Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Pentru Florin : Cand ai schimbat termostatul , ai scos borna de la baterie? Incearca resetarea ECU si vezi daca iti mai apare , sau scoate mufa de la vasul de expansiune si bag-o la loc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin , poate ai un contact imperfect , asa mai patesc si eu cu becul de la frana de mana , se aprinde si se stange in mers...

Sonnic iti dau o adresa de la un magazin online si vezi tu acolo : http://www.autokarma.ro/detalii_fisa.php?filtru=253, vezi daca merge , daca nu inregistreaza-te acolo si .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand mergi in magazin esti intrebat la cat sa se deschida temostatul si nu neaparat daca nu se deschide la 87 nu e original.

aici aici jos cateva exemple si lista e destul de mare.

82C - 97C - ABD

87C - 102C - AAM,ABS,ADZ,ADY,AEK,2E,AEP,ACC,1Y,AAZ,1Z

Cand spun original, ma refer la piesa cu care s-a "nascut" masina; implicit valoarea la care se deschide termostatul. Cand am mers la magazin mi-a cerut certificalul si s-a holbat pe laptop. Probabil nu stie sa caute.

Nu ai o lista care sa includa si ABU ? :icon_cool:

Modificat de mdfkmw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult pentru link . insa se da impreuna cu acel termostat .care eu deja al am nou :| . ma intereseaza doar acel plastic poate sa fie si sh ... numa sa nu fie spart .... chiar nu are nimeni prin zona ? mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos mufa de la vasul de expansiune si tot nici un rezultat,aceleasi simptome.Cred ca sa stricat senzorul din vas,problema ii ca nu poti sa ajungi la el.Ma gandeam sa cumpar un vas(de expansiune) nou,ca orcum ii cam murdar.A mai schimbat cineva vasul,puteti sa imi spuneti cam cat m-ar costa? :beerchug:

alex_abd..imi spui te rog cum se face resetarea ECU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin , poate ai un contact imperfect , asa mai patesc si eu cu becul de la frana de mana , se aprinde si se stange in mers...

Sonnic iti dau o adresa de la un magazin online si vezi tu acolo : http://www.autokarma.ro/detalii_fisa.php?filtru=253, vezi daca merge , daca nu inregistreaza-te acolo si .....

sa nu ai nivelul pe minim la lichidul de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos mufa de la vasul de expansiune si tot nici un rezultat,aceleasi simptome.Cred ca sa stricat senzorul din vas,problema ii ca nu poti sa ajungi la el.Ma gandeam sa cumpar un vas(de expansiune) nou,ca orcum ii cam murdar.A mai schimbat cineva vasul,puteti sa imi spuneti cam cat m-ar costa? :blink:

alex_abd..imi spui te rog cum se face resetarea ECU

Simplu : Scoti borna de la baterie (minusul) si o pui la loc , se reseteaza si ceasu in bord ! Eu asa am scapat si de turatia neregulata de la ralanti apropo pentru interesati..

PS: Dupa ce scoti borna , da drumu la radio , aprinde farurile , un consumator din masina care sa iti consume curentul ramas pe circuit , la unele masini mai ramane ceva acolo , eu am dat drumu la Radio si a pornit pentru o secunda .

Modificat de alex_abd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok mersi,o sa incerc sa vad daca ma scapa de problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motor aaz, relatiul e pe la 1000.

in trafic (intern si extern) e aceeasi situatie: acul de la indicatorul pt temperatura nu se misca sau nu bag eu de seama sa fie pe una din primele 3 liniute foarte apropiate una de cealalta. Se incalzeste si baga caldura fara probleme, cateodata chiar mi se pare ca e prea cald chiar si in pozitia 1.

care ar fi problema, cat e de grav si urgent? eventual si un cost estimativ.

multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexah un tester si ai rezolvat problema.daca baga caldura si e oke poate fi acul de la temp dus sau in cel mai rau caz sonda de temp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

- Sal to all. Am si eu o intrebare: este normal ca furtunul de jos de la radiator sa fie tot timpul rece? La mine nu trece apa de 80-90 de grade si furtunul din partea de jos de la radiator e tot timpul rece. N-ar trebui sa deschida termostatul si sa se incalzeasca si furtunul respectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motor aaz, relatiul e pe la 1000.

in trafic (intern si extern) e aceeasi situatie: acul de la indicatorul pt temperatura nu se misca sau nu bag eu de seama sa fie pe una din primele 3 liniute foarte apropiate una de cealalta. Se incalzeste si baga caldura fara probleme, cateodata chiar mi se pare ca e prea cald chiar si in pozitia 1.

care ar fi problema, cat e de grav si urgent? eventual si un cost estimativ.

multumesc mult!

Alex tu nu ai cum sa pui testerul pe ea pt ca nu are ecu e diesel mecanic iar acul de la temperatura poate sa functioneze asa din cauza ceasurilor de bord depinde ce ceasuri ai sunt 2 tipuri unele pana in '95 tip vechi cum am si eu si nu prea urca acul de la temperatura decat dupa ce merg mult cu masina daca fac vreo 10 11 km in oras cu trafic lejer sta cam la 70, daca e mai caldut afara in general sta la 80 tot cu trafic lejer iar daca e aglomerat trece de 95 iar daca ai ceasuri model mai nou ar trebui sa stea tot timpul la 90 eu zic ca nu ai nimic la masina sunt mai multi pe forum care s-au plans de acul de la temperatura si masina nu avea nimic :)

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG stai relaxat ca si la mine e la fel..termostatul nostru e facut sa inceapa sa deschida la 87 de grade si daca aveam cateva deviatii la acul de temp din bord e normal ca nu ne indica chiar bine temp la care termostatul deschide dar stai cu masina pe loc si tureaz-o un pic in 2000-2500 timp de 2 min si pune mana pe furtunul de la termostat si ai sa vezi ca e destul de fierbinte semn ca termostatul e bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut ieri un drum d cam 80 km (dus intors) la intoarcere am observat ca apa a juns la 100 grade si termocupla nu pornise. am suntat termocontactul sa meaga continuu ventilatorul dar apa statea tot la 100 ba chiar a mai crescut si furtunul inferior de la radiator era rece iar cel de sus era cald dar era tare ( cum ar fi sub presiune).daca deschideam usor capacul la vasul de expansiune scadea presiunea pe furtun. nu sunt 100% sigur dar mi se pare ca treapta 1 la ventilator nu merge chiar daca shuntez.este posibil sa se fi blocat termostatul pe inchis sau sa se fi deschis numai putin si sa ramana blocat? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca spui ca furtunul de jos era rece, e clar ca e o problema la termostat. Abia dupa ce il scoti poti sa vezi care e problema.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurica, daca partea de sus a radiatorului era fierbinte, termostatul deschisese. Problema pare a fi in radiator (obturare) desi e cam greu de crezut. Becul de apa din bord se aprinde? Daca nu inseamna ca ai totusi circulatie. Esti sigur ca aveai 100 de grade? Indicatorul din bord nu indica tot timpul corect. La mine porneste ventilatorul cand in bord imi arata 105 grade, desi am verificat termocupla (vas cu apa/ termometru/ aparat masura) si deschide la 92.

Tine masina pe loc cu motorul pornit si urmareste ce se intampla. La un moment dat, cand apa in circuitul mic ajunge la 90 de grade (reale) termostatul trebuie sa deschida circuitul mare, prin radiator. Odata deschis, apa rece din radiator patrunde in circuit si implicit temperatura scade, iar termostatul inchide iar. Abia cand toata apa din radiator ajunge la 90-95 de grade ar trebui sa cupleze termocupla. Daca nu se intampla asa atnci cu siguranta trebuie sa se aprinda becul din bord. In cazul asta e blocat termostatul sau e obturata cumva instalatia de racire.

Modificat de Ciocanaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

becul de la apa nu se aprinde dar cred ca am rezolvat problema:

-am schimbat antigelul si am pus o solutie cica de curatat radiatoare.

-antigelul l-am schimbat anul trecut (am pus albastru) si acum era culoarea ruginiu.

-am scos termostatul si am umplut instalatia cu apa curata.

-am pornit motorul cateva minute.

-am golit apoi am clatit cu apa pana a iesit curata.

-am pus termostat nou si antigel nou(mi-a recomandat un antigel roz fluorescent. cica e pt vw).

-deocamdata e bn am mers mult prin oras, am lasat-o la relanti si nu mai creste. parca da si mai multa caldura in interior,ma gandesc asta sa nu fie doar psihologic ca am schimbat antigelul si am curatat.

Pentru golire am desfacut flansa la termostat si am suflat prin vasul de expansiune toata apa. Daca am facut golirea pe la termostat se goleste si radiatorul de caldura din masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurica normal se goleste daca ai dat in masina pe clapeta sa intre caldura si antigelul de culoare violet pe care l-ai pus e g12 plus si dupa cate am obs esti din suceava si cred ca l-ai cumparat de la ADRIA sau MUHA.Antigelul asta g12 plus cica e garantat pe o durata foarte lunga.Oricum o curatare a sistemului de racire si schimbarea antigelului cat si a termostatului mai lungeste un pic durata de viatza a motorului si o mai buna functionare la paramterii normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Mirica_Victor

Salut baieti! recent am incercat si eu sa scot termostatul de la un golf 3 1.4, AEX. Nu era treaba grea, 2 suruburi. Neprevazutul a aparut atuncind unul din ele s-a rupt, fiind ruginit, a ramas afara doar un ciot. Deci, aviz amatorilor sa fie pregatiti caci Legile lui Murphy chiar se aplica! Masina e langa service acum (tractata), diseara se ocupa Packard de ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.Trebuie sa completez cu antigel la golfu lui taicamiu, dar nu se desface capacu de la vasu de expansiune.Recent a fost masina in service pentru schimb de consumabile inclusiv antigel,pompa de apa,termostat. Si probabil sa ma aerisit si a scazut un pic nivelu sub minim.

Cum se desface busonu? Sau nu trebuie sa se desfaca? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate desface cateodata mai greu, dar se desface. Eu, cand e strans prea tare ii dau un branci cu o bata pe care o am in masina (proptesc un cap al batei in capac si in dau un impuls in sensul de desurubare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,

Am o mica nelamurire cu golf-ul meu, motor 1.6 cod AEA, am iesit la un drum de vreo 200km pe o vreme putin mai rece de maxim 7 grade, temperatura apei nu trecea de 70 de grade, daca intram intr-o localitate si mergeam cu 40-50km/h temperatura urca la 90 de grade. Tin sa mentionez ca daca pornesc masina in maxim 5 minute apa ajunge la 90 de grade si porneste electroventilatorul.

E normal sa stea in afara localitatii la 70 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tre sa stea la 90 grade tot timpu. Ai termostatu blocat pe deschis. schimba-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tre sa stea la 90 grade tot timpu. Ai termostatu blocat pe deschis. schimba-l.

Multumesc pentru raspuns, daca merg prin oras temperatura imi sta la 90 de grade cu termostatul asta tampit, e posibil ca din cauza lui sa-mi creasca si consumul, sau cresterea consumului e valabila doar cand ies la drum lung si temperatura sta la 70 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!