Jump to content

Cum Montam O Rezerva Normala In Golf5 ?


CatalinS
 Share

Postare recomandată

Masina mea a venit cu un kit de reparatie care nu foloseste la nimic daca prinzi o potcoava in roata :) ... deh, la noi circula multe animale pe sosele ;)

Problema e ca in portbagaj incape o roata normala pe diametru - este loc ... dar la inaltime nu e ok ... adica podeaua (partea rigida din podea) care acopera kitu de reparatie acum va fi mai sus cu vreo 10-15 cm. Pentru zona de deasupra rotii de rezerva nu e nici o problema - podeaua e dura acolo si deci plana, dar pe margini nu sta bine pentru ca podeaua e moale (mocheta) si "cade" in jos, in jurul rotii de rezerva ;)

Am atasat si o imagine de la un Golf5 dotat cu roata temporara, ca referinta. La dealer in Iasi spun ca ar costa vreo 9 mil o roata temporara. Parerea mea e ca nu merita, mai ales ca te limiteaza la 80 km/h :(

Cred ca solutia e sa umplu spatiul de pe lateralele rotii normale astfel incat podeaua sa fie plana peste tot - dar aici se pierde spatiu din portbagaj. Eventual de creat cateva spatii de depozitare pe acolo - dar asta implica destul de multa munca :)

Sunt ceva solutii ?

post-16827-1194813818_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se inlocuieste podeaua portbagajului cu una prevazuta pt roata normala....s-ar putea sa trebuiasca si alt rezervor...dar nu bag mana in foc :)....deci mai bine lasati :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa-ti cumperi de la VW cele 2 inaltatoare de spuma care vin pe lateralele rotii (pentru a sustine mocheta) si un surub de prindere a rotii mai lung (190mm in loc de 52mm cat ai acum) plus evident janta si anvelopa de dimensiuni normale... nici vorba de alta podea sau alt rezervor...

Modificat de aviasol
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt in aceeasi situatie... si eram cat pe ce sa comand pretioasa roata de urgenta.

poate sa ne ajute cineva cu codurile pieselor necesare (inaltatoarele si surubul mai lung) ?

acele inaltatoare.. pot adaposti oarece lucruri? sau sunt niste bureti plini care doar ocupa spatiul ?

multumesc

PS: daca a inaltat cineva podeaua in asa fel va rog postati imagini/sfaturi.

Modificat de ceetah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 mil si ceva (janta+anvelopa, probabil si plasticul care vine in ea si tine sculele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Lucianwwl - daca citeai postul meu initial scriam ca e vreo 9 milioane la dealer in Iasi :offtopic:

@aviasol - vad ca stii despre ce e vb :) ... daca ai idee care e codul pieselor, asa cum a intrebat si ceetah mai sus, ar fi foarte util. Eu am sunat la dealer (Sandra) si habar n-au de asa ceva ... cica la ei nu au mai avut astfel de probleme.

In plus, daca stii - acele inaltatoare pot adaposti oarece lucruri? sau sunt niste bureti plini care doar ocupa spatiul ?

O alta chestie e ca eu am deja surubul de prindere a rotii lung de vreo 190mm - deci poate mai scap de o cheltuiala.

Thanks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa nu merite roata temporara? si ce daca e limitata la 80km/h?Pai nu asta e ideea, ca e o roata care sa te tina pana ajungi la cel mai apropiat service unde sa iti repari/inlocuiesti roata afectata? De asta e temporara :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

roata de rezerva de urgenta are mai multe dimensiuni.. e pe 15,16,17 si 18 inchi.

daca io acum am jante pe 16 si la vara o sa am pe 17..... cum ar trebui sa fie roata de rezerva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu, intr-un fel ai dreptate ... isi face treaba roata aia .. ajungi la service ... repari ..... doar ca platesti mult mai mult decat daca ai avea o roata normala, cu care poti merge la service-ul la care vrei, si iti iei anvelopa pe care o vrei ca sa o inlocuiesti pe cea eventual distrusa :biggrin:

Plus ca 900 lei pt o rezerva nu mi se pare un pret corect. O roata normala cu janta tabla cost max 500 lei si asta cu o anvelopa buna.

Revin cu rugamintea, pentru cei care au raspunsuri la problemele de la postul 1 si 8, sa dea un reply aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toretic trebuie sa fie reperele 5 si 8 din desenul atasat .. ai si codul acolo

post-3390-1195163777_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Exact ... am fost la Sandra in Iasi si mi-au aratat piesele alea pe calculator. Cica nu au avut niciodata pe stoc si nici nu a mai cerut cineva pana acum. Pretul orientativ e pe la 70 lei piesa stanga si 80 lei cea dreapta. Tipu de acolo nu stia daca se potrivesc perfect, pentru ca mai e un model de piese de-astea, cu dimensiuni usor modificate. Teoretic se poate masura in masina ce spatiu e si se gaseste care trebuie comandata. Alta chestie - cica trebuie schimbata si mocheta mare care acopera roata, pentru ca spatiul podelei devine ceva mai mic si are o forma usor modificata dupa aplicatea inaltatoarelor ... iar pretul e pe la 200 lei mocheta noua ;)

In conditiile astea, si pt ca nu aveam timp sa stau la verificari acolo, am luat doar o janta noua de tabla pe care am incaltat un cauciuc normal si am pus-o in portbagaj. Rezultatul nu e foarte stralucit dar nici rau nu e :D Mai ales ca am gasit cu ce sa umplu spatiul din jurul rotii: in dreapta sus am pus cutia cu lanturile de zapada, care incape perfect, iar in restul spatiului am pus ce mai aveam de carat in masina. In spatiul din interiorul jentii am pus cricul cu trusa de unelte si stingatorul - toate montate bine in ceva hartie si pungi ca sa nu zdrangane :D

Am sa atasez si cateva poze sa vedeti rezultatul, poate mai aplica si altii :D

Ideea de baza e ca ma simt mai bine acum ca am o rezerva normala in portbagaj si nu un kit de reparatie (care nu foloseste la nimic cand iei o potcoava in roata - asa cum am patit dupa ce am primit masina) iar rezerva temporara nu o vad ca o solutie, nici macar "temporara". :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oricare din variante se reduce mult spatiul probagajului (si asa nu e prea mare). Cred ca o sa incerc sa vorbesc cu un bisnitar sa dau kit-ul reparatie pe o roata temporara si ceva bani eventual. Zic ca e cea mai buna varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau sa-mi inlocuiesc kitul de pana cu piesele alea 2 de spuma. Pana una-alta, am roata normala in portbagaj, insa colturile planseului sunt (cum altfel) lasate. In Pitesti mi s-a spus ca alea 2 bucati+bucata de spuma care vine in roata (pentru scule)+piulita de amarare+cheia de desfacut sticla de bere din suportul dintre scaunele fata=3 milioane. Nu e nevoie de alt rezervor, blabla. Mi s-a atras atentia (si mi s-a si aratat) ca prin montarea celor 2 piese de spuma, polsterul din interior "culca" altfel, si deci va trebui sa tai putin cu un cutter din stanga, respectiv dreapta, in spuma, astfel incat sa intre perfect. In rest, nu sunt modificari necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spuneam mai sus, revin cu poze pentru situatia actuala ;)

Solutia nu e cea mai buna, dar nu ma deranjeaza deloc - am facut pana acum vreo 4 drumuri mai lungi cu bagajele aferente si nu am simtit lipsa de spatiu, iar pentru utilizare zi de zi in oras nici o problema :vaidecapulmeu:

post-16827-1196264305_thumb.jpg

post-16827-1196264328_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sint "fericitul posesor" al unui Golf V (2.0 TDI) si... intr-o simbata, in prima calatorie in afara Bucurestului... am avut "norocul" de a avea o pana la una din rotile de pe spate.

Ma aflam la sute de km de casa.

Este greu de descris ce bucurie m-a cuprins cind am vazut cu ce roata de rezerva era dotata masina si, mai ales, ce scria pe ea: max. 80 km/h.

Anvelopa afectata de incident nu mai putea fi reparata, asa ca am abandonat-o la un mic atelier unde s-a incercat repararea ei. M-am intors acasa... fixind viteza la 80 km/h si privind pe geam cum matiz-uri si dacii veneau din spate, se opreau un pic pina se dumireau, apoi isi vedeau de drum, depasindu-ma.

Cineva mai sus spunea ca nu vede nici o problema in a avea ca roata de schimb una care nu poate fi utilizata decit la viteze mai mici de 80 km/h. Nu este chiar asa, mai ales daca ai vnevoie de acea roata simbata sau duminica.

In sfirsit... m-am hotarit sa inlocuiesc roata de rezerva de uz temporar cu una normala si m-am prezentat la Porsche Bucuresti pentru a ma interesa daca este posibila ideea mea si ce trebuie sa cumpar, etc.

Din pacate sint putini angajati la Porsche care pot da relatii referitoare la modul cum poate fi inlocuita roata de rezerva de uz temporar cu una normala.

Piesele nr.5 si nr.8 (din postul lui "aviasol", vezi mai sus) nu erau pe stoc, asa ca le-am comandat si astept sa vina (ma vor anunta).

Cele doua piese au costat ceva mai putin de 130 lei.

Din pacate nu am putut afla daca in afara de piesele 5 si 8 mai trebuie cumparat si altceva. Acest lucru va deveni mai clar dupa ce vor veni piesele si le voi examina.

Va voi tine la curent (poze, etc).

B_Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@b_stefan, cred ca o sa mai ai nevoie de un surub de strangere a rotii de rezerva mai lung de.. 19cm in locul aluia de 5 cm pe care-l ai si se aude zvonul ca rebuie modificata un pic mocheta dar asta iti dai tu seama.. aia de la porsche is nauci ... cum adica nu au stiut ce mai trebuie....... ce dracu nu au ETKA ala sa umfle ochii in el????? :ceuameni: ca nu lucreaza la cofetarie......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Gt sport vine standard cu roata de rezerva de uz temporal pe 16''. Si pentru aia din OL mai dai 9 e. Ganditit-va sa fie -10 grade afara si zapada iar voi sa trebuiasca sa faceti o pana cu kit-ul ala... :rolleyes:

Modificat de Plictisitul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@b_stefan, astept si eu cu nerabdare impresiile dupa ce vin piesele si pozele de rigoare :huh:

Rugaminte pentru cei care au masinile din fabrica dotate cu rezerve normale - daca se pot posta ceva fotografii cu portbagajul si roata - sunt curios cum arata :D comparativ cu a mea.

Care e diferenta de spatiu in portbagaj daca e sa comparam cele 2 situatii ?

A - masina cu rezerva normala din fabrica

B - masina cu rezerva temporara sau kit de reparatie

Modificat de CatalinS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la roata normala podeaua sta ridicata pan in dreptul prinderilor nichelate pt ancorarea obiectelor in portbagaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In mesajul de pe data 30-Nov-2007 anuntam ca am comandat piesele nr.5 si nr.8 (am sa le numesc, de acum incolo, distantiere)

Au venit, au urmatoarele coduri:

1K6858858C (SINA, denumirea din factura)

1K6858857B (SUPORT, denumirea din factura)

Acum pot sa va spun exact cit au costat: 128,34 Lei (impreuna, inclusiv TVA).

Din pacate nu se portivesc la masina mea (Golf V, 2.0 TDI, BKD, cutie de viteze normala - 6 viteze, cumparat in feb-2007).

Nepotrivirea se refera la citiva centimetri in plus pe fiecare latura a distantierelor.

Portbagajul meu are o latime de 100 cm, iar distantierele de care vorbim au 104 cm.

Cam aceeasi este si diferenta pe axa fata-spate a masinii, distantierul avind cele doua laturi de 74 cm, in timp ce laturile portbagajului sint de 71 cm.

Adincimea portbagajului in partea centrala este de aprox. 74 cm, in timp ce distantierul are 78 cm.

Precizez ca dimensiunile mentionate mai sus, pentru distantier, sint date cu o precizie mai buna de 0,5 cm, in timp ce pentru dimensiunile portbagajului nu garantez o precizie mai buna de 1 cm (asta pentru ca, in momentul in care am facut masuratorile, era intuneric si... ningea).

Eu am de gind sa scurtez cele doua piese, astfel incit sa le pot introduce in portbagaj.

Sper ca pina simbata sa stabilesc "tehnologiile" de taiere/scurtare si lipire a distantierelor, pentru a le monta in portbagaj.

Am incercat la Porsche sa aflu si daca pot cumpara surubul pentru prins roata de dimensiuni normale, care asa cum spunea "aviasol" trebuie sa fie mai lung. Din pacate, cum spuneam si in mesajul anterior, este destul de dificil sa afli ceva de la Porsche, referitor la aceasta chestiune.

Pina acum n-am reusit sa aflu ceva folositor de la ei (unul din angajati opinia ca pentru montarea rotii normale ar trebui taiata o parte din rezervor, fiind necesare suduri, etc).

Asa ca... lucrarea va mai dura ceva.

Incerc sa atasez - la acest mesaj - 3 imagini cu faimoasele distantiere.

Pe curind,

B_Stefan.

post-16814-1197928808_thumb.jpg

post-16814-1197928833_thumb.jpg

post-16814-1197928844_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a te apuca de taiat verfica daca distantierele iti ofera destul loc pt montarea rotii R15 banuiesc... in rest alea par de spuma si ti-asi recomanda sa mergi la un bricostore sa le tai a un fierastrau circular... o sa arate ca de la mama lor. daca vrei sa le traforezi manual ... have fun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B_Stefan, arata super inaltatoarele alea, pacat ca nu stiai de la inceput dimensiunile lor, ca sa nu le comanzi degeaba .... evident ca se pot taia, doar ca nu vor fi chiar ce trebuie. Apropo, mocheta nu va cadea in spatiile goale din inaltatoare ? :icon_thumright:

Cat despre dimensiuni, ETKA nu are detalii de genul asta pentru piese ? Sau cum se pot afla dimensiunile unor piese, inainte de a le comanda ? Despre profesionalismul celor de la service-urile VW, nici la Iasi nu sunt mai breji :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!