Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

nici la mine nu a aerisit mecanicu instalatia. dupa ce am schimbat termostatau am pelcat direct la un drum de 30 km si a dat caldura imediat

ce sa ridicat la 80 de grade .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca eliminati ca problema termostatul...atunci cea mai mare problema ramasa este verificarea radiatoarelor de racire.

O simpla imbacsire a lor cu praf si alte mizerii va poate inrautati racirea motorului ,vara cand este necesar ca temperatura sa scada rapid din instalatia de racire.

Simpla spalare cu jet de apa sub presiune( si eventual niste solutie de spalat aplicata odata cu apa) poate sa faca minuni!

Costul operatiei de asemenea natura este rezonabil, tinand seama ca se refera doar la manopera si o recuperare cat mai buna a antigelului din instalatie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt motoate diesel mai exact ca al meu afn ... a skimbat cnva termostatu...sau sper sa nu fie off topic.. se poate infunda caloriferul care da caldura pt interior ... ca la mine in afara faptului ca nu se ridica la 90 decat pana la vreo 70-80grd...la 80 d grade nu baga caldura mai deloc?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti...a venit iarna si avem cu totii prob cu caldura in masina...am si eu o prob sau mai bine zis o nelamurire...sper sa ma poata ajuta cineva...deci...am cumparat masina anu trecut pe vremea asta un golf 3 18 90 cai....de cand am luato imi urca ffff rar apa la 90 de grade in oras ca in rest statea la 80 grade in oras...afara la 70 mereu...caldura baga cat de cat nici nu ma omora cu caldura da nici frig nu faceam in ia...in fine nu iam dat importanta...am zis ca asa tre sa fie...a trecut si iarna am plecat cu ia in spania prin aprilie deja se incalzise afara...pe tot drumu asta de 3500 de km...apa nu mi/a urcat mai mult de 80 de grade...aici in spania pe caldurile astea de aproape 40 de grade apa imi urca in oras la 90 grade in afara scadea la 80 si tot asa....pana intr-o zi cand am spalat motoru si nu mi-a mai mers chilometraju...am dat fuga la un dezmembrari si mi-am luat alte ceasuri...tot de pe un golf 3...numa ca nu stiu ce motor avea respectiva masina si pe ce tip de carburant mergea...in schimb am surpriza sa vad ca acum imi urca apa la 90 de grade indiferent ca merg prin oras sau pe autostrada...si nu imi crestre sau scade nici macar un grad temp apei...deci ce ar putea fii?ceasurile?si daca sunt ele care indica bine cel vechi la care nu imi merge chilometraju sau acesta care l/am luat acum...sper ca nu v/am plictisit cu romanu meu da daca are cineva cunostintze sau vreo ideie sa ma poata lamuri si pe mine...merci anticipat...

scuze dar am uitat sa precizez ca ceasurile astrea de bord care leam luAT APA ajunge fff repede la 90 adica cam in 5/7 min da ventilatoru nici gand sa porneasca...abia dupa inca vreo 10 min daca porneste si el ....

De aici multa lume trebuie sa ia aminte,nu va mai aruncati sa schimbati termostatu repede,ca "am nu stiu ce pitici pe creier",ca daca nu sta acu la 90 de grade nu e bine,"e de vina termostatu"....si "vaiii ce ,mult consuma,dublu...vaiii" ---> autosugestia...

Am mai zis,daca baga caldura e bine.De asta am zis ca e bine si la 75 de grade daca sta acu,si repde a sarit lumea in sus ca "total gresit"...

Cititi ce zice omu si ganditi-va de doua ori.Ca termostate de calitate nu prea gasiti.

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aici multa lume trebuie sa ia aminte,nu va mai aruncati sa schimbati termostatu repede,ca "am nu stiu ce pitici pe creier",ca daca nu sta acu la 90 de grade nu e bine,"e de vina termostatu"....si "vaiii ce ,mult consuma,dublu...vaiii" ---> autosugestia...

Am mai zis,daca baga caldura e bine.De asta am zis ca e bine si la 75 de grade daca sta acu,si repde a sarit lumea in sus ca "total gresit"...

Cititi ce zice omu si ganditi-va de doua ori.Ca termostate de calitate nu prea gasiti.

explica-mi si mie de ce dupa schimbarea termostarului se ridica temperatura la motor in maxim 5 minute la 80 85 de grade, iar inainte asteptam 30 de minute pana ajungea la 70 de grade si ramanea acolo .... din punctul meu de vedere gresesti ... cel putin la masina mea 1.6 abu temperatura optima pt motor trebuie sa fie la 88 - 90 de grade. atunci ce rost mai are termostatu ala hai sa il scoatem toti ce dracu sa circule mereu apa ca asa se face racirea mai bine .....Domnul meu una e sa nu arate acul cum trebuie iar alta e sa fie termostatu blocat la mine baga caldura in masina si la 50 de grade apa... parerea mea de incepator e ca cel mai sigur pt motor trebuie schimbat termostatu sa fim sigur ca functioneaza in parametri optimi apoi ce ne indica ceasu aia e partea a doua .... pe mine ca sofer ma intereseaza motoru sa stiu sigur ca functioneaza in parametri lui ......... mai stiu eu un domn priceput la masini care zice ca la benzina 70 de grade e o temperatura super, hai sa o lasam balta macar sa invatam din experienta pe masini noi la toate: motorin,a benzina, matiz, logan fiat golf 5 apa sta la 90 de grade iar la golf 3 trebuie 75 sa fim seriosi ...... si sa nu umblam cu cioara vopsita cu motoru

Modificat de razvan_30oct
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu m-ai inteles...nu te contrazic,era vorba de ceasuri...

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu m-ai inteles...nu te contrazic,era vorba de ceasuri...

ok.... asta zic si eu dar sunt multe masini care au aceste probleme la acest termostat si mai bine schimba termostatul sa fie siguri ca merge circuitul apoi ceasurile se rezolva sau nu dupa preferinte !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi la relantiu am inchis caldura si a crescut in 10-15 min aprox acul la 87 de grade cand am dat drumul la caldura acul s-a dus destul de rapid pe la 60 de grade dar inainte sa ajunga la 87 de grade pe la 70 aprox am pus mana pe furtunul care duce la termostat si era rece semn ca termostatul nu era deschis iar furtunul de sus de la radiator era destul de fierbinte.Ceea ce vreau sa intreb...ori ventilatorul raceste atat de tare apa ce circula prin calorifer la treapta 2-3 de scade acul asa repede la 60 de grade ori e prea prost termostatul ca sincer nu mai inteleg nimik.Daca`l schimb si patesc la fel mai are rost sa incerc?Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in mers inchid complet caldura iar apa urca in bord la 85-87 de grade iar cand dau drumu la caldura scade la 65-70 de grade e de vina termostatul? Ms

Da!

pt motoate diesel mai exact ca al meu afn ... a skimbat cnva termostatu...sau sper sa nu fie off topic.. se poate infunda caloriferul care da caldura pt interior ... ca la mine in afara faptului ca nu se ridica la 90 decat pana la vreo 70-80grd...la 80 d grade nu baga caldura mai deloc?!

am schimbat eu..

nu m-am lovit de problema asta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatorul porneste normal dupa ce trec de 90 de grade , o sa schimb termostatul cum spune cosmin si o sa vad dupa aceea cum se manifesta , tocmai am fost la masina sa imi arate un prieten unde e si cum trebuie sa il schimb si dupa cum mi-a explicat el e usor de schimbat ,am decat 2 suruburi de desfacut si apoi de completat cu antigel ca am inteles ca o sa imi curga ceva cand il schimb ! numai bine

Salutare , revin cu completari : am schimbat aseara termostatul si vreau sa spun ca sunt mandru de mine si merita sa il schimbati daca aveti aveti probleme cu temperatura apei ! Imi sta acum la 90 de grade fix oriunde as fi , in oras sau pe dn1 , cu caldura oprita sau pornita etc . Motorul este un 1.4 ABD , va trebuie termostat nou (37,5 ron Wehler- Made in Germany ) , un lighean sau un recipient sa puneti sub masina ca sa prindeti antigelul care o sa curga din motor (cca 2 litri ) , o tubulara de 8 , o carpa curata si care sa nu lase scame si garnitura (vine la set cu termostatul).Aditional eu am mai luat si un litru in plus de antigel rosu, rosu am eu (havoline 1L -22,5 ron)

DYI :

1. Aveti grija ca motorul sa nu fie cald , lasati-l sa se raceasca !

2. Desfaceti capacul de la vasul de expansiune

3. Pozitionati ligheanul sub suportul termostatului (sub masina)

4. Desfaceti cele 2 suruburi de 8 cu tubulara (de preferat sa le desfaceti treptat pe amandoua deodata, desfaceti un pic pe cel de jos , apoi sus samd)

Aveti grija ca o sa curga antigelul , daca nu ati respectat prima regula o sa va frigeti.

5.Scoateti garnitura si vechiul termostat , daca e un pic intepenit trageti usor apucandu-l cu un patent cu cioc , el nu este infiletat dar se poate bloca un pic in suport .(cand il scoateti o sa inceapa sa curga antigel din nou)

6. Verificati garnitura noua sa fie la aceeasi dimensiune cu cea veche .

7. Cu carpa curata , curatati suportul termostatului ca sa nu aiba impuritati , mai ales pe margini unde va veni pozitionata garnitura .

8. Pozitionati termostatul nou in suport (daca nu a-ti retinut pozitia celui vechi : partea cu arc vine inspre motor si acel cioc in afara ) . Aici va fi un pic mai dificil datorita pozitiei suportului care este indreptat in jos deci va trebui sa tineti termostatul si garnitura in loc cu un deget daca nu sta si apoi usor sa puneti capacul la loc (mare grija ca garnitura si termostatul sa calce bine pe suport altfel cand veti strange capacul se va rupe garnitura sau termostatul nu va functiona ).

9. Tineti capacul in loc si puneti suruburile de 8 la loc (grija sa nu il miscati si foarte important : sa nu strangeti prea tare suruburile , suportul si capacul sunt din plastic si se crapa repede

10. Aproape am terminat : luati antigelul strans in lighean si punetil la loc prin vasul de expansiune, de preferat sa aveti un litru in plus achizitionat cum am facut eu si sa il umpleti un pic peste max pentru ca va mai scadea cand isi face aerisirea singur. Puteti sa faceti aerisirea si manual strangand usor de furtunul dintre termostat si radiator , veti vedea ca vor iesi bule de aer prin vasul de expansiune. Puneti capacul vasului de expansiune !

11. Poate cel mai important pas: porniti motorul si verificati :

- sa nu fie scurgeri de antigel (uitati-va bine pe sub masina , pe la furtune, pe la suport , vasul de expansiune)

- verificati regulat temperatura apei

- verificati regulat nivelul antigelului din vasul de expansiune ( daca scade verificati sa nu fie scurgeri , daca nu sunt scurgeri ,opriti motorul , completati un pic peste max si dati drumu la motor din nou )

- lasati temperatura sa urce pana la 90 de grade (cca 5-6 min tre sa fie maxim, depinde si cum turati masina si cat de frig e afara)

Daca totul e ok pana aici , faceti o tura de proba si vedeti cum se comporta , dati drumu la aer inauntru , vedeti daca cumva scade temp, opriti aerul etc . trebuie sa stea fix la 90 de grade indiferent de ce faceti , unde mergeti si ce viteza aveti !

Sper ca ce am scris sa ajute pe cei ce au nevoie , si rog un moderator daca se poate sa mute acest post la DYI ! Este pentru motorul de 1.4 ABD , din ce am vazut in poze ar trebui sa fie la fel ca la cel de 1.6 ABU, suportul am impresia ca este acelasi ca pozitionare !

Multumesc ! Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi spuneti si mie va rog unde se afla termostatul la motoarele 1Z (1.9 TDI 90 CP)? E greu de schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG Se afla jos langa pompa de apa e cam greu de ajuns acolo, de preferat e sa ai un canal sau elevator ca altfel nu faci nimik.Azi am aflat si eu ca e cam greu de dat jos dupa ce am ajuns la service sa vad si eu problema mea cu termostatul , de ce nu ajungea apa pe la 87 de grade.Dupa ce mi-au pornit motorul si mi-au inchis caldura apa a ajuns f repede la 90 de grade iar cand au dat drumul la caldura a ramas pe undeva pe la 82 de grade cu aproximativ si bineinteles azi au fost -5 grade afara fata de zilele precedente intre -9 si -18 grade.Cei din service m-au sfatuit sa nu-l schimb si mi-au dat si o explicatie care a fost oricum destul de convigatoare zic eu...cu caldura sau fara caldura pornita daca termostatul ar fi fost de vina apa nu ar fi urcat f mult vizibil ar fi ramas la primele liniutze.Oricum o data cu ridicare temp de afara cand am venit de la munca acasa pe un traseu de 12 km apa mi-a urcat cum ar trebui la 87 de grade si cu caldura pornita la maxim.Oricum nu inteleg de ce scade apa asa semnificativ la golfurile diesel in special motoarele 1Z pe timp de iarna cand valorile scad de la -9 grade in sus si parca ar ramane acul blocat la 70 de gradesau chiar mai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca stai cu masina pe loc, este normal sa urce apa la 90 fara probleme.Situatia se schimba in mers si asta de obicei in afara localitatii cand temp apei scade daca termostatul este blocat pe deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

v@sy apa sta si la 87 chiar in mers dar fara sa dau drumul la ventilator cum dau drumul la ventilator scade la 70 sau chiar mai sus de 70.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zipp asta este inca un defect in plus al termostatului,care cum spunea si Vasy a ra mas blocat pe deschis si nu reuseste sa inchida circuitul,indiferent ca scade temperatura apei in mers sau dai drumul la ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat azi un termostat WAHLER (Made in Germany) si intetntionez sa mi-l schimb dupa craciun, o sa revin cu mai multe detalii dupa ce-l schimb.Bafta tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul G11 este verde?Verde e cel care il am in motor,si sa stiu ce sa cumpar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e mai vechi de 2 ani, mai bine il schimbi pe tot. Si daca nu sti ce ai acolo si de cand e , tot asa, sa fi mai sigur ce pui.

Modificat de g.mar.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi in sfarsit am ajuns in service si mi-am schimbat termostat.Pt cei care au motorul 1Z ca al meu le propun sa mearga daca vor sa si-l schimbe singuri undeva unde exista un elevator pt ca termostatul sta ascuns dupa pompa de servo-directie.Trebuie desprins intinzatorul pompei-servo, dat jos pompa de servo directie.Termostatul se schimba foarte usor dar pana sa ajungia acolo e un pic de munca.Termostatul vechi era inca functionabil as putea sa zic dar garnitura din capul lui era un pic rupta si cand termostatul dadea sa se inchida prindea garnitura desprinsa si nu se mai inchidea cum trebuie iar lichidul de racire circula f usor prin acea bresa.Oricum termostatul era cel original al masini un BEHR-THOMSON cu sigla Audi-Vw pe el.In concluzie acul de la temp apei sta acolo unde ii este locul la 90 de grade cu caldura sau fara caldura pornita iar de caldura din masina sa nu mai vb...la treapta 1 zici ca iei foc cu tot.Multumesc celor care m-au sfatuit sa schimb termostatul cu toate ca aveam mari dubii.Bafta all.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zipp, ma bucur pt. tine. Si eu am aceeasi problema ca a ta, doar ca am schimbat termostatul si tot la fel... nu creste apa mai mult de 70C. Nu stiu ce sa ii fac, ca am verificat termostatul inainte sa il pun, furtunul de la termostat - radiator e rece tot timpul... si tot nu vrea sa creasca peste 70

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wizard84, v@sy are dreptate poate sa fie senzorul de temp dar mai bine daca ai avea ocazia sa-l pui pe un tester sa vezi si ce temp are si acolo ar fi foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci de ce e rece furtunul tot timpul daca a schimbat termostatul? Pe undeva este o greseala. Masoara temperatura din instalatie

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin normal trebuie sa fie rece furtunul care vine de la termostat in radiator pana la temp de deschidere iar cel care vine din chiulasa trebuie sa fie cald.Eu am facut chiar si acest lucru dupa inlocuirea termostatului...apa era la 90 in bord(pt ca senzorul de temp e asezat pe chiulasa si el de acolo isi i-a toti parametrii) iar dupa ce am turat-o oleak in 2-3 min surpriza...furtunul de la termostat era si el fierbinte semn ca functioneaza cum trebuie.La wizard84 sunt 2 solutii : ori termostatul nu a fost verificat destul de bine inainte de instalare sau nu a fost verificata temp de deschidere a lui sau in ultimul caz sonda de temp nu mai functioneaza in parametrii normali.

PS:wizard84 pana acuma ti-a stat vr-o data acul la 90 de grade indiferent ca e iarna sau vara?

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca n-ai inteles bine...

Furtunul ala nu are cum sa fie rece tot timpul, iar el tocmai asta reclama. Atunci cand termostatul deschide, insemna ca lichidul a trecut de 84 de grade => furtunul trebuie sa fie foarte fierbinte... decat daca nu este infundat sistemul de racire sau termostatul ala nu merge.

Senzorul ala de temperatura, de unul singur, nu are cum sa fie defect. Adica daca este el defect, sigur mai este si o alta problema (furtunul este rece).

Sau poate n-a avut el rabdare sa se incalzeasca motorul suficient. De asa am spus ca este o greseala pe undeva. Senzorul de temp, doar el, nu are cum sa fie defect

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!