Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Apropo, scuze ca postez de doua ori la rand, dar cineva mi-a zis ca poate sa fie si din cauza anigelului. Eu am G12, cand am schimbat capacul la pompa de apa am completat cu antigel concentrat, si de curiozitate am masurat acum cateva zile densitatea, sau ce este la antigel, si imi arata ca rezista pana la -40 de grade(cat scrie si pe sticla de antigel concentrat), se poate sa nu-mi creasca temperatura din cauza ca e prea concentrat antigelul? :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ii posibil sa nu creasca temp ca ii prea concentrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mishu eu am schimbat termostatul la motorul de 1.4 si cel care este pe masina nu seamana de niciun fel cu ce ai in poza.Cred ca cel de la magazin a incurcat termostatele http://vwforum.ro/index.php?showtopic=37017

asa trebuie sa arate termostatul ca in postul 14

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci f@ne_tm pentru raspunsuri. Termostatul ajunge marti sau miercuri la Nurvil iar pana atunci o sa mai caut si alte magazine de piese auto (sa vad de unde mai aflu de cate 1-2:D) macar sa gasesc unul Made in Germany si sa vad la ce diferenta de pret ar fi fata de cel original. In cazul in care nu gasesc ceva de fabricatie nemteasca o sa merg totusi pe original. La fel probleme si cu antigelul, pe unde am fost nu am gasit la nici un magazin G12+, nici macar G12 si abia ma dat de G11 dar nu vreau sa-l folosesc. O sa mai caut si in cazul in care nu este altundeva atunci voi mai ramane pana la urmatorul schimb tot cu G11. M-ar interesa si pe la ce preturi sunt in diferite orase si reprezentante, sunt curios ce preturi practica Nurvil fata de altii din tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostat original nu stiu cat este in TM, nu stiu exact de ce firma sunt facute cele originale, dar sunt Behr-Thomson Made in Germany, undeva la 50 lei, si tare imi este ca si de la reprezentanta tot acelasi o sa-l iei. Sa ai bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasi, din pozele indicate de tine, vad ca termostatul la motorul 1.4 l., este ca cel de la 1,6D.

Oare cel din poza pusa de mine, la ce motor merge, avind in vedere ca scrie pe cutie VW-AUDI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa sch un termostat la un GOLF 3 pe benzina, 1,4 ...60 cp fab in 93`. De la piese auto mi-a dat termostatul de mai jos;

Ce parere aveti, se potriveste ? Nu ma stiu la benzinare, si mi se pare ciudat termostatul asta.

Fiind din 93, mai mult ca sigur ai ABD codul de motor. Poti sa vezi aici pentru ABD: http://www.autoteile-meile.de/cgi-bin/delt...0B100095A476670

si aici pentru AEX http://www.autoteile-meile.de/cgi-bin/delt...0B100095A197313

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt Nicolae din Cluj si am o nelamurire ma scuzati ca ma bag direct in discutie dar acuma scriu prima oara.mi s-o ars o siguranta de la ventilator de racire a radiatorului si temperatura mi so urcat la110 si mi so fiert apa e vreo problema cauzeaza ceva avarii la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu a fiert mult motorul nu ii nici o problema ....daca a stat mai mult poti sa ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

Daca te-ai prins rapid de faza cu fiertul apei nu cred.Eu am patit la fel si nu am avut probleme cu motorul, insa nu poti stii sigur niciodata.

P.S. Vezi ca suntem offtopic...mai bine cauti un topic care are legatura directa cu problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mishu depinde de codul motorului.Eu am schimbat la ABD si ma gandeam ca si tu ai tot ABD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre sa ma uit in actele golfului, nu e masina mea. Ms mult pt link, incep sa ma luminez si la benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Deci, intr-un final am reusit si eu sa am tot ce imi trebuia (material necesar si in special timp) si astazi am schimbat termostatul insa am renuntat la ideea de a schimba complet lichidul de racire, pt. moment cel putin. In primul rand pot sa spun ca este cu mult mai usor decat mi-am imaginat eu (cel putin la tipul meu de motor - AEA). Locul unde gasiti termostatul este cel indicat de mihai8888 intr-o poza mai sus, respectiv la capatul dinspre motor (chiulasa) a furtunului gros care iasa din radiator prin partea de jos. Se vede o carcasa de plastic care este prinsa cu 2 suruburi cap de 8 (eu am folosit un cricket de 8 pentru a-mi fi mai usor dar si cu o cheie simpla se poate pt. cei care au mainile mai subtirele:D). Am desfacut acele suruburi, am tras de furtun iar acesta a iesit cu jumatatea aceea din carcasa prinsa de el dupa care l-am suspendat repede in sus pentru a nu mai pierde lichid si pe acolo. In momentul cand am scos termostatul cel vechi a inceput sa curga lichid (in ciuda a celor auzite, a curs destul.... circa 1.5L) pana cand am realizat eu ca garnitura cea noua este prea mare, fugi repede ia-o pe aia veche... a curs tot ce se putea. Bineinteles datorita faptului ca nu ma asteptam sa curga atat nu am folosit nici un vas colector si totul a curs jos insa o mare parte din lichid a ramas si pe motor care a inceput sa scoata aburi cand am pornit masina (initial m-am speriat apoi am realizat ca se usuca partile ude). Am fost nevoit sa folosesc tot garnitura cea veche (care spre uimirea mea era ca si noua si a venit perfect si pe noul termostat) pentru ca ce mi-au dat cei de la magazin era prea mare. Am strans bine suruburile, am completat pana la nivel in vasul de expansiune (1L antigel cu 0.5L apa distilata au intrat) am inchis capacul dupa care am pornit motorul cu butoanele de la aer comutate pe cald in treapta 4 si am lasat-o la ralanti pana in momentul cand a pornit termocupla, a scazut temperatura iar cand si termocupla s-a stins am oprit motorul si l-am lasat pana cand s-a racit pana la 0 grade in bord (de 2 sau 3 ori am repetat figura pentru ca si la 90 de grade in bord baga tot aer rece.... dupa aceea a inceput sa functioneze normal.... probabil pana s-a aerisit complet).

Ca si mentiuni:

- Am completat cu antigel G12+ norma VW TL 774 F(din acela roz spre violet - fosforescent pe timp de noapte pentru a depista scurgerile) peste antigelul care il aveam in masina deja, era de culoare verde (G11 cred...). Lichidul nu s-a facut maro, nu a facut spume, bolborosi, sau mai stiu eu ce iar din cate am citit din norma pusa de Paul.Iasi in topicul "Schimbare antigel" si ceea ce mi-a spus un mecanic (f. experimentat chiar) ca intradevar acest antigel poate fi combinat cu celelalte. In caz ca se intampla ceva curand, sau peste ceva timp o sa va anunt desi sunt destul de sigur ca va fi totul ok.

- Termostatul ce l-am scos de pe masina avea o forma relativ diferita de cel nou care l-am cumparat eu dupa codul din ETKA. Spre surprinderea mea se pare ca este chiar termostatul din fabrica (are sigla Audi si VW, scrie gradele 87C, codul original si 5/4) si surpriza este marca Wahler Made in Germany. Eu am cumparat tot Wahler Made in Germany si a costat 32 RON. Diferenta a mai fost si la cod, cel de pe masina avea cod 032 121 113 iar in ETKA imi arata cod 044 121 113. M-am interesat putin si am gasit in ETKA si ceea ce s-a intamplat, si zice asa: Part number 032 121 113 dropped on 30/11/1997, please use as replacement 044 121 113, si m-am linistit:).

Ceea ce pot sa spun este ca sunt foarte multumit, am reusit sa fac toata treaba destul de ieftin 32 RON termostat, 17 RON pe 1L antigel si 1,19 RON pe 1L apa distilata + 1L benzina consumata pentru aerisire cat am oprit/pornit motorul. Efectele se simt imediat in special la temperatura indicata in bord (acum imi fluctueaza undeva intre 82/84 grade si 92 grade) si caldura care o baga in masina este cel putin de 3 ori mai puternica. Ar mai fi un efect insa nu sunt sigur de el (sa nu cumva sa fie ceva de genul "dupa ce spal masina, merge mai bine), si ar fi acela ca se simte o imbunatatire si in mersul motorului, parca merge mai rotund, mai finut, raspunde mai bine la comenzi si trage umpicut mai tare. O sa fiu atent si o sa incerc sa mai fac si un consum cat mai exact sa vad si cam in ce ar consta diferenta si la capitolul asta, cu toate ca acum este mult mai cald ca atunci cand am facut ultimul consum.

Am scris acest post in primul rand pentru a confirma 100% pozitia termostatului la motoarele de 1.6 75CP cod AEA si faptul ca este "piece of cake" schimbatul acestuia. Da, stiu ca am facut o povestioara din tot ceea ce am facut eu si ce-am patit, etc. si poate nu era cazul insa am considerat ca intr-o zi poate vreun rand din acestea vor fi de folos si altcuiva. Imi cer scuze pentru eventuale greseli de orice gen insa dupa o zi de stat in frig, dibuind si curatind la masina si ajuns acasa cu un vin fiert in fata s-ar putea sa imi fi pierdut anumite "functii" :icon_thumright:. O seara placuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Se pare ca am intampinat prima problema de cand am schimbat termostatul. La inceput a fost ok dar acum vreo 2 zile s-a intamplat ceva total aiurea. Am pornit masina si am lasat-o sa se incalzeasca pana cand am mers iarasi in casa sa iau ceva ce am uitat. Intamplator am uitat caldura comutata pe treapta 1 (de obicei primele 5 minute tin caldura comutata spre rece la treapta 0) si cand am revenit in masina am constatat cu stupoare ca aveam fum inauntru care intra prin gurile de ventilatie. Primul lucru am oprit motorul, m-am speriat putin dupa care am deschis capota si am observat ceva fum iesind de sub carcasa termostatului (este acolo o piesa mai mare din fonta cred, nu stiu exact cum se numeste) stiu doar ca un prieten care s-a uitat mi-a spus ca imi curge pe la unul din furtunele de acolo si cade in volant??? iar aceasta fiind incinsa scoate fum. Problema este ca fumul este ceva de genul unui cauciuc ars (sau un plastic ceva...) iar lichidul care pare a curge este negricios si unsuros (ca un fel de ulei impreunat cu o alta substanta... fiindca nu stiu exact ce este). Eu lucrez saptamana asta, inclusiv duminica si nu am timp sa ajung cu ea la mecanic.... am si lasat-o in parcare din cauza asta mai bine nu o mai iau. Intrebarea este cum de imi curge lichidul acela uleios pe acolo si de unde? Este posibil ca acesta picurand in/pe volant sa provoace acel fum care este introdus si in habitaclu? Ieri mi s-a aprins si becul de la apa in bord cand am pornit-o si din cauza ca nu prea vad prin vasul de expansiune nivelul lichidului am deschis capacul si intr-adevar am completat si a mai intrat cam 600-700 ml. Cred ca nu mai fixeaza prea bine acele suruburi si trebuie schimbate insa nu pot sa scot vreunul sa plec cu el la un magazin auto sa nu pierd intre timp si mai mult lichid si am gasit in ETKA datele despre surub. Eu l-am desfacut cu o cheie de 8 insa in poza vad la REMARKS ca scrie H7x20. H7 ce inseamna si 20 este lungimea??? in mm??? Thanks

post-34455-1232740485_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

H7x20 inseamna H=hex (cap hexagonal), 7 mm diametrul exterior al filetului, 20 mm lungimea filetului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mult prea mici sansele sa fie suruburile de vina. Pune mana pe furtune si mai ales la imbinarea capacului termostatului cu flansa si vezi daca e ud pe partea de jos. Incearca sa vezi de unde curge. Daca se prelinge pe acolo pe unde se imbina capacul ce l-ai dat jos sa schimbi termostatul, cel mai probabil este garnitura termostatului. Etanseitatea acelei imbinari este asigurata numai de garnitura aceea. Si daca zici ca ai refolosit-o pe cea veche... inseamna ca nu mai etanseaza bine. La fiecare desfacere a capacului respectiv ar trebui schimbata garnitura.

Acum cei mai conservatori (mai ales cei cu reparatii gen Dacia pe carburator) vor spune ca nu-i adevarat, ca merge asa.... da, merge si asa, dar corect si CEL MAI SIGUR e sa schimbi garnitura. Acelasi lucru si la robinet la apa (cele clasice cu filet - nu cele pe bila): pui garnitura si dupa 2 zile daca desfaci este deformata. Eh, daca schimbi robinetul sau in cazul nostru termostatul, altfel se aseaza garnitura deformata pe piesa nou noutza si deci, sanse mari sa nu mai etanseze corect.

Scuze de aberatii, dar am vrut sa-mi fac inteles punctul de vedere cu un alt exemplu.

Revenind la problema din ultimele posturi: surubul se poate rupe sau sa se strice filetul. Dar cum surubul e din metal si intra intr-un material plastic.... cam greu. Iar daca s-a stricat filetul din flansa.... trebuie sa schimbi flansa si nu surubul. Cauta locul pe unde curge si atunci problema e pe jumate rezolvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat de unde curge si intr-adevar din cate imi pot da eu seama (deci 90%) curge pe la carcasa termostatului prin partea de jos.... Ma mira insa faptul ca lichidul ce curge este negricios cum am mai spus si uleios iar eu de acolo m-as astepta sa curga doar lichid de racire (apa cu antigel) care din cate stiu eu nu are culoarea neagra si nici nu este uleios. Mai are un singur furtun mai subtire in apropierea carcasei termostatului care nu stiu de unde vine insa nici nu l-am miscat cand am schimbat termostatul. Voi lua datele referitoare la marimea garniturii din ETKA si o sa cumpar o garnitura noua sa o schimb si sper ca problema sa se rezolve. Ms de raspunsuri, o sa ma ocup de problema luni cand intru in libere si o sa postez rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ETKA am gasit acea garnitura cu codul original iar la REMARKS scrie: 48X4,2. Ce inseamna aceste valori pentru a putea fi sigur de ceea ce cumpar cand o sa ma prezint la magazinul de piese auto sa nu imi mai dea ei dupa cunostintele lor care par a fi foarte vagi. Ms

post-34455-1232834882_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca 48 e diametrul in mm iar 4,2 grosimea in mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia cu tine termostatul vechi si pui garnitura noua pe el si vezi daca e dimensiunea corecta sau nu :icon_cool:

Antigelul este putin mai uleios la atingere, deci asta n-ar fi problema. Si daca zici ca-i negricios... (zic si eu) o fi de la garnitura aia care s-a mancat (mai stii, poate de la noul antigel). De regula cand se macina o garnitura (de veche ce e sau orice altceva) si lichidul care curge pe langa ea devine negricios.

Ca dimensiuni am gasit pt AEA/AEE pe www.atu.de : O-Ring 48(interior) x 56(ext) x 4(grosime) mm. Dar daca te duci si probezi pe termostat, n-ai cum sa dai gres.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspunsuri, in special Brdaric pentru ajutorul acordat si inainte de schimbarea termostatului si acum:). Intradevar asa o sa fac, cu termostatul cel vechi in mana si cu dimensiunile gasite in ETKA o sa cumpar o noua garnitura cu marimea potrivita iar dupa ce o sa termin si cu o amenda luata aiurea de la politistii comunitari pentru ca am parcat dupa semnul Oprire interzisa pentru ca mi s-a defectat pompa de benzina sper sa il si schimb. Cand il voi schimba va curge iarasi antigel dar pe care as vrea sa-l pot salva intr-un vas si sa il refolosesc.... are ceva? Nu pot sa imi dau seama ce culoare ar trebuii sa aibe antigelul in mod normal acum dupa ce am impreunat pe cel vechi (verde) cu cel nou (roz)? In cazul in care ar avea o culoare care sa imi dea de inteles ca antigelul trebuie schimbat, care ar fi acea culoare sau cum imi pot da seama? Thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

devine maro

de asemenea manualul interzice amestecarea celor doua tipuri de antigel (pot cauza defectarea pompei de apa )

Modificat de mihai8888
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am localizat in sfarsit termostatul la motorul de 1.8 ABS si sincer parca nu m-as apuca sa il schimb eu personal pentru ca e cam mult de lucru si nu am nici canal (e undeva pe sub masina). Daca ati fost careva la vreun service cu problema asta sa imi spuneti cat v-a luat manopera. termostatul l-am luat deja , a fost 40 lei. mersi mut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

devine maro

de asemenea manualul interzice amestecarea celor doua tipuri de antigel (pot cauza defectarea pompei de apa )

Da am vazut ce zice manualul, insa acesta este publicat cu mult inainte de aparitia antigelului G12+ care scrie clar si in noile norme VW si am citit si pe diferite site-uri de producatori ca poate fi amestecat cu alt antigel (G11, G12...). In cazul in care acesta a devenit maro si necesita schimbarea si chiar daca nu s-a facut maro cred ca tot il voi schimba complet cu o spalare a intregului sistem de racire in prealabil, cum si ce trebuie sa desfac pentru a inlatura tot lichidul vechi pentru ca la schimbarea termostatului se pierde numai aprox. 1.5L de lichid. Am inteles ca trebuie desfacut furtunul din partea de jos a radiatorului dar la care capat, cel care intra in radiator sau capatul dinspre motor? Intreb pentru ca din cate m-am uitat eu pe acolo daca va fi nevoie desfacerea capatului din radiator necesita mai multa munca si are si o protectie in jurul sau care sigur trebuie data jos iar aceasta cred ca mai implica si alte lucruri. As vrea sa desfac si vasul de expansiune pentru o spalare mai amanuntita pentru ca se vede foarte greu spre deloc nivelul lichidului in acesta dar asta nu cred ca va fi extraordinar de greu. Daca mai desfac si acele furtune in plus (de la vasul de expansiune si cel care intra in radiator sau in motor, depinde cum va fi cazul) imi mai trebuie si alte garnituri sa nu le folosesc tot pe cele vechi (asta daca exista garnituri in acele zone)?? Discut, bineinteles, despre masina din semnatura! Multumesc anticipat.

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari....la golf 3 1.8i , 75 cai , din 09.1992,cutie automata, motorul e AAM....in fine....problema este:-apa nu urca pe 90 , si cand urca (foarte rar) urca pana pe 110 atunci cand e cald afara...e nasol ca nu prea baga incalzire decat dupa vreo 20 km .... pana urca apa pe 60 sau 70 ... stiu ca e termostatul de vina dar...nu stiu daca l-as putea schimba! defapt stiu sigur ca l-as putea schimba dar nu strica niciodata sa te recapitulezi ... ar putea sa-mi zica cineva etapele .. ? Va Multumesc !!!

Modificat de mihai_urotiorc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!