Jump to content

Limp mode


claudiu_83
 Share

Postare recomandată

Astazi mi s-a repetat dupa trei luni aceeasi situatie: mers lejer - deodata s-a aprins arculetul clipind si am pierdut puterea in mers, acceleram si se ducea greu, parca nu mai functiona turbo. Cand am ridicat masina ceva timp in urma am observat pe dedesubt, si acum ma intreb si eu, chiar sub turbo urme de ulei, insa nu scurgeri mari, parca pulverizat. e posibil sa fie vreun furtun crapat?, sau vreun semering la turbo? Am sa merg la service la un test si sunt curios sa aflu niste sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frate, curata turbo ca altfel te lasa! Eu am ignorat treaba asta, si m-am trezit cu tot uleiu in toba de esapament! Plus fumu de rigoare ca la balamuc! O turbosuflanta n-o scoti sub 900-950 de euroi! Ai grija!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Dupa ce am citit cam tot din acest topic, eu tot nu am inteles exact care este cauza Limp modului. De la Debitmetru sau de la Turbina? Trebuie sa schimb debitmetru sau sa curat turbina. Ma puteti lamuri?? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de limp-mode, am patit-o si eu de vreo doua ori. Dupa o lunga perioada de mers prin oras, am iesit o data si intr-o depasire (de fapt eram aproape revenit pe banda), am simtit ca nu mai trage motorul. Nococ ca ii depasisem. Probabil m-au injurat depasitii, dupa ce ii depasesc in forta, o las moale in fata lor. Nu stiam de chestia asta cu limp asa ca am chinuit-o vreo 10 Km pana la destinatie. La intoarcere OK. Apoi inca o data, la cateva zile, dar citisem pe forum, asa ca am tras pe dreapta, am oprit morul, l-am repornit si a fost OK. Intre timp i-am mai dat cateva forje pe la 3000, 3500, 4000, dar asa, usor. Zielele tecute am facut vreo 500Km, si nu de putine ori am avut 140, 160 la 3500-4000 ture. Nu a mai facut limp, cu toate ca am intrat destul de scurt si voios in depasiri.

Scanarea cu VAG mi-a aratat:

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-100.LBL

Part No: 038 906 019 GL

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1495

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0 0 X X X

Am sters eroarea evident. Sa-si fi revenit, adica sa fi fost doar ceva funingine pe turbo sau sau ceva mizerie pe debitmetru? Consumul este intre 5,5-6,5 inafara si in jur de 7,5-8 urban. Ceva ulei este pe langa EGR dar nu face galagie (oac-oac)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Depinde de sursa limp mode-ului. La tine, (positive deviation ai?) ECU taie turbina, pentru ca ai avut o presiune prea mare. Din experienta mea pot sa-ti spun ca acest limp mode iti va apare din ce in ce mai des si intradevar poate fi intarziat (nicidecum eliminat) printr-un mers mai sportiv (schimbarea treptelor de viteza la turatii mai mari). La mine s-a rezolvat cu o curatare a turbinei, dar este o solutie foarte discutabila si este pe propriul risc. La mine ca si la alti colegi a fost o solutie castigatoare, la altii nu. Ai material de studiu "la greu" in aria TDI ca sa te hotarasti ce e mai bine pentru tine. Ca sa intelegi mai bine, acele depuneri nu se pot elimina doar prin "forja". Daca ai sa vezi o turbina desfacuta (poate chiar a ta), ai sa vezi ce "consistenta" au depunerile de pe vane. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi se sfaturi. Nu am desfacut turbina niciodata, am desfacut si facut motoare, cutii etc. E greu curatatul? Cam in ce consta?. Banuiesc ca daca caut prin tot felul de manuale de reparatii voi gasi informatiile de care am nevoie. De fapt, intotdeauna cand am desfacut si facut la loc am facut numai cu manual de reparatii in fata. Si mi-a reusit. Nu am auz muzical si in consecinta nu prea cred in cantatul dupa ureche. Mersi si pt. sfaturile de pe la climatronic. Vad ca stii multe si cred ca esti si documentat. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa patesc si eu cateodata, si tot asa ca tine, cand as vrea sa intre in limp, nu intra. Degeaba ii dai talpa, vorba colegilor, de curatat tot nu se curata. Si eu mergeam cu ea saraca pana in 5000. Degeaba.

Dar acu' i-am pus gand rau. Zilele astea -> curatare de turbina. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, m-ati convins ca trebuie curatata. Dar o curatati voi sau cine?

Nici Rumplestilskin nu mi-a spus daca a curatat-o el si nici tu Cosmine nu spui daca tu vei fi doctorul.

Spor la treaba si astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Operatia se poate face si de catre tine, dar iti va lua ceva timp daca nu te pricepi. Eu am asistat atunci cand Cipos mi-a curatat mie turbina si am vazut ce se face. Nu este foarte greu, dar ia ceva timp pana o dai jos de pe masina. Dupa aia se desface si se curata partea pe care "calca" vanele geometriei, palele, se reface planeitatea, se monteaza la loc, etc. Desi teoretic stiam ce trebuie facut, am preferat sa merg la cineva care se pricepe si poate face totul cu ochii inchisi. Vezi daca nu gasesti si la tine in oras un service/persoana care sa se priceapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
... nici tu Cosmine nu spui daca tu vei fi doctorul.

Mi-a scapat. Evident ca eu voi fi doctorul :huh: . Dupa mult studiu si sfaturi de la prieteni, mi-am facut o imagine despre ce am de munca, si o sa ma apuc eu de ea. Stii vorba aia, daca vrei un lucru bun, fa-l cu mana ta. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se poate sa se dea mai multe detalii despre curatarea turbinei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin
Nici Rumplestilskin nu mi-a spus daca a curatat-o el...

am mers la cineva (extra forum) pentru care am avut referinte bune. Pentru costuri/timpi, PM. Treaba sta cam asa: nu e deloc mare filosofie. Daca ai un pic de timp si rabdare, dar si ceva scule (dintre toate cel mai special este un imbus care trebuie sa fie de buna calitate) poti sa rezolvi partea cea mai grea, respectiv datul jos de pe masina. Odata pusa pe banc, iti dai seama ca turbina este de o simplitate evidenta. 1 L de carburol sau un solvent asemanator si o pensula este nevoie pentru 80% din treaba. Acum intervine partea delicata: acea refacere a planeitatii vanelor. Imi asum responsabilitatea pentru urmatorul "enunt": aceasta refacere este de fapt o mica pacaleala, in sensul ca se pune pe un geam o bacata de smirghel fin si se "iau la fata" vanele. Aici operatiunea este foarte delicata intrucat dupa parerea mea aceasta operatiune ar trebui facuta de o masinarie care sa stie ce e aia sutime de mm si nici decum atat de empiric. Dar in fine. O sa ramai uimit cata calamina gasesti intr-o consistenta foarte dura. Mare grija insa ca cei care si-au curatat turbina (de catre cineva autorizat sau in house) se impart in 2 categorii: cei fericiti si multimiti ca mine si altii care si acum isi musca degetele. Citisem pe forum despre un coleg care in vacanta, prin Budapesta a strans o punga din bucatele de turbina. asta intamplator sau nu la 1 saptamana dupa ce-si curatase turbina (culmea preventiv ca nu-i facea nici o problema). Este bine sa stiti ca nu este o operatiune fara riscuri si asta din cauza turatiilor foarte mari la care functioneaza aceasta banalitate care o reprezinta turbina. Eu personal a 2-a oara nu o sa o mai curat si cand i-o veni timpul o sa-i fac un upgrade.

Modificat de Rumplestilskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a scapat. Evident ca eu voi fi doctorul :icon_cool: . Dupa mult studiu si sfaturi de la prieteni, mi-am facut o imagine despre ce am de munca, si o sa ma apuc eu de ea. Stii vorba aia, daca vrei un lucru bun, fa-l cu mana ta. :P

In lumina acestui considerent "daca vrei un lucru bun, fa-l cu mana ta" sper ca ne vei ajuta si pe noi cu un DIY exact despre curatarea turbinei si echilibrarea vanelor la Passat. Spor la treaba cu curatatul :)

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In lumina acestui considerent "daca vrei un lucru bun, fa-l cu mana ta" sper ca ne vei ajuta si pe noi cu un DIY exact despre curatarea turbinei si echilibrarea vanelor la Passat. Spor la treaba cu curatatul ;)

Mergi pe acest site si vei afla tot ce trebuie sa faci ca sa cureti o turbina cu geometrie variabila

http://www.technologie-entwicklung.de/Gast...nt15-turbo.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie mare,la curatarea unei turbine mai intervin si alte neplaceri cauzate uneori de faptul ca turbina nu se desface din cauza ruginei,apoi se pot rupe surubele ce prind vanele...atunci doar iti aduci aminte ca poate era mai bine sa mergi cu ea la cineva care numai cu de astea se ocupa.e simplu cand vezi un document unde se explica pasii ce trebuie facuti,greul apare cand iti prinzi degetele.A nu se considera o regula cele scrise mai sus.cipos poate confirma :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sint in treacat nu am prea mult timp de detalii. Nu am fost de mult pe aici. Este foarte bun linkul http://www.technologie-entwicklung.de/Gast...nt15-turbo.html

In urma cu 2 ani exact asa curatam si eu. Azi insa, nu mai este nevoie a se da jos turbina de pe masina. Exista o chestie prin comert care rezola tot.

In orice caz va recomand sa urmati pas cu pas etapele din link-ul de mai sus, iar daca tot nui dati de cap cautatima pe privat pentru detalii si ve-ti reusii sa scapati de limp mod. Important este ca turbina sa nu se fi dat pe ulei. Fiindca atunci este nevoie de schimbarea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2x700Km (hd-ct-hd)=1400x6.5% aprox 100l motorinax4.2ron+mancare+bautura+... se apropie de vreo 300 euroi care e cam jumatate de turbina noua. Pacat ca nu esti mai aproape.

Legat de chestia gasita de tine prin comert poate ne spui si noua ce si cum, ca de aia suntem o comunitate. Multumim si numai bine

Modificat de mslo
Nu mai da quote la mesajul anterior !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alicumircea

Salut!

Eu azi am desfacut turbina..... cu greu ce-i drept fiindca nu aveam nici scule si nici nu sunt de meserie..... A trebuit sa merg de 5 ori pana in Praktiker dupa cate o cheie.... dar in final am dat-o jos si am curatat-o. Probabil maine o voi monta inapoi pe masina. Dar nu o voi porni deoarece am observat ca anteriorul proprietar facuse o reparatie la furtunul de aer care merge din turbina in intercooler si mi se pare destul de grosolana treaba. Voi astepta probabil pana voi face rost de un furtun nou. Oricum va tin la curent. Operatia este relativ simpla daca stii ce sa faci. Eu cum nu am stiut, mi-a luat aproape o zi sa o dau jos. Este nevoie de 2 imbusuri de calitate foarte buna, unul de 5 si unul de 6, tubulara de 10, cheie fixa de 8, 10, 12, 13, 22. Va recomand sa nu va zgarciti cu chei luate din piata deoarece veti strica capetele la suruburi. Cred ca am cheltuit cu tot cu diluant si chei in jur de 40 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

ma bucur ca ai reusit pana la urma. Asteptam concluziile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,mircea

unde ai desfacut-o,planeitatea ai refacut-o,unde?

si eu am ceva probleme cu ea,dar mai astept putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alicumircea

Salut!

Astazi am reusit sa o montez inapoi.... Se pare ca operatiunea a avut succes. Merge altfel motorul si limp-ul a disparut. Inca sunt putin nelinistit cand merg cu ea pana trec cateva zile.... Mi-e frica sa nu crape cumva. Era super imbacsita si blocata. Voi reveni si cu poze, dar deocamdata sunt la un prieten pe telefon. Planeitatea am facut-o pe un geam al casei, cu smirghel fin. In cele scrise mai sus am inteles ca asa se face. Oricum, avand in vedere ca nu sunt de meserie, eu zic ca totul a mers bine. Singura problema a fost ca a curs o parte din apa din motor cand am desfacut egr-ul. Dupa ce am montat tot la loc, am umplut borcanul, am lasat-o sa mearga la relanti vreo 5 minute sa traga apa si sa faca ungerea calumea la turbina si am plecat cu ea in teste. Dupa 500 m avea 90 grade si mi-a scris in bord STOP! check coolant. Si am constatat ca borcanul se golise. Am completat din nou cu apa si se pare ca totul e in regula. Probabil mai este ceva aer pe traseu fiindca se mai aud din cand in cand zgomote de bule in bord.

Deci, in concluzie multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi. Nu e nici o filosofie, trebuie musai sa ai scule si rabdare.... si maini rezistente. Acum ale mele sunt toate taiate si zgariate. Apropos... am mai avut un prieten care m-a ajutat la operatiunea asta. Intotdeauna 2 minti sunt mai bune decat una singura.

Modificat de alicumircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Merge altfel motorul...

Ce intelegi prin asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alicumircea

Merge altfel in sensul ca merge mai rotund, accelerarile fiind destul de brutale dupa ce se atingeau 2000 rot. Probabil vanele erau blocate pe deschis, turbina intra destul de agresiv si tiptronicul nu schimba vitezele chiar asa "smooth". Ce am mai observat este ca s-a diminuat mult suieratul turbinei.

O chestie cu care eu nu m-am lamurit este acea clapeta egr care la mine nu pare sa functioneze. Daca in timp ce merge motorul, trag cu mana de clapeta, se schimba ceva in tonalitatea sunetului pe care il scoate motorul. Daca o trag pana in capat, motorul este mai silentios, dar nu merge rotund. Poate e doar o parere si poate acea clapeta este menita sa se miste numai in mers.

Cat despre furtunul de care am mentionat mai sus, cand am aflat ca este 360 RON, am ales sa-l montez inapoi asa carpit cum era. I-am mai pus doar niste coliere in plus.

Modificat de alicumircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt inca nehotarat, tinand cont de faptul ca fostul proprietar a curatat-o (nu el ci intr-un service) in urma cu vreo 20000Km. Exista vreun numar in ceea ce priveste nr. de curatari sau un numar de km. dupa care se impune curatarea? Rumplestilskin spunea ca a doua oara nu o va mai curata.

Probabil o voi da pana la urma jos cand voi da si EGR-ul (nu face oac-oac dar e oarece ulei pe langa el si in oras consumul nu e prea OK (8-9% iar cu clima 10-11%). Limp nu a mai facut de cand i-am dat forja, cu toate ca am incercat (vit. 2 si 3 pe la 3000-4000 ture, si brus si lent turat). In afara oras, consumul este intre 5.5 si 6.5 (mai mult decat specificatiile tehnice, adica 4,7% consuma cand merg la vale sau din inertie) si atunci cand ii cer motorului, se duce repede si usor la 140-160 Km/ora. Ar trebui sa fie OK? Cu VAG-COM cum pot afla daca turbina functioneaza in limite rezonabile? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alicumircea

Cu vag com faci un log pe grupurile 3, 10 si 11, in mers cu viteza a 3-a si acceleratia calcata la podea. Incearca sa prinzi plaja de turatii intre 1500 si 4000 de rotatii cu a 3-a si acceleratia la podea. Apoi posteaza pe forum logul. Sunt baieti care ti le vor interpreta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!