Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Am avut aceeasi problema la a doua masina, cu motor ABU, credeam ca este termostatul blocat deschis, l-am desfacut si am avut surpriza sa gasesc un termostat care avea garnitura de cauciuc pentru etansare, tot cauciucul era mincat si nu mai inchidea deloc.

Comandat la Volksparts, primit a doua zi dimineata, schimbat si totul este OK.

Bafta

o intrebare...daca nu am antigel e posibil pe frigul asta sa nu-mi incalzeasca bine apa si de asta sa nu-mi bage caldura si sa nu creasca tempertaura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare...daca nu am antigel e posibil pe frigul asta sa nu-mi incalzeasca bine apa si de asta sa nu-mi bage caldura si sa nu creasca tempertaura?

Ai grija, daca ai prea multa apa sa nu se ingheata daca se racoreste vremea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Mie in exterior pe vremea asta sta undeva la 70 de grade sau putin sub. Este normal sau am vreo problema? Nici in oras nu ajunge pana la 90, sincer nu cred ca imi trece de 80 de grade in oras!!! Caldura baga fara probleme, baga chiar prea puternic pe prima treapta comuta la maxim pe caldura. thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e cald motorul, adica cand se apropie de 80 de grade, la cat ai ralantiul? daca e la 750-800 rpm atunci ai generala problema cu ceasul din bord care nu indica bine. Daca ralantiul este la 1000-1050 rpm, atunci e senzorul. De vreme ce baga caldura bine de tot, cred ca doar ceasul nu indica bine. Poti verifica cu VAG-COM-ul temperatura adevarata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ralantiul imi sta la 800 fix si nu variaza deloc cand motorul este cald. Am sa fiu mai atent de acum incolo ca sa pot da niste cifre exacte dar am impresia ca odata ce atinge 70 de grade deja ralantiul sta in 800rpm. Deocamdata nu am cum sa verific cu VAG-COM sau alta metoda de diagnosticare fiindca este destul de scump la noi in oras si nu am gasit pe nimeni sa aibe asa ceva sa ma ajute cu o diagnosticare calumea gratis sau cel putin la un pret rezonabil. Cand voi avea finante o sa cumpar un cablu pentru diagnoza. In cazul in care este de vina ceasul din bord... se poate corecta cumva? Ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe forum se discuta ca ar trebui sa stea la 750 rpm cand e cald motorul. La mine sta la 800. Bine, am si toba un pic sparta si poate din cauza asta. (am citit undeva ca daca ai catalizator si toba nu e etansa si sufla pe unde nu trebuie, creste ralantiul si consumul - nu mai stiu exact; daca bat campii, va rog nu dati cu parul)

Referitor la reglajul ceasului, s-a discutat tot pe acest topic in paginile anterioare. Vezi aici. Nu stiu daca functioneaza. Si eu vreau sa fac operatiunea, dar trebuie sa prind pe cineva cu VAG-COM-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brdaric mie si in Autodata si in Vivid Workshop imi arata ca valoare normala de ralanti 800rpm +/-50rpm deci 800 inteleg ca ar fi normal dar are aceasta marja de eroare sau nu stiu cum sa ii spun de 50 rpm mai mult sau mai putin.

EDIT: vorbesc despre masina mea cand spun ca am citit aceste valori in programe: 1.6 AEA 55kW/75CP 11/1994

Modificat de Nykey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Cine imi poate spune si mie unde se afla termostatul la un G3 1.6 AEA. Daca se poate cu o poza ceva mai clara si un DIY. Trebuie neaparat sa schimb acel termostat, nu imi trece apa de 60 de grade nici daca merg 2 ore incontinuu cu masina (in oras, in afara... nu conteaza, tot asa sta). Am ajuns sa ma bucur de semafoare sa mai incalzeasca masina cand sta pe loc:|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu acelasi motor AEA si aceeasi problema cu caldura, poate ne ajuta cineva, cu relantiu cred ca nu e rau daca e mai mare, ca merge motoru mai rotund, mai rau e daca e mai mic. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica problema .. nu m`am uitat daca sta relantiul constant , dar acum o luna era ok. Caldura baga .. dupa vreo cateva minute daca masina a stat, dar martorul de temperatura a apei de la bord sta undeva la ~70. E posibil sa nu fie calibrat, cum pot determina ce nu e bun ? Inainte sa`i schimb antigelul (asta acum vreo 2 luni) imi urca temp pe la 100 (atunci am schimbat si termocupla pentru ca cea veche era intrerupta si nu pornea electro ventilatorul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai2ro, eu sunt 100% convins ca am termostatul blocat pe pozitia deschis, maine voi cumpara un termostat si vreau sa il schimb pe cel vechi. As vrea sa il schimb eu pentru ca din cate am inteles nu ar fi atat de greu si la service nu as prea vrea sa ma bag inainte de revelion:P. As vrea sa stiu daca la motoarele noastre (AEA) este ceva diferit decat ceea ce am citit in posturile de mai sus despre schimbarea acestuia. Pana cumpar eu termostatul maine sper sa primesc un ajutor de la cineva. Unde este, cum fac, ce imi mai trebuie... Apropo, la cat iti sta tie ralantiul? Nu cred ca este bine totusi sa fie mai ridicat din cauza ca nu se incalzeste apa si ca ar merge motorul mai rotund pentru ca atunci iti creste consumul si motorul nu ajunge la temperatura lui optima de functionare, atunci mergand mai bine parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum esti 100% convins?Cum ai verificat?Cel mai simplu e sa pornesti motorul la rece si sa incepi sa "pipai" furtunele.Daca se incalzesc toate dupa un anumit timp,inseamna ca ai dreptate.Daca se incalzesc doar unele,insemana ca termostatul iti functioneaza.Caldura iti baga?

Eu sunt ca si BogdanBlaa,mie imi sta la ~75,caldura baga.La mine sunt 2 variante:ori termostatul deschide prea devreme,adica la 75,ori nu indica bine indicatorul de bord.

Numa` bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, cand apa avea undeva putin peste 60 de grade am verificat toate furtunele si se incalzisera (in speta m-a interesat cel care duce in radiator prin partea de sus - circuitul mare). Duminica dupa-masa am facut un drum sa duc un prieten pana la tara, sunt 80km dus-intors pana la el. Am mers cu temperatura apei sub 60grade tot timpul si baga un aer aproape rece, f. putin caldut. Dupa care am mai facut aproape 10km in oras temperatura nu a trecut nici atunci de 60grade iar caldura la fel. Si in plus am un consum in oras de 14,5% iar in exterior 8,5%... de undeva este nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_seby_ cred ca in cazul asta avem problema cu martorul de caldura a motorului de la bord. Practic caldura "functioneaza" corespunzator numai ca indica prea putine grade ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu acelasi motor AEA si aceeasi problema cu caldura, poate ne ajuta cineva, cu relantiu cred ca nu e rau daca e mai mare, ca merge motoru mai rotund, mai rau e daca e mai mic. Bafta!

am si eu probleme cu caldura (tot AEA) insa am verificat furtunele si nu se incalzesc toate la fel,deci termostatul functioneaza

ma gandesc paate se deschide la 75 ca eu nu sunt multumit de caldura (se incalzeste destul de greu)

cat despre schimbat la modelul asta am impresia ca e sus inspre cv nu dedesubt ca la celelalte

sper sa nu ma insel fiindca eu nu am vazut alte furtyune groase de la si inspre radiator decat acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat termostatul pe 24 dec. Nu a durat mai mult de jum de ora (Motor ABU 1.6 75CP). Toate 1.6 75CP au acelasi circuit de racire. De cand l-am schimbat, motorul se incalzeste considerabil mai repede. Si am si caldura in masina. Termostatul nou e 'Meyle' (cred ca am scris bine) si a fost 20 RON. Daca aveti urmatoarele simptome: temperatura indicata la bord scade cand mergeti mai repejor prin oras sau afara, aerul e doar caldut desi caldura e data la maxim si ralantiul este mai mare de 800 rpm, atunci in proportie de 90% problema e de la termostat. Din pacate eram pe fuga cand l-am schimbat pe al meu si nu am facut poze pt un DIY. Daca aveti nevoie de mai multe informatii, dati un PM.

LA MULTI ANI! si :sbine:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bun un DIY pentru schimbarea termostatului la motoarele noastre daca ar face cineva care poate si se pricepe. Sau macar un link catre unul deja existent dar sa fie un romana sau engleza, ca in germana, rusa, franceza am mai gasit dar nu ma ajuta deloc.... pre putin pozele in rest nimic. La multi ani si sa ne auzim cu bine in anul ce vine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vreo diferenta 'fizica' intre 1.6AEA si ABU? ma refer daca piesele ambelor motoare sunt in aceleasi locuri. Cred ca o sa incerc sa fac un DIY zielele astea, sper sa si reusesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi imi indica si mie locul termostatului la motorul meu, sau la orice alt motor de 1.6 75CP daca sunt la fel pozitionate, as vrea sa verific maine daca il gasesc. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul se afla la motoarele de 1.6 langa senzorul de temp( sa ma corecteze cineva daca gresesc, asta am vazut la ABU).Ce este incercuit cu rosu este carcasa termostatului.Este prins cu 2 suruburi

post-9672-1230852556_thumb.jpg

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manualul de reparatii zice ca circuitul de apa este acelasi la 1.4l 60CP si 1.6l 75CP. Cred ca piesele sunt aceleasi si chiar se afla in acelasi loc.

Nu e greu deloc de schimbat termostatul. In linii mari se procedeaza astfel:

- se pune un vas sub masina pt colectat lichidul de racire care se va scurge.

- se desface furtunul ce duce la radiator in partea de jos (recomand sa se desfaca capatul de la termostat si apoi prins cumva sa stea in sus - asta ca sa nu golesti tot radiatorul)

- se lasa sa se scurga apa

- se desfac cele 2 suruburi (cred ca sunt de 8 - merg amandoua de sus cu o tubulara cu clicket chiar fara prelungitor)

- se da la o parte capacul termostatului - piesa aia in forma de cot

- se scoate termostatul vechi din carcasa (partea din flansa ramasa montata pe motor)

- se introduce termostatul nou cu garnitura noua (garnitura trebuie neaparat schimbata pt ca cea veche dupa atatia ani sigur nu mai etanseaza corect)

- se monteaza capacul peste termostat si se prinde in cele 2 suruburi de carcasa termostatului. Garnitura trebuie sa fie intre termostat si capacul acestuia (piesa in forma de cot, de care se prinde furtunul de la radiator)

- se reintroduce lichidul de racire scurs in circuit si se completeaza cu amestec de antigel pentru a compensa pierderile.

post-35781-1230882428_thumb.jpg

post-35781-1230882458_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa aveti mare grija cand desfaceti corpul de la termostat ca este posibil sa rupeti suruburile (asa am patit eu) si apoi trebuie sa cumparati tot corpul cu termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta ABU -AEA

sa inteleg ca nu trebuie facuta aerisire?

post-35804-1230889208_thumb.jpg

Modificat de mihai8888
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati ca astazi am sa-l gasesc eu termostatul la AEA si voi posta pozitia sa exacta. Poate vor mai fi si altii care au nevoie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!