Jump to content

Indicator temperatura motor G62 cu probleme


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Azi de dimineata am masurat cu VAG si G62 dupa o noapte cu motor nepornit arata 52 GRD.

Uleiul din cutie avea 26 Grd .

In conclzie ...

Senzor G62 DECALIBRAT din FABRICA :P

De KKO.

O sa treb sa-l schimb .... mai mult costa manopera si deplasarea decit senzorul.

Salutari,

Calinvas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

acum cateva luni am observat in bord ca nu se mai ridica apa la 90 de grade, asa ca am schimbat sonda sau senzorul de temperatura.

nu mai retin daca era negru sau verde, cert este ca am dat 60 RON pe el.

nu stiu ce se intampla, dar de cand am facut operatiunea, a crescut putin si consumul, iar motorul rece nu porneste la prima cheie decat daca astept sa se stinga beculetele - > motor pe benzina nu se asteapta

este posibil sa fie sonda de kko si sa trimita informatii eronate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care naiba e faza, insa si mie mi-a crescut putin consumul dupa schimbare. Ciudat !

Si in general la rece se asteapta sa se stinga beculetele. Sa aiba timp si pompa de benzina sa se amorseze. Daca iti moare motorul in intersectie e una, nu stai, dar la motorul rece stai doua secunde ca nu patesti nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand porniti motorul, verificati cu VAG com ul daca raporteaza temperatura ambientala corect. Ma gandesc ca la pornire daca e decalibrat ar trebui sa raporteze o temperatura mai mare pentru a consuma in plus deci ca urmare primul indiciu ar fi sa vedeti bujiile incandescente stand mai mult aprinse pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. la motorul din imagine, 1.9 TDI ALH, unde mama drak e senzorul ala??? Cam pe unde? Daca se poate, editati imaginea.

post-5585-1184525314_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub pompa de vacum, pe chiulasa si ca indiciu, ies 4 fire din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa si tu o poza cu rezolutie mai mare si atunci se vede cat de cat ceva...Mergi pe circuitul pompei de apa in sus spre blocul motor. CRED ca e la capatul superior al flansei de plastic care se monteaza pe chiulasa. In ea intra un furtun care uneste radiatorul de ulei si pompa de apa. Mai intra si patru fire in el, asa ca nu se poate sa il ratezi. In poza atasata de mine e in dreapta. Ala verde e senzorul cu mufa electrica scoasa. Nu ai cum sa il ratezi, trebuie sa fe asemanator si la tine la ALH.

post-7602-1184533053_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Thor, exact cum au descris colegii, poate te ajuta asta

senzorul este in spate, catre interiorul masinii.

scan0001je3.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
O eroare de genul urmator e mai probabila sa fie generata de senzor mai degraba decit de fire?

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

P0118 - 35-10 - - - Intermittent

LE: un motor pe benzina

L-am schimbat aseara, destul de greu. La benzine e pozitionat in jos si e inghesuiala mare acolo; evident a curs tot antigelul din chiulasa :D

Eu l-am luat de la Porsche, 100 ron, cu o-ring.

Inca nu am avut timp sa scanez sau sa vad noul comportament. Cert e ca nu se mai aprinde martorul de engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pittishgunner

Salut, care imi zice si mie exact unde e pozitionat senzorul pe un g4 1.6 16v AUS ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Va rog frumos sa ma ajutati cu niste informatii! In urma cu cateva zile am constatat un comportament ciudat la masina mea: cand porneam motorul dupa un drum mai lung si evident temperatura era de 90 grade, motorul se tura singur iar apoi turatia la relanti revenea la normal. Dupa cele citite in acest topic am inteles ca ar fi senzorul de vina...Am fost si am schimbat senzorul si aparent totul era ok. Ieri (luni) am avut de facut un drum mai lung pe care nu aveam cum sa-l evit...de la Iasi la Pitesti. Surpriza insa! Daca porneam motorul dupa ce acest se incalzise deja aparea acelasi comportament al masinii (se tura motorul pt cateva secunde). Am zis ok, cand ajung in Iasi il schimba, dar pe drum a aparut o noua si mare problema. In Bacau si in Bucuresti unde traficul este destul de aglomerat, dupa ce mergeam cu I si a II-a imi creste temperatura de lichidul de racire incredibil de mult adik undeva pe la 110-120 de grade conform indicatorului din bord. Chiar si stand pe loc cu moorul pornit dar fara a ma deplasa temperatura crestea. Am oprit de vreo doua ori pt a se raci motorul si astfel drumul a fost un adevarat chin. Mentionez ca electroventilatorul se invarte iar temperatura, la un moment dat stand pe loc, a scazut brusc la 90 de grade iar apoi a crescut la 110 si iar a revenit la 90 toate astea in decurs de sa zic 20 de secunde. La drum intins temperatura sta constant la 90 de grade. Azi dimineata cand am pornit motorul temperatura a ajuns la 90 de grade in mai putin de 5 minute. Inainte cu senzorul vechi ajungea cam in 10-15 minute de mers prin oras.

Va rog f mult sa ma sfatuiti ce ar trebui sa fac pt ca sunt in Pitesti pana vineri si nu stiu nici un Service pe aici si ma apuca groaza cand ma gandesc ca vineri tre sa ma intorc in Iasi si trebuie sa tranzitez Bucurestiul (nu am cum sa evit acest traseu). Eventual rog un coleg din Pitesti sa ma ajute cu o scanare cu Vag-Com-ul(evident) pt a vedea daca e o problema cu senzorul sau de la altceva sau sa-mi recomande un service in Pitesti. Masina e un Passat din 98 AHU 1,9 TDI. Mulutmesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a crescut brusc si iar a coborat sau e contact prost in senzor sau e pe senzor, prin urmare nu cred ca temperatura ta chiar a crescut la 120 in realiteate... Verifica senzorul cu multimetrul, foarte probabil sa fie el de vina. Citeste si posturile anterioare, poate te ajuta sa intelegi mai multe.

Poate ai luat un senzor prost, se intampla :icon_thumright:

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pt raspuns...si eu tind sa cred k senzorul este cauza pt ca inainte de a schimba senzorul nu mi s-a intamplat niciodata sa-mi creasca temperatura mai mult de 90. Ventilatorul se invarte iar nivelul lichidului de racire este ok. As aprecia daca mi-ai putea spune cum as mai putea verifica ochimetric daca motorul fierbe sau nu pt ca sunt intr-o delegatie la Pitesti si pana aflu un service sau un coleg cu Vag-Com din pitesti mai dureaza. Iar problema asta chiar daca sunt 90% convins k e de la senzorul schimbat recent ma streseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce pot sa spun e ca poti sa iti golesti antigelul in niste sticle de coca cola :icon_thumright: ( sau PEpsi daca preferi sau tutti frutti :: ) )

Baga apa ca aia fierbe sigur la 100 grade Celsius. Mergi putin asa , cu capacul de la vasul de expansiune desfacut. Daca nu o vezi ca fierbe, NU ai 100 grade.

Evident, inlocuieste-o cu antigel dupa experiment, ca nu e bine sa mergi doar cu apa mult timp...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce m-am mai uitat la motor am descoperit ca busonul de la vasul de expansiune nu era bine strans iar nivelul antigelului este peste maxim. Poate avea legatura cu cele descrise mai sus? Nivelul antigelului peste limita maxima poate influenta racirea motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DELOC. Ala e ca un rezervor si nimic mai mult.

Daca ai pus intrebarea asta ar fi bine sa gasesti un membru din Pitesti care te poate ajuta, sau ma rog, unde esti acum. Poate e treaba de 15 minute ( eu asa presupun ). de asemenea, faptul ca ai gasit completat poate recent cu lichid ma face sa cred ca"cineva" a mai avut probleme cu acea masina si incalzirea e reala, sau acel "cineva" s-a panicat si el la randul lui privind temperatura ridicata si a turnat sau macar verificat nivelul ( sau culoarea ) in vasul de expansiune. Putin suspect..Esti singurul care o conduci??

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt singurul care merge cu masina asta. Lichidul de racire a fost completat la service pt ca s-a pierdut o anumita cantitate sambata la schimbul senzorului buclucas. L-am schimbat pt ca vineri am observat un comportament ciudat la masina. Cand am vrut sa pornesc motorul fiind cald s-a turat singura la relanti. Din cate am citit in acest topic si din spusele mecanicului senzorul ar fi fost de vina. Pana sa schimb senzorul asta nu mi s-a intamplat niciodata sa treaca temp de 90 de grade oricat as fi mers prin oras sau cat de tare as fi forjat masina. Multumesc oricum pt raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand e cald, lichidul iti poate arat ca e mai mult in vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din discutie am inteles ca ai schimbat un senzor G62 pentru ca pornea aiurea etc etc. pe drum ai avut belele iar aseara ai descoperit ca capacul de la vasul de expansiune nu era strans. Ok, deci sunt sanse mari ca problema sa fi fost de la acel buson nestrans. Sigur temperatura apei a crescut alarmant de mult pentru ca instalatia de racire (care este o instalatie care lucreaza sub presine- ca sa fac o comparatie, nu e ca la dacie) nu a mai lucrat corect din cauza faptului ca pierdea presiune pe la buson. De curiozitate, cand ai strans busonul n-ai observat si urme de antigel care a curs pe langa vas?

Fa niste ture de proba cu masina acum dupa ce ai strans capacul de la vasul de expansiune.

Cheerz.

P.S.: Bogdan, cand motorul este incins, nivelul lichidului de racire in vas are tendinta sa scada, din cauza presiunii de aer din instalatie. Daca lasi sa se raceasca (peste noapte sa zicem), va creste (defapt va ajunge la nivelul initial). Poti proba chestia desfacand (cu mare bagare de seama pentru ca risti arsuri) busonul de la vas cand motorul e cald. Sa vezi ca imediat ce dai drumul presiunii din instalatie, imediat va creste nivelul.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz nu te contrazic, ca stiu ca nu scrii ca sa faci gimnastica la degete :icon_cool: , dar oare e valabil fenomenul la toate circuitele de racire? Singura posibilitate de a scadea nivelul in vasul de expansiune cand motorul e cald e DACA furtunurile cedeaza foarte mult. Prin urmare daca ar fi un carnat foarte lung de furtun prin care sa treaca lichidul, atunci asa o fi.

Daca instalatia are antigel/apa, atunci la cald dilatarea lichidului e muuuuuuult mai mare decat efectul de comprimare produs de cresterea presiunii in circuit. Cat e presiunea in circuit, e doar cu ceva peste atmosferica? La valoarea aia comprimarea lichidului in sine e NEGLIJABILA. La fel cum lichidele in general la presiuni "rezonabile" (ceea ce putem crea cu mijloace obisnuite) e mica. Daca fierbe lichidul, o sa faca ceva presiune si atunci poate ceda cauciucul, asa cum spui, insa e singura sansa. Adica TREBUIE sa fie cauciucul cel care cedeaza, altceva nu are ce sa o faca, SEMNIFICATIV. Scaderea nivelului in vasul de expansiune nu se poate datora decat cresterii volumului circuitului si nesemnificativ prin comprimarea lichidului. Oare chiar asa de mult cedeaza cauciucul ala? Poate....

De asemenea din cate imi aduc aminte era un sistem de siguranta acolo care la o anumita presiune da drumul, sau arunca pur si simplu capacul. Nu mai stiu cat e valoarea respectiva. Al doilea fenomen e ca atunci cand CRESTE presiunea, amestecul apa/antigel fierbe la o temperatura mai mare de 100 grade Celsius, asa ca nu se mai produce o crestere de presiune.

de asemenea, la masina din semnatura pot confirma ca am mers cu instalatia de racire peste 1000 km la presiune atmosferica, fara sa am absolut nicio problema de supraincalzire. Nu stiu cat de mult influienteaza eficacitatea racirii faptul ca presiunea e mica in instalatie...Sunt sigur ca DA, insa nu stiu cat de semnificativ.

Tot la masina mea, cu care circul fara ventilator, NICIODATA nu a fiert lichidul de racire. Nivelul in vasul de expansiune CRESTE cand e motorul cald si scade cand e rece. Instalatia e sub presiune acum, ceea ce se poate verifica simplu prin strans orice furtun in mana. Nu ma pronunt ce face cand e supraincalzita si are presiune evident mai mare, ca nu s-a intamplat inca :icon_thumright: ..

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E legic ce zici si tu. N-ai cum sa comprimi un lichid, la urma urmei.

Chestia este ca n-am scris de tampit ce-am scris. Asta am observat eu la masini, in general Skode. Si sunt si unii useri care au reclamat chestia asta (Adrian82 parca, pe un topic de la sectiunea de Octavia 2). Nici n-am avut rabdare sa-mi caut si sa-mi dau mie o explicatie pentru ca am considerat chestiunea ca fiind marunta. Ce-ar putea fi? Ma gandesc ca in instalatie raman goluri de aer care sunt evident compresibile. Crescand temperatura lichidului de racire, evident o mica parte din el se transforma in vapori, credcand astfel presiunea in instalatie iar acele goluri se vor comprima.... Spun prostii? nush, si nici nu am timp sa caut acum, sunt alte lucruri interesante de documentat. Repet, afirmatiile sunt in baza observatiilor si-atat.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu spui prostii :) . Fix asa o fi, Skodele or fi avand un design la instalatie care le face sa nu se autoaeriseasca prea bine:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele de pe Skode se regasesc, in aceeasi forma si constructie) in tot grupul VAG :) ... Skoda nu mai face demult motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Boturile de la VAG sunt putin diferite. Ma gandeam ca la acelasi motor difera putin amplasarea, un furtun indoit altfel, un racord...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!