Jump to content

Cum Montam O Rezerva Normala In Golf5 ?


CatalinS
 Share

Postare recomandată

Poate mai degraba la 90 - 95 %, dar daca pui in balanta bunele si relele, o sa vezi ca merita sa ai o rezerva normala in portbagaj ... iar la spatiu sa stii ca oricat vei avea, te obisnuiesti cu el si il vei umple fara sa iti dai seama :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din poze ,nu prea imi dau seama.au si spatii pentru cric,coarba,compresor?

de unde pot sa iau si eu un kit d-asta?

tocmai am pus o rezerva normala :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cricul, levierul si alte scule vin in interiorul rotii de rezerva. Ar mai trebui comandat un reper care este tot din polistiren si vine in interiorul rotii de rezerva si fixeaza toate sculele acolo cu o chinga.

Sa vin ca cateva coduri de producator, poate va ajuta:

- 1K0 803 899 D - surubul care prinde roata - 109MM, PR- 1G9

- 1K0 012 115 C - tool box - reprezinta bucata de polistiren care intra in interiorul rotii de rezerva de care vorbeam mai sus. Nu sunt mai multe tipuri pentru roti de rezerva normale. Mai sunt alte coduri pentru roti temporare sau kit de pana. Ma intreb daca aceast polistiren nu difera de la o roata de 15" la una de 16" sau 17".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb daca aceast polistiren nu difera de la o roata de 15" la una de 16" sau 17".

Pai diametrul rotii e tot acelasi nu? Eu am pus o roata de 17", de test in a mea si a intrat perfect. (rezerva mea normala este tot Misano 15")

Modificat de deeJayOg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai diametrul rotii e tot acelasi nu?

Diametrul exterior cu tot cu cauciuc este acelasi. Eu ma refeream la interiorul rotii unde intra chestia aia de polistiren cu scule. Cum interiorul jantei este diferit de la o janta de 15" la una de 16" sau 17" ma intreb daca acel polistiren nu va avea un joc. Chiar o sa ma uit la mine la masina (am rezerva normala de 17") sa vad cum sta acel polistiren.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles acum. Ii fac si eu o poza maine la a mea daca apuc si comparam apoi aici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

B_Stefan - inca te mai asteptam cu detalii si poze dupa terminarea operatiunii de modificare a distantierelor ... take your time, nu te grabi sa le tai ... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care doresc o roata normala de rezerva in locul kit-ului de reparatie cu compresor, cu un cost de 10-15 lei, faceti urmatorul lucru:

Cumparati de la un magazin de materiale de constructii(orice magazin de materiale de constructii) o placa de polistiren standard, duritate medie, cu grosime de 5 cm si una similara cu grosime de 2 cm(roata de rezerva normala e mai inalta cu 7 cm fata de nivelul placii portbagajului). Luati un cutter, si dupa ce faceti niste masuratori pe langa roata de rezerva normala ce ati pus-o in portbagaj, taiati din prima placa de 5 cm dupa conturul rotii. Dupa ce montati bine placa de 5 cm, taiati dupa acelasi algoritm si pe cea de 2 cm si puneti-o peste. Timp de lucru: 20 de minute.

Eu asa am facut la Golf-ul meu 5 acum vreo 2 3 luni, e cea mai ieftina si simpla solutie. Si e si una destul de eleganta, avand in vedere ca sta bine mocheta. In roata de rezerva normala am pus bineinteles si kit-ul de reparatie cu compresorul, sa fie acolo, nu tin neaparat sa ma murdaresc pe maini cu schimbatul rotii decat daca e cazul :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna idee domnule Mihai.Nisto... tare frica imi este de liniiele de tramvai asa ca o sa imi cumpar o rezerva si am sa fac scamatoria cu polistiren...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nistor, cu r pe final :rolleyes: . Si fara domnul, ca ma simt batran :lol: .

Sa stii ca eu exact dupa un incident cu o linie de tramvai m-am ambalat si am pus o roata de rezerva normala. 3 ani cat am avut Passat-ul dinainte nu am avut nici o pana, iar cu Golf-ul 5 cu kit de reparatie roti, la o saptamana dupa ce l-am adus, mi-am taiat un cauciuc intr-o linie de tramvai la 12 noaptea. Noroc ca eram in Cluj, am dat 2 telefoane si in 15 minute am avut o roata la mine, dar daca eram plecat din oras cu masina si taiam cauciucul pe la mama dracu, era nasol de tot. In Romania ai nevoie de roata de rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ca ti.am pocit numele dar nu a fost intentionat! offf... linia asta de tramvai cate victime face... :rolleyes: cauciuc am trebuie sa caut o janta.

Modificat de Paul_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceeasi idee ca si Mihai Nistor voiam s-o sugerez. Dar stiu ca sunt 2 feluri de polistiren: exapandat(standard) si extrudat. Cel extrudat e mai dur si cred ca e mai folositor. Plus ca nu lasa nici 'bobite albe'. Dar e mai scump

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteam sa iau de duritate mai mare, dar m-am gandit ca dupa aia se va taia mai greu cu cutter-ul. Si cand am pus mana pe cel de duritate medie, m-am convins ca va rezista fara probleme la greutatea unor geamantane cu haine.

Bobite albe... da, am facut. Dar eram in curtea blocului si sufla vantul. Deci m-am scos :Driver: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

polistirenul extrudat cred ca e mai ok decat ala normal, nu stiu daca se gaseste insa asa de gros, de taiat se poate taia cu un cutit zimtat sau o panza de bomfaier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

Stie cineva care e diferenta de volum in portbagaj in cele 2 situatii (rezerva normala / temporara)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la porsche mi-au zis cand am facut configuratia ca daca pun roata normala pierd 30% din volumul portbagajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am mai spus, cred ca e mult 30% ... mai degraba pierzi 10-15%. Dupa cum se vede din pozele postate de mine (http://vwforum.ro/index.php?showtopic=36956&view=findpost&p=587834), in configuratia pe care o am in masina mai e loc destul in jurul rotii de rezerva :icon_thumleft: Daca vrei toata podeaua plata, clar ca se pierde ceva mai mult.

Cu prima ocazie am sa calculez efectiv care e situatia si postez aici. Faceti si voi calcule si vedeti ce iese ... de ce trebuie sa credem orice spun agentii de vanzari :question:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat si eu roata de rezerva normala, dar m-am saturat sa stau cu ea in portbagaj. Zilele astea sper sa o rezolv si eu cum zicea domnul Mihai Nistor cu cele 2 placi de polistiren respectiv de 5 si 2 cm. Roata de rezerva normala este pe 15 cu cauciuc 195/65/15. Va rog care ati facut aceasta modificare sa postati poze sa-mi dau seama exact cum sa tai polistirenul si sa fac o treaba buna. Intrebarea este acum trebuie sa renunt la suportul ala in care este pus kit-ul de reparatie si cricul, dar gasesc un suport pentru cric la reprezentanta care intra in roata normala sau voi pur si simplu le-ati pus in interiorul rotii, daca da aveti cumva codul piesei respective si eventual codul surubului si piulitei care fixeaza roata normala.

Multumesc si astept raspunsuri de la voi ca sa ma apuc de treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vrei sa il vinzi? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez niste poze in care vedeti cum am facut eu la masina mea cu roata normala de rezerva, pentru a aduce portbagajul la acelasi nivel cu roata de rezerva. Se pierde din portbagaj, dar cine si-a luat Golf 5 pentru portbagaj? :rolleyes:

post-10465-1204835097_thumb.jpg

post-10465-1204835102_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Azi, cu o intirziere de citeva luni fata de planul initial, am montat - in sfirsit - distantierii care maresc spatiul pentru roata de rezerva - astfel ca acum ea poate fi si una "normala".

In mesajul precedent mentionam ca, la varianta mea de GOLF V 2.0 TDI Comfort Line, distantierele "nu incap", asta pentru numai citiva centimetri (pe ambele axe).

Intre timp am fost la service pentru schimbarea uleiului si cu aceasta ocazie am constatat ca unele golfuri, la care este posibila montarea rotii normale de rezerva, au instalate distantierele de care vorbim si, in plus, sint echipate cu altfel de tapiterie (ornamente de plastic) in portbagaj. Ornamentele laterale din portbagaj nu coboara pina la baza portbagajului, ci numai pina undeva in preajma distantierelor (imediat deasupra lor), astfel ca spatiul in plan orizontal este cu aprox cu 3cm mai mare.

O solutie ar fi fost inlocuirea tuturor ornamentelor din portbagaj, la care ar trebui sa adaugam si inlocuirea surubului de fixare a rotii.

Toate acestea (fara distantiere) ar costa 678,68 RON.

Eu nu am ales solutia aceasta pentru ca ornamentele de la masina mea "sint mai frumoase", au aspect de mocheta - cele cu pretul mentionat sint dintr-un plastic normal ("fara par", hi...).

Am ales sa achizitionez numai surubul de fixare al rotii, care este foarte ieftin: 14,71 RON

Codul de comanda al surubului: 1K0 803 899 C

(inca nu sint fericitul posesor)

Examinind portbagajul... am constat ca daca elimin cele doua piese de fixare de a bagalelor - montate pe peretii laterali ai portbagajului - as putea introduce, cu o usoara fortare, cei doi distantieri la locul lor in portbagaj.

Piesele destinate fixarii bagajelor in portbagaj sint vizibile in una din imaginile de mai jos, dupa ce au fost demontate.

Pentru demontarea pieselor mentionate mai sus... a fost necesara o surubelnita cu un cap in forma de stea cu cinci colturi. Pe capul surubelnitei era marcat: T-30. Fiecare piesa era fixata cu doua suruburi.

A mai fost necesara taierea unor "nervuri" de pe latura din dreptul inchizatorii portbagajului. Cele doua bucati au fost taiate cu un cutit simplu - si ele sint vizibile pe una din imaginile de mai jos. Operatia de taiere este deosebit de simpla.

Rezultatul - pentru mine - este multumitor.

Cred ca ar mai trebui adusa o imbunatatire: mocheta care acopera roata si distantierii este "intarita" numai in zona sa centrala, eu am de gind sa adaug peste roata si distantieri... o placa de plastic.

Spatiul din portbagaj s-a redus, chestie care nu ma deranjeaza/enerveaza in masura in care o facea utilizarea unei roti de rezerva de dimensiuni reduse !

B_Stefan

PS

Imi cer scuze fata de cei care mi-au solicitat informatii sau au asteptat sa anunt un rezultat... iar eu (din cauza unor probleme) am intirziat atit de mult cu raspunsul meu.

Iata si imaginile:

post-16814-1207344153_thumb.jpg

Asa arata distantierii montati in portbagaj.

post-16814-1207344830_thumb.jpg

Rezultatul lucrarii - 1

post-16814-1207344233_thumb.jpg

Rezultatul lucrarii - 2

post-16814-1207344868_thumb.jpg

Surplus eliminat (de pe latura dinspre inchizatoarea portbagajului).

post-16814-1207344962_thumb.jpg

Surubul de fixare a rotii (cel original) - va fi inlocuit cu unul mai lung (astept sa vina).

Modificat de B_Stefan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut aceeasi problema masina fiind di germania si era cu chit de reparatii. am cumparat 4 placi de izolatie exterioara pt case pt ca sunt din polistiren solid , de 4 cm si cu 3 ore de munca ,un cutter si 150000 rol am rez problema siam pus o roata normala.am vrut sa cumpar un "biscuite" de la reprezentanta vw de la mine di oras si mi-au cerut 15 milioane . nu stiu de ce la galati vw aduce piesele mult mai scump decit citesc pe forum ca ar fi in alte parti . oricum problema a aparut la fixarea cricului , cheii de roti etc. in interiorul rotii fara sa am tot felul de zgomote in timpul mersului.am cumparat un suport de la skoda pt ele care intra in roata ca era mai ieftin 1 400 000 rol.tot a mai trebuit sa tai din inaltimea lui dar in final a iesit ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ca sa nu mai deschid alt topic pun intrebarea aici. Toate masinile care au roata de rezerva de uz temporar vin cu kitul acela pt reparea penelor ? Eu am un golf trendline luat de doua zile si nu are kitul respectiv. (compresor ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!