Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

la motor de 2.0 8v pe unde se afla si cum se schimba?merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

trebuie schimbat lichidul de racire atunci cand schimbi termostatul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este neaparat sa schimbi si lichidul.Dar daca vrei sa il schimbi este mai bine, pui unul nou cu calitati"vii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa schimb si eu termostatul. al meu original are deschidere la 98 grade. ma gandeam la 87 su 89 . problema este ca nu stiu de care si de unde as putea lua si la ce pret ? aveti vreo recomandare ? multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel original este WAHLER.Poti sa cumperi tot la fel, cudeschidere la 87 sau 84.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Voi ati gasit de cumparat garnitura pt termostat undeva? Intreb daca ati putut cumpara de undeva numai garnitura, fara termostat. Ca la toate magazinele de piese auto unde am fost nici nu terminam de rostit cuvantul garnitura ca si primeam raspunsul "Nu avem". Chiar nu mai exista garnituri pe nicaieri?

Am fost nevoit sa schimb flansa de apa ca era crapata dar termostatul il schimbasem inainte si vroiam sa schimb garnitura... fara sa cumpar termostat. Nu mai zic ce preturi imi dadeau toti pt flansa (pt 1.6 ABU) ca cica "e numai pe original". Pana la urma am gasit flansa si toate accesorile in Germania (on-line) la un pret ~ 150 RON (fara transport). Si sa vezi: exista garnituri de toate marimile de la Topran cu cod de bare si cod produs pe ambalaj. De ce nu se gasesc la piese auto, ramane un mister.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit garnitura la volksparts

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Pana acum am schimbat 2 termostate si se manifesta in felul urmator.La al doilea termostat l-am schimbat si pana s-a aerisit sistemul a urcat apa pana la 100-110 grade.Acum cand este ok sistemul si lichidul este la nivel acul nu mai vrea sa urce numai pana la 70.Este a2a oara cand face traba asta :D .Nu stiu ce sa-i mai fac.Senzorul temp este cel original.

1. UN SFAT: nu mai lasati sa treaca apa de maxim 100, pentru ca fierbe, se provoaca presiune si...doamne fereste de mai rau, la 100 grade la apa>>>uleiul are 120, deci posibilitate mare de a ovaliza chilasa.

2. senzorul de temperatura, cel de pe chiulasa, indica temperatura lichidului de racire in bord si trasmite informatia la ECU, daca indica teperatura mica, o sa stea masina mai turata, relantiul o sa fie peste 900 rpm.

3. daca termocupla porneste, apa fiind la palpat destul de calduta, clar senzorul de temperatura este decalibrat, termostatul il poti verifica daca deschide, tinand mana pe furtunul care vine de la pompa de apa in partea de jos stanga in radiator, cand apa ajunge la 90 termostatul este cam 80% deschis trecand apa calda in radiator. Daca ventilatorul porneste imediat dupa ce a deschis termostatul inseamna ca apa are minim 88 de grade. Treptele de viteza a termocuplei sunt : 1 de la 90-92, 2 de la 96-98, sau 1 de la 92-94, 2 de la 98-104. daca termocupla nu porneste la maxim 96 grade, schimba bumbul de pe radiator (el este de vina, termocontactul).

Pentru orice detalii....te pot ajuta si cu manualul de intretinere, am avut si eu probleme....contacteaza-ma pe PM!!! :icon_thumright:

Ca termostat ce ma sfatuiti sa cumpar?! Febi, Wahler sau Vernet ? Tnx! :D

Wahler este, cred, cel pe original, daca gasesti poti sa cumperi si Bosh, si ei lucreza "pe original" cu alte piese, dar sa aiba caracteristicile celui care il ai pe masina, adica sa deschida la aceeasi temperatura. Importan este sa deschida la nivelul de temperatura optim pentru motor si corelarea cu ceilalti senzori. Eu am pus un noname ce avea brand-ul gen pentru "ford" si merge bine, dar am luat inainte sa vad de care imi trebuie, pentru ca l-am schimbat acasa, cel original fiind de 85-87, iar cel cumparat de mine este de 90-92.

Am schimbat termostatul. Cel de pe masina era Behr-Thomson si intr-adevar era blocat pe deschis. Nu mai coboara apa sub 90. In schimb am descoperit alta problema: porneste ventilatorul prea tarziu, cand ajunge apa pe la 105-110 de grade. Este posibil ca bulbul de la termocupla (ala din radiator) sa fie stricat... ma gandesc ca daca cupleaza la 100 si ceva, asta ar fi treapta a doua, nu?

SIGUR este treapta a doua, schimbal ....este cam 30 lei.

Daca apa nu scade sub 90, asta inseamna ca termostatul se inchide, pune mana pe furtunul de apa care vine de la pompa de apa in raditor, in stanga jos, daca se simte diferenta de temperatura asta inseama ca totusi functioneaza termostatul. In conditii normale un motor trebuie sa aiba temperatura constanta (deviatii mici), dar eu cred ca deviatii mai mari de 5 grade sunt deja probleme, exceptand faptul ca faci cerculete cu masina tinand motorul turat in peste 3500-4000 rpm, mai mult de 5 minute. La a mea, mers cu 140-150-...km/h, nu creste si nici nu scade temperatura apei(la fel si la 90-100 km/h, avand derivatii de maxim 2 grade). In oras, de cand am schimbat termostatul si termocontactul, nu a mai crescut apa mai mult de 98, in cazuri extreme :eek: , dar tot nu mi se pare prea OK suspectez probleme la unul din radiatoare (putin infundate, anumiti elementi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand mi-am cumparat un termostat , merge super bine , e Wahler si am dat 33 lei , apa nu creste mai mult de 95....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am si eu o mare problema,deci ma scuzati ca postez aici,sunt si inecpator :) ... am un golf 3 1.8 GL din 7/92 si temperatura in afara este de 90-100 grade ... totusi nu este cam mare ? Va rog sa ma ajutati. Multumesc :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzati ... am uitat sa mentionez ca la 90 grade o piuit becul de la ulei de 3 ori .. a scos un sunet subtire de 3 ori. Va multumesc inca o data :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca afara sta in 90-100 , in oras la cat sta ???Faza cu uleiul am patito si eu , in drum spre litoral , caldura mare si apa imi statea tot asa la 90 -100 , cred ca se subtiaza si nu mai face presiune pompa de ulei , nu stiu zic si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca afara sta in 90-100 , in oras la cat sta ???Faza cu uleiul am patito si eu , in drum spre litoral , caldura mare si apa imi statea tot asa la 90 -100 , cred ca se subtiaza si nu mai face presiune pompa de ulei , nu stiu zic si eu

In oras nu urca peste 90 grade ... in afara sta pe la 90-100 ... si o data cand era la 90 de grade a piuit becul de la ulei de 3 ori.Nu stiu nici eu ce sa zic,acuma am schimbat ceva senzor sau ce de la radiator ... si nimic .. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar acuma am ajuns acasa... foarte dezamagit ... Am facut un drum de 40 km ;) si apa statea tot la 110 grade ... mai stie Dumnezeu ce sa fac cu ea ... cred ca ii dau foc ...ziceti`mi parerile voastre va rog frumos ... pur si simplu se simtea si auzea cum fierbe apa in furtune ... :icon_cool: :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba termostatul cu unul cu descchidere la 84/87 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine o sa merg cu ea ... si chiar acuma am vazut ca uleiul miroase foarte rau a benzina :P .. e de bine :icon_cool: ? Am scos jojea sau cum se zice :rolleyes: si mirosea oribil a benzina ... Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba si termocupla, de pe radiator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astia ma tot amana ... mai is ele si alte service-uri,dar asta al lui Adi Goina e cel mai bun ... are specialisti in GOlf 3 si Vento,in special Vw,O sa mai incerc pana o face odata .. :) ... @adi adi23 termocupla acu`s 3 saptamani functiona normal .. am incercat`o eu cu un fir :D si pornea pe ambele trepte :) ... trebuie neaparat schimata si ea ?:-/ :D :P

Modificat de remyyy15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ea functioneaza pe ambele trepte ,dar poate sa fie busita sa nu mai "citeasca" cum trebuie temperatura din radiator , si s-a porneasca aiurea .... intelegi.La mine pornea la 110 , dupa ce am schimbat-o pornea la 100 ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ea functioneaza pe ambele trepte ,dar poate sa fie busita sa nu mai "citeasca" cum trebuie temperatura din radiator , si s-a porneasca aiurea .... intelegi.La mine pornea la 110 , dupa ce am schimbat-o pornea la 100 ....

ESTE mare diferenta dintre termocupla si termocontact!!! termocupla primeste semnale de la termocuntact, acesta "citeste" temperatura apei din radiator si distribuie curent termocuplei in funstie de temperatura lichidului de racire, daca tie iti porneste la 100 inseamna ca iti pormeste in treapta a doua de viteza a termocuplei, prima treapta fiind intre 92-96 (in general). verifica si senzorul de teperatura, este posibil sa nu iti indice bine...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESTE mare diferenta dintre termocupla si termocontact!!! termocupla primeste semnale de la termocuntact, acesta "citeste" temperatura apei din radiator si distribuie curent termocuplei in funstie de temperatura lichidului de racire, daca tie iti porneste la 100 inseamna ca iti pormeste in treapta a doua de viteza a termocuplei, prima treapta fiind intre 92-96 (in general). verifica si senzorul de teperatura, este posibil sa nu iti indice bine...

Bafta!

Da eu termocontactul l`am schimbat .. si in prima saptamana nu am avut probleme,la 98 sau cat deja baga treapta a2-a si o ducea iar la 90,iar de acolo nu o mai lasa sa creasca defel,doar in cazuri foarte foarte extreme... doar acuma am facut un drum de 40 km dus-intors iar apa la un moment dat nu mai scadea de 110 ... iar termocupla nu baga treapta a2-a ci doar treapta 1 din cand in cand ..

Modificat de remyyy15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da eu termocontactul l`am schimbat .. si in prima saptamana nu am avut probleme,la 98 sau cat deja baga treapta a2-a si o ducea iar la 90,iar de acolo nu o mai lasa sa creasca defel,doar in cazuri foarte foarte extreme... doar acuma am facut un drum de 40 km dus-intors iar apa la un moment dat nu mai scadea de 110 ... iar termocupla nu baga treapta a2-a ci doar treapta 1 din cand in cand ..

Am avut si eu probleme!!!

Sa iti povestesc ce am facut:

- am verificat cu un fir termocupla (am facut legatura intre contatii 1+2, 1+3)...ambele trepte functionau

- am verificat ochiometric de scurgeri de lichid racire (radiator, pompa, senzori, etc.), nu pierdeam lichid

- am desfacut termocontactul si galeria care vine de la pompa de apa spre radiator, intoducand aer in verificarea eventualitatea infundarii radiatorului, nu era infundat.

- am desfacut pompa servo, desfacut suportul, scos termostatul si verificat termostatul, a fost ok, deschidea pana in 90.

- de aici nu a mai ramas decat termocontactul care nu mai facea legatura decat in treapta a doua de viteza a termocuplei, l-am schimbat. acum porneste normal, iar cand l-am cumparat am intrebat "la ce temperatura porneste primatreapta?" raspunzindu-mi-se ca la 90-92

termostatul meu fiind de 85 grade, am lasat motorul sa mearga la relanti, iar eu am stat cu mana de galeria mai sus mentionata, cand a inceput sa vina apa fierbinte in 2 secunde a pornit termocupla, inseamna ca apa avea aproximativ 90 grade, poate chiar mai putin, uitandu-ma imediat in bord am observat ca ceasul meu arata 94 grade, deci senzorul de temperatura nu indica fix sau e defect, dar tinand cont ca apa nu s-a mai ridicat mai sus de 98 (in cazuri extreme, cand nu o las sub 3000 rotatii prin oras) iar afara sta la 90-92 si toti acesti senzori au o marja de eroare de +-3-4 grade, nu mai am nici o grija. Problema care persista la mine este ca temperatura variaza (ea trebuie sa stea fix, condus normal) intre 90 si 95, dar atat timp cat nu imi afecteaza nimic si consumul e ok, deci este ok.

Eu zic sa faci si tu verificarile, iar daca ai nevoie de un manual de reparatii al masini, scriemi un PM astazi pana in ora 16 sau luni.

bafta in continuare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme!!!

Sa iti povestesc ce am facut:

- am verificat cu un fir termocupla (am facut legatura intre contatii 1+2, 1+3)...ambele trepte functionau

- am verificat ochiometric de scurgeri de lichid racire (radiator, pompa, senzori, etc.), nu pierdeam lichid

- am desfacut termocontactul si galeria care vine de la pompa de apa spre radiator, intoducand aer in verificarea eventualitatea infundarii radiatorului, nu era infundat.

- am desfacut pompa servo, desfacut suportul, scos termostatul si verificat termostatul, a fost ok, deschidea pana in 90.

- de aici nu a mai ramas decat termocontactul care nu mai facea legatura decat in treapta a doua de viteza a termocuplei, l-am schimbat. acum porneste normal, iar cand l-am cumparat am intrebat "la ce temperatura porneste primatreapta?" raspunzindu-mi-se ca la 90-92

termostatul meu fiind de 85 grade, am lasat motorul sa mearga la relanti, iar eu am stat cu mana de galeria mai sus mentionata, cand a inceput sa vina apa fierbinte in 2 secunde a pornit termocupla, inseamna ca apa avea aproximativ 90 grade, poate chiar mai putin, uitandu-ma imediat in bord am observat ca ceasul meu arata 94 grade, deci senzorul de temperatura nu indica fix sau e defect, dar tinand cont ca apa nu s-a mai ridicat mai sus de 98 (in cazuri extreme, cand nu o las sub 3000 rotatii prin oras) iar afara sta la 90-92 si toti acesti senzori au o marja de eroare de +-3-4 grade, nu mai am nici o grija. Problema care persista la mine este ca temperatura variaza (ea trebuie sa stea fix, condus normal) intre 90 si 95, dar atat timp cat nu imi afecteaza nimic si consumul e ok, deci este ok.

Eu zic sa faci si tu verificarile, iar daca ai nevoie de un manual de reparatii al masini, scriemi un PM astazi pana in ora 16 sau luni.

bafta in continuare!

La mine nu ii chestia cu ceasul de la bord ... cand era la 110 grade,am deschis capota,si pur si simplu se auzea si daca puneai mana pe furtune cum fierbea apa ... acuma sa vad ce Dumnezeu face cu mine ... pe cand m-o programa ... ca Duminica am de facut un drum destul de lung,da slabe sanse sa o faca pana atunci,in cel mai rau caz,Dacia :biggrin: .. Multumesc frumos costi87!!! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,si la mine dupa ce pornesc ajunge la 90 grade,lucreaza asa de cateva ori si apoi se duce pana in maxim 105 si apoi ramane asa intre 98-105 :) , sa fie bine asa? nu e prea mult?in oras lucreaza termocupla mai tot timpul doar in afara orasului mai scade pana la 95 dar nu sta mult asa :vaidecapulmeu: ,asta iarna am schimbat eu tarmostatul marca BEHR si scrie pe el 87 grade nu stiu de ce sta asa de mult peste 100 ,stiam ca apa cand e sub presiune ca la masini fierbe undeva pe la 120 de grade dar sa stea asa pana aproape de limita mai tot timpul?am impresia ca bubuie motorul!!!sau nu?poate stie cineva mai bine sa-mi dea un raspuns,poate va trimit si o poza daca e nevoie sa vadeti...

Modificat de astacist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea, temperatura este prea ridicata.Daca statea undeva la 95max 100 in oras si 90 afara este ok.Mai bine incerci un termostat de 84grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!