Jump to content

Vibratii In Volan La Franare!


bogdan2
 Share

Postare recomandată

Sau riscul la o rectificare proasta ! Si merge mai prost ca inainte . La rectificare e foarte foarte important sa se bage un strungar bun .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BigSAL

    18

  • pop cristian

    9

  • bogdan2

    8

  • mihaintz

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

desi a spus cineva mai sus ca una din cauze la aceste trepidatii la franare ar putea fi tampoanele de la motor uzate, nu am mai vazut pe nimeni care sa confirme sau sa infirme aceasta ipoteza. Sunt curios si eu pentru ca la mine se simpte aceasta trepidatie in toata masina(nu si in volan) la franari foarte usoare pentru reducere a vitezei, nu la franari puternice. Varianta rotilor este exclusa pentru ca dupa ce am pus rotile de iarna nu s-a modificat absolut nimic, iar discurile sunt noi toate. Este posibil sa fie si un disc pe spate, pentru ca dupa ce le-am schimbat am avut o mica problema cu un etrier blocat care l-a infierbantat de cateva ori si poate s-a ovalizat, dar as fi curios ce parere aveti despre tampoanele la motor pentru ca le simt ca sunt uzate si la acele accelerari usoare si lasarea in frana de motor cand se scutura cam tare, daca ar putea fi ele cauza trepidatiilor la franari usoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

touareg v6 tdi proaspat achizitionata 107.000km. Ma anunta com de bord ca trebuie sa schimb platulele fac treaba asta si apoi a inceput distractia vibratii in volan doar la franare de la 120 la 60km..schimba si discurile si placutele ca de ...discuri noi placutze noi ...schimba garniturile la etrier nicio schimbare. azi drum 100km a inceput sa vibreze toata masina...cineva imi spune ca poate discurile pe spate ca sunt neschimbate oare sa aiba treaba spatele cu fatza?..bine ca acum vibreaza toata masina..la itp nicio problema si facut pe bune . vreau sa cer un sfat inainte sa merg la schimbatorii de piese(service) ca mecanici nu mai sunt in romania.mergi la service cu o problema si te pun aia sa schimbi juma de masina ca sa isi dea seama care e problema reala ...va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GABESCU,cand mecanicul a incalzit si racit brusc portfuzeta,poti fi sigur ca aceasta s-a derormt,de aici aparand vibratiile. M-as duce la el si l-as pune sa o schimbe gratis,cu piesa lui. Am si eu vibratii la franare,discurile su 33 000 km,schimbate la Avia,sunt OEM si mai au cam 1 mm pana la cota de grosime minima. Inainte sa cumpar masina,la revizie s-au schimbat si placutele de frana,deci acum am discuri uzate/deformate si placute aproape noi (5400 km). Colegul Gabivvx m-a sfatuit sa pastrez discurile pana tocesc placutele si apoi schimb tot.,are dreptate,numai sa nu se agraveze problema.

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca discurile nu se deformeaza asa usor , sa fi sigur dai cate o roata jos si dai drumul la masina bimenteles o asiguri inainte cu etrierul jos si se vede si cu ochiul liber daca n ai ceas comparator si e bine ca discul sa fie prins si cu prezoane de fuzeta dar prezoanele masini sunt prea lungi se pun ceva ca distantiere ex piulite M 20mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin 2009 am avut si eu probleme cu vibratii in volan cand franam la viteze de 110-120km/h.

Recomandarea mecanicilor? Schimba discurile ( placutele aveau cca 10.000 km), sunt ovalizate.

Noroc ca nu am avut atunci pe moment bani si citind pe forum cum se schimba discurile, vazusem ca dupa ce se dau jos cele vechi se recomanda sa se curete cu spray pt curatat franele absolut toate componentele sistemului de franare.

Nestiind pana atunci ce e ala spray pt curatat franele, am zis sa merg eu sa achizitionez, sa fiu sigur ca mecanicul ce imi va schimba discurile imi va efectua lucrarea cum trebuie.

Si, cumparand mai multe tuburi, am zis sa curat discurile si placutele sa vad cum actioneaza.

Tin sa va spun ca dupa ce am dat peste tot unde se putea da ( printre spitele jantelor de aliaj) nu am mai avut nici o vibratie, si am ceva km de atunci.

Asadar, recomand celor cu simptomele spuse mai sus, curatarea preventinva cu un astfel de spray ce nu ar trebui sa coste mai mult de 10-15 lei.

Personal, curat discurile, etrierele si placutele toamna si primavara, iar pana in prezent nu am mai avut absolut nici o problema legata de vibratii.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca discurile nu se deformeaza asa usor , sa fi sigur dai cate o roata jos si dai drumul la masina bimenteles o asiguri inainte cu etrierul jos si se vede si cu ochiul liber daca n ai ceas comparator si e bine ca discul sa fie prins si cu prezoane de fuzeta dar prezoanele masini sunt prea lungi se pun ceva ca distantiere ex piulite M 20mm

Daca faci asta cred ca e bine (obligatoriu) sa dezactivezi ASR/ESP.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum vei avea eroare pe ABS dar se sterge singura dupa rulare..la ocavia 1 la restu nu stiu poate doar cu VAG com...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca masina vibreaza si ma refer la caroserie e foarte probabil sa fie un cauciuc cu un defect (insertie rupta). Daca vibreaza pedala frana s-a dus tratamentu de pe disc. Daca vibreaza volanul la frane usoare si nu vibreaza la frane violente sau puternice sunt ovalizate discurile.

Faza cu janta stramba e mai putin probabila, eu personal am o janta pe fata cand i-am pus cauciucuri noi nu mi-a venit sa cred ca stramba era si culma nu imi face nici o bataie in volan.

de asemeni alta cauza poate fi sistemul de sustinere al amortizoarelor cu kitul de rulment de amortizor sau bucse uzate.

Cat despre discuri noi : TRW noi noute 500ron setul - bateie 0.8mm dreapta, -0.10mm stanga.

Pana m-am enervat de am pus manometru pe discuri am pierdut si bonu fiscal ca e cat biletu de autobuz si nu mai imi da nici banii inapoi.

ASA CA, ATENTIE CE CUMPARATI!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca e normala bataia de 0.1 mm poate chiar 0.3 mm, la discurile noi,e acolo pentru a departa placutele de disc dupa franare. Dar 0.8 cred ca e mare.Aceasta bataie, se reduce pe masura ce discurile se uzeaza. Ca exemplu,la vechea masina,la 36 k km,adica la 5400 km dupa ce am luat-o,am schimbat discurile din motive de vibratii la franare. Vechile discuri,nu aveau mai mult de 5 SUTIMI bataie,verificate atent pe strung cu un ceas comparator. Oricum,erau deja la limita de uzura (masina condusa de femei cu frana-n picior).Sunt curios daca ai montat discurile pe masina si cum se comporta aceasta acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua colegii!

Am mai cautat si prin alte parti, nu stiu daca problema mea se incadreaza aici dar... dupa simptome cred ca scriu bine. Va rog sa ma corectati daca stiti altceva.

Este vorba de o Octavia 1, 2003, 1.6i, are in jur de 160 mii km (sunt 90% sigur ca sunt reali). La franare brusca cand plec de pe loc sau cand am viteze pana in 20 km la ora se aude un bacanit / pocanit puternic. De ex plec din fata blocului ( de obicei e parcata cu spatele pe bordura) si cand ajunge roata spate in buza bordurii ,, pisc'' frana ca sa nu coboare roata spate brusc si se aude bonc in frana... Cand vin seara acasa, virez dreapta maxim si dau cu spatele sa o urc pe bordura si uneori la fel folosesc frana , o pisc rapid dupa ce urca bordura si se aude iar bonc. Se simte putin si in volan. Alte simptome ar fi ca acolo unde sunt mici gropi in asfalt simt in volan, cand dau de volan rapid stanga dreapta foarte violent aud un pacanit si il simt parca in axul care duce din volan in caseta (cred ca m-am exprimat corect).

Nu sunt eu mare mecanic dar in general simt ce e in neregula la o masina fiindca sunt atent la detalii, iar chestia asta mi s-a parut foarte suspecta. Initial am zis ca is dicuri ovalizate, apoi am gandit ca nu, doarece la viteze mari nu am probleme cu masina... si apoi am actionat asa:

1) am facut un drum putin spre iesirea din oras si am franat brusc de la 100 si nimic suspect

2) am rulat cu 100 si am apasat putin frana si am tinut pedala constant pe frana .. . aici am obsercat ca desi tin pedala constant pe frana , dupa o secunda 2 are tendinta sa se inmoaie, parca se apasa singura mai jos... nu stiu daca e normal sau nu.....

3) pe o portiune cu pietris - frana brusc sa vad daca functioneaza ABS-ul si functioneaza....

4) pe portiunea cu pietris la o rulare constanta cu 20 - 30 km la ora simt pietrele in volan cum ar veni...

5) am oprit masina si am tras stanga dreapta de volan - nu s-a auzit nici un zgomot ciudat gen flansa amortizor sau capat de bara, in schimb simtit un mic pacanit in volan...

6) ATENTIE : mers cu masina in lateralul unei benzinarii, rulat constant cu 10 km la ora si paralel cu benzinaria m-am oglindit in geamul benzinariei cum ar veni sa vad care e comportamentul masinii. Ei, de la 10 - 15 km la ora am inceput sa ,, pisc '' pedala de frana ( nu apasat brusc constat, doar piscat, nu stiu cum sa va explic - cum fac aia din trupele rock cu piciorul pe toba aia - gen basu si cu toba mare) si din ce am vazut eu oglindindu-ma acolo parca ROATA ramane in urma masinii cand pisc frana, ca si cum nu ar mai fi fixa pe axul ei. Nu stiu exact cum sa explic , dar atunci cand franezi stiu ca se apleaca masina spre fata, dar la mine pe langa faptul ca se apleaca masina spre fata parca roata are o miscare ciudata inspre spatele masinii , ca si cum masina o ia inaintea rotii... CIUDAT.

Va multumesc si astept pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil vezi roata fata ca face asa, verifica bucsele de la bascula. Ridica masina pe cric si misca roata fata/spate.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsul prompt. Mi s-a confirmat diagnosticul... Bucse brate fata :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu aceeasi problema, daca imi mai poate da cineva o idee - schimbat bucse brate si masina se manifesta la fel. Oricum nu imi pare rau ca le-am schimbat dearece cam era timpul.... insa problema cu pacanitul la franare brusca si roata ,, jucausa'' ca sa zic asa, nu a disparut.

Atasez si niste poze cu starea vechilor bucse... in comparatie cu cele noi...

post-39339-0-87269700-1343073684_thumb.j

post-39339-0-02404900-1343073899_thumb.j

post-39339-0-24845400-1343073945_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsele din partea din fata a bratelor le-ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, au fost schimbate si acelea, am uitat sa precizez ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pai daca bucsele sunt bune mai ramane pivotul sau flansa amortizor. totusi vezi ca bucsele alea au o anumita pozitie de montare (au niste portiuni goale si unele pline) trebuie montate cu partile pline catre fata si spatele masinii.sanu fi fost si alea montate aiurea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, inclusiv lui Alexanderdj pentru PM!

Haideti sa vin si cu rezolvarea, poate mai pateste si altcineva...

Am fost sambata la un amic care are un mic garaj (el de fapt e mai mult pe partea de chituire si vopsire dar are uneltele necesare si ,, groapa'' in garaj), am dat rotile jos si ne-am uitat pe acolo. Am urmat sfaturile colegilor si am bagat ranga pe acolo pe la etrier- a inceput omu sa rada de mine ca nici eu nu stiam ce faceam acolo, mai are un amic la el si s-a uitat si ala pe acolo, am inceput sa tragem de roti, discuri, etrieri, pivoti... in fine el a zis ca parca un pic la capu planetara stanga am oleaca de joc dar e foarte mic si nu se cunoaste inca.... oricum i-am zis ca ce simt eu nu e zgomot/bataie de planetara plus ca in curbe nu face nici una din ele figuri...

Nu am gasit explicatia, am repetat figura cu piscat frana de mai multe ori la viteze mici si a vazut si el ca roata joaca ca si cum nu ar fi la locul ei si a zis ca e clar... bucse brat... eu NU si NU domle ca le-am schimbat ce naiba...

L-a chemat la dansu pe un coleg care e mecanic si a zis si ala ca is bucsele brat iar eu iarasi NU si Nu si m-am bagat cu omu sub masina sa-mi arate si unu sus dadea inainte si inapoi si frana ,,,,, DECI bucsele (alea mari) parca erau de guma, joaca bratele alea parca is lipite cu guma de mestecat ... Cum naiba nu stiu..... ori or fi fost Lemforderele astea de le-am luat eu contrafacute!

A mai patit cineva asa ceva?

Ca si idee: m-au costat vreo 31 lei bucata alea mari, 15 lei bucata alea mici, cam 92 lei in total plus 100 lei la nenea mecanicu ca a demontat bratele, dus presat bucsele in locul celor vechi, montat bratele inapoi, plus 75 lei echilibratul rotilor cu un 5 lei bacsis... un total de 272 lei dusi pe apa sambetei. Stiti cum e vorba aia: ,, La omu sarman nici boii nu trag'' ..... OARE daca ma duceam la Skoda Bacau direct in suma asta nu mi le schimbau ei si imi faceau si directia?

Daca da, atunci cu prima ocazie ma duc la Skoda Bacau si sper ca acolo sa nu mai fie probleme...

Mai atasez poze pentru cunoscatori.... oare nu au fost mintate bine? Desi eu zic ca da...

post-39339-0-82929500-1344541886_thumb.j

post-39339-0-14802200-1344541902_thumb.j

post-39339-0-72244800-1344541934_thumb.j

post-39339-0-04072900-1344542036_thumb.j

Modificat de BigSAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca din bucsele alea nu iti apare tie bonc la franare la 20 la ora, la fel pateam si eu cu bonc cand dadeam marsarier si piscam frana dar era problema la placutele de franare o problema care se cunoaste, placutele aveau 18k de km

Crezi ca bucsele tale cele vechi, le inlocuieste cu altele noi si problema ramane la fel? chiar dc erau cele mai proaste bucse si de calitate indoielnica nu cadeau asa repedea, cu toate ca lemforder este o firma de renume nu de la coada vacii, in poze vad ca pe bucsa mica din fata ai stantata emblema lemforder ceea ce atesta ca nu e facatura, pe ceea din spate nu pot deduce din poza

La mine sunt crapate busele si arata cred ca mai rau decat cele ale tale inainte sa le schimbi si nu se manifesta deloc asa cum spui tu, nu zgomot, nu bocnet nu nimic, urmeaza s le schimb cu lemforder si eu saptamana viitoare

P.S. pe bucsele mari sunt asa zisele sageti dc te uiti si din cate stiu alea trebuie sa fie aliniate fata spate ceea ce la tine cel putin din poza 3 numai asa nu sunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos de raspuns... Nu esti singurul care imi spune ca nu ar fi aliniate corect asa ca .... s-ar putea sa fie asta cauza... probabil cat mai curand o sa apelez la Skoda Bacau, sa vad ei ce zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste poze, poate mai edificatoare... si va multumesc pentru ajutorul si interesul acordat... sper sa nu mai pateasca nimeni ca mine.

post-39339-0-52014300-1344621687_thumb.j

post-39339-0-23436700-1344621697_thumb.j

post-39339-0-80924700-1344621710_thumb.j

post-39339-0-80977600-1344621722_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare mie sau e crapata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar la baza unde sunt sagetile nu? Si mie mi se par niste crapaturi acolo... da nu am zis nimic am zis ca si asa nu sunt mare expert poate mai spun si prostii si or sa zica colegii ca-s nebun... :icon_redface:

Deci nu sunt singurul nebun :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. am avut si eu probleme cu bucsele fata la golf. Asigurate ca bucsele sunt puse exact in acceasi pozitie ca cele vechi, sau punele dupa semn. Altfel vor ceda foarte repede. Este de ajuns o deviatie de 10-20grade stanga/dreapta ca se duca. Linia cu rosu reprezinta linia de oscilatia a basculei. Golurile bucsei fata trebuie sa fie cat mai simetrice fata de acea linie. sper ca ai inteles.

Cat despre zgomotul la franre la viteza redusa, mai degraba cauta la bucsele de la jug, cele din spate. La mine de la ele facea acel zgomot la franare la viteza mica.

post-8396-0-13771800-1344762672_thumb.jp

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BigSAL

la postul# 93 sant bucse-le noi?

daca da ,vezi ca sant puse gresit :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!