Jump to content

Vibratii In Volan La Franare!


bogdan2
 Share

Postare recomandată

Presupun ca am si eu o problema cu discurile si am sa va rog sa va dati cu parerea despre urmatoarea situatie: mi-am lasat masina o perioada de vreo 2 saptamani in parcare, efectiv nefolosita, pentru ca am fost plecat din localitate apoi la prima utilizare, la franare sa auzit un hasait puternic si am presupus ca s-a depus rugina pe discuri. Am mers incet si dupa mai multe franari acel hasait a disparut insa la fiecare franare mai brusca (situatii de oras) se simtea o bataie in pedala de frana si un fel de zgomot infundat, perceptia mea fiind de niste mici "bufnituri" in pedala de frana. Volanul nu fibreaza sau nu percep eu chestia asta , in fine, in prima instanta am mers si mi-am schimbat placutele, perceptia acelei bufnituri este mult diminuata insa exista in continuare. Ce ziceti, sunt discurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BigSAL

    18

  • pop cristian

    9

  • bogdan2

    8

  • Al Bundy

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu ma manifest cu aceasi problema. Aveam o vibratie puternica in volan la franare , dar si la accelerare.Buuuun .. am schimbat toate discurile plus toate placutele , inclusiv capetele de planetara (cele care intra in cutie) ca si ele pot da vibratie. Oricum erau ruginite si nu mai aveau pic de vaselina. Buuuun .. vreau sa zic ca masina se manifesta aprox. la fel . La viteze mari .. daca reduc de ex de la 160 .. apas frana , nu se simte nici o vibratie .. in schimb cum ajung pe la 110-90 .. se simte o vibratie in pedala si volan.La accelerare , in acelasi interval .. 90-110 vibratie in volan si in pedalier.Totul este nou pe fata, inclusiv amortizoare. Pivoti , Bielete anti-ruliu,Bielete directie,bucse bascula,Telescoape,Flanse,Capete planetara (cele care intra in cutie) , Discuri frana noi Brembo , placute frana noi. Am echilibrat rotile de 3 ori la 3 aparate diferite degeaba.Am verificat TOT CE SE PUTEA VERIFICA LA DIRECTIE. Totul este bine. Toate bucsele sunt noi, discurile au 3 saptamani , placutele la fel.Prin baltoci nu am dat , nu am spalat masina cu discurile incinse,nu am fortat cu franele cat au fost discurile noi.Am pus masina pe bancul ITP si au tras de roti in toate directiile cu platforma hidraulica .. nici un joc.A mai ramas caseta de directie in care am joc, si imi scapa putin lichid.Discurile le-am verificat cu comparatorul. Discul drept nu are abatare deloc , discul stanga are 2 sutimi , adica 0,02 MM.Am mai observat ca NU mai vibreaza daca franez violent.Sa fie placutele uzate neuniform si sa nu calce cum trebuie pe disc ? Mentionez ca acea vibratie intre 120-90 Km/h o obtin apasand usor pedala de frana .. cand vreau sa reduc usor viteza. Vibratia in volan apare la franare doar in intervalul 110-90 + vibratie in accelerare doar intre 80-110 ??Daca reduc viteza de la 160 NU vibreaza pana cand nu ajunge la 110 KM/h... pana atunci e totul OK dupa 110 apare vibratia .. care se accentueaza in invers proportional cu scaderea vitezei.Mecanicii dau din umeri.Niemeni nu stie ce are masina.Totul e ok.Am o janta indoita pe spate asa ca nu pot inca sa fac testul cu schimbarea jantelor de pe spate pe fata sa verific .. . Voi indrepta janta si apoi voi incerca.Momentan in Tulcea nu se poate face asta(janta din aliaj). Acea janta indoita pe spate, nu poate da vibratie in volan CLAR .. cel mult sa vibreze masina la viteza mare .. dar nu volanul.Sa incerc sa rotesc cauciucurile la 180 grade pe janta ?Mai dati-mi idei va rog .. ca nimeni nu stie ce are. De 1 saptamana deja umblu prin serviceuri dupa ora 16 cand termin munca pana pe la 20.O gramada de bani cheltuiti degeaba. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am avut si eu probleme la franare pe la 60 de km la ora cand franam se darama masina....am schimabat discurile pe fata ( spate nu am ) am pus brembo venilate....130 ron bucata si placutele binenteles. Dar motivul pentru care se strambasera discurile a fost ca suportul pe care erau puse discurile " Fuseta" parca asa ii zice era stramba s-au minunat si mecanicii cum de am reusit sa stramb aia....si a trebuit s schimb aia cu tot cu rulment si gata nu mai tremura numai face nimik. S-a strambat fuseta din cauza unui mecanic de cartier care atunci cand mi-a dat jos discul de frana anterior...a folosit un baros pentru a face asta pentru ca se lipise masina avea 114000 de km si pana atunci nu fusesera schimbate discurile originale niciodata. Daca stati in bucuresti eu am facut reparatiile la masina la http://www.dexcarservice.ro/, este undeva pe centura iesirea IMGB, super baieti si manopera ieftina. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vin si eu cu aceeasi problema.Vibratii puternice in volan la franare,la viteze intre 120-80,si intre 80-0 o usoara oscilatie a masinii,atat fata spate cat si lateral.

Pana acum: schimbat discuri fata cu unele noi ferodo,mers la service, verificat articulatii tot,dupa asta a rezultat schimbarea bucselor de la bara stabilizatoare,schimbat rotile intre ele(din spate in fata),acelasi rezultat.Tot ce am vazut pe aici pe forum am facut.Alte idei mai are cineva?Pentru ca incep sa ma imbolnavesc de stres si buzunar gol.

Modificat de marcos28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Babeste vorbind, poti verifica cauciucul, caseta de directie ( pt jocuri) si un prieten mecanic ne sfatuia pe restu' sa verificam strangerea prezoanelor dupa vulcanizare. Daca ai jante aluminiu, prezonul isi face loc in aluminiu (in timp) si poate influenta comportamentul rotii. Toate de mai sus sunt idei ce mi-au venit in cap, nu ma certati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai,gumele verificate,rotile schimbate,jantele sunt de tabla originale nu isi fac joc,am verificat masina de jocuri,nimic nici capete de bara,nici caseta,doar bucsele pe care le-am schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa faci si o verificare cu ceasul comparator a abaterii de la planeitate a discurilor frana fata. Teoretic ar trebui sa nu depaseasca 0,5 mm, in practica s-ar accepta pana la 1 mm. In caz contrar ori discul respectiv (sau discurile dupa caz) sunt de proasta calitate, ori problema e din butucul rotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ce am constatat poate ajut ceilalti forumisti.Azi am ridicat masina pe capre astfel ca rotile din fata sa stea in aer,am accelerat si am pus frana in timp ce tata se uita la roata,nu se vede nimic,dar roata dreapta fata 'bate',nu e o oscilatie mare dar daca se vede cu ochiul liber eu zic ca e destul sa dea si in volan vibratii.Gumele de pe masina sunt de iarna,si sunt productie 2003,adica de cand e masina,cred ca le-a ajuns deasta fac figuri.Zilele astea o sa pun rotile de vara sa vad daca mai face,dar 80% este din cauza gumelor obosite.

Recunosc ca initial am refuzat sa cred ca e de la roti pentru ca in incercarea de a scapa de vibratii am mutat rotile de pe spate pe fata si invers si era la fel,deasta am zis ca nu are treaba pentru ca pot sa fie toate rotile moarte,dar cred ca e posibil.A si rotile au fost verificate(adica presiune,echilibrat) in octombrie,deci iar am exclus ca ar putea fii rotile.

Modificat de marcos28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai avea anvelopele deformate, normal ar fi sa ai trepidatii in permanenta, nu doar la franare. Daca o roata nu mai este rotunda, e logic sa faca ca toti dracii cand se invarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iti apar cand pui frana sunt discurile,daca iti apar si in mers sunt rotiile nasoale,am patitoo si eu am luat 2 roti iarna spate si le-am schimbat dupa o saptamana,daca mai mergeam maxin 2 saptamani cu ele schimbam rulmentii pe spate sigur.Sunt si destul de vechi rotiile tale 2003..cine stie cum au fost depozitate cine stie cine le-a folosit ..etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as am zis si eu ca ar trebui sa faca si in mers dar am pers pana al 160 si nimic,doar in frana vibreaza,dar in pedala nu imi da nimic,mai nou am observat ca unde nu facea nimic adica sub 60 la ora tot in frana se misca masina,mi s-a intamplat acum 2 veri cu niste cauciucuri tot la fel proaste sa imi vibreze in mers si la frana sa nu se mai simta nimic,astept sa dea unpic caldura sa pun rotile de vara sa vedem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad multa lume care schimba discurile ca pe pantofi... cand am luat masina, la 4 ani jumate avea 130k. discuri (doar pe fatza) uzate.

acum are 189k la 9 ani jumate. aceleasi discuri - tot uzate. O singura data am schimbat placutele in acest interval. am promis ca schimb discurile la urmatorul schimb de placute. noroc ca folosesc mai mult frana de motor si mersul constant. (nu incet)

intre timp a avut cateva drumuri la care a vibrat volanul.

cred ca se deformeaza , dar isi mai si revin.

Modificat de dj81plf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

cum a mers cu rotile de vara? aceleasi simptome?

am aceeasi pb si in functie de roti (iarna/vara) miscarea in volan se simte mai tare sau mai putin (la viteza mai mare sau mai mica).

discurile la mine au fost schimbate (in principiu cu tot procesul respectat) - bataia a revenit dupa cateva sute de km ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataia a revenit dupa ce au sarit masele de echilibrare de pe janta, mai echilibreazale si zile sa-ti puna niste mase de echilibrat conforme profilului jentii (sunt patit cu asa ceva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.Am si eu problema si nu stiu cum o pot rezolva.Problemele au inceput cind am schimbat rulmentul dreapta fata.Dupa ce am schimbat rulmentul atunci cind frinam trepida volanul si se auzea un zgomot metalic.Am schimbat amortizoarele,discurile si placutele si dupa citeva luni de zile a inceput sa trepideze volanul si masina din ce in ce mai mult.Am o singura banuiala ca ar fi din portfuzeta dar nu stiu sigur.Precizez ca atunci cind am schimbat rulmentul mecanicul mi-a incalzit portfuzeta ca sa scoata camasa rulmentului dupa care a bagato in apa s-o racesca pentru a continua lucrul.Care ar fi problema?Astept pareri.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut.Am si eu o problema.Trepideaza nu doar volanul,toata masina la franare,dar si in mers de la 130km/h masina are o trepidatie simtita si in volan.Rotile sunt echilibrate de 3 ori la vulcanizari diferita,roti schimbate intre ele,am gasit o janta stramba am roluito dar sincer nu am incredere in munca pe care au facuto baietii.Credeti ca ar putea fi din jante sau cauciucuri?Cauciucurile sunt cam vechi de an si putin crapate.Aaa...si in timpul franarii si trepidatiilor nu simt nici o fluctuatie a pedalei de frana.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce masina este vorba, cea din semnatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imprumuta un set de roti si vezi daca mai face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu o problema.Trepideaza nu doar volanul,toata masina la franare,dar si in mers de la 130km/h masina are o trepidatie simtita si in volan.Rotile sunt echilibrate de 3 ori la vulcanizari diferita,roti schimbate intre ele,am gasit o janta stramba am roluito dar sincer nu am incredere in munca pe care au facuto baietii.Credeti ca ar putea fi din jante sau cauciucuri?Cauciucurile sunt cam vechi de an si putin crapate.Aaa...si in timpul franarii si trepidatiilor nu simt nici o fluctuatie a pedalei de frana.Multumesc.

S-au mai ar fi o varianta...discuri ovalizate :) .

Modificat de C_R_I_S_T_I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frane puternice + 0 balta, doua = Dicuri ovalizate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

la mine vibratiile din volan la franare au disparut dupa ce am schimbat flansele cu rulment de la amortizoare si am echilibrat rotile. dupa mine nu are nici o logica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A inceput si mie sa imi vibreze putin volanul la franare,dar la viteza mai mare dupa 110km/h incolo.....cauza e cauciucul dreapta deformat.

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discuri deformate sau in cazul meu, bucse bara stabilizatoare obosite ( schimbate cu 40 lei de la reprezentanta si 20 de minute plus o cola).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Bataia in volan in momentul franari la viteza mai mare de 80 km/h poate aparea din mai multe motive:

-anvelope sau jante uzate

-diferenta de presiune in pneuri

-roti neechilibrate corespunzator

-probleme la geometria rotii

-discuri de frana ovalizate

NU RECTIFICATI DISCURILE LA UN STRUNGAR PENTRU CA EXISTA RISCUL DE A LE SUBTIA PREA MULT !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!