreo 70 ron.

Am schimbat si un burduf la planetara stanga fata, si m-a dus si ala vreo 25 de ron.

Masina merge impecabil :).

PS: (offtopic) m-a deprimat foarte tare noua taxa auto. Nu am apucat sa ii fac RAR-ul si am programare abia pe 22 ianuarie. e omor in oras la RAR deoarece au fost aduse multe "rable" cu euro 2 sau non euro. :blah:(( sa speram ca CE va fi cu capul pe umeri si nu va aproba tampenia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu cu servo - directia(defapt eu numai probleme am cu masian de la o vreme) merge greu si am gasit un bidon cu ulei de servo in portbagaj ramas de la fostul proprietar.

Intrebarea care ii, se consuma uleiul de la servo-directie?Trebuie completat des?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul de servo nu prea are voie sa scada.Verifica burdufele de la bielete si racordurile de la pompa de servo chiar si de la borcanu de lichid si vezi sa nu curga pe undeva.cat de des completezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

sa stiti ca foarte des problema cu scartaitul cad virezi stanga sau dreapta vine de la pivoti si capeti de bara pentru ca raman fara vaselina si ce se aude e frecarea dintre teflon si bila de la pivot sau cap de bara se poate unge cu ulei cu o seringa e si asta o posibilitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

imi puteti spune ce tip de bieleta antiruliu ii corespunde masinii mele ? de 21 mm sau de 23 si ce producator imi recomandati , multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Bieletele antiruliu de cate generatii de atatea feluri is, ca design, nu stiam de lungime, sau poate te referi la bucsele barei stabilizatoare?pe care ti le recomand OEM

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refer strict la bielete . diferenta a observat o pe un site , dar ma rog cand o sa o desfac o sa mi dea seama , atasez pozele

prima e de 23 mm

a doua de 21 mm

untitled.bmp

1.bmp

Modificat de DerGolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Baga capul sub masina,in fata ,se vad din prima. Sau ia volanul la maxim. Chiar nu e mare scofala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da chiar, la asta nu m am gandit :) eram prea orbit de vestea ca am ambele amortizoare praf, merci Marius :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare tuturor!

Am nevoie urgent de ajutor.Detin un Golf IV 1.9 TDI 74kw,motor ATD. Acum cateva zile am ramas suspendat pe zapada si de atunci am un joc in volan si se intareste volanul de parca nu as avea servo. Chiar ma sperie lucrul acesta. M-am uitat in recipientul de lichid si era gol,l-am completat iar acum este ok si nu pierde lichid, dar volanul tot tare este. Am mai observat ca fata de obicei cand roteam volan si rotile lucrau simultan cu volanul,acum trebuie sa fac o cursa mai lunga a volanului pentru a avea acelasi efect la virare. Va rog sa nu neglijati post-ul meu si va multumesc anticipat pentru ajutoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu iti fi agatat teava de la traseul de servo, el serpuieste destul de jos (prin de cutia de viteze) si sa nu indoit sau fisurat teava si sa-ti fi curs lichidul.

Pompa nu prea merge pe uscat mult si se stica repede din cate am inteles pe topicul unde se schimba lichidul.

verifica sub masina , apropo ,banuiesc ca nu ai scut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru info...Am scut de acela din plastic., probabil a intrat ceva zapada pe dedesuptul lui..Am vb deja la service si maine o urc pe elevator.Problema este ca acum uleiul de servo este intact...Se poate sa se fi obturat vrei conducta sau sa fie "gatuita",pentru ca practic nu da semne ca ar fi folosit ceva lichid. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!