Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

pai da dar termostatul lucreaza la 90 de cateva ori apoi cand nu mai face fata se deschide la maxim si urca pana pe la vreo 103 maxim apoi porneste ventilatorul si coboara la 97,deci ramane asa intre 97-103 maxim cateodata prin trafic intens la 105,ma gandeam sa nu fie senzorul de temperatura sau termocontactul,mersi oricum o sa caut si un termostat de 84 grade,oricum am gasit un topic numai cu temperatura apei si vorbesc acolo

Modificat de astacist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce ai scris tu mai sus, se pare ca de vina este termocontactul de pe radiator si anume ca nu iti porneste in prima treapta, ci doar in a2a(peste 97grade).Iti trebuie alt termocontact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astacist,

iti trebuie un termostat de 84-98 de grade (la 84 incepe sa deschida, la 98 este larg deschis)

termocontactul trebuie sa porneasca prima treapta intre 92-97 grade

a doua intre 99-105 grade

Temperatura NU se masoara citind indicatiile de pe bord. Mai bine verific-o cu un tester...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astacist,

iti trebuie un termostat de 84-98 de grade (la 84 incepe sa deschida, la 98 este larg deschis)

termocontactul trebuie sa porneasca prima treapta intre 92-97 grade

a doua intre 99-105 grade

Temperatura NU se masoara citind indicatiile de pe bord. Mai bine verific-o cu un tester...

Si la mine tot asa era ... in oras statea la 90(ma mir) iar in afara la un drum putin mai lung nu scadea sub 100(decat foarte rar,deci foarte foarte rar) statea cam pe la 100-110,termocontactul este schimbat de curand,in prima saptamana a dat semne bune,dar nu si dupa,la 110 termocupla nu porneste decat in treapta 1 din cand in cand ... mi`a mai zis un prieten faza cu lovitul cu cheia motorasul de la termocupla ca ramane blocat din cand in cand ... dejaba ... Nu mai stiu ce sa ii fac :-/ :blink: :vaidecapulmeu:

Modificat de remyyy15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele de acest gen sunt date de defectiuni la senzorii de temperatura, termocontact, termocupla, termostat, radiator etc.

De regula, se rezolva prin eliminare sau prin testare individuala. Primul semn, de unde trebuie plecat, este temperatura lichidului de racire.

Repet: cum a fost determinata temperatura prea mare? Dupa indicatiile dupa bord? Alea la GIII sunt foarte aproximative.

In cazul tau cred ca este radiatorul infundat (sau altundeva pe circuit). Drumul ala in afara este la o viteza normala (70-120 Km/h), fara sa urci vreun deal?

Termocupla o poti verica foarte usor cu un voltmetru, nu trebuie neaparat s-o ciocanesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele de acest gen sunt date de defectiuni la senzorii de temperatura, termocontact, termocupla, termostat, radiator etc.

De regula, se rezolva prin eliminare sau prin testare individuala. Primul semn, de unde trebuie plecat, este temperatura lichidului de racire.

Repet: cum a fost determinata temperatura prea mare? Dupa indicatiile dupa bord? Alea la GIII sunt foarte aproximative.

In cazul tau cred ca este radiatorul infundat (sau altundeva pe circuit). Drumul ala in afara este la o viteza normala (70-120 Km/h), fara sa urci vreun deal?

Termocupla o poti verica foarte usor cu un voltmetru, nu trebuie neaparat s-o ciocanesti

Pai da un drum normal ... daca mai este el si 100 de metri de deal ... nu ar trebui sa fie problema,ca doar de aia e masina,sa mergi cu ea pe orice drum(nu chiar si cele de tara),dar daca eu vreau sa merg la munte,nu stiu ce m-as face la urcat,cred ca ar exploda pe mine ... Termocupla am incercat-o eu cu un fir,functionau ambele trepte,dar cum Dumnezeu sa nu mearga la treapta a 2-a la 110 grade ? Mergea doar la treapta 1,se oprea,se pornea iar,dar apa nu o scadea de la 110,pur si simplu fierbea ... am sunat un prieten si mi-a zis faza cu ciocanitul,am ciocanit-o,dejaba.Mi-a mai zis sa merg sa iau o sticla cu apa si sa arunc pe radiator ... dejaba ... :D

Modificat de remyyy15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una este sa mergi pe un drum drept la 120 Km/h si alta este sa urci un deal la aceasi viteza. In cel de-al doilea caz este absolut normal sa-ti mearga ventilatorul radiatorului, in primul, nu. Asta am vrut sa-ti spun.

Daca zici ca fierbea apa, termocontactul ala functiona?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersy v@sy cred ca asa e,dar am inca o nelamurire,care e faza cu 2 trepte? la golfurile 3 cu 2 ventilatoare inteleg ca la prima treapta porneste primul ventilator si la a 2-a treapta porneste si cel deal 2-lea ventilator!bun. la mine am doar un ventilator,care sunt cele doua trepte?oare sa aibe doua viteze???ca la mixter,bormasina sau altceva?sau e doar o treapta??ma lamureste cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astacist,

iti trebuie un termostat de 84-98 de grade (la 84 incepe sa deschida, la 98 este larg deschis)

termocontactul trebuie sa porneasca prima treapta intre 92-97 grade

a doua intre 99-105 grade

Chiar am vorbit serios. Practic ai un fel de mixer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin pe ce topic vorbim?tiam raspuns adineauri pe celalalt,raspunde-mi doar pe asta, mi se pare ca e mai la obiect,citeste-l si raspunde-mi aici deci ce-mi trebuie de fapt termostat sau termocontactul de pe radiator?altii ziceau de senzorul de temperatura :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar n-am. Eu de unde sa stiu :lol:

Eu ti-am (mai) raspuns anterior ceea ce as face eu...

1 (adica primul pas) As cauta sa aflu temperatura REALA a lichidului de racire. Ceea ce ai pe bord nu are relevanta. Al meu arata cu 20 de grade mai putin, al tau poate sa arate cu 20 mai mult.

O metoda mult mai sigura este sa folosesti VAG-COM pentru a afla cat crede ECU ca este temperatura lichidului. Acesti senzori sunt mai precisi decat cei a caror valoare o citesti tu pe bord

De asemenea, poti sa masori temperatura din borcan cu un multimetru care are o sonda de temperatura (sonda pusa chiar in lichidul care se scurge). Ai grija, sa nu stai prea mult cu capacul desfiletat

2. In functie de ceea ce gasesti, vedem ce facem mai departe. Cifrele alea pe care le-ai spus mai inainte s-ar putea sa nu mai fie valabile. Mai sus ti-am dat valorile la care ventilatorul ar trebui sa porneasca in treapta 1 si 2. Daca n-o face in acel interval inseamna ca, ori termocontactul este defect, ori lichidul care ajunge la el nu are aceasta temperatura. (asta presupuanand ca ventilatorul e ok)

P.S. VAG-COM este extrem de util aici. Monitorizand temperatura (cu ajutorul unuia dintre senzorii de temp.) poti verifica cand termostatul incepe sa deschida si cand ventilatorul porneste in cele 2 trepte. Simplu si eficient

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun,te mai stresez un pic,ce e VAG-COM-ul,si unde il gasesc?la reprezentanta?e cumva calculatorul ala care se baga la mufa si iti zice diferite chestii de la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun,te mai stresez un pic,ce e VAG-COM-ul,si unde il gasesc?la reprezentanta?e cumva calculatorul ala care se baga la mufa si iti zice diferite chestii de la masina?

@atastacist acel VG-com este ca un fel de laptop care se conecteaza la masina si iti arata temperatura exacta a lichidului ...daca la laptop apa este la 90 grade la bord trebuie sa fie la vreo 94-95 .. asta e cu vag-com ... eu ti`am spus ce am stiut doar ... si @ valentin la ce te referi cu panta ? Termocontactul da,in prima saptamana functiona chiar bine,la 90 si ceva de grade pornea treapta a 2-a,dar de ateva zile incoace apa la 110 grade si termocupla doar la treapta 1 si inca se si opreste ... Lamureste`ma te rog frumos ... eu maine plec intr`o calatorie de 1 saptamana asa ca ne vedem si auzim cam pe vineri ... Va multumesc frumos ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci,am pornit motorul si am asteptat termostatul lucreaza la 90 fix(dupa ceas)am pus mana pe furtun,dupa aceea creste si pe la 100 deschide prima treapta a ventilatorului si scade 2 grade dar treapta a doua nu a deschis asa ca am scos mufa de la termocontact(de pe radiator)care are 3 fire si cu o sarma am facut contact pe direct unde am unit rosu cu negru(prima treapta)si merge,apoi rosu cu alb si merge si a doua treapta care are o viteza mai mare si care nu am auzito niciodata de cand am masina,am zis poate nu a ajuns la temperatura de lucru a a celei dea doua treapta si am asteptat cu mufa scoasa pana la 115 grade si am mufat-o la loc si tot numai prima lucreaza,deci sa fie termocontactul defect?eu asa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu poate sa-ti spuna cu certitudine, lungim discutia aiurea

1. ori ceasul de pe bord iti arata aiurea (arata mai mult cu 10-15 grade) si atunci termocontactul este ok

2 ori ceasul este cat de cat ok, dar termocontactul este defect

Daca nu vrei sa tii cont de sfaturi... da cu banul

Multa Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toti ... am revenit acasa. Ce am observat,cand am ajuns acasa am stat 1 min si termocupla lucra la treapta intai,am oprit motorul,am asteptat putin a pornit din nou treapta a doua care a mers mai bine de 2 minute ... cred ca incepe sa isi revina :D :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare,am venit de pe transfagarasan a mers golful super, :P ,si apoi azi am rezolvat problema cu temperatura,prima data am schimbat termocontactul care deschide asa prima treapta 95 si a doua 102,bun,apoi am pornit si tot asa deschide prima tot la 100 cu diferenta ca acum deschide si a doua (pe la 110),bun,mam speriat,am fost la un service unde mi-au facut un test cu vag-com(acum am vazut si io cei ala :lol: )si am asteptat sa se incalzeasca apa si cand a deschis termocupla pe ceas aveam 100 si pe vag-com 95 fix si a coborat pana la 90,m-am linistit acum asa ca.... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper ca nu sunt offtopic.

am si eu o problema cu apa...insa nu stiu care ar fi cauza.

cand am cumparat masina urca pana la 110-115 cam asa..am schimbat vreo doua termocuple insa la fel.

am gasit o solutie care nu stiu daca e cea mai buna...am scos treapta 1, si am bagat ca la 90 sa deschida direct treapta 2.

acu la 90 grade imi deschide treapta 2, insa temp apei nu scade:| creste pana la 100 si apoi incepe sa scada...

am mai observat, deschizand capacul recipientului pt apa....ca pe furtunasul acela subtzire nu vine deloc lichid...e normal ?

mai exact. acest termostat... ce face ?

offtopic. cum imi dau seama ce tip de motor am ?(tot am vazut ..ABU, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste tot topicul si o sa te lamuresti cu toate,parerea mea e sa sufli pe acel furtunas(cand e rece)apoi complecteaza cu apa distilata pana intre minim si maxim,apoi mergi si fa un test cu VAG-COM(gasesti aproape la toate serviceurile)si o sa-ti arate acolo cat e de fapt temperatura apei din motor ca sigur iti arata mai mult pe ceasul din bord,bafta

inca ceva:atunci cand deschide termocupla deschide cu mare grija capacul de la vasul de expansiune(sa nu sara stropi de apa fierbinte pe tine) si vezi daca da apa afara,daca o da e grav dar daca nu atunci e cum am zis eu(pune mufele/mufa la termocontact cum au fost!)

inca odata atentie cu capacul de la vas ca eu am patit-o,m-am fript :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai faza e ca la mine nu deschide niciodata termocupla aia...

ea cand ar trebui sa deschida ?

am aflat tipul de motor p care il am ... e tip ABE, imi poate spune cineva unde se afla aceasta termocupla ?

mc pt raspuns :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

mai devreme zici ca ai schimbat 2 termocuple, iar acum intrebi unde se afla??? se afla pe radiator

tot mai devreme ai intrebat de termostat. termostul are rolul de a decide daca trimite apa in radiator sau nu. altfel spus, apa circula si prin radiator doar cand motorul trece de 87 de grade. daca temp este sub 87, apa nu intra in radiator, deci se incalzeste mai repede. finalitatea acestui termostat este sa mentina motorul in temperatura normala de functionare care este 80-90 de grade.

acum, daca tu ai termostatul blocat pe inchis, apa nu ajunge in radiator, deci termocupla nu are ce raci(termocupla masurand temp la radiator)si motorul se incalzeste pentru ca nu mai realizeaza transfer de caldura prin radiator. de aceea pot spune ca termostatul este mai important decat termocupla. de asemenea la tine pare ca termosattul nu e blocat de tot, dar nici nu deschide complet. asta in cazul in care nu ai alte infundaturi pe instalatie. termostatul nu este foarte scump, schimba-l imediat

legat de masina mea, asa cum va spuneam, apa imi statea la max 50 in oras si la rece pe indicatorul de bord in afara. beneficiind de o rampa am reusit sa schimb termostatul de unul singur. nu am facut poze dar pot spune urmatoarele:

[vb de motorul ABS] pompa de apa nu trebuie data jos de pe suportul ei.

suportul ei este format din 2 parti: una solidara cu motorul, cealalta cu pompa.

se demonteaza toate suruburile care fixeaza cele 2 parti intre ele(e vb de un surub lung pe post de balama plus inca 2 suruburi care au rol de intinzator respectiv blocaj al intinderii curelei)

se demonteaza toate suruburile care fixeaza suportul ramas de motor(sunt 3 la numar, 2 se vad usor fiind orientate de jos in sus, al treilea e undeva mai sus si un pic ascuns intr-o pozitie orizontala). se indeparteaza acest suport

acum este acces direct la capacul termostatului, care se inlocuieste foarte usor

in plus eu am mai demontat si fulia pompei de apa, plus vreo 2 suruburi care leaga pompa de apa de suportul ei dar am constatat mai tarziu ca nu era necesar. eu am facut-o pentru nu gaseam acel surub care este mai ascuns, era si noapte si incepusem sa desfac cam orice numai sa iasa afara.

capacul termostatului are o garnitura a lui, diferita de cea care se livreaza cu termostatul, deci ar trebui schimbata sau cum am facut eu, sa puneti niste silicon pe ea(temp apei find mare, cauciucul ala e supus la variatii mari de caldura si se intareste)

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu dupa ce am facut motorul crestea apa dar nu mai deschidea termocupla ca sa intre pe circuitul mare. Facuse perna de aer(aveti mare grija). Se aeriseste foarte greu langa termocupla. Dupa ce am pornit masina de vreo 5 ori si imi crestea apa peste 110 apoi o opream. A reusit sa se duca perna de aer si sa imi deschida circuitul mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca au acelasi cod si atunci o sa stii sigru daca se potrivesc de la o masina la alta. :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!